رژیم کتوژنیک: راهنمای جامع رژیم غذایی کتوژنیک برای مبتدیان

رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش سطح انسولین کمک کند که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت کیستیک داشته باشد. در حقیقت بسیاری از مطالعات نشان می دهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. این امر هنگامی اتفاق می افتد که میزان کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول هاست، محدود کنید. گرچه در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات باید محدود شود، اما خوردن میوههای کم قند مانند انواع توتها به میزان کم لذت بخش و موثر خواهد بود.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

حداقل در آغاز، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از محدود کردن بیش از حد کالری خودداری کنید. دنبال کردن رژیم غذایی کم کربوهیدرات باعث کاهش اشتها می شود به طوری که فرد می تواند تا اندازه ای غذا بخورد که سیر شود و حتی کاهش وزن را تجربه کند. رژیم کتوژنیک حتی ممکن است خطر ابتلا به دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر را کاهش دهد. نوعی دارو به نام پروتئینهای حملکننده گلوکز-سدیم (SGLT2) برای دیابت نوع 2 می تواند خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد یک وضعیت خطرناک که باعث افزایش اسیدیته خون می شود. رژیم کتوژنیک را رژیم کوتاهمدت میدانند که نسبت به بعضی رژیمهای دیگر، ممکن است به کاهش وزن بیشتر در 3 تا 6 ماه اول کمک کند، به این دلیل که برای تبدیل چربی به انرژی، کالری بیشتری نسبت به تبدیل کربوهیدرات به انرژی لازم است.

کتوژنیک و کبد چرب

در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند. یک بررسی از 13 مطالعه نشان داد که پیروی از رژیم های غذایی بسیار کم کربوهیدرات مانند رژیم کتوژنیک نسبت به رژیم کم چربی برای کاهش وزن طولانی مدت کمی موثرتر است. تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک ممکن است به اندازه رژیم کم چربی برای کاهش وزن موثر باشد. با توجه به این امر که رژیم کتو منجر به کاهش انسولین خون می گردد ممکن است در درمان بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک موثر واقع شود. و مطالعه آن برای افرادی که می خواهند با عملکرد رژیم غذایی کتوژنیک آشنا شوند و یا به دنبال راهنمایی در جهت چگونه شروع کردن این رژیم هستند، همچنین افرادی که به دنبال لاغری از طریق رژیم کتوژنیک هستند مفید خواهد بود.پس با سایت ما همراه باشید. Th​is post has been wri​tten by GSA Con te nt  G enerator  D emoversion!

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

یک مطالعه دیگر در مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. به این ترتیب، زمانی که با رژیم کم کربوهیدراتی پیش میروید، اندازه ذرات کلسترول بد افزایش و مقدار کل آنها کاهش مییابد. احتمالا حدود 35٪ کل کالری دریافتی حد بالایی است. در مقادیر کم ، کتونها مشکلی را برای سلامتی ایجاد نمی کنند ، اما اگر سطح آنها در خون بیش از حد بالا رود ، بدن را مسموم می کنند و منجر به پروسه ای به نام کتواسیدوز می شود . رژیم کتو خطر عوامل بروز بیماری های قلبی مانند کلسترول بالا و تری گلیسرید را کاهش می دهد. اگرچه رژیم کتوژنیک معمولا برای اکثر افراد سالم بی خطر است اما ممکن است تا زمان سازگاری بدن با این رژیم غذایی عوارض جانبی اولیه ای وجود داشته باشد. This h as be en c​re at᠎ed by G SA Content Generat or  Demov᠎ersion.

مضرات کتوژنیک

با اینکه رژیم کارنیور توانسته برای برخی افراد نتیجه بخش باشد اما این موضوع دلیل بر علمی بودن و درست بودن آن نمیشود. ترکیب شیر و خرما بر افزایش قوای جنسی تاثیر مثبت می گذارد. ضعف میل جنسی با استرس، مشکلاتی در سلامتی، اختلالات خلقی و بهم خوردن تعادل هورمونی مرتبط است. رژیم غذایی کتوژنیک یک تغییر کامل در شیوه زندگی را به ارمغان می آورد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت های زیادی با رژیم اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات دارد. یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا 75 درصد افزایش می دهد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است اما یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک می کند. This was c᠎re ated by GSA Conte nt  G​enerat​or D emover sion​.

یک مکمل مانند ام سی تی اویل یا کتون نیز ممکن است کمک کند. اگرچه هیچ مکمل مورد نیاز نیست، برخی از آن ها می توانند مفید باشند. بعضی از محققان معتقدند مصرف یک مکمل روزانه روغن پریموز شبانه باعث افزایش احتمال پسر دار شدن می شود. سعی کنید آب طعم دار بنوشید یا آدامس های بدون قند بجوید. اگر ادامه پیدا کرد سعی کنید سبزیجات حاوی فیبر بیشتری بخورید. هر فنجان توت فرنگی حاوی 8.7 گرم کربوهیدرات خالص است. در هر رژیمی احساس نیاز به میان وعده به خوبی دیده میشود، در رژیم کتوژنیک نیز به همین صورت است که با هم میبینیم، پس اگر در بین وعدههای غذایی احساس گرسنگی کردید میتوانید از این موارد بهرهمند شوید. ادویه جات : نمک فلفل گیاهان و ادویه جات متنوع میان وعده های سالم که در رژیم لاغری کتوژنیک مصرف می شود : گوشت یا ماهی چرب آجیل یک مشت پنیر پنیربا روغن 1 الی 2 عدد تخم مرغ آب پز شکلات تلخ 90 در صد میلک شیک با شیر بادام پودر کاکائو و کره بادام زمینی ماست پر چرب با کره ی بادام زمینی و پودر کاکائو توت فرنگی و خامه با رعایت این رژیم غذایی هم به خوبی وزن کم می کنید هم به سلامت عمومی بدن خود کمک می کنید و زندگی سرشار از سلامتی و نشاط خواهید داشت .

رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست

یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 همچنین نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است. چون آن است در جدول خورده شدن کودک ملاحظه کردید غذای کمکی اجتناب کرده اند هفت ماهگی اجتناب کرده اند منصفانه بار در روز آغاز میشود. در حالی که امروزه برای کاهش وزن نیز از آن استفاده میشود. به عبارت دیگر، مصرف این میوه، تولید اوره را تقویت میکند و به این وسیله به عملکرد نرمال کلیهها کمک میشود. شما با آزمایش خون، ادرار و تنفس می توانید میزان تولید کتون های تولید شده توسط بدن در کتوزیس را تعیین کنید.

لیست غذای کتوژنیک

6. ادرار من بوی میوه می دهد. این رژیم برای مادران باردار را انتخاب کنید و انتخاب کنید شیرده خطرناک است را انتخاب کنید و انتخاب کنید توصیه نمیشود، از بعضی اجتناب کرده اند چرخ دنده غذایی مهم را انتخاب کنید و انتخاب کنید حیاتی مثل میوه را انتخاب کنید و انتخاب کنید غلات را محدود میکند. به طور کلی این شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. چربی اشباع موجود در پنیر مصرف آن را در رژیم غذایی کتو محدود میکند، اگرچه برخی تحقیقات اظهار میکنند که این غذا مزایایی برای سلامتی نیز دارد. یکی از عواملی که باعث افزایش عضله سازی می گردد هورمون های آنابولیکی (تستوسترون، هورمون رشد و انسولین) هستند. اگر برای مدیریت و کنترل بیماری دیابت انسولین مصرف میکنید، کاهش مصرف کربوهیدراتها در رژیم کتو ممکن است سطح قند خون را کاهش دهد.