تجربه شخصی: چطور در سه ماه 25 کیلو وزن کم کردم!

هواشناسی ایران 99/6/7-پیش بینی بارش باران 4 روزه در برخی استان ها ... کتاب ها و منابع زیادی با عنوان « چگونه رژیم نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت کتوژنیک بگیریم ؟ با این حال ، این مورد در مورد استویا نیست. یکی از بهترین رژیم های غذایی لاغری حال حاضر در جهان، رژیم کتوژنیک است که با اضافه کردن فعالیت ورزشی سبک الی متوسط به این رژیم، می توانید مطمئن باشید که بهترین نتایج را از این رژیم می گیرید. برای افرادی که در حال تحقیق برای پیدا کردن بهترین رژیم برای کاهش وزن هستن. طبق مقاله منتشر شده در reader’s digest تجربیات فردی ررا میبینیم که با رژیم کتوژنیک 52 کیلوگرم وزن کم کرده است و همچنین بیماری کبد چرب را درمان کرده است. اما اگر بخواهیم به صورت تخمینی بگوییم و شما جواب سوال با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم را دریابید، باید گفت که به صورت کلی و تخمینی در صورت رعایت کردن رژیم کتوژنیک به صورت کامل می توانید فقط با رژیم غذایی و بدون ورزش، کاهش وزنی حدودا ۴ الی ۶ کیلوگرم را شاهد باشید.

کتوژنیک یعنی چه

خبرگزاری تسنیم - چای «کلهمورچه» ننوشید/ بهترین چای کدام است؟ چای «درجه ... جایگزین خوبی برای آسپارتام است ولی نباید در مصرف آن زیاده روی کرد، چرا که مضراتی نیز دارند. این بدان معنی است که به هیچ وجه نان، غلات، شیرینیهای طبیعی و مصنوعی، میوهها، شیر و ماست و سبزیجات نباید مصرف شوند. در رژیم کتوژنیک نباید میزان پروتئین بیش از حد باشد. در حالت کلی؛ چهار نوع مختلف از رژیم کتوژنیک موجود است که از این قرار هستند: رژیم کتوژنیک هدفمند، رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا رژیم کتوژنیک دوره ای، رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا که در ادامه مقاله، هر چهار نوع مختلف از رژیم کتوژنیک را برای شما به طور کامل توضیح خواهیم داد.

همان گونه که اشاره شد، دنبال کردن یک رژیم غذایی مغذی و سالم یکی از راهبردها است. از روغن های زود هضم و راحت می توان به روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو اشاره کرد. بعضی از چربی ها سریع تر و راحت تر از بقیه چربی ها هضم می شوند و از این طریق کمک می کنند تا بدن با آشنا شدن با روند سریع هضم این چربی ها به جای چربی های ماده های غذایی، از چربی ذخیره داخل بدن استفاده می کند و از این طریق باعث کاهش وزن فرد می شود. اکثر افرادی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، از برنامه رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک پیروی می کنند که حدود 10 درصد از کل کالری شما را از کربوهیدرات ها تامین می کند.

برای مثال؛ در رژیم استاندارد کتو فقط لازم است تا ۲۰ درصد از کالری هایی که مصرف می کنید، از پروتئین ها باشد. قابل ذکر است، به احتمال قوی این عدد هنگامی که از ترکیب ورزش و رژیم کتوژنیک استفاده کنید، بیشتر هم می شود. این موضوع کاملاً منطقی است، از آنجا که کتوژنیک سطح قند خون را کاهش میدهد، نیاز به دارو را کاهش میدهد و عوارض ناشی از سطح بالای قندخون را کاهش میدهد، همچنین رژیم کتو ممکن است دیابت نوع 2 را درمان کند، پس در پیشگیری از آن نیز مؤثر است.

رژیم کتوژنیک برای زنان شیرده

​Con᠎tent w as g enerat​ed by GSA  Con᠎te​nt Generator Demover᠎si​on​.

فقط در برخی موارد؛ این رژیم، افراد مستعد را دچار مشکل افزایش سطح کلسترول خون می کند. اما در رژیم پروتئین بالا کتو این عدد به ۳۵ درصد افزایش پیدا می کند. برای پاسخ این سوال که آیا می توان گفت با رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم باید گفت که نمی توان به طور دقیق عددی را برای همه مشخص کرد و فقط می توان به صورت تخمینی این عدد را اعلام کرد. باید برای دوستانی که تازه وارد سایت شدهاند عرض کنم، از آنجا که بسیاری از مخاطبانی که قصد دریافت رژیم کتوژنیک زیر نظر بنده دارند، معمولاً سوال دارند که رژیم به شکل است و چه مواد غذایی بایستی مصرف شود؛ بنده، این نمونه رایگان رژیم کتو را جهت آشنایی این دوستان در اینجا آوردهام. بنابراین اگر قصد لاغر شدن به صورت اصولی و سالم را دارید، بهتر است روش ها و رژیم هایی غیر از رژیم کتوژنیک برای لاغری را امتحان کنید.

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که قصد لاغری سریع با گردو را دارید؛ تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. اگر آلرژی به شیر دارید که در میان بزرگسالان نادر است، بدیهی است که باید از محصولات لبنی اجتناب کنید. شما اگر رژیم کتوژنیک را بدرستی انجام دهید در چند روز اول بدن شما شروع به تولید کتون میکند و سپس وارد فاز کتوزیس (تغییر منبع سوخت بدن از کربوهیدرات به چربی) میشوید.

بعد از شروع کردن اولین مرحله از رژیم کتوژنیک و رعایت اصول و قاعده این رژیم، بدن از قندهای ذخیره شده در بدن و قندهای مصرفی که فرد در قبل از رژیم مصرف کرده بود، به عنوان منبع تامین انرژی برای خود استفاده می کند. قبل از شروع رژیم شب ها پاهایم به اندازه ای می خارید که از خواب میپریدم و با ناخن پوست شان را زخمی میکردم. اما با این تفاوت که در این رژیم پروتئین زیادتری استفاده می شود. احتمالا در روزها و هفته های آغازین که این رژیم را گرفته اید، با مشکلات رایج معده و سیستم گوارشی مواجه می شوید. انرژی کربوهیدرات ذخیرهشده بدن (گلیکوژن) فقط برای چند ساعت ورزش شدید کافی است؛ اما ذخایر چربی شما انرژی کافی برای هفته ها ورزش را فراهم میکند. اما در رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات ها برای بدن محدود می شود و بدن مجبور می شود تا برای تامین انرژی به سراغ گزینه دوم یعنی چربی ها برود.

چرا که در این رژیم از چربی ها، پروتئین ها و مواد مغذی استفاده می شود و فقط کربوهیدرات ها محدود می شوند. این مرحله حائز اهمیت بالایی می باشد و برای این که این روند را ثابت نگه دارید و میزان ماندگاری بالایی را داشته باشید، در این مرحله باید به طور دقیقی به ماده های غذایی که مصرف می کنید دقت داشته باشید. حالا هنگامی که کربوهیدرات بدن تمام بشود، بدن راه حل خوبی را دارد و به جای کربوهیدارت از چربی استفاده می کند و مثل ماشین نیز بدن نیز با چربی سوزی بهتر هم کار می کند. در مورد رژیم کتوژنیک، انسولین (هورمون ذخیره کننده چربی) به میزان زیادی افت می کند که بدن شما را به دستگاه چربی سوزی تبدیل می کند.