طرز تهیه انواع ژله با تزئین ساده


به فکر داشتن یک میز رنگارنگ با انواع دسر هستید؟ پیشنهاد من این است که ژله‌های رنگارنگ را فراموش نکنید. اما اگر از درست کردن ژله‌هایی با تزئینات پیچیده می‌ترسید و یا می‌خواهید در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن، زیباترین ژله‌ها را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم حتما این مطلب را بخوانید. زیرا در این مطلب ایده‌هایی ساده اما جذاب را آموزش دادم تا بتوانید با ساده‌‌ترین راهکار‌ها میز متفاوتی داشته باشید.

مگر می‌شود مجلسی را بدون درست کردن ژله میزبانی کرد؟ حداقل من نمی‌توانم میز پذیرایی بچینم اما روی آن ژله قرار ندهم. این ویژگی من باعث شده تا هربار با ژله‌‌‌ای خاص از مهمانان خود پذیرایی کنم. در واقع من به ژله‌های رنگارنگ و خوشمزه‌ام در فامیل شهرت دارم. این شهرت آنقدر زیاد است که قبل از هر مهمانی من همیشه یک سینی متوسط ژله در طرح‌های مختلف درست کرده و با آن به مهمانی می‌روم. در این مطلب قصد دارم طرز تهیه انواع ژله با تزئین ساده را به شما آموزش دهم تا شما هم بتوانید میزی رنگارنگ‌‌تر از همیشه بچینید.

طرز تهیه ژله برای مهمونی

بسیاری از بانوان فکر می‌کنند برای درست کردن ژله باید حتما تزئین و تکنیک خاصی را بلد باشند. اما در ادامه من به شما ثابت می‌کنم که با کمی حوصله و داشتن ساده‌‌ترین مواد می‌توانید ژله‌هایی بسیار خوشمزه و با ظاهری چشمگیر داشته باشید. بنابراین اصلا نگران مهارت کم خود در این زمینه نباشید. معمولا روی ژله‌های آماده دستور تهیه آن را می‌نویسند. بنابراین کافیست دقیقا مانند دستور ذکر شده پیش بروید. در ادامه برای داشتن ژله‌هایی با تزئین ساده اما زیبا، راهکارهایی برای شما خواهم نوشت.

طرز تهیه ژله میان تهی

ژله میان تهی یکی از جالب‌‌ترین انواع ژله‌هایی ست که می‌توانید درست کنید. همانطور که نام این مدل ژله می‌توان حدس زد، میان ظرف ژله در این مدل تزئین، خالی است. برای درست کردن این مدل ژله باید لیوان‌ها یا جام‌های مختلفی را برای هر مهمان در نظر بگیرید.

در قدم اول باید ژله‌‌‌ای که می‌خواهید در کف ظرف قرار بگیرد را درست کرده و آن را داخل جام بریزید. لیوان را پر نکنید زیرا باید یک طبقه دیگر نیز روی آن درست کنید. اگر دوست داشتید می‌توانید در این مرحله قطعات میوه مختلفی را روی ژله بریزید. در مرحله بعد باید این ژله را داخل یخچال بگذارید تا کاملا سفت  شود.

حالا نوبت به مرحله دوم می‌رسد. برای طبقه بالایی ژله باید یک ژله دیگر ترجیحا با رنگ متفاوتی با طبقه پایینی آن درست کنید و کمی آن را داخل دمای اتاق قرار دهید تا سرد شود. حالا ژله‌هایی که در داخل یخچال بسته شدند را بیرون آورده و خیلی آرام ژله دومی را روی آن بریزید. البته نباید لیوان را پر از ژله کنید و باید سر آن خالی باشد.

حالا یک سلفون بر داشته و با کمک آن در لیوان را بپوشانید. مطمئن شوید که سلفونی که روی لیوان کشیده‌اید کاملا محکم است. در مرحله بعد خیلی آرام ظرف را کاملا برگردانید. نگران نباشید اگر سلفون را محکم دور لیوان کشیده باشید، هیچ اتفاق بدی نمی‌افتد. بعد از آن، لیوان یا جام را داخل یک سینی به شکل وارونه گذاشته و سینی را داخل یخچال بگذارید تا ژله به طور کامل سفت شود.

