برنامه رژیم غذایی کتو و لیست خرید برای مبتدیان

همچنین یکی از انواع رژیم کتوژنیک شامل دو روز رژیم غیر کتوژنیک و پنج روز رژیم کتوژنیک در طول یک هفته می باشد که برخی افراد ترجیح می دهند روز های آزاد رژیم را برای مناسبت های خاصی مثل تعطیلات و تولد ها نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت نگه دارند. از سیر و پیاز نیز غافل نشوید و بدانید که این دو نوع از سبزیجات بسیار برای سلامتی مفید هستند و باعث عدم نیاز شما به دکتر و دارو می شوند. این رژیم راهی آسان تر برای افزایش چرپی به رژیم غذایی شما است که موجب متعادل شدن رژیم شما در روزهای آزاد می شود. خورید، مزه ای تلخ دارد که شاید شما آن را همان ابتدا با خیار برش داده باشید و دور انداخته باشید، در حالی که همان ماده تلخ ارزشمند باعث هضم آسان تر خیار می گردد و در کل پوست میوه ها دارای بیشترین فیبر مورد مصرفی هستند.

خوب است بدانید مقدار چرپی برخی سس ها آنقدر بالا است که در طولانی مدت باعث رسوب این چرپی های بی مصرف در بدن شما می شود و شما را بیمار می کند. در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی می توانیم استفاده کنیم؟ همچنین اگر در طول روز احساس گرسنگی کردید و در طول دوره درمان این رژیم قرار داشتید، سعی کنید در وعده های غذایی تان از پروتئین کافی و چربی هایی نظیر روغن زیتون، خامه، کره و سس های مختلف استفاده کنید. شما با خوردن غذاهایی که چربی سالم دارد مانند گوشت پرچرب یا چربیهای حیوانی به همراه پروتئین انرژی بدن را به سمت مصرف کتونها برده و از این طریق وزن را کاهش میدهید. مغزها و دانه ها به عنوان غذاهای سالم، پرچرب و کم کربوهیدرات شناخته می شوند.

در مورد رژیم کتوژنیک

کتوژنیک به طور معمول یک رژیم پرچرب است و انرژی مورد نیازی که قبلا از کربوهیدرات ها تامین می شد، اکنون باید از چربی ها تامین گردد و این موضوع یکی از مهم ترین تفاوت های اصلی رژیم کتوژنیک و رژیم های محدود از کالری است که باعث احساس گرسنگی نمی شود و منجر به کتوز می شود. همان طور که گفته شد و شما تا این جا مقاله را دنبال کردید، میزان مصرفی کربوهیدرات های قابل هضم تان را باید به ۲۰ گرم یا کمتر برسانید. خوردن روغن نارگیل به شما برای رسیدن به سطح مناسب از کتوز کمک میکند. روغن ها در زندگی ما تاثیر بسزایی دارند، زیرا زمینه سازی بسیاری از بیماری ها بحث اشباع چربی ها و به دنبال آن مشکلاتی مانند افزایش وزن و فشارخون می باشد، ولی توصیه ما این است که حتما از چربی های سالم مثل روغن های طبیعی زیتون، آووکادو، کنجد و نارگیل استفاده کنید.

این رژیم مناسب دوره های کوتاه مدت می باشد و در بلند مدت به دلایلی مثل عدم وجود گروه های غذایی مثل غلات و میوه ها، توصیه نمی شود، زیرا شما دچار مشکلاتی مثل کم آبی یا کمبود برخی از ویتامین ها می شوید و این موارد خودش نیز عواقبی را به همراه دارد، ضمن اینکه این روش همیشگی و دائمی نیست و فرد مذکور پس از گذارندن یک دوره کامل و متعادل رژیک کتوژنیک باید با درست و به اندازه خوردن و ورزش، بدنش را در حالت تعادل و ایده آل حفظ نماید. یکی از دلایلی که شاید باعث شده تا امروز مردم از این دو سبزیجات فاصله بگیرند، بوی نامطبوع آن پس از خوردن باشد که می شود با جویدن یک آدامس میوه ای آن را برطرف نمود. در واقع پس از طی مدتی، بدن روی روال ایده آل هماهنگی با اعضا بدن و تنظیم خودکاری می افتد و می تواند به راحتی تعادل بین کالری دریافتی و نیاز سوخت و ساز بدن را برقرار می کند و ارتقا می بخشد.

شیرینی های کتوژنیک

افرادی که از این رژیم پیروی می کنند طیف وسیعی از علائم از جمله سردرد، مه مغزی خستگی ، تحریک پذیری و مشکل در خواب راتجربه می کنند.علاوه برعوارض جانبی جسمی، ممکن است تأثیرات روانی نیز بر کودکان داشته باشد. همچنین باید توجه داشته باشید افرادی که فعالیت های جسمی زیادی انجام می دهند مانند ورزشکاران، به خصوص بین دو مسابقه نمی توانند با پروتئین تجدید قوا کنند و کربوهیدرات ها یکی از نیاز های اولیه آنها جهت به دست آوردن انرژی لازم می باشد و در نتیجه ممکن است این افراد با این رژیم به مشکل بخورند. غذای زیادی میخورید اما زود گرسنه میشوید. هر وقت گرسنه شدید غذا بخورید و سعی نکنید که تا معده جا دارد آن را پر کنید. همچنین توجه داشته باشید در هنگام مصرف سبزی ها سعی کنید، مارگارین و خامه اضافه نکنید.

اگر سبزی را به صورت سرخ کرده استفاده می کنید، توصیه می کنیم از روغن های مایع نظیر روغن ذرت، آفتابگردان و یا زیتون آن هم به مقدار بسیار کم استفاده کنید. سعی کنید سبزی های خام یا پخته بدون چرپی و کم چرپی استفاده نمائید، در واقع سبزی ها را بدون چربی طبخ نمائید. رژیم میگیرید اما چربی نمیسوزانید. قطعا همیشه، میوه ها به خصوص اگر تازه و رسیده هم باشند جزو بهتریم میان وعده ها با وجود ویتامین های متعدد در دسترس ما هستند اما بهتر است جهت کسب نتیجه بهتر در این رژیم از سبزیجات به جای میوه استفاده کنیم، اما این نکته به مفهوم صرف نظر کامل از خوردن میوه ها نمی باشد. زمانی که میزان پروتئین و کربوهیدرات مورد نظر خود را تنظیم کردید ، الباقی کالری روزانه خود را با چربی پر کنید.

اسید اولئیک یک نوع چربی تک غیر اشباع است که موجب کاهش عوامل خطر بیماری قلبی می شود. مثلا پوست پرتقال یکی از پوست میوه هایی می باشد که گفته می شود بسیار خاصیت دارد و چند وقتی است از آن استفاده بهینه مثل ساخت مربا می شود. اما شاید بعد از گذشت یک ماه به این نتیجه برسید که نمیتوانید دنیا را بدون این همه غذایی که نباید بخورید تصور کنید.و البته چند عامل دیگر هم وجود دارد که پایبند ماندن به رژیم کتوژنیک را دشوار میکند. تا اینجا با مبحث در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی نباید استفاده کنیم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید. در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی نباید استفاده کنیم؟

تا اینجا با مبحث در طول رژیم کتوژنیک از چه خوردنی هایی می توانیم استفاده کنیم آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید. اغلب افراد بدون وجود مشکل خاصی و با توصیه پزشک از این روش درمانی به مدت طول دوره ۳ تا ۶ ماه و بیشتر استفاده می کنند. با این وجود، در چندین مطالعه نشان داده شده است که برای اکثر افراد، چربی اشباع شده هیچ ارتباطی با بیماری قلبی ندارد. این مورد نیز یکی از مزایا این روش رژیمی است که مرتبط با حفظ تعادل عضلات و چربی در بدن می باشد.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

و رعایت مستمر این نوع رژیم می تواند موجب کنترل و درمان بیماری های دیگری مثل صرع و در مواردی محدود بیماری های قلبی و آکنه شود. در مواردی نیز اگر فرد مبتلا به دیابت نوع ۱ باشد، باید توسط پزشک متخصص تحت نظر قرار بگیرد. تا اینجا با مبحث تغذیه سالم باید چگونه باشد آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید. جالب است بدانید خیلی از میوه ها بیشتر ویتامین و املاح مفید آن اخل پوست آن است و ما دقیقا همان قسمت های ارزشمند را دور می ریزیم. سختگیر نبودن در غذاخوردن و مصرف مکملهای حاوی املاح معدنی میتواند کمک کند.

بررسیها نشان میدهد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند تاثیر روشهای درمان سرطان را افزایش دهد.مطالعه انجام گرفته روی موشها حاکی از آن است که رژیم غذایی کتوژنیک به رفع عوارض جانبی نسل جدید داروهای سرطان کمک میکند. بسیاری از مطالعات کاهش وزن قابل توجه در کتو را بدون نیاز به شمارش کالری نشان میدهد. در طرف مقابل پژوهش ها نشان میدهند که افزایش اچ دی ال کلسترول در رژیم کم چرب قابل توجه نیست و حتی کاهش پیدا میکند. اگر شما جزو افرادی هستید که در طول روز فعالیت شدید بدنی و فیزیکی دارید، این نوع رژیم مختص خود شما است. الآن او را برای درمان نزد شما آورده ایم. ᠎This post has been w ri tten with the  help of G᠎SA C᠎ontent G enerat or ᠎DE᠎MO !