انواع سس پاستا | از آلفردو تا پستو


پاستا یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایتالیایی است. این غذا طرفداران بسیاری دارد. پاستا پنه، یکی از خوشمزه‌ترین انواع پاستا به حساب می‌آید. بیشتر طعم پاستا پنه، به‌خاطر سس مخصوص آن است. در ادامه شما را با انواع سس پاستا آشنا می‌کنیم. اگر عاشق سس پاستا آلفردو هستید، پس با ما همراه باشید.

با انواع سس پاستا آشنا شوید

بیشتر مزه‌ای که از پاستا احساس می‌کنید، به‌خاطر سس خوشمزه و منحصر‌به‌فرد آن است. به‌صورت کلی پاستا با سس آلفردو یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. با این وجود ما قصد داریم تا علاوه بر پاستا با سس آلفردو ، پاستا با سس پستو را نیز به شما آموزش دهیم.

انواع سس پاستا

 سس آلفردو

مواد لازم میزان مورد نیاز
سیر 1 قاشق غذاخوری
آرد 2 قاشق غذاخوری
کره 1/4 فنجان
شیر پرچرب 1/5 فنجان
پنیر پارمسان رنده‌شده 1/2 فنجان
نمک دریا و فلفل سیاه به میزان لازم
خامه غلیظ‌شده 1/5 فنجان

طرز تهیه سس آلفردو

ابتدا باید کره را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود. سپس سیر را خرد کرده و به کره اضافه کنید. حدود 1 دقیقه اجازه دهید تا سیر تفت بخورد. سپس آرد را در ظرفی دیگر با آب مخلوط می‌کنیم. زمانی که آرد حالت خمیری پیدا کرد، کره را به آن اضافه می‌کنیم. سپس شیر، پنیر مارسان، خامه و فلفل را اضافه می‌کنیم. در نهایت کمی جعفری خرد شده به سس اضافه کرده و زیر آن را خاموش می‌کنیم.

انواع سس پاستا

 سس پستو

مواد لازم میزان مورد نیاز
ریحان 2 لیوان
سیر 3 حبه درشت
مغز گردو به میزان دلخواه
روغن زیتون نصف لیوان
پنیر پارمسان نصف لیوان

طرز تهیه سس پستو

ابتدا گردو یا بادام‌زمینی را داخل آسیاب می‌ریزیم تا به‌خوبی پودر شود. سپس سیر و ریحان را خرد می‌کنیم و به گردوی پودر‌شده ترکیب می‌کنیم. برای ترکیب بهتر، بهتر است تمام مواد را داخل میکسر بریزیم. آنقدر این مواد باید با یکدیگر ترکیب شوند که حالت غلیظ پیدا کنند. در این سس خبری از شیر، خامه و سایر مواد پرکالری نیست. از این رو سس پستو را یکی از انواع رژیمی سس پاستا می‌دانند.

انواع سس پاستا

سس بشامل

مواد لازم میزان مورد نیاز
شیر 1 لیوان
خامه 2 قاشق غذاخوری
آرد سفید یا آرد ذرت 2 قاشق غذاخوری
کره 4 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و پودر زنجبیل به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا کره را داخل یک ظرف قرار می‌دهیم و با حرارت آن را آب می‌کنیم. در مرحله بعد داخل ظرفی دیگر، آرد و کره را با هم ترکیب می‌کنیم. کمی به ترکیب حرارت می‌دهیم تا حالت خامی آرد از بین برود. فراموش نکنید لازم نیست آرد سرخ شود. پس فقط کمی آن را حرارت می‌دهیم و آرام آرام شیر را به مخلوط اضافه می‌کنیم. این مرحله بسیار حساس است. شما باید مدام مخلوط را هم بزنید تا مخلوط شما گوله گوله نشود. در نهایت به میزان لازم، ادویه به سس خود اضافه کنید. در تمام مراحل باید سس را به‌خوبی هم بزنید تا بافتی یک‌دست داشته باشد. در نهایت زمانی که سس بافتی یک‌دست و غلیظ پیدا کرد، می‌توانید مقداری خامه را نیز به آن اضافه کنید. البته اضافه‌کردن خامه اختیاری است.

خب دوستان به نظر شما بین انواع سس پاستا ، کدام یک بهترین است؟ شما کدام یک را ترجیح می‌دهید؟ نظرات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.



Source link