راهنمای رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک ادعا میکند، میتوانید تمام چربیهایی که دوست دارید بخورید، هرگز احساس گرسنگی نخواهید کرد و حتی عملکرد ورزشی شما افزایش نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت پیدا میکند. دانشمندان در مورد مکانیسم این اثر مطمئن نیستند، اما ممکن است کتونهایی که بدن شما هنگام تجزیه چربی برای تولید انرژی ایجاد میکند، از سلولهای مغز شما در برابر آسیب محافظت کنند. رژیم کتو یکی از محبوب ترین رژیمهای غذایی است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. رژیم کتو میتواند به مدیریت و کنترل برخی از بیماریها مانند صرع، بیماریهای قلبی، برخی بیماریهای مغزی و حتی آکنه کمک کند که در آینجا به آنها اشاره می شود. با به وجود اومدن این چرخه کبد دائما چرب و چربتر میشه. در این شیرین کننده مصنوعی، هیچ کربوهیدراتی به صورت آشکار و یا پنهانی وجود ندارد. استفاده از این رژیم برای خانم ها هیچ مشکلی نداره.

کره و خامه چربی های خوبی در طول رژیم کتو هستند.

سلان مریم پاسخ سلام و خسته نباشید مطالب خیلی خوبی بود ممنون اگر امکانش هست برای من هم رزیم را ارسال کنید ۳۰ کیلو باید کم کنم و ارتروز و فیبرومنانژی و .. دارم امیدوارم با این رژیم بهنربشم . کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن را در وضعیت متابولیکی به نام کتوز قرار میدهد، جایی که شروع به سوزاندن چربی و تولید کتون میکند. کره و خامه چربی های خوبی در طول رژیم کتو هستند. یکی از عوارض استفاده از سوکرالوز در رژیم کتوژنیک، ایجاد هوس بد شیرینی در افراد است. اما، تذکر مجدد این نکته لازم است که با پزشک خود مشورت کنید تا مطمِن شوید چه چیزی برای شما مناسب است. هنگام تصمیمگیری برای یک رژیم غذایی سالم، به خصوص اگر مبتلا به دیابت نوع ۱ هستید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا از بیخطر بودن این رژیم مطمئن شوید. مردم اغلب از رژیم غذایی کتوژنیک برای کاهش وزن استفاده میکنند، اما این رژیم میتواند به مدیریت و کنترل برخی از بیماریها مانند صرع نیز کمک کند.

رژیم کتوژنیک شامل چیست

رژیم های کتوژنیک از سال ۱۹۲۰ به کنترل تشنجهای ناشی از بیماری صرع کمک کردهاند. یعنی در این حالت نه تنها شیر کمتری تولید خواهید کرد، بلکه بدن شما به آن چند گرم چربی که در وهله اول سعی داشتید آب کنید، میچسبد و شما نه تنها لاغرتر نمیشوید، بلکه دوباره چاق خواهید شد. با بالا رفتن انسولین، چربی ذخیره شده تجزیه نشده و برای مصرف انرژی سوزانده نمی شود. در نتیجه، با بررسی تاثیر سوکرالوز در سطح انسولین، می توان به تاثیر آن در رژیم کتوژنیک پی برد. قبل از اینکه بخواهید رژیم را شروع کنید و عادات غذایی و سبک زندگی خود را اصلاح کنید، با بلاگ تخفیفان همراه شوید تا نگاهی دقیقتر به رژیم کتوژنیک بیندازیم و آن را بررسی کنیم.

انواع رژیم غذایی کتوژنیک

 This post w​as  done by GSA Content Gen​erat or᠎ Demover᠎si​on!

پدر این کودک بعدها بنیاد چارلی را تأسیس کرد که اطلاعات و توصیه هایی در خصوص رژیم کتوژنیک برای والدین، رژیم شناسان و سایر متخصصین سلامت فراهم می نمود.از ۱۹۹۴ این رژیم مورد پذیرش عمومی پزشکان قرار دارد و در حدود ۴۰ کشور در سراسر دنیا برای درمان صرع کودکان استفاده می شود. در ادامه ده مورد دیگر از فواید رژیم کتوژنیک را ملاحظه خواهید کرد. بعد از ۳ تا ۴ روز بدن شروع به تجزیه پروتئین و چربی برای دریافت انرژی خواهد کرد که باعث لاغر شدن شما میشود، این روند کتوز نامیده می شود.

