انواع پنیر صبحانه | بهترین پنیر برای صبحانه کدام است؟


در گذشته شاید تنوع خاصی در بین پنیرهای صبحانه وجود نداشت؛ اما این روزها می‌توانید بین انواع مختلف پنیر برای صبحانه خود انتخاب کنید. اگر سری به سوپرمارکت‌های محل خود بزنید، طیف گسترده‌ای از انواع پنیر صبحانه را می‌توانید انتخاب کنید. در این مقاله شما را به‌صورت کلی با انواع پنیر برای صبحانه آشنا خواهیم کرد.

انواع پنیر صبحانه

با انواع پنیر صبحانه آشنا شوید

پنیر لیقوان/ تبریز

پنیر لیقوان یا پنیر تبریز جزء پنیرهای سنتی ایرانی هستند. این نوع پنیر را می‌توان محبوب‌ترین انواع پنیر دانست. پنیرهای لیقوان بسیار چرب، شور و البته خوشمزه هستند. آن‌ها بافتی پفکی دارند و بسیار لذیذ هستند. پنیر لیقوان یا تبریز از گذشته در سفره صبحانه مردم ایرانی وجود داشته و همینطور هم خواهد بود. اگر پنیر لیقوان را با نان تازه، گردو، سبزی یا خیار و گوجه میل کنید، لذت آن چند برابر خواهد شد. البته ناگفته نماند این پنیر چربی و نمک بسیاری دارد. به همین خاطر به افرادی که دارای چربی یا فشار خون هستند، توصیه نمی‌شود.

پنیر خامه‌ای

یکی دیگر از انواع پنیر صبحانه ، پنیر خامه‌ای است. پنیر خامه‌ای دارای چربی بسیاری است. متأسفانه همواره مواد غذایی لذیذ، چاق‌کننده نیز هستند! پنیر خامه‌ای نیز از این قاعده مستثنی نیست. پنیر خامه‌ای نه فقط برای صبحانه، بلکه برای آشپزی نیز گزینه‌ای مناسب محسوب می‌شود. از این نوع پنیر در شیرینی‌پزی نیز استفاده می‌شود. پنیرهای خامه‌ای خوشمزه، لذیذ، چرب و البته پرکالری هستند. پس اگر در رژیم لاغری هستید، نباید از این پنیر استفاده کنید.

انواع پنیر صبحانه

پنیر فتا

پنیر فتا در حد میانی بین پنیر خامه‌ای و پنیر لیقوان قرار دارد. این پنیر چربی کمتر از پنیر لیقوان و خامه‌ای دارد؛ اما باز هم کمی شور است. به همین خاطر افرادی که فشار خون دارند، می‌تواند با شستن این پنیر، آن را مصرف کنند. پنیر فتا ظاهری منسجم دارد و همانند پنیر لیقوان درون آن حفره دیده نمی‌شود. پنیر فتا نوعی پنیر خارجی به حساب می‌آید. طعم این پنیر نسبتاً همه‌پسند است. به همین خاطر فروش بسیاری نیز دارد. این پنیر در انواع پروبیوتیک، بدون نمک و غیره نیز تولید می‌شود.

پنیر ماسکارپونه

پیش از شروع باید بدانید ماسکارپونه جزء معدود پنیرهایی است که اصلاً تخمیر نمی‌شود. اگر به پنیرهای پرچرب علاقه‌ دارید، ماسکارپونه برای شما بهترین گزینه خواهد بود. بد نیست بدانید ماسکارپونه پرچرب‌ترین انواع پنیر صبحانه محسوب می‌شود. بسیاری از آشپزها از این پنیر در پخت غذا یا شیرینی استفاده می‌کنند. پنیر ماسکارپونه کالری بسیاری دارد. پس اگر قصد کاهش وزن دارید، باید از آن پرهیز کنید.

پنیر سفید کم‌چرب

پنیر سفید، نوعی پنیر فتا محسوب می‌شود.  انواع کم‌چرب پنیر سفید، کالری کمتری دارند. پس اگر به‌دنبال کاهش وزن هستید، پنیر سفید کم‌چرب برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

انواع پنیر صبحانه

پنیر لاکتیکی

پنیرهای لاکتیکی از فرآیند آنزیم پنیرسازی تولید می‌شود. در حقیقت باکتری‌های مفید، ماست را به پنیر تبدیل می‌کنند. زمانی که این اتفاق رخ دهد، پنیر از اسید لاکتیک به وجود می‌آید. به همین خاطر آن را با نام پنیر لاکتیکی می‌شناسند. پنیرهای لاکتیکی چربی متوسط و در عین حال پروتئین فراوانی دارند. به همین خاطر می‌توان گفت مفید‌ترین پنیر صبحانه، انواع پنیر لاکتیکی به حساب می‌آید. لازم به ذکر است در تولید این نوع پنیر، از هیچ‌گونه ماده افزودنی نیز استفاده نمی‌شود.

خب دوستان عزیز، نظر شما درباره انواع پنیر صبحانه چیست؟ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.



Source link