چگونه رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک بگیریم؟

رژیم غذایی کتو یا کتوژنیک نوعی رژیم غذایی متشکل از میزان کمی کربوهیدرات، مقدار متوسطی پروتئین و چربی بالا می باشد که به طور موثری می تواند باعث سوزاندن چربی در بدن نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت شود. اما در همان زمان هم فرد باید توجه داشته باشد که برنامه غذایی رژیم کتو راه حل مناسبی برای کاهش وزن دائمی و یا ثابت نگه داشتن وزن نیست. از آنجایی که این رژیم اکسیداسیون و کتوژنز را تحریک می کند ، بنابراین به دلیل مزایای آن ، اکنون برای درمان اختلالات مختلف مانند صرع ، بیماری های پارکینسون ، بیماری آلزایمر ، آسیب مغزی و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک نیز مورد استفاده قرار می گیرد. هم چنین بررسی این رژیم روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 9/11 کیلوگرم وزن کم کردند؛ کاهش وزن و از دست دادن چربی به بهبود دیابت نوع 2 کمک شایانی می کند. C​onte​nt was cre ated by GSA ᠎Content Ge ne rator DE MO!

به همین دلیل است که روز به روز طرفداران این نوع رژیم بیشتر میشوند. دیابت نوع 2 بیماری است که روی سطح قند خون اثر می گذارد. رژیم های کتوژنیک می توانند باعث کاهش قابل توجه قند خون و سطح انسولین شوند. این امر هنگامی اتفاق می افتد که میزان کربوهیدرات مصرفی را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول ها است، محدود کنید. لطفا در رعایت این موارد کوتاهی نکنید چون ممکنه به قیمت از دست دادن سلامتی خودتون باشه. چیزهای کمی نیز درمورد تغذیه رسانی برای داشتن سلامتی قدرتمند و کاهش وزن رژیم غذایی کتوژنیک کامل اثبات شده است. میزان پروتئین فراهم شده در رژیم غذایی بر مبنای سن کودک، عملکرد کلیوی و عامل استرس تعیین می شود.وقتی کودک در بیمارستان به سر میبرد یک برنامه چهار روزه آموزش برای کمک به درک رژیم و انجام تمریناتی جهت آمادهسازی وعده های غذایی و همچنین پایش کودک ارائه میشود.

رژیم کتوژنیک چطوریه

همچنین مهم است که میزان پروتئین مصرفی خود را تعدیل کنید. علاوه بر این رژیم غذایی کتوژنیکژنیک شما را از مصرف تنقلات ناسالم و کم ارزش به سمت مصرف مواد غذایی مغذی و با ارزش تشویق می کند و اشتهای شما را به سالم خوری عادت می دهد. امیرعبداللهیان: با توجه به سابقه ای که از دو دور اول مذاکرات داریم، گمان می کنم طرف سعودی علاقمندیهایی دارد که در خصوص بعضی از موضوعات منطقهای هم گفتگو کند ولی فعلا مذاکرات ما متمرکز بر موضوعات دوجانبه است و این که در چه زمانی می توان روابط را به حالت طبیعی خود برگرداند. از طرف مصرف قهوه لاته و ماست کم چرب هم کاملا ممنوع است چون این محصولات با مقدار زیادی قند ترکیب شده اند. بطور کلی حاوی مقدار زیادی گوشت، تخم مرغ، پنیر، ماهی، آجیل، کره، انواع دانه و سبزیجات بدون نشاسته است. می توانید این سبزیجات را در کره یا روغن سرخ کنید یا مقدار زیادی روغن زیتون روی سالادتان بریزید و نوش جان کنید. This a​rt icle was g en᠎er​ated ​by GSA Con te nt Gener᠎ator Demoversion᠎!

فواید و عوارض رژیم کتوژنیک

مؤثر بر رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن رسانی به بدن که در هنگام تمرینات دشوار. افزایش کتونها ، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقشی اساسی داشته باشد. اگرچه تحقیقات بیشتری مورد نیاز است؛ اما، یک مطالعه نشان داد که این رژیم غذایی به بهبود علائم بیماری پارکینسون کمک میکند . همچنین تجربه نشان داده است در رژیمهای خیلی سفت و سخت که با ترکیب غیر عادی غذاها سبب کاهش وزن فرد در مدت کوتاه میشوند، این احتمال وجود دارد که بعد از مدتی انگیزه اولیه از دست برود و دوباره وزن فرد اضافه شود.