در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار اندک است و مصرف کربوهیدراتهایی که هضم آسان دارند، مانند شکر، نوشابه، شیرینی و نان سفید کاهش مییابد و بیشتر کالری مورد نیاز بدن از پروتئین و چربی دریافت میشود. البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است. حال به جای استفاده از کربوهیدرات ها می تواند از چربی ها استفاده کند. خلاصه: رژیم لوکرب عادی کربوهیدرات پایین و پروتئین بالایی نسبت به رژیم های معمول دارد. این رژیم برای ورزشکاران حرفهای یا اشخاصی که نیاز به افزایش حجم عضلانی یا وزن دارند چندان مناسب نیست.

در نتیجه بدن شما به انسولین کمتری احتیاج دارد و میزان ترشح انسولین کم می شود. طرفداران رژیم خیلی کم چرب ادعا می کنند رژیم لاغری سریع که رژیم های غذایی کم چرب سنتی به اندازه کافی چربی ندارد و مصرف چربی باید زیر ۱۰ درصد از کالری کلی باقی بماند تا فواید سلامتی و کاهش وزن داشته باشد. این خامه چربی بیشتری نسبت به شیر کامل دارد و آن را به یک ماده همه کاره آشپزخانه تبدیل می کند. در کاهش وزن، میزان سطح قند خون مهم نیست بلکه تاثیری که این قند بر انسولین به عنوان هورمون ذخیره کننده دارد، مهم است. رژیمهای کتوژنیک، که هم میزان ترشح انسولین و هم مقدار مورد نیاز انسولین را کاهش میدهد، ممکن است به همراه سایر تغییرات در سبک زندگی، مانند ورزش و کاهش وزن، به درمان این بیماری کمک کند. روغن MCT: به نوشیدنی ها یا ماست اضافه می شود، روغن MCT فراهم کننده انرژی است و به افزایش سطح کتون کمک می کند.

نصف یک آووکادو حاوی ۱۶۱کالری، ۲ گرم پروتئین، ۱۵گرم چربی، ۷ گرم فیبر و ۲ گرم کربوهیدرات خالص (۹ گرم کربوهیدرات کل) است. در دنیای امروزی داشتن تناسب اندام و هیکل عالی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شده است و هر رزوه شاهد این هستیم که رژیمهای متعددی با ادعای لاغری فوری در کل جهان سر و صدا میکنند، یکی از معروفترین آنها، رژیم کتوژنیک است. البته این مطالعه در مداخلات تغذیهای مقدار کل کالری یا درشت مغذیها را در نظر نگرفته بود و تخمین کمبود انرژی یا اضافه بودن آن را با مشکل روبرو کرده بود. تغییر ، از استفاده از گلوکز در گردش تا از بین بردن چربی ذخیره شده به عنوان منبع انرژی ، معمولاً طی دو تا چهار روز از خوردن کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز اتفاق می افتد. عوارض شایع رژیم کتو یبوست، افزایش خفیف قند خون و سوء هاضمه است که معمولاً جدی نیستند.

چاقی یکی از مقولههایی است که امروزه افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم میکنند. به نظر میرسد رژیم های کم کربوهیدرات به شما کمک میکنند تا قند خون شما نسبت به رژیم های دیگر کمتر باشد. کربوهیدراتها در ایجاد آکنه مؤثرند، بنابراین کاهش مصرف آن ها می تواند به درمان آکنه کمک کند. در اولین نوع این رژیم که استاندارد است، ما با مصرف ۷۵% چربی، ۲۰% پروتئین و در نهایت ۵% کربوهیدرات در طول دوره مشخص به وزن ایده آل خود میرسیم. با آزمایشاتی که در این زمینه شده است، مشخص شده که سوکرالوز در تولید انسولین تاثیر بسزایی دارد. یعنی مواد غذایی که مناسب استفاده در این رژیم هست رو در لینک بالا ببینید و هرکدوم که قابل تهیه بود رو یادداشت کنید. یعنی روند طبیعی پاداش مغز با کم شدن میزان کالری، حفظ نمی شود. توصیه می شود از استویایی استفاده کنید که مواد افزودنی آن بی ضرر و کم کالری بوده و شاخص گلیسمی آن پایین باشد.