کرم سفید کننده خانگی با چه موادی درست میشود ؟


کرم سفید کننده خانگی که برای پوست به کار میرود را میتوان با یک سری مواد طبیعی که خواص بسیاری هم دارند تهیه کرد.در این مطلب از شما با طرز تهیه چند کرم سفید کننده خانگی آشنا میشوید.

قبل از اینکه که شروع به ساختن یک کرم روشن کننده خانگی کنید، این را بدانید که باید ابتدا کاملاً صورت شما از هر گونه آلودگی های ناشی از اشعه های مضر و آلاینده ها پاک شود. برای این کار ابتدا شما باید صورت خود را لایه برداری و پاکسازی کامل کنید.

همچنین در بخوانید : پوست صاف و شفاف با رعایت چند نکته ساده

نصف فنجان پاپایای تازه و یک قاشق چای خوری عسل را تهیه کنید.

ابتدا تکه‌های پاپایا را له کنید تا زمانی که یک خمیر غلیظ بدست آید. سپس عسل را به آن اضافه کنید و به خوبی هم بزنید و بعد این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود اعمال کنید. صورتتان را با آب گرم و مجددا با آب سرد شستشو دهید و نهایتا با یک پد خشک کنید. این درمان را هر شب قبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای پوست‌های چرب و طبیعی بسیار مناسب است.

احتیاط: پاپائین موجود در پاپایا ممکن است باعث ایجاد حساسیت در برخی از افراد شوند. بنابر این اگر به پاپایا و محصولات آن آلرژی دارید از این درمان بپرهیزید.

چند عدد پوست پرتقال و یک قاشق غذا خوری ماست را تهیه کنید.

ابتدا به مدت ۲ تا ۳ روز پوست‌های پرتقال را در برابر نور خورشید خشک کنید. زمانی که نسبتا ترد شدم، پودرشان کنید و بعد یک قاشق غذا خوری از این پودر را به ماست اضافه کنید تا یک خمیر نرم بدست آید. سپس آن را بر روی پوست اعمال کنید و بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید، این درمان را هر شب فبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب میباشد.

آب لیمو سرشار از ویتامین C است که خاصیت فوق العاده‌ای در روشن کردن پوست دارد؛ که به دلیل کاهش تولید ملانین میباشد.

۱ قاشق غذا خوری شیر، ۱ قاشق غذا خوری آب لیمو و ۱ قاشق چای خوری عسل را تهیه کنید. تمام مواد را در یک کاسه با هم ترکیب کنید و بعد از تمیز کردن صورت ت، این خمیر را روی پوست خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. برای گرفتن نتایج بهتر این درمان را هر شب تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط: اگر احساس هر گونه سوختگی و یا حساسیت در پوست خود داشته اید که به دلیل خاصیت اسیدی آب لیمو می باشد فورا یک عدد یخ را رو این محل اعمال کنید.

همیشه در دنیای زیبایی، طبیعت راه حل‌هایی شگفت‌انگیز در اختیارمان می‌گذارد. یکی از آن‌ها ترکیب گوجه فرنگی، ماست و جو دوسر است که یک ماسک سفیدکننده فوق‌العاده برای پوست می‌سازد. این ماسک برای پوست‌های چرب، نرمال و مختلط مناسب است. ابتدا یک عدد گوجه فرنگی را به دو نیم تقسیم کرده و آب آن را جدا کنید. سپس یک قاشق چای خوری ماست تازه و یک قاشق چای خوری جو دوسر را در یک کاسه مخلوط کرده و آب گوجه فرنگی را اضافه کنید. این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود بمالید و سپس با آب گرم بشویید. این درمان را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید.

سفید کننده‌ی پوست با سیب‌زمینی

سیب‌زمینی نیز یکی دیگر از مواد طبیعی است که می‌تواند به روشن کردن پوست شما کمک کند. این ماسک برای انواع پوست مناسب است. ابتدا یک عدد سیب‌زمینی را پوست بکنید و به قطعات کوچک خرد کنید. قطعات سیب‌زمینی را روی قسمت‌هایی از پوست که می‌خواهید روشن‌تر شوند بمالید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب بشویید.

