اصطلاح فست در رژیم کتوژنیک چیست

البته «پایینتر» اصطلاح درستی نیست بلکه باید بگوییم رژیم کتوژنیک کلسترول نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت را «متعادل» میکند. یکی از این رژیم های مناسب، می تواند رژیم مدیترانه ای باشد که با مشورت با پزشک می توانید از آن بهره مند شوید. توی این ویدیو طرز تهیه یکی از خوشمزهترین غذاهای کتوژنیک رو آموزش دادیم. چون میتونی کلی غذاهای خوشمزه بخوری مثل این مرغ کتویی. در این حالت بدن با ثابت نگه داشتن وزن و توده چربی سعی در دفاع از وضعیت خود دارد. در مطالب بالا یک نمونه از برنامهی هفتگی رژیم کتوژنیک را برای شما ذکر کردیم، البته بهتر است در طولانی مدت میزان انواع گوشت ها و سبزیجات را در برنامه غذایی خود متنوع انتخاب کنید. زمانی که قند زیادی در خون شما برای تجزیه وجود ندارد، مثلاً در حالت روزهداری طولانی. رژیم بولتپروف، یک رژیم کتوژنیک گردشی را با روزهداری متناوب ترکیب میکند. توجه فرمائید که فواید رژیم کتوژنیک که در مقالات علمی ذکر شده در صورت داشتن یک رژیم علمی و تخصصی است.

دو نوع کلسترول در بدن شما وجود دارد: لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL) که کلسترول “خوب” است و لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) که کلسترول “بد” است. مانند سایر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات، رژیم کتوژنیک بسیار بحثبرانگیز است. کاهش وزن یکی از دلایل اصلی انتخاب افراد برای رژیم غذایی است. یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید، هیدراتاسیون است. محققان در یک متاآنالیز در سال ۲۰۱۳، ۱۳ مطالعه کاهش وزن را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند افرادی که از رژیمهای کتوژنیک (کم کربوهیدرات) پیروی میکنند، بیشتر از افرادی که رژیمهای کمچربی دارند، در یک سال وزن کم کردند. در بدن فرد بعضی از املاح و مواد غذایی ک باید باشند، کم می شوند. علاوه بر این، 7 نفر از 21 فرد حاضر در مطالعه به طور کامل مصرف تمام داروهای دیابت خود را متوقف کردند.

اصطلاح فست در رژیم کتوژنیک چیست

علاوه بر این، یک مطالعه نشان داد افرادی که یک آووکادو در روز میخورند، بهبودهایی را در فاکتورهای خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایینتر کلسترول LDL (بد) تجربه کردند. در یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲، ۹۵ درصد از شرکتکنندگانی که رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، کاهش یا حذف داروهای کاهشدهنده گلوکز را در ۶ ماه اول گزارش کردند. با اینکه این روش لاغری درست نیست، اما گزینه هایی مانند فست فود و سرخ کردنی یا حتی نوشابه ها و شیرینی جات در آن حذف شده است که چنین مواردی بهتