طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب شب یلدا


طرز تهیه ژله هندوانه ای برای شب یلدا که یکی از دسرهای پرطرفدار و جذاب به حساب می آید بسیار کار ساده ای است.در این مطلب از ما چند مدل ژله هندوانه به شما آموزش میدهیم.

طرز تهیه ژله هندوانه ای - ژله

انواع ژله هندوانه ای در قالب‌های مختلف برای شب یلدا

ژله هندوانه شب یلدا را می‌توانید به روش‌های مختلف درست کنید. برای درست کردن ژله هندوانه می‌توانید از قالب‌های مختلف استفاده کنید یا ژله هندوانه را در ظرف پیرکس درست کنید. همچنین درست کردن ژله هندوانه در لیوان به صورت دو لایه و سه لایه، ژله هندوانه در پوست هندوانه و ژله هندوانه در پوست لیمو و همچنین درست کردن ژله هندوانه یلدایی با بستنی هم مرسوم است.

ژله هندوانه برای مدرسه را می‌توانید در لیوان درست کنید. ژله هندوانه قالبی هم برای شب یلدای عروس ایده مناسبی است. در ادامه آموزش ژله شب یلدا جدید به چند روش مختلف و آسان با طرح هندوانه را برای شما آماده کرده‌ایم.

برای تهیه انواع ژله هندوانه یلدا به موادی مثل پودر ژله و لاتین، شیر، بستنی و شکلات چیپسی نیاز دارید.

همچنین در بخوانید : طرز تهیه ژله بستنی خوشمزه به ۳ روش رولی ؛ چند رنگ و ساده تابستانی

طرز تهیه ژله هندوانه ای - ژله گرد

طرز تهیه ژله هندوانه ای

مواد لازم ژله هندوانه
ژله قرمز ۱ عدد
ژله آلوورا ۱ عدد
ژله سبز ۱ عدد
بستنی وانیلی ۴ قاشق غذاخوری
آب جوش ۳ لیوان
آب سرد به مقدار کافی
شکلات اشکی به مقدار کافی

طرز تهیه ژله هندوانه

مرحله اول

برای تهیه ژله هندوانه خوشمزه در ابتدای کار قالب ناودونی را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس به مدت ۳۰ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم. حالا پودر ژله قرمز را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه یک لیوان آب جوش به کاسه اضافه کرده و پودر ژله قرمز را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند، سپس نصف لیوان آب سرد را به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا ژله قرمز را درون قالب ناودونی ریخته، سپس قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود. در ادامه ژله آلوورا را به همراه یک لیوان آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا ژله آلوورا را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند، سپس یک چهارم لیوان آب سرد به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم. زمانی که ژله قرمز نیم بند شد قالب را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا ژله آلوورا را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند، سپس یک چهارم لیوان آب سرد به کاسه اضافه کرده و مجددا هم می زنیم. در ادامه دو قاشق بستنی وانیلی به کاسه می افزاییم.

طرز تهیه ژله هندوانه ای - ژله

مرحله ششم

حالا ژله آلوورا را در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس زمانی که ژله قرمز نیم بند شد قالب را از یخچال خارج کرده و ژله آلوورا را روی ژله قرمز می ریزیم و مجددا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله ژله سبز را با یک لیوان آب جوش درون یک کاسه جداگانه ریخته و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند، سپس یک چهارم لیوان آب سرد به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله ۲ قاشق باقی مانده بستنی وانیلی را به کاسه حاوی ژله سبز رنگ اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. زمانی که ژله آلوورا نیم بند شد، قالب را از یخچال خارج کرده و ژله سبز رنگ را روی آن می ریزیم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم ژله به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال بماند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم و لبه های ژله را با کمک چاقو از قالب جدا کرده و ظرف مورد نظرمان را خیس می کنیم.

مرحله دهم

خیس کردن ظرف باعث می شود ژله به ظرف نچسبد. حالا ژله را درون ظرف بر می گردانیم، سپس با چاقو تیز برش می زنیم. در نهایت قسمت قرمز رنگ ژله را با شکلات اشکی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

طرز تهیه ژله هندوانه ای - ژله مثلثی

طرز تهیه ژله هندوانه ای لیوانی

برای درست کردن ژله هندوانه یلدایی که یک ژله مناسب برای شب یلدا مدرسه هم هست می‌توانید ژله را داخل لیوان نیز آماده کنید. برای این کار هم می‌توانید از ظروف دسرخوری استفاده کنید و هم ژله را در ظروف پلاستیکی تک نفره مخصوص ژله و دسر آماده نمایید.

برای تهیه ژله لیوانی هندوانه چند رنگ شما به ژله‌های رنگ سبز، بی‌رنگ و قرمز نیاز دارید. هر کدام از ژله‌ها را به صورت جداگانه با آب جوش ترکیب کنید و روی بخار کتری قرار دهید تا ژله کاملا در آب حل شود. سپس یک لیوان آب سرد به ژله‌ها اضافه کنید. می‌توانید به ژله آلوئه‌ورا مقداری شیر ولرم اضافه کنید تا رنگ آن سفید مات شود.

برای ریختن لایه‌های ژله داخل لیوان به این ترتیب عمل کنید: بعد از آماده شدن هر لایه ژله و وقتی ژله در یخچال خودش را گرفت، لایه بعدی را اضافه کنید. در نهایت سطح ژله را با خامه زده شده، چیپس شکلاتی و یا دانه‌های انار قرمز تزیین کنید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای - ژله لیوانی

طرز تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا در پوست لیمو

یک روش جدید دیگر درست کردن ژله هندوانه شب یلدا، درست کردن ژله هندوانه در پوست لیمو است. برای این کار می‌توانید مغز داخل لیمو را تخلیه کنید و ژله قرمز را داخل آن بریزید. بعد از چند ساعت که ژله آماده شد، به آرامی پوست لیمو را با یک چاقوی تیز برش بزنید. سپس ژله را با سیاه دانه یا کنجد سیاه تزئین کنید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای - لیمو

طرز تهیه ژله هندوانه ای با بستنی

«ژله هندوانه با بستنی» به خاطر استفاده از ژله هندوانه، یکی از دسرهای خوشمزه برای شب یلدا و ژله شب یلدا برای عروس هم هست. البته می‌توانید از آن برای دیگر مناسبت‌ها و مهمانی‌ها هم استفاده کرده یا به عنوان یک عصرانه تابستانی، برای رفع عطش آن را میل کنید.

برای تهیه ژله هندوانه با بستنی برای شب یلدا، باید بستنی وانیلی را از فریزر بیرون بیاورید تا در دمای محیط نرم شود. سپس قالبی که می‌خواهید ژله را در آن درست کنید، کمی چرب کنید و در فریزر بگذارید. بهتر است از یک ساعت قبل قالب را در فریزر بگذارید. اگر قالبتان سیلیکونی است، نیازی به این کار نیست.

سپس پودر ژله را با آب جوش، به روش بن‌ ماری حل کنید و وقتی دانه‌های ژله حل شود و از دما افتاد، بستنی وانیلی را به ژله اضافه کنید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای در پوست هندوانه

طرز تهیه ژله در پوست هندوانه یکی از ساده‌ترین و در عین حال جالب‌ترین راهکارهای درست کردن ژله به عنوان دسر شب یلدا است که می‌تواند جلوه‌ای منحصربه‌فرد به میز یلدای شما ببخشد. روش درست کردن ژله با پوست هندوانه بسیار راحت است.

برای تهیه این ژله شما تنها به یک هندوانه نصفه و دو بسته ژله قرمز رنگ نیاز دارید. ژله در پوست هندوانه را هم می‌توانید با اضافه کردن آب به پودر ژله درست کنید و هم اینکه از ترکیب شیر و آب استفاده کنید. برای درست کردن ژله هندوانه در پوست هندوانه می‌توانید از ترکیب میوه‌های خرد شده هم استفاده کنید.

طرز تهیه ژله هندوانه ای - پوست هندوانه

فوت و فن‌های خوشمزه شدن ژله در طرز تهیه ژله هندوانه ای برای یلدا

از چه ژله‌ای برای طرز تهیه ژله هندوانه ای شب یلدا استفاده کنیم ؟

برای درست کردن ژله، می‌توانید از انواع مختلف ژله که رنگ قرمز و سبز دارند استفاده کنید. برای این‌ که رنگ ژله‌‌ها پررنگ‌تر شود، از مقداری رنگ خوراکی هم می‌توانید کمک بگیرید.

ژله هندوانه یلدایی با شیر درست می‌شود یا آب ؟

این ژله مخصوص شب یلدا را هم می‌توانید با شیر و هم با آب یا از ترکیب هر دو برای درست کردن آن استفاده کنید.

در طرز تهیه ژله هندوانه ای با شیر چه زمان باید شیر را اضافه کنیم ؟

در طرز تهیه ژله هندوانه شب یلدا مجلسی با شیر ابتدا باید ژلاتین را با آب ترکیب کنید. سپس شیر را گرم کنید و قبل از این که به جوش بیاید به آن اضافه کنید. اضافه کردن شیر سرد به ژلاتین موجب بریده شدن آن می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link