همچنین می‌توانید آب سیب‌زمینی را با استفاده از یک تکه پنبه روی پوست بمالید. این درمان را ۳ بار در هفته تکرار کنید. توجه داشته باشید که آب سیب‌زمینی می‌تواند باعث خشکی پوست شود؛ بنابراین پس از استفاده از این ماسک، استفاده از یک مرطوب‌کننده قوی را فراموش نکنید.

ماسک سفید کننده پوست با کدو تنبل

کدو تنبل نیز می‌تواند یک مواد طبیعی و سفیدکننده برای پوست باشد. این ماسک برای انواع پوست مناسب است. برای تهیه این ماسک، نیاز به دو قاشق چای خوری پوره کدو تنبل، نصف قاشق چای خوری عسل و نصف قاشق چای خوری شیر دارید.

ابتدا برای تهیه پوره کدو تنبل، کدوها را خرد کرده و کمی بپزید و سپس درون یک مخلوط کن بریزید. سپس دو قاشق چای خوری از این پوره را با عسل و شیر مخلوط کنید تا ماسکی بدست آید. این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه با آب گرم بشویید. این کار را ۲ الی ۳ بار در هفته قبل از خواب تکرار کنید.

سفید کننده‌ی پوست با آرد و گلاب یا ماست

ترکیب آرد با گلاب یا ماست نیز یک ماسک فوق‌العاده سفیدکننده برای پوست است. این ماسک برای انواع پوست مناسب است. برای تهیه این ماسک، دو قاشق غذا خوری آرد و دو تا سه قاشق چای خوری گلاب یا ماست را نیاز دارید. تمامی این مواد را با هم مخلوط کنید تا ماسکی نرم بدست آید. برای پوست‌های معمولی و چرب از گلاب و برای پوست‌های خشک از ماست استفاده کنید. این ماسک را بر روی صورت خود بمالید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با آب گرم بشویید. این درمان را ۳ بار در هفته قبل از رفتن به خواب تکرار کنید.

کرم سفید کننده خانگی - تخم مرغ

کرم سفید کننده خانگی لیمو برای پوست چرب

  • یک قاشق غذا خوری ( حدود 15 میلی لیتر ) آبلیمو ( بهتر است که از آبلیمو طبیعی استفاده کنید )
  • 1 فنجان ( حدود 250 گرم ) ماست هم زده ارگانیک و شیرین نشده ( بدون افزودنی )
  • حدود 2 یا 3 قطره گلاب طبیعی

مرحله اول : مخلوط کردن آبلیمو و ماست : در این مرحله 250 گرم از ماستی که بدون هیچ افزودنی دیگری است و تازه می باشد و حتی شیرین نیز نشده است را همراه با یک قاشق غذا خوری آبلیمو ترجیحا طبیعی مخلوط کرده و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

  • همانطور که گفته شد برای نتیجه بهتر از آب لیمو تازه استفاده کنید، در صورتی که به لیمو تازه یا آبلیمو طبیعی دسترسی ندارید، آب پرتقال تازه یا نارنج از آبلیمو صنعتی و بازاری بهتر است.
  • همانطور که می دانید لیمو، پرتقال و به صورت کلی مرکبات سرشار از ویتامین سی می باشند و سرعت سلول هایی که به تولید ملانین و تیره کردن رنگ پوست مشغول هستند را کاهش می دهند.
  • ماست نیز سرشار از لاکتیک اسید است و به لایه برداری از سلول های مرده و نتیجتا روشن شدن صورت و پوست می پردازد.

مرحله دوم : اضافه کردن گلاب طبیعی : در این مرحله بعد از اینکه مرحله اول یعنی مخلوط کردن ماست و لیمو را به خوبی انجام دادید و یک کرم سفید کننده خانگی و دست ساز بی نظیر ساختید وقت آن است که کمی خواص کرم را بیشتر کرده و همچنین بوی آن را نیز بهتر کنید. بنابراین چند قطره گلاب محمدی یا گلاب رز را نیز اضافه کنید.

