چطور رژیم کتوژنیک بگیریم؟

اگرچه شروع رژیم کتوژنیک میتواند چالش برانگیز باشد، اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که میتوانید برای سهولت آن نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت استفاده کنید. افرادی که اضافه وزن دارند وقتی این رژیم را شروع می کنند، هفته ی اول معمولاً حدود ۲/۵ تا ۳/۵ کیلوگرم وزن کم می کنند و از آن به بعد هر هفته نزدیک به نیم تا یک کیلوگرم از وزن آن ها کاسته می شود. کمتر محدود کننده، قابل دستیابی تر و آسان تر برای شروع! رژیم وگان، تمام محصولات حیوانی را به دلایل اخلاقی، محیطی یا بهداشتی محدود میکند.

رژیم کتوژنیک یعنی چه

برنامه غذایی مناسب برای روزه داران در ماه رمضان/ چه غذاهایی در ماه ... محصولات کمچرب یا محصولات رژیمی: این محصولات به شدت فرآوری شدهاند و اغلب مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات دارند. غذاهای مجاز و غیرمجاز: رژیم وگان علاوه بر حذف گوشت، لبنیات و تخممرغ، سایر محصولات حیوانی مانند ژلاتین، عسل، و حتی برخی از انواع ویتامین D3 را نیز ممنوع میکند. به طور خلاصه، رژیم لیزی کتو یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات است، به این معنی که غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، روغن های سالم و سبزیجات غیر نشاسته ای باید بخش عمده ای از کالری شما را تأمین کنند. Th is article h​as  been gen᠎erated  by GSA C on᠎tent  G​enerat or Demov᠎er​sion!

صبحانه: تخم مرغ های پخته شده در روغن یا کره با سبزیجات سرخ شده و آووکادو خرد شده. شام: ماهی صید شده، استیک یا مرغی که در کره یا روغن پخته شده، همراه با سبزیجات سرخ شده. قهوه با افزودن کره، روغن نارگیل و خامه به قهوهی سیاه معمولی شما ساخته میشود. لبنیات پرچرب مانند ماست، کره و خامه. رژیم های غذایی محدودکننده مانند رژیم غذایی کتو و رژیم غذایی لیزی کتو به طور بلندمدت منجر به عواقب سلامتی می شوند.

فروشگاه کتوژنیک در کرج

افراد باید مطمئن شوند که تمام مواد مغذی ضروری مورد نیاز برای سلامتی را مصرف می کنند. اگرچه خیلی ساده به نظر می رسد که چربی بخورید و کربوهیدرات را محدود کنید، اما گرفتاری در کتوز می تواند مشکل ساز باشد. خلاصه: در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات بسیار محدود می شود تا بدن وارد فاز کتوسیس گردد. احساس انزوای اجتماعی دام مشترک بسیاری از رژیم های غذایی بسیار خاص است. در صورتی که شما از لحاظ شرایط بدنی آمادگی کاهش وزن در دوران شیردهی را داشته باشید پزشک بهترین رژیم را برای شما تجویز می کند. حال در نظر داشته باشید، افرادی که به دیابت نوع ۱ دچار هستند، ممکن است، در این شرایط در معرض هایپوگلاسمی باشند. حال به این نکته توجه کنید که استفاده از کتوژنیک می تواند باعث شود که مبتلا شدن به بیماری هایی متفاوت اعم از دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندروم در بدن افراد کمتر شود.

معایب رژیم کتوژنیک

متخصص یا کارشناس تغذیه به بیمار مبتلا به صرع، رژیم کتوژنیک تجویز میکند. قبل از مصرف مکمل ها، با متخصص تغذیه یا پزشک خود صحبت کنید. آن ها باید زیر نظر یک متخصص پزشکی یا متخصص تغذیه از این رژیم پیروی کنند. روند کلی این رژیم به این صورت می باشد که میزان دریافتی روزانه کربوهیدرات ها را به حداقل می رساند و چربی ها را جایگزین آن می کند. اگر به تازگی تصمیم گرفته اید رژیم بگیرید و کتو را هم انتخاب کرده اید، اطلاع از وعده های غذایی و این که آنچه میل می کند باید موازنه سالمی از کریوهیدرات، چربی و پروتئین باشد، بسیار حائز اهمیت است. میان وعده کتو (اختیاری است، در صورت نیاز بسته به میزان گرسنگی): تخم مرغ با آووکادو، اسموتی کتو (ساخته شده با مواد تشکیل دهنده مانند پودر کلاژن یا پودر پروتئین آب قلم، کاکائو و شیر نارگیل)، تعداد کمی آجیل یا “بمب های چربی کتو” ساخته شده با ترکیباتی مانند آجیل، دانه ها، پودر کاکائو و تکه های نارگیل.

این روش که کمتر محدودکننده است برای افرادی که تمایل دارند تا بیرون از خانه غذا خورده یا وعده های بزرگتری مصرف کنند، مناسب تر است. اگر در کتوز نباشید آنطور که می خواهید کاهش وزن نخواهید داشت. با وجود این که رژیم کتو ممکن است جدید به نظر برسد، اما یک برنامه غذایی پرچربی و کم کربوهیدرات است که در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است زیرا به کاهش وزن سریع کمک می کند. در حالی که لزوما “خطر” نیست، اما رژیم لیزی کتو دست یابی به همه مزایای رژیم غذایی کتوژنیک سنتی را سخت تر کند. اما این رژیم غذایی مزایای دیگری هم دارد که از جمله میتوان به، احساس گرسنگی کمتر و انرژی بیشتر در طول روز اشاره کرد. این چربی ها دارای مزایای سلامتی دیگری نیز می باشند. اگر از یک رژیم غذایی کتو تمیز پیروی کنید که بر مقدار زیادی غذاهای کم کربوهیدرات، ضد التهاب (مانند سبزیجات، پروتئین های با کیفیت و چربی های سالم مانند آجیل، روغن زیتون و آووکادو) تأکید کند، احتمال زیادی وجود دارد که مزایای آن فراتر از کاهش وزن و…

انواع صبحانه در رژیم کتوژنیک

چربی های سالم، از جمله روغن ام سی تی (MCT Oil)، روغن نارگیل، روغن زیتون، کره حیوان تغذیه شده با چمن، کره ی مایع، آووکادو و چربی هایی که به طور طبیعی در گوشت، تخم مرغ و ماهی وجود دارد. کاهش دسترسی بدن شما به گلوکز باعث میشود که به جای آن از منابع مختلف انرژی استفاده کنید و از ذخیره کردن پروتئین و چربی هاجلوگیری کنید. برخی از آنها بر کاهش اشتهای شما تمرکز میکنند، در حالی که برخی دیگر کالری، کربوهیدرات یا چربی را محدود میکنند. غذاهای مجاز و غیرمجاز: این رژیم در مصرف پروتئین و چربی محدودیتی ندارد اما مصرف کربوهیدرات را به شدت محدود میکند. بدن شما از چربی بهعنوان انرژی استفاده خواهد کرد. البته این بلیست به برنامه غذایی هفتگی یا یک ماهه شما بستگی دارد.

رژیم کتوژنیک در شیردهی

یک مطالعه شش ماهه نشان داد که یک رژیم غذایی Eco-Atkins باعث کاهش وزن و بهبود بیشتر در عوامل خطر بیماری های قلبی نسبت به رژیم های گیاهی با کربوهیدرات بالا شد. یک نظر سنجی در سال ۲۰۲۰ نشان داد که در سال گذشته ۸ درصد از افراد این رژیم را امتحان کرده اند. به این معنی که این گروه از افراد مقدار زیادی پنیر، روغن، آووکادو، گوشت، آجیل و مغزها را میخورند. غذاهای مجاز و غیرمجاز: رژیم غذایی پالئو بر غذاهای کامل، پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوهها، آجیل و دانهها تاکید دارد؛ با این حال غذاهای فرآوریشده، شکر، لبنیات و غلات، ممنوعیات این رژیم هستند.

چندین مطالعه و تحقیقات روی رژیم پالئو انجام شده که نشان میدهد این رژیم غذایی برای لاغری موثر است و میتواند منجر به کاهش وزن قابلتوجه و کاهش سایز دور کمر شود. همان طور که گفته شد، به خاطر داشته باشید که استفاده از رژیم کتو برای کاهش وزن به احتمال زیاد در صورتی رخ می دهد که نسخه تمیز آن را دنبال کنید، بنابراین دقت کنید که بر روی خوردن غذاهای واقعی و کامل تمرکز کنید. در نتیجه، بدن شما به سوزاندن ذخایر چربی بدن برای تامین انرژی روی میآورد. اگر شما چربی کافی مصرف نمی کنید و پروتئین زیادی مصرف می کنید پس بدن شما ممکن است تلاش کند تا کتون ها (Ketones) را بسازد، که مسئول بسیاری از مزایای منحصر به فرد رژیم غذایی با چربی بالا هستند.