بعد از آن که ژله کاملا بست، باید آن را از یخچال خارج کرده و سلفون دورش را باز کنید. اگر از سلفون استفاده کنید، کندن آن خیلی راحت‌‌تر است اما استفاده از نایلون ممکن است این مرحله را کمی سخت کند. حالا یک ژله لیوانی دارید که میانه آن تهی است. به همین سادگی یکی از زیباترین تزئینات ژله را اجرا کردید.

طرز تهیه ژله خامه ای

اگر از من بپرسید بین تمامی ژله‌ها کدام یک از همه خوشمزه‌‌تر است، بدون شک اول از همه اسم ژله خامه‌‌‌ای را می‌برم. این در حالیست که نحوه درست کردن ژله خامه‌‌‌ای نسبتا ساده بوده و کار خیلی سختی در پیش ندارید. در ادامه دستور تهیه آن را قرار خواهم داد.

در گام اول پودر ژله را باز کرده و با یک لیوان آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید؛ سپس مخلوط را کنار بگذارید تا سرد شود. در مرحله بعد یک لیوان خامه و نصف قاشق چایخوری را داخل ژله سرد شده ریخته و خوب هم بزنید. البته خامه باید به دمای اتاق رسیده باشد تا در ترکیب با ژله یکدست‌‌تر شود. ترکیب را کمی بچشید، اگر احساس می‌کنید نیاز به شیرینی بیشتر دارد به آن کمی شکر اضافه کنید. در مرحله آخر هم باید ترکیب را در یک ظرف مخصوص ژله ریخته و اجازه دهید تا ژله خوب ببندد.

ژله خاکشیر و تخم شربتی

یکی دیگر از ژله‌هایی که می‌توانید با ساده‌‌ترین مواد درست کنید، ژله خاکشیر و تخم شربتی ست. برای تهیه این مدل ژله باید از یک شب قبل تخم شربتی‌ها را شسته و در آب خیس کنید تا لعابدار شوند. خاکشیر هم نیاز به شستشو چندباره با آب دارد. چندین بار خاکشیر را شسته و آب آن را دور بریزید تا در نهایت به طور کامل تمیز شود. حالا یک پودر ژله آلوئه‌ورا برداشته و آن را با سه چهارم لیوان آب جوش، حل کنید. ژله شما باید کاملا شفاف شود تا برای مراحل بعدی قابل استفاده باشد. خاکشیر را با ژله آلوئه ورا ترکیب کرده و کف قالب ژله بریزید. قالب را داخل یخچال قرار دهید تا کاملا سفت شود. بعد از آن که ژله کاملا بست، به سراغ طبقه بعدی که با تخم شربتی درست می‌شود، بروید. تخم شربتی را هم با ژل آلوئه ورا مخلوط کرده و کنار بگذارید تا کمی سرد شود. بعد از سرد شدن، آن را روی ژله خاکشیر بریزید. دوباره ژله را داخل یخچال قرار دهید تا سفت شود. در مرحله آخر هم باید ژله را از قالب خارج کرده و نوش جان کنید.

یکی از نکاتی که باعث خوشمزه‌‌تر شدن این مدل ژله می‌شود، اضافه کردن گلاب به هر لایه است. کافیست بعد از آن که ژله شما به دمای محیط رسید داخل هر لایه کمی گلاب بریزید. نیازی به اضافه کردن مقدار خیلی زیادی گلاب نیست اما باید حواستان باشد که به ازای هر مقدار گلاب باید مقدار آب اضافه شده به ژله را کم کنید. حواستان باشد که مقدار آبی که برای درست کردن خاکشیر و تخم شربتی استفاده می‌کنید هم از مقدار آبی که برای درست کردن کل ژله استفاده می‌شود، کم کنید.

