برنامه‌ سفر 3 روزه به اردبیل


طبیعت زیبا، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و آب‌و‌هوای مناسب از مهم‌ترین معیارهای ما در انتخاب مقصد سفر به‌شمار می‌روند. ایران پر از چنین مناطقی است، از این رو با طیف وسیعی از مقاصد هیجان‌انگیز روبه‌رو هستیم که انتخاب یکی از آن‌ها کار سختی است. در این میان می‌توان به شهر زیبا و باصفای اردبیل اشاره کرد که سفر به آن خاطرات دل‌انگیزی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. آب‌و‌هوای خنک در گرم‌ترین روزهای تابستان، طبیعتی همچون نقاشی، هوای پاک، مردمان با صفا و… همگی در ساختن یک سفر سه روزه به‌یادماندنی تاثیرگذار خواهند بود. راه‌های ارتباطی برای رسیدن به این شهر متنوع‌اند، اما برای یک سفر سه روزه فشرده با دریافت بلیط هواپیما اردبیل سفری راحت را تجربه خواهید کرد.

اردبیل، شهر مقدس و بهشت زنبورداران

اگر برای اولین بار قصد سفر به این شهر را دارید، بهتر است بدانید که شما به شهر زنبورداران می‌روید، پس احتمالا از طعم عسل آن خطه شگفت‌زده خواهید شد. این شهر با القابی دیگر مانند دارالامان، دارالرشاد و شهر مقدس شناخته می‌شود که همگی ریشه اوستایی دارند. قدم‌زدن در طبیعت بکر و نفس‌کشیدن در هوای لطیف این شهر احساس سرزندگی را در شما بیدار می‌کند. استان اردبیل با ارتفاع 1500 متر از سطح دریا در شمال غربی کشور ایران و در دشتی وسیع و سبز به‌نام اردبیل قرار دارد. این استان از شمال با کشور آذربایجان، از جنوب با استان زنجان، از شرق با استان گیلان و از غرب با آذربایجان شرقی دارای مرز است. مردم این استان به زبان ترکی آذربایجانی صحبت می‌کنند. اردبیل در طول تاریخ به‌‌دلیل قرار‌گرفتن در مسیر جاده ابریشم از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

قدم‌زدن در هوای اردبیل را تجربه کنید

پیشنهاد می‌دهیم که قدم‌زدن در طبیعت بی‌نظیر و هوای زیبای اردبیل را به‌خصوص در فصل تابستان تجربه کنید. برخلاف بسیاری از شهرهای ایران در فصل گرم، اردبیل هوایی خنک و معتدل دارد و لحظات خوشی را برای شما رقم می‌زند. محال است از آب‌و‌هوا حرف زد و نام اردبیل به‌عنوان یک مقصد درجه اول برای سفر مطرح نشود. کوه سبلان در ایجاد هوای کوهستانی و جذاب اردبیل بیشترین سهم را دارد. شایان ذکر است که زمستان‌های این شهر کم از کشورهای اسکاندیناوی ندارد و در بسیاری از روزها با یخبندان مواجه هستید. به‌همین خاطر توصیه می‌شود سفر خود را به فصل بهار و تابستان موکول کنید. البته این نکته را هم مد نظر داشته باشید که برای سفر تابستانی به این شهر باید بجنبید، چراکه سیل عظیم مسافران تابستانی هتل‌ها و مهمان‌سراهای آن را رزرو می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود که تابستان‌‌های معتدل، دل‌انگیز و البته شلوغ اردبیل را از دست ندهید.

دیدنی‌های اردبیل چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند

دیدنی‌‌های این استان آن‌قدر زیاد هستند که احتمالا یک سفر سه روزه کفاف نمی‌دهد. در بسیاری از موارد دیده می‌شود که اردبیل را به‌عنوان عروس شهرهای ایران می‌شناسند؛ هرچند از این لقب برای بسیاری از استان‌های کشور استفاده می‌شود، که نشان‌دهنده زیبایی‌های پایان‌ناپذیر ایران است. با این حال سعی کردیم تا در این بلاگ مهم‌ترین دیدنی‌های اردبیل را معرفی کنیم:

سرعین

محال است نام اردبیل بیاید و سرعین در ذهن کسی تداعی نشود. تصور کنید که صبح زود از خواب بیدار می‌شوید در‌حالی‌که طبیعتی معرکه و سرسبز پیش روی شماست، قطعا روح شما را نوازش می‌کند. به‌هیچ وجه از صبحانه‌های مشهور سرعین که سرشیر و عسل همراه با نان تازه است غافل نشوید. سرعین با مزارع و باغ‌های آبادش گوی زیبایی را از بسیاری از شهرها ربوده است و به‌تنهایی یکه‌تازی می‌کند. در ضمن پیست اسکی آلوارس بهانه‌ای است تا زمستان هم به این سرزمین مثال‌زدنی سفر کنید.

آبگرم‌های معدنی

کوه سبلان و آتش‌فشان خاموش آن موجب جوشیدن چشمه‌های آب گرم معدنی با خاصیت درمانی شده‌اند. این چشمه‌ها خود از مهم‌ترین مقاصد توریستی در اردبیل به‌شمار می‌روند. این استان 118 چشمه آبگرم در شهرهای مختلف دارد که هر یک سالانه پذیرای شمار قابل توجهی گردشگر از نقاط مختلف ایران و حتی جهان هستند. احساس آرامشی که بعد از حمام در این چشمه‌ها به‌دست می‌آورید را در هیچ‌جا تجربه نخواهید کرد، پس حتما آن را امتحان کنید.

دریاچه شورابیل

در جنوب شرقی اردبیل دریاچه‌ای زیبا با آبی مانند آینه خودنمایی می‌کند که دیدن آن خالی از لطف نیست. این دریاچه را تنها دریاچه طبیعی داخل شهری در ایران می‌نامند که یک دریاچه باستانی و بسیار قدیمی است. آب دریاچه شور است، اما درسال‌های اخیر با افزودن آب شیرین به آن پرورش ماهی در این بخش رونق قابل توجهی داشته است. دیدن از این دریاچه زیبا و استفاده از سکوت و آرامش آن را از خود دریغ نکنید.

جنگل فندقلو

هیچ‌کسی نیست که از شنیدن صدای جنگل دور از هیاهوی شهر لذت نبرد، حال تصور کنید در میان درختان انبوه با آب‌و‌هوایی خنک قدم بردارید، چه حسی دارد؟ جنگل فندقلو به‌دلیل نزدیکی به گردنه حیران محلی عالی برای گذراندن اوقات فراغت در دل طبیعت است. برای رفتن به این جنگل باید وارد آستارا شوید، درواقع با یک تیر دو نشان می‌زنید و از زیبایی‌های آستارا هم دیدن خواهید کرد.

پیست اسکی و آبشار آلوراس

روستای آلوراس در دامنه کوه سبلان قرار گرفته است و حدود 12 کیلومتر از شهر سرعین فاصله دارد. این منطقه را به‌دلیل پیست اسکی بزرگش می‌شناسند و از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اردبیل به‌ویژه در فصل زمستان به‌شمار می‌رود. تفریحات هیجان‌انگیز و آب‌و‌هوای آلوراس یک مسافرت به‌یادماندنی را برای شما رقم خواهد زد، پس از دستش ندهید.

به‌همراه فلای تودی به اردبیل سفر کنید

اردبیل مقصدی معرکه برای یک مسافرت چند‌روزه خواهد بود. به شما قول می‌دهیم از بودن در این شهر چنان لذت می‌برید که در اولین فرصت دوباره به آن‌جا سفر خواهید کرد. هرچه از زیبایی و طبیعت چشم‌نواز این استان گفته شود کم است. نقطه به نقطه این سرزمین رویایی و بهشتی از جذابیت‌های خاص خود برخوردار است و قلب هر بیننده‌ای را به تپش می‌اندازد. با قدم‌زدن در اردبیل علاوه‌بر لذت‌بردن از طبیعت معرکه و هوای پاک، از آثار باستانی و سازه‌های قدیمی آن‌هم غرق در حیرت خواهید شد. فلای تودی اینجاست تا فرصت دیدار از این سرزمین بی‌نظیر را برای شما فراهم کند. به‌کمک فلای تودی در سریع‌ترین زمان ممکن بلیط و هتل های اردبیل را رزرو نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link