  • گلاب محمدی و یا رز به کاهش التهاب و سرخی پوست کمک می کند و می تواند قرمزی را از بین ببرد.
  • علاوه بر این گلاب از جمله معطر هایی است که علاوه بر عطر خوبی که دارد بدون عوارض می باشد و خاصیت خوب نیز دارد
  • به هیچ عنوان ماده عطری دیگری که از خواص آن مطمئن نیستید و یا دارای عوارض و حساسیت و … می باشد را به مخلوط به دست آمده اضافه نکنید

مرحله سوم : کرم سفید کننده خانگی را به داخل یک قوطی ریخته و در یخچال قرار دهید : حال مخلوط به دست آمده ای که خوب آنرا هم زده اید و یک دست کرده اید را به وسیله یک قاشق استریل و صد درصد تمیز د داخل یک قوطی صد درصد تمیز قرار دهید، دقت داشته باشید که این مخلوط یعنی این کرم سفید کننده دست ساز را باید حتما در داخل یخچال قرار داده و نهایتا تا 2 هفته از آن استفاده کنید، چراکه به دلیل عدم وجود مواد نگه دارنده در آن، ممکن است خراب شده و یا کپک بزند.

به عنوان یک نکته نهایی در ساخت این کرم سفید کننده دست ساز، اگر می دانید که مقدار 250 گرم ماست برای استفاده در دو هفته زیاد است می توانید تمامی ترکیباتی که در دستور پخت بالا مقادیر آنها را درج کرده ایم نصف نمایید، تا نهایتا در کمتر از دو هفته کرم سفید کننده مورد نظر را استفاده کرده و در صورت اتمام مجددا آن را درست کنید.

مرحله چهارم : حال کرم را هر شب به صورت و بدن خود بمالید : دلیل اینکه می گوییم این کرم را در شب استفاده کنید وجود اسید لاکتیک در ماست و حساس کردن پوست به نور خورشید می باشد. برای اثر گذاری بهتر نیز باید هر شب این کرم را استفاده کنید.

طرز استفاده آن نیز به این صورت است که ابتدا باید به وسیله یک شوینده مناسب همانند فوم شستشوی صورت و یا صابون با کیفیت صورتتان را تمیز شسته و سپس خشک نمایید، بعد از آن کرم دست ساز و خانگی سفید کننده محصول خودتان را به آرامی بر روی پوستتان قرار داده و به خوبی ماساژ داده و پخش نمایید، تمامی قسمت های پوستتان را پوشش دهید. سپس بخوابید و صبح آن را با آب گرم یا ولرم و همان شوینده ای که قبل از استفاده از کرم استفاده نمودید تمیز بشورید.

  • به عنوان آخرین نکته در استفاده از این کرم سفید کننده مناسب برای پوست های چرب، باید بگوییم که اگر پوست حساسی به ویتامین سی و اسید لاکتیک دارید بهتر است که به جای استفاده هر شب از این محصول، هر شب در میان از آن استفاده کنید. چراکه این دو ماده هر دو هر پوستی را از حالت عادی خود حساس تر می کنند و اگر پوست شما به خودی خود حساس باشد، استفاده مداوم از آن خجالب نخواهد بود.

کرم سفید کننده خانگی - شمع

کرم سفید کننده خانگی بادام برای پوست خشک

    • 5 الی 6 عدد بادام بدون طعم و ساده
    • 1 فنجان ( حدود 250 گرم ) ماست هم زده ارگانیک و شیرین نشده ( بدون افزودنی )
    • 1 قاشق غذاخوری ( حدود 7 گرم ) عسل
    • 1 قاشق چای خوری ( حدود 10 میلی لیتر ) آبلیمو ( ترجیحا آب لیمو تازه و طبیعی )

مرحله اول : بادام ها را به وسیله یک خرد کن یا غذا ساز خرد کنید : نکته مهم این است که بادام هایی که استفاده می کنید باید بدون هیچ افزودنی باشند و نباید طعم دار شده باشند، این بادام ها را ( حدود 5 – 6 عدد ) در خرد کن قرار داده و تا زمانی که به بافت پودری می رسند پردازش کنید.