چه کسانی نباید رژیم کتوژنیک بگیرند

علائم خاصی همچنین هستند که ممکن است نشان دهد که شما دچار کتوز شدهاید؛ از جمله، افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش گرسنگی یا اشتها. یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. آسیب های مغزی: طبق مطالعات، رژیم کتوژنیک بعد از آسیب های مغزی می تواند از شدت آن بکاهد و موجب بهبود و احیای مغز شود. در این رژیم نسبت گروه های غذایی معمولا 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات است. در این رژیم، مغز برای تامین انرژی مورد نیاز به کربوهیدرات نیازی ندارد بلکه این سوخت و انرژی را از کتون ها تهیه می کند. ᠎Po​st was g᠎enerated  wi᠎th the he᠎lp ​of G SA Con​tent Generat​or DEMO.

درباره رژیم کتوژنیک

کتوژنیک، شاید آسانترین رژیم غذایی نباشد، اما در صورتی که دستورالعملهای آن را در برنامه غذایی خود ایجاد کنید، طولی نخواهد کشید که بدن شما شروع به چربی سوزی کند. می توانید این توت ها را به همراه خامه سنگین برای دسر میل کنید. اجسام کتونی همچنین می توانند از سد خونی مغزی عبور کرده و منبع انرژی متفاوتی را برای مغز فراهم کنند. برای جلوگیری از کاهش انرژی در دسترس و تغییرات حاصل از آن در چرخه قاعدگی، انرژی دریافتی به میزان ۴۰-۴۵ کالری به ازای هر کیلوگرم وزن بدون چربی در هر روز تعیین شد که بالاتر از مقداری بود که در مطالعات پیشین گزارش شده بود و همچنین به عنوان آستانه حیاتی در نظر گرفته شده است (۳۰ کالری به ازای هر کیلوگرم توده خالص یا بدون چربی). این رژیم شامل دوره هایی با مصرف کربوهیدرات بالاتر است، مانند 5 روز کتوژنیک و 2 روز رژیم با کربوهیدرات بالا.

رژیم غذایی کتوژنیک سیکلیس (CKD) دوره هایی با کربوهیدرات بیشتر مثال: پنج روز از رژیم کتوژنیک استفاده می کنید و در دو روز باقی مانده مصرف کربوهیدرات را افزایش می دهید. البته باید توجه داشته باشید که رژیم غذایی کتوژنیک یک رژیم با چربی بالاست و به پروتئین زیادی نیاز ندارد پس لزومی ندارد گوشت زیادی مصرف کنید چون پروتئین اضافی در بدن به گلوکز تبدیل می شود و همین مساله می تواند رژیمتان را مختل کند؛ به خصوص در شروع رژیم و به ویژه برای افرادی که بدنشان در مقابل انسولین مقاومت ایجاد کرده است. چرا که در صورت مصرف زیاد پروتئین، پروتئین می تواند به گلوکز تبدیل شود و همین امر ممکن است انتقال شما به فاز کتوز را کند کند. تأثیر بیشتر بر کاهش وزن بدن نسبت به دیگر رژیم ها .( شاید به این دلیل که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدرات به انرژی دارد.

رژیم کتوژنیک دکتر روستایی

در این شرایط بدن برای تامین سوخت و انرژی مورد نیازش برای فعالیت ها و عملکردها مجبور به استفاده از ذخایر چربی می شود. امیدواریم این مطلب به شما برای شروع رژیم کتو کمک کند. برنامه ریزی برای وعدههای غذایی خود از قبل نیز، می تواند مفید باشد و میتواند به شما در صرفهجویی در وقت اضافی در طول هفته کمک کند. کتوژنیک، رژیم کیتو یا رژیم کتونزا (Keto Diet)، یک برنامه غذایی با چربی بالا؛ رژیم کم کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که برای کاهش وزن سریع بسیار مورد توجه قرار گرفته است.