طرز تهیه ژله آبجو

یکی از جالب‌‌ترین مدل‌های ژله، ژله آبجو است. در واقع این نوع ژله هیچ ربطی به آبجو ندارد اما در نگاه اول تمام مهمانان شما را گول خواهد زد. زیرا رنگ و ظاهر آن قرار است کاملا شبیه یک لیوان آبجو باشد اما هنگامی که مهمانان قرار است آن را نوش جان کنند، هر چقدر هم تلاش کنند قرار نیست آبجویی از لیوان سرازیر شود!

برای تهیه این ژله قبل از هر چیز چند جام آماده کنید تا بتوانید ژله را داخل آن‌ها بریزید. در مرحله بعد ژله‌‌‌ای انتخاب کنید که همرنگ آبجو باشد. اگر انتخاب نوع ژله برای شما سخت است، کافیست ژله آلوئه ورا برداشته و با رنگ خوراکی آن را همرنگ آبجو کنید. اما در این مرحله کار تمام نمی‌شود زیرا ژله شما قرار است کف کند!

یک لیوان آب جوش برداشته و ژله را داخل آن حل کنید، حالا با یک لیوان آب سرد ژله کمی رقیق کرده و این بار با همزن به خوبی هم بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که روی ژله حباب‌های ریزی ظاهر شود. حالا ژله را داخل یخچال بگذارید تا ببندد. در نهایت یک لیوان ژله دارید که خیلی شبیه آبجو است!

نحوه درست کردن ژله قلبی

بدون شک بعد از درست کردن ژله قلبی به خودتان یک آفرین بلند خواهید گفت! زیرا این مدل ژله ظاهر و البته طعم بسیار خوبی دارد. برای درست کردن این مدل ژله به دو بسته ژله آلوئه ورا، یک بسته ژله توت فرنگی، 400 گرم خامه صبحانه و یک لیوان شیر ولرم احتیاج دارید.

در قدم اول باید ژله قرمز رنگ را آماده کنید. مطابق دستور همیشگی با یک لیوان آب جوش ژله را حل کرده و سپس به آن یک لیوان آب سرد اضافه کنید. ژله را در داخل ظرفی بریزید که مسطح باشد. زیرا باید در نهایت قطر ژله حدودا یک سانتی متر شود. در واقع این ژله قرار است قلب‌های قرمزی باشد که در ادامه از آن استفاده می‌کنید. ژله را داخل یخچال بگذارید تا کاملا ببندد.

یک قالب قلبی ژله برداشته و بعد از آن که ژله کاملا سفت شد، آن را قالب بزنید. هر چه تمیز‌‌تر قالب بزنید، ژله خوش فرم‌تری خواهید داشت. حالا به سراغ ژله آلوئه ورا رفته و آن را هم با آبجوش حل کنید. اجازه دهید تا ژله کمی به دمای اتاق برسد سپس به آن شیر اضافه کنید. بعد از اضافه کردن و هم زدن شیر، به آن خامه هم اضافه کرده و خوب هم بزنید.

خب تا اینجای کار خیلی سخت نبود اما در این مرحله به قسمت مهم کار رسیدیم. قالب ژله خود را برداشته و در کف آن قلب‌هایی که قالب زده بودید را بچینید. حالا ژله آلوئه ورا را به آرامی طوری که قلب‌ها جا به جا نشوند، داخل قالب بریزید. به آرامی قالب را داخل یخچال بگذارید تا ببنند. در نهایت یک ژله خوشمزه با قلب‌های قرمز زیبا داخل آن خواهید داشت. این ژله به ویژه برای مراسم‌هایی مانند سالگرد ازدواج یا ولنتاین، انتخاب بسیار خوبی است.

و در پایان …

به فکر داشتن یک میز رنگارنگ با انواع دسر هستید؟ پیشنهاد من این است که ژله‌های رنگارنگ را فراموش نکنید. اما اگر از درست کردن ژله‌هایی با تزئینات پیچیده می‌ترسید و یا می‌خواهید در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن، زیباترین ژله‌ها را داشته باشید، پیشنهاد می‌کنم حتما این مطلب را بخوانید. زیرا در این مطلب ایده‌هایی ساده اما جذاب را آموزش دادم تا بتوانید با ساده‌‌ترین راهکار‌ها میز متفاوتی داشته باشید.



Source link