  • اگر غذا ساز و یا خرد کن ندارید می توانید بادام ها را نکوبید و آنها را خرد کنید که البته استفاده از خرد کن بهتر است چراکه در صورت کوبیدن قسمت زیادی از چربی بادام ممکن است از بین برود. که برای جلوگیری از این مورد نیز در داخل ظرفی که می خواهید ترکیب را بسپارید این کار را انجام دهید.
  • بادام سرشار از ویتامین E است. ویتامین E برای پوست صورت و بدن بسیار مفید است و در واقع یک آنتی اکسیدان قوی است که از آسیب های ناشی از نور خورشید و تیره و کدر شدن پوست به وسیله آن جلوگیری می کند.

مرحله دوم : همه ترکیبات را با هم و با بادام های پودر شده ترکیب کنید : در این مرحله ماست را به بادام ها اضافه کرده و خوب هم بزنید سپس عسل و آبلیمو تازه را نیز اضافه کرده و با آنها خوب هم بزنید تا مخلوطی کاملا یکدست و یکنواخت به وجود آید.

  • ماست سرشار از لاکتیک اسید است و به لایه برداری از سلول های مرده و نتیجتا روشن شدن صورت و پوست می پردازد.
  • عسل نیز دارای آنتی اکسیدان هایی می باشد که اثر آسیب های ناشی از نور خورشید که باعث تیره شدن پوست صورت و بدن می شود را کاهش می دهد.
  • لیمو، پرتقال و به صورت کلی مرکبات نیز سرشار از ویتامین سی می باشند و سرعت سلول هایی که به تولید ملانین و تیره کردن رنگ پوست مشغول هستند را کاهش می دهند.

مرحله سوم : کرم سفید کننده خانگی بادام را به داخل یک قوطی ریخته و در یخچال قرار دهید : حال مخلوط به دست آمده ای که خوب آنرا هم زده اید و یک دست کرده اید را به وسیله یک قاشق استریل و صد در صد تمیز در داخل یک قوطی صد در صد تمیز که هوا به آن نفوذ نمی کند. قرار دهید، دقت داشته باشید که این مخلوط یعنی این کرم سفید کننده دست ساز خانگی بادام را باید حتما در داخل یخچال قرار داده و نهایتا تا 2 هفته از آن استفاده کنید، چراکه به دلیل عدم وجود مواد نگه دارنده در آن، ممکن است خراب شده و یا کپک بزند.

  • به عنوان یک نکته نهایی در ساخت این کرم سفید کننده دست ساز، اگر می دانید که مقدار 250 گرم ماست برای استفاده در دو هفته زیاد است می توانید تمامی ترکیباتی که در دستور پخت بالا مقادیر آنها را درج کرده ایم نصف نمایید، تا نهایتا در کمتر از دو هفته کرم سفید کننده مورد نظر را استفاده کرده و در صورت اتمام مجددا آن را درست کنید.

مرحله چهارم و آخر : هر شب این کرم سفید کننده را بر روی پوستتان اعمال کنید : همانند کرم لیمو و ماستی که در پاراگراف های قبلی برای پوست های چرب به شما معرفی کردیم، استفاده از این کرم سفید کننده دست ساز خانگی مناسب برای پوست های خشک نیز بهتر است شب ها باش، چراکه اسید لاکتیک موجود در ماست ( که ترکیب اصلی سازنده آن می باشد ) باعث حساس شدن پوست نسبت به نور خورشید می شود.

  • طرز استفاده آن نیز به این صورت است که ابتدا باید به وسیله یک شوینده مناسب همانند فوم شستشوی صورت و یا صابون با کیفیت صورتتان را تمیز شسته و سپس خشک نمایید، بعد از آن کرم دست ساز و خانگی سفید کننده محصول خودتان را به آرامی بر روی پوستتان قرار داده و به خوبی ماساژ داده و پخش نمایید، تمامی قسمت های پوستتان را پوشش دهید. یپی بخوابید و صبح آن را با آب گرم یا ولرم و همان شوینده ای که قبل از استفاده از کرم استفاده تمدید تمیز بشورید.
  • به عنوان آخرین نکته در استفاده از این کرم سفید کننده مناسب برای پوست های چرب، باید بگوییم که اگر پوست حساسی به ویتامین سی و اسید لاکتیک دارید بهتر است که به جای استفاده هر شب از این محصول، هر شب در میان از آن استفاده کنید. چراکه این دو ماده هر دو هر پوستی را از حالت عادی خود حساس تر می کنند و اگر پوست شما به خودی خود حساس باشد، استفاده مداوم از آن خجالب نخواهد بود.

کرم سفید کننده خانگی - زن

ماسک پودر چوب صندل یک کرم سفید کننده عالی برای پوست 

1 قاشق غذا خوری پودر چوب صندل ، 1 قاشق غذا خوری پودر بادام و شیر را تهیه کنید.

ابتدا پودر ها را با هم ترکیب کنید و سپس مقداری شیر به اندازه کافی برای این خمیر نرم به کار برید . سپس پوست خود را تمیز کنید و اجازه دهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

اگر احساس هر گونه خشکی بعد از شستشو داشتید ، حتما از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

این درمان را 2 الی 3 بار در هفته انجام دهید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

اگر تا به حال از پودر چوب صندل استفاده نکرده اید ، مقداری از آن را روی بازو یا دست خود تست کنید و در صورتی که بعد از 24 ساعت هر گونه التهاب یا قرمزی ایجاد نشد ، استفاده از آن بلا مانع میباشد.

ماسک سفید کننده پوست با کدو تنبل

2 قاشق چای خوری پوره کدو تنبل ، نصف قاشق چای خوری و نصف قاشق چای خوری شیر را تهیه کنید.

ابتدا برای تهیه پوره کدو تنبل، کدو ها را خورد کنید و کمی بجوشانید و سپس درون یک مخلوط کن بریزید سپس 2 قاشق چای خوری از این پوره را با عسل و شیر مخلوط کنید تا زمانی که یک ماسک بدست آید و بعد آن را بر روی صورت خود اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم بشویید. این کار را 2 الی 3 بار در هفته قبل از خواب تکرار کنید. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

کرم سفید کننده خانگی - مرد

تهیه ماسک و کرم سفید کننده پوست با مرکبات

یک عدد سفیده تخم مرغ ، یک قاشق چای خوری آب گریپ فوروت، یک قاشق چای خوری آبلیمو و دو قاشق چای خوری ، خامه بدون چربی را تهیه کنید.

ابتدا تخم مرغ را بشکنید و سفیده آن را جدا کنید.سپس درون یک ظرف دیگر آب گریپ فوروت ، آبلیمو و خامه را با هم ترکیب کنید و بعد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید و بعد ماسک تهیه شده را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود اعمال کنید و با آب گرم شستشو دهید. این درمان را 3 بار در هفته قبل از خواب تکرار کنید.

این ماسک برای پوست های چرب ، مختلط و نرمال مناسب است.

احتیاط:

افرادی که دارای پوست خشک هستند در صورت تمایل از این ماسک باید حتما از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنند.

ماسک سفید کننده پوست با آرد برنج و شیر

نصف فنجان برنج خام و 3 الی 4 قاشق غذا خوری سیر را تهیه کنید.

برنج ها را آسیاب کنید تا یک پودر خوب به دست آید سپس با شیر ترکیب کنید تا یک خمیر به دست آید بعد روئ پوست خود اعمال کنید و بعد از 20 الی 30 دقیقه با آب گرم بشویید.این کار را 2 الی 3 بار در هفته تکرار کنید . این ماسک برای انواع پوست مناسب میباشد.

احتیاط:

اگر به شیر حساسیت دارید میتوانید آب یا گلاب را جایگزین کنید.

 ماسک زغال اخته یک سفیدکننده پوست خانگی 

یک مشت زغال اخته تازه و نصف فنجان ماست تهیه کنید. زغال اخته را درون یک مخلوط کن با ماست ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید و روی پوست خود اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با آب گرم بشویید . این درمان را 2 بار در هفته قبل از خواب تکرار کنید . این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

اسکراب آلوئه ورا و آرد برنج یک کرم سفید کننده طبیعی 

یک عدد برگ آلوئه ورا و 2 قاشق غذا خوری آرد برنج را تهیه کنید.

ابتدا برگ را برش دهید و ژل درون آن را استخراج کنید و بعد آرد برمج را به آن اضافه کنید و به آرامی به صورت دورانی روی پوست اعمال کنید و بعد از چند دقیقه ، ابتدا با آب گرم و بعد با آب سرد شستشو دهید و سپس با یک پد خشک کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط:

از این ترکیب به آرامی استفاده کنید زیرا فشار بیش از حد موجب آسیب به پوستتان میشود.

اسکراب سفید کننده پوست با جوش شیرین 

1 تا 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین و مقداری آب تهیه کنید و با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست آید. سپس آن را روی مناطق تیره تر اعمال کنید و به مدت 5 دقیقه بمالید و بعد با آب بشویید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این درمان را هر روز تکرار کنید و بعد از یک هفته شاهد تغییر رنگ پوستتان باشید.

این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط:

اگر پوست حساسی دارید، از این ماسک استفاده نکنید.

ماسک شیر یک کرم سفید کننده بینظیر برای پوست

2 تا 3 قاشق غذا خوری شیر تهیه کنید. ابتدا به مدت چند دقیقه از بالا به پایین ، شیر را روی صورتتان ماساژ دهیدو بعد با آب بشویید. این درمان را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید .

این ماسک برای انواع پوست مناسب میباشد.

کرم سفید کننده خانگی - خیار

روغن های ضروری برای روشن کردن پوست

در ابتدای کار بدانید که روغن های ضروری دارای حساسیت های بالای هستند از این رو قبل از استفاده از هر اسانس یک تست پچ انجام دهید.

1.روغن اسانس گل رز

این روغن علاوه بر خاصیت روشن کنندگی باعث نرمی پوست نیز میشود.و آکنه و زخم و چین و چروک را کاهش میدهد.

1 فنجان شیر و 10 قطره روغن اسانس گل رز را با هم ترکیب کنید ،سپس آن را روی بدن خود اعمال کنید و بعد از چند دقیقه با آب بشویید .

این درمان را 1 روز در میان تکرار کنید.

این روغن برای انواع پوست مناسب است.

2. روغن اسانس پرتقال

3 الی 4 قطره روغن اسانس پرتقال و 3 الی 4 قطره روغن نارگیل یا جوجوبا را با هم ترکیب کنید و سپس به مدت 4 الی 5 دقیقه روی مناطق مورد نظر ماساژ دهید.و بعد از چند دقیقه با آب گرم بشویید.از این روغن 1 الی 2 هفته استفاده کنید .

این روغن برای انواع پوست مناسب میباشد.

کرم سفید کننده خانگی - روغن

3. روغن اسانس لیمو

3 الی 4 قطره روغن اسانس لیمو و یک قاشق غذا خوری روغن جوجوبا یا آب را با هم ترکیب کنید و روی پوست خود اعمال کنید. برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب بشویید.همچنین میتوانید برای تمیز کردن آن از یک پد استفاده کنید.

این درمان ر ا به مدت 1 هفته هر روز تکرار کنید. این روغن برای انواع پوست مناسب است.

احتیاط:

بعد از اعمال این روغن فورا در معرض خورشید قرار نگیرید زیرا ممکن است باعث آفتاب سوختگی شود.



Source link