راهنمای کامل رژیم کتوژنیک + برنامه غذایی

پس در رژیم لاغری کتوژنیک تمام تمرکز ما بر این خواهد بود که متابولیسم بدن خود را برای سوزاندن چربی بیشتر و کربوهیدرات

نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت کمتر عادت دهیم. غذاهای کتو باعث میشوند بدن شما کمتر هورمونهای گرسنگی ترشح کند. اگر در روز کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدرات ها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن می تواند سریع مصرف کند) تمام می شود. بلکه تنها میتواند از سوزاندن گلوکز یا کتون انرژی دریافت کند. بهترین مقدار کتون در بدن بین 0.5 تا 3 میلی مولار است.

میوه: تمام میوهها به جز مقدار کمی از توتها مانند توت فرنگی. برنامه غذایی ketogenic را می توان به روش های ذیل اجرا نمود. کاهش وزن یکی از دلایل اصلی انتخاب افراد برای رژیم غذایی است. هیچ اجازهای برای ارائه رژیم ندارند و در صورت تخلف و ارائه رژیمهای غذایی با متخلفان و افراد غیرمتخصص برخورد خواهد شد. یک برنامهی ورزشی اصولی که هم هوازی باشد و هم قدرتی، در کنار عادات غذایی سالم میتواند ابزاری قدرتمند برای حفظ وزن سالم باشد. یکی از این درمانها که از سالهای قبل در بیماران مبتال به تشنج مقاوم به درمان، بخصوص در کودکان استفاده میشود رژیم کتوژنیک میباشد. رژیم کتوژنیک جزو رژیمهای موسوم به “کم کربوهیدرات” قرار میگیرد. مانند سایر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات، رژیم کتوژنیک بسیار بحثبرانگیز است. همچنین، مقدار مصرف پروتئین متوسط است؛ یعنی، چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده.رژیم کتوی سیکلیکال یا دورهای (CKD): مناسب برای ورزشکاراننسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۷۵ درصد چربی، ۱۵ تا ۲۰ درصد پروتئین، ۵ تا ۱۰ درصد کربوهیدرات در روزهای کتو یا لو کرب دایت؛ ۲۵ درصد چربی، ۲۵ درصد پروتئین و ۵۰ درصد کربوهیدرات در روزهای آزاد.رژیم سیکلیکال یا دورهای راه آسانتری، برای اضافه کردن چربیها، به برنامه غذایی است.

فواید و مضرات رژیم کتوژنیک

بعلاوه مطالعات بسیارنشان داده است که این رژیم همراه با عوارض متعددی بوده است که اغلب به علت کم شدن آب بدن، اختلال درالکترولیت های بدن و افت قندهای شدید منجر به ویزیت و پذیرش در اورژانس گشنه است. در یک مورد، به زنان چیزی داده شد که محققان آن را رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات می نامند. رژیم کتوژنیک رژیمی است که به جای کربوهیدراتها بیشتر چربیهای سالم مصرف می شود. دلیل این امر احتمالا به خاطر استفاده چربیها به عنوان منبع انرژی به جای کربوهیدارت است. برخی مکانیسمها نشان میدهند که رژیم کتوژنیک ممکن است در وهله اول به جلوگیری از پیشرفت سرطان کمک کند. رژيم كتوژنيك سلام و عرض ادب خدمت مهارتویی های گرامی “رژيم كتوژنيك” رژیم غذایی کتوژنیک رژیم کیتو یا رژیم کتونزا یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند.

برای اینکه بتوانید از حالت رژیم کتوژنیک خارج شوید و تغییر سبک غذایی داشته باشید، باید به میزان حداقل ۲ الی ۳ هفته زمان سپری شود. چرا و چگونه باید از رژیم کتوژنیک خارج شویم؟ در این مدت بدن به این موضوع عادت می کند که باید انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوزاندن چربی به دست آورد. به هر حال با این که در کوتاه مدت رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک می کند ولی در دراز مدت نگهداری وزن از دست رفته معمولا انجام نمی شود.

کتوژنیک و لاغری

مردم بیشتر برای کاهش وزن از این رژیم استفاده می کنند، اما این رژیم می تواند به شرایط خاص پزشکی نظیر صرع نیز کمک کند. آنها به این نتیجه رسیدند که در رژیم کتو، زمانی که افراد گروه کربوهیدرات ها را با چربی های اشباع، چربی های تک غیر اشباعه و چند غیر اشباعه جایگزین می کنند، سطح HDL خون آنها افزایش می یابد. اما در این زمینه ها نیاز به تحقیق است. هر چند که پیروی از رژیم کتو کاری بسیار آسان تلقی میشود اما با توجه به اطلاعاتی که در بیرون منتشر شده ممکن است بسیار گیج کننده به نظر می آید. به طور معمول ، کالری حاصل از چربی باید 80 تا 90 درصد وعده های غذایی شما را شامل شود. فراتر از این اثر، یکی دیگر از مزایای بالقوه کاهش درصد چربی بدن است که میتواند در رژیم کتو حاصل شود (کاهش وزن بالا).

هنگامی که بدن شما ذخایر چربی اش را می سوزاند، می تواند برای کلیه شما سخت باشد. کتوز روش خاصی است که بدن شما غذا و انرژی ذخیره شده را برای سوخت تجزیه میکند. رژیم کتوژنیک در برخی از اختلالات نورولوژیک نظیرتشنج، آلزایمر، ALS، آسیب مغز، و نیز جوش صورت، سرطان ها و اختلالات سوخت و ساز نتایج قابل قبولی داشته است. برخی تحقیقات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند نتایج صدمات مغزی را بهبود بخشد.

اگر روشهای لاغری را امتحان کرده باشید حتما علاوه بر ورزش به شما رژیمهای غذایی مختلفی را پیشنهاد کردهاند و یا اینکه خود به دنبال آنها بودهاید. من یک رژیم غذایی مداوم و پر قند داشتم که همواره به دنبال وعده بعدی مصرف قند و شکر بودم. ازسوی دیگر صرف نظر از نام رژیم، هر برنامه غذایی که گروه های غذائی را حذف کند ،نمی تواند در دراز مدت بصورت سبک زندگی سالم برای فرد عمل کند و بنابراین یک روز محکوم به رها شدن است. This artic​le h as ᠎be​en ​do ne by G᠎SA Co᠎nt en​t ​Genera​to r  DEMO!

پذیرش طولانی مدت برای رژیم کتوژنیک خیلی کم گزارش شده است و می تواند یک مسئله مهم و جدی باشد، ولی این مورد برای هر نوع تغییر در شیوه زندگی وجود دارد. اگرچه رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن در افرادی که غیر از چاقی مشکل دیگری از نظر سلامتی ندارند موثر است و کاهش وزن ایجاد شده سریع، شدید و برای حداقل 2 سال قابل نگهداری است ولی درک تاثیرات بالینی، بی خطربودن، قابل تحمل بودن توسط بدن، کارایی، مدت زمان درمان و پیش بینی پس از قطع رژیم کماکان چالشی است که نیازمند مطالعات بیشتر برای درک آن می باشد. بعلاوه کاهش وزن، بویژه در ناحیه مرکزی (شکم) در کوتاه مدت مشهود خواهد بود .