رژیم کتوژنیک چطور باعث کاهش وزن می شود؟

رژیم غذایی کتوژنیک روی بیماری ها و اختلالات سیستم عصبی تاثیر مثبت نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت میزاره. شاید احساس کنید بعد از روی آوردن مجدد به کربوهیدراتها کمی سطح انرژیتان بالاتر رفته است، پس از این انرژی خوب استفاده کنید و تمرینات خود را بیشتر کنید. نکته ای که بعد از خارج شدن از رژیم کتوژنیک باید بهش دقت کنید این هست که نمیشه روی دسته پروتئین ها به عنوان کنترل کننده اشتها خیلی حساب باز کرد. رژیم کتوژنیک باید به شکل دقیق انجام بشه و به فاکتورهای مختلفی بستگی داره. در مطالعه ایی که در سال 2020 انجام شد نیز افزایش قدرت در حرکت اسکات و پرس سینه ملاک قرار گرفت. تنها کاری که باید انجام دهید جایگزین کردن شکر با با اریتریتول و آرد معمولی با آرد بادام است، اینگونه نان شما یک نان کدو سبز و گردو خوش طعم و سازگار با کتو خواهد بود. Th is ​data w as wri᠎tt᠎en ᠎with the ​help  of G᠎SA C ontent Generat᠎or D​emoversion.

اگر مدام سفر میکنید و این طرف و آن طرف میروید باید ارادهی بسیار قوی داشته باشید تا به رژیم کتوژنتیک وفادار بمانید. تحقیقات نشان داده که بسیاری از افراد، به این خاطر خویشتن داری را از دست می دهند که نمی توانند در برابر فشار روانی تقاضا برای ارتباط جنسی از طرف مقابل مقاومت کنند و با جدیت و صراحت نه بگویند. رژیم تک خوری، یکی از رژیم هایی است که افراد زیادی ادعا می کنند با استفاده از آن، توانسته اند به وزن مناسب برسند. شما حتی اگر از یک برنامه غذایی مناسب برخوردار باشید در حد درصد کمی هم که باشد لازم است… شاید با آگاهی از فرایند این رژیم تعجب کنید، چراکه رژیم کتوژنیک یک برنامه غذایی با چربی بالا و کربوهیدرات کم است. در کل اگر بخواید اصول رو رعایت کنید، باید در نهایت در طول هر روز 10 درصد به میزان کربوهیدرات مصرفی روزانتون اضافه کنید. This w as cre᠎at ed by GSA Content​ G᠎enerator DEMO!

در رژیم کتوژنیک چقدر بخوریم

نمک رو به آب یا نوشیدنی هایتون به مقدار خیلی کم اضافه کنید. وقتی وزن کم می کنید، سلول های چربی کوچک می شوند. اگه اصول این سبک تغذیه رو رعایت کنید، نه تنها سالم و متناسب میمونید بلکه با یکی دو وعده در روز کاملا سیر میشید. طبق اصول باید شما بین 7 تا 10 روز به اندازه محدودی از کربوهیدرات ها استفاده کنید تا بدن مواد مورد نیازش رو جذب کنه. در پیش گرفتن رژیم کتوژنیک در خانهی خودتان به اندازهی کافی سخت است، چه برسد به اینکه بخواهید در خارج از خانه به اصول آن عمل کنید. مصرف فیبر کافی میتواند به کاهش ریسک بیماری قلبی، سکتهی مغزی، چاقی، دیابت نوع دوم و بعضی از اختلالات گوارشی کمک کند. به طور کلی رژیم کتوژنیک، نوعی از رژیم غذایی است که کتون تولید می کند. یک برنامهی ورزشی اصولی که هم هوازی باشد و هم قدرتی، در کنار عادات غذایی سالم میتواند ابزاری قدرتمند برای حفظ وزن سالم باشد.

تغذیه کتوژنیک چیست

فرآیند کتوز ممکن است باعث ایجاد بوی بد دهان شود، زیرا محصول جانبی از طریق ادرار و بازدم، در کنار متابولیسم پروتئین آزاد می شود که در آن بدن طی تجزیه آمونیاک تولید می کند. مصرف کربوهیدرات در کنار چربی و پروتئین ؟ در رژیم کتوژنیک بخش اصلی رژیم رو چربی های سالم تشکیل می دهند. چربیها ۷۰ الی ۸۰ درصد از مجموع کالری روزانه در رژیم کتو را تشکیل میدهند. در این نوع رژیم کتوژنیک لازمه که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. به منظور اینکه در فاز کتوسیس باقی بمانید توصیه میشود که روزانه چیزی بین ۳۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. تو این رژیم روزانه میزان چربی مصرفی باید چیزی معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون باشه. بدن افراد با هم متفاوت است و باید میزان کربوهیدرات مناسب برای بدن خود را پیدا کنید.

