طرز تهیه انواع بورانی با ماست


شاید شما نیز بورانی را فقط به ترکیب ماست و اسفناج بشناسید. این در حالی است که ترکیب انواع سبزیجات با ماست، بورانی خواهد بود. بورانی یک دسر محبوب ایرانی است. در ادامه شما را با انواع بورانی با ماست بیشتر آشنا می‌کنیم.

بورانی با اسفناج

مواد مورد نیاز

مواد مقدار
اسفناج خردشده 8 لیوان
سیر ساطوری‌شده 2 حبه
روغن زیتون 1 قاشق مرباخوری
ماست ترش و کمی سفت 3 لیوان
نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
پیاز خلال‌کرده و ریز خرد‌شده 1 قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه بورانی اسفناج

ابتدا اسفناج را با مقداری آب و نمک درون قابلمه می‌ریزیم. سپس قابلمه را روی شعله ملایم گاز قرار می‌دهیم. اسفناج باید کاملاً پخته شود. سپس آن را در آبکش قرار می‌دهیم تا آب آن کاملاً برود. سپس اسفناج را با گوشت‌کوب دستی یا برقی له می‌کنیم. اسفناج را با پیاز، سیر و کمی روغن زیتون در ماهی‌تابه تفت می‌دهیم.  در نهایت پس از سرد‌شدن اسفناج آن را با ماست ترکیب می‌کنیم. بورانی اسفناج یکی از محبوب‌ترین انواع بورانی است.

طرز تهیه انواع بورانی با ماست

بورانی لبو

مواد مقدار
لبو پخته 2 لیوان
ماست 3 لیوان

طرز تهیه بورانی لبو

برای تهیه بورانی لبو ابتدا باید لبو را به‌خوبی بپزید. سپس لبو را به‌صورت نگینی خرد کنید. البته برخی لبو را رنده می‌کنند. سپس لبو را در آبکش قرار دهید تا آب اضافه آن خارج شود. در نهایت آن را با ماست ترکیب کنید. شما می‌توانید این بورانی را در قالب قرار دهید تا ظاهری بهتر داشته باشد.

 بورانی بادمجان

مواد لازم

مواد مقدار
بادمجان کبابی 2 عدد
ماست 2 لیوان
سیر ساطوری 2 حبه
نمک به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا باید بادمجان‌ها را کبابی کنید. در مرحله بعد پوست بادمجان را گرفته و آن را پوره کنید. در مرحله بعد سیر تازه را به همراه ماست به آن اضافه کنید. سپس ترکیب را به‌خوبی هم بزنید. شما می‌توانید بورانی بادمجان را درون قالب قرار دهید تا ظاهری زیبا داشته باشد. بورانی بادمجان یکی دیگر از انواع بورانی محسوب می‌شود که طرفدار بسیاری دارد.

طرز تهیه انواع بورانی با ماست

بورانی کدوحلوایی

مواد لازم

مواد مقدار
کدو حلوایی پخته 1 لیوان
کره 1 قاشق مرباخوری
زعفران به میزان لازم
ماست خامه‌ای 2 لیوان

یکی دیگر از انواع بروانی، بورانی کدوحلوایی است. برای تهیه این بورانی باید ابتدا برش‌هایی از کدوحلوایی را بپزید و پوره کنید. سپس کره را به مدت 5 دقیقه تفت دهید و به آن زعفران اضافه کنید. در نهایت ماست را به ترکیب خود اضافه نمایید.

بورانی کنگر

مواد لازم

مواد مقدار
کنگر 1 کیلوگرم
روغن 100 گرم
ماست چکیده 1 کیلوگرم
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه

کنگر را ابتدا درون قابلمه بریزید و اجازه دهید پخته شود. سپس آن را از صافی عبور دهید تا آب آن گرفته شود. در نهایت با روغن کنگر را سرخ می‌دهیم و اجازه می‌دهیم خنک شود. در نهای ماست را به همراه نمک و فلفل اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه انواع بورانی با ماست

بورانی بروکلی

مواد مقدار
کلم بروکلی 1 کیلو
سیر 2 حبه
ماست نیم کیلو
نعناع و آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا بروکلی را شسته و در قابلمه بپزید. سپس آن را آبکش کرده و اجازه دهید خنک شود و آب آن برود. سپس آن را داخل غذاساز بریزید تا کاملاً خرد شود. در این مرحله می‌توانید به آن سیر را نیز اضافه کنید. در نهایت آن را با ماست ترکیب کرده و روی بورانی را با نعناع و آویشن تزئین کنید.

خب دوستان عزیز، نظر شما درباره انواع بورانی چیست؟ شما بورانی را چطور تهیه می‌کنید؟ از انواع بورانی خوشمزه که درست می‌کنید برای ما بگویید.



Source link