راهنمایی جامع برای آغاز سبک زندگی کتوژنیک

دلیل این که در رژیم کتوژنیک از کربوهیدرات بسیار پایینی استفاده می کنند آن است که بدن برای دریافت انرژی بیشتر به جای گلوکز از چربی ها نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت استفاده نماید. چه چیزی می توانم و نمی توانم بخورم – برای فردی که تازه وارد کتو شده است، پایبندی به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، حتی اگر چربی سنگ بنای این رژیم است، شما نباید هر نوع چربی بخورید. هندوانه یک میوه معطر و مناسب هیدراته کردن بدن می باشد که می تواند به راحتی جز دسته میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک قرار گیرد.در مقایسه با سایر میوه ها، هندوانه دارای کربوهیدرات خالص نسبتاً کمی است،(مقدار 11.5 گرم کربوهیدرات و 0.5 گرم پروتئین که به صورت خالص می شود 11 گرم زیر فیبر ها جذب نمی شوند).بسته به میزان کربوهیدرات روزانهتان، ممکن است لازم باشد اندازه وعده هایتان را طوری تنظیم کنید که بتوانید هندوانه را در رژیم غذایی کتوژنیک خود جای دهید.

به همین خاطر تصمیم گرفتیم که توی این بخش در مورد نظر کارشناس های تغذیه و تناسب اندام در مورد این رژیم صحبت کنیم. ولی در بعضی نقاط جهان نارگیل بخش مهمی از رژیم غذایی مردم است و مصرف آن از زمانهای قدیم رواج دارد. اما راه رسیدن به آنجا همیشه رضایت بخش تر از جایی است که در نهایت به آن می رسید. چربیهای روغن نارگیل پس از دستگاه گوارش بهطور مستقیم به کبد میروند و در آنجا به موادی تبدیل میشوند که اصطلاحا «کِتون» نام دارند. بهترین مثال از مناطقی که مصرف نارگیل در آنجا رایج است، کشور توکلائوست.

کتوژنیک و ورزش

آنها به خصوص سرشار از پکتین هستند.(نوعی فیبر که می تواند به تثبیت سطح قند خون، مبارزه با التهاب و کاهش رشد سلول های سرطانی کمک کند). نشان داده شده است که سیگار کشیدن باعث ایجاد یا کمک به ایجاد بسیاری از شرایط سلامتی جدی ، از جمله بیماری های قلبی ، آمفیزم و سرطان های ریه ، پستان ، پروستات و دستگاه گوارش می شود. توت فرنگی یک میوه مغذی، خوشمزه و سرشار از خواص برای سلامت شما می باشد. هندوانه همچنین سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی دیگر از جمله ویتامین C و پتاسیم است. طالبی نوعی خربزه است که ارتباط نزدیکی با سایر انواع خربزه مانند هندوانه و عسلک دارد. در صورتی که شما از داروهای پایین آورنده قند خون استفاده می کنید قبل از ایجاد هرگونه تغییر در کربوهیدرات دریافتی با دکتر خود مشورت کنید تا از افت شدید قند خون خود پیشگیری کرده باشید. This w as c​re​at​ed by G​SA Content G enerator  Demover si on.

در هر 156 گرم این میوه 12.7 گرم کربوهیدرات و 1.5 گرم فیبر وجود دارد که این مقدار کم کربوهیدرات، طالبی را به یکی از میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک تبدیل کرده است. نتیجه این امر، ایجاد یک حالت متابولیکی در بدن به نام «کِتوز» است. که این مسئله نیز به تنهایی می تواند منجر به ایجاد نتیجه عالی در بدن شود. تا اینجا به این نتیجه رسیدیم که ارتباط رژیم کتوژنیک و کبد چرب یک ارتباط معکوسه. که شما میتوانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. علاوه بر مصرف فیبر کافی، شما می توانید با رعایت برخی موارد، از جمله مصرف غذای کامل و غیرفرآوری، نوشیدن آب کافی، مصرف مکمل منیزیم، ورزش روزانه و سبک و همچنین اجتناب از مصرف هرگونه قند ساده، به جلوگیری از ابتلا به یبوست در اثر رژیم کتوژنیک کمک کنید. در واقع غذاهای مختلف به شیوهی متفاوتی بدن را تحت تأثیر قرار میدهند و کالریهای دریافتی با یکدیگر برابر نیستند.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

نکته: فرد می تواند با مصرف غذاهای کم کربوهیدرات، از مقادیر زیادی غذاهای گیاهی نیز استفاده کند. روغن نارگیل یکی از غنیترین منابع چربیهای اشباع محسوب میشود و ۹۰ درصد چربیهای تشکیلدهندهی آن از نوع اشباع هستند. همچنین یکی از بهترین منابع بتاکاروتن است (نوعی رنگدانه گیاهی که نقشی مهم در عملکرد سیستم ایمنی و سلامت چشم ایفا می کند). نتایج مطالعهای که در سال ۲۰۰۶ انجام گرفت نشان میدهد که مصرف تریگلیسرید با زنجیرهی متوسط میتواند عملکرد مغز را در بیماران مبتلا به اَشکال خفیف آلزایمر بهبود دهد.

در این نوع رژیم مصرف کربوهیدرات کم، چربی زیاد و پروتئین به میزان متوسط است. توت فرنگی یک میوه کم کربوهیدرات با فیبر زیاد می باشد که آن را به یک میوه فوق العاده برای رژیم کتوژنیک تبدیل کرده است. بالا آمدن قند خون ، لوزالمعده شما را به سمت تولید انسولین تحریک می کند ، هورمونی که به خروج قند از جریان خون و داخل سلول های بدن کمک می کند.در افرادی که به دیابت مبتلا هستند ، سلولهای بدن در برابر عملکرد انسولین مقاوم هستند ، بنابراین قند خون بالا باقی می ماند. کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز، سلامت پوست و خواص متعدد دیگر، آن را به غذایی فوقالعاده تبدیل کرده است. علاوه بر آن با تبدیل کلسترول بد خون (LDL) به اَشکال کمضررتر نقش مهمی در کاهش کلسترول خون دارند.

نحوه خارج شدن از رژیم کتوژنیک

مطالعات بعدی نیز این یافتهها را تأیید و تریگلیسرید با زنجیرهی متوسط را بهعنوان درمان بالقوه برای بیماری آلزایمر معرفی کردند. برای تهیهٔ آن، ابتدا ماست پرچرب را با آب رقیق میکردند، سپس با استفاده از مشک، چربی آن جدا شده و باقیمانده بهعنوان دوغ مصرف میشد. پژوهشگران بر این باورند که کتونها میتوانند برای سلولهای مغز بهعنوان منبع انرژی جایگزین قندها عمل کنند و علائم بیماری آلزایمر را کاهش بدهند. مخصوصاٌ اگر تشنج در ناحیهی لوب گیجگاهی مغز قرار داشته باشد. اگر دوست دارید سالاد تابه ای تندتر باشد، میتوانید میزان پودر فلفل سیاه و پرک فلفل قرمز را بیشتر کنید. اما نکته جالب اینجاست که در رژیمهایی که پروتئین دارند، این میزان ازدسترفتن عضله خیلی بیشتر است. یکی از عواملی که باعث افزایش عضله سازی می گردد هورمون های آنابولیکی (تستوسترون، هورمون رشد و انسولین) هستند. این میوه پر از فیستین است که مسیرهای سیگنال دهنده را تحریک نموده و به بهبود حافظه کمک می کند.

با توجه به اینکه رژیم کتوژنیک یک رژیم سرشار از چربی است، افرادی که مشکلات قلبی و چربی خون دارند نباید از این رژیم استفاده کنند. چربی اشباع موجود در روغن نارگیل از نوع تریگلیسرید با زنجیرهی متوسط است، ولی بیشتر چربیهای اشباع موجود در رژیم غذایی ما از نوع بلندزنجیر هستند. این در حالی است که چربیهای اشباع موجود در روغن نارگیل با چربیهای اشباع موجود در پنیر و گوشت متفاوت است. صبحانه : ماست بدون قند با کره بادام زمینی ، پودر کاکائو و استویا.

رژیم کتوژنیک چیه

علاوه بر این انسولین به بدن شما این اجازه را میدهد که از قند موجود در خون استفاده کنید یا آن را ذخیره کنید. در نهایت، لازم است والدین کودک و همهٔ کسانی که به نحوی از کودک مراقبت میکنند، آموزشهای لازم را در مورد جنبههای مختلف رژیم کتوژنیک گذرانده باشند تا بتوان تا حد امکان، این رژیم را با خطر کمتری اجرا کرد. با رژیم غذایی کتوژنیک، استایل بدنم چقدر تغییر می کند؟ یا رژیم پُرچربی یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازهٔ کافیِ پروتئین و قندِ اندک، که بدن را وادار میکند تا بهجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند. قبل از هرگونه تغییر عمده در رژیم غذایی خود ، با یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی مشورت کنید.

2. از یک روش اصولی برای کاهش وزن استفاده کنید. دکتر وایلدر قصد داشت روش دیگری برای ایجاد مکانیسم روزهدار (کتونمی) پیدا کند و سپس به رژیم کتوژنیک برسد. مطالعه دیگری نشان داد افراد در رژیم کتوژنیک سه برابر وزن بیشتری از رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس دریافت کرده اند. رژیم لاغری سریع ایجاد فضایی برای افراط و تفریط مناسب به شما آموزش میدهد که خود را کنترل کرده و از سبک زندگی جدید و سالم خود رنجیده خاطر نشوید.