 C onte᠎nt has be en g en​erat ed ​with GS A Co nten t Ge᠎ne ra᠎tor  DE MO!

اگر چنین است، چه میزان ورزش مناسب است؟ چرا مصرف مولتی ویتامین اهمیت دارد و چه ساعتی مناسب ترین زمان برای مصرف و جذب ویتامین ها است؟ در طول رژیم، به خصوص در روزهای اول شروع، ممکنه به کلیه ها فشار وارد بشه که در صورت مصرف به اندازه آب این مورد رفع میشه. رژیم غذایی که کربوهیدراتها در آن تا این اندازه محدود شده است به احتمال زیاد اجازه نمیدهد شما تمام ویتامینها و املاح مورد نیازتان را از غذا دریافت کنید. میوهها عامل اصلی رسیدن ویتامینها به بدن هستند و ما منبع بزرگی از ویتامینها در بدن را از طریق میوه به دست میآوریم. درشت مغذیها شامل سه دستهی اصلی چربی، پروتئین و کربوهیدرات و ریز مغذیها شامل ویتامینها و املاح معدنی می شن. سوخت چربی ترکیباتی به نام کتون تولید می کند که برای دیابت نوع یک خطرناک است. رژیم کتوژنیک، بر اساس مصرف بیشتر چربیها و کاهش مصرف کربوهیدراتهاست که بدن شما را وارد حالتی به نام کتوز میکند.

به یک باره یک غذای پُرکربوهیدرات نخورید چون قند خونتان دچار افت و خیزهای شدید خواهد شد که میتواند احساس خستگی، تحریک پذیری، سرگیجه و احساس سبُکی در سر به شما بدهد. احساس میکنید انرژی کافی برای ورزش کردن ندارید. در صورتی که از رژیم Z217 استفاده میکنید نیازی نیست نگران این موضوع باشید. همین موضوع باعث شده که قند خون خیلی سریع بالا و پایین و باعث بروز مشکلات که گفتیم بشه. اما معمولا این موضوع بعد از اتمام رژیم و رسیدن به وزن هدف ادامه پیدا نمیکنه. این علائم ممکن است تا یک هفته یا کمتر طول بکشند اما در موارد شدید، شاید تا یک ماه ادامه داشته باشند. • ابتلا به بیماریهایی مثل فشار خون بالا، گرفتگی و سختی عروق، سکته قلبی و سایر بیماریهای مربوط به قلب کمتر میشود. افراد مبتلا به آلزایمر، پارکینسون و اختلالات خواب با رعایت رژیم کتوژنیک بیش از سایر رژیمها امید به درمان دارند.

افراد مبتلا به صرع ممکن است با استفاده از این رژیم، به داروهای ضد صرع کمتری نیاز پیدا کنند. اما عدهای به دلیل رژیمهای محدود شدهی غذایی یا کم غذایی، نمیتوانند نیاز روزانهی خود به کلسیم را تامین کنند. از سوی دیگر آقایان اصلا دوست ندارند که در مورد همه چیز کاوش کنند و بحث راه بیندازند. مطمئنا شما رو وسط راه نمیذاره چون میتونه به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنه. این به اولویت و نوع ورزش شما بستگی دارد. خوشبختانه کربوهیدراتی که تو این رژیم مصرف میکنیم خیلی راحت سوزونده میشه و به عنوان چربی تو بدن ذخیره نمیشه.

کتوژنیک و شیردهی

در بسیاری از کشورها، خوراکیها، «برچسب تعیین ارزش غذایی» ندارند و در نتیجه، محاسبهٔ میزان چربی، پروتئین و کربوهیدرات غذا راحت نیست. معمولا افرادی که بعد از رژیم کتو، دوباره به وزن قبل خودشون برمیگردن، خیلی سریع میزان کربوهیدرات مصرفی رو بالا میبرن و از طرفی دیگه ورزش نمیکنن. با این حال مهم است که قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک خود مشورت کنید تا خطر عوارض خود را کاهش دهید. بنابراین احتمال برگشتن به وزن قبل خیلی پایین میاد.

این کار یک جور استراحت برای بدن به حساب میاد. تازه حتی با بنزین ماشینتون بهتر و سریعتر هم کار می کنه. در این نوع رژیم به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات دریافتی تغییر می کند به این صورت است که 5 روز در هفته مقدار کربوهیدرات دریافتی بسیار محدود می شود و 2 روز دیگر مقدار زیادی کربوهیدرات بایستی مصرف شود. در رژیم کتو در طول روز احساس گرسنگی کاهش میابد به طوریکه در طول روز یک یا دوبار بدن نیاز به غذا پیدا می کند و همین امر موجب لاغری می شود. فیبر در بدن ما هضم نمیشه ولی میتونه حجم بالایی از معده رو بگیره و احساس سیری رو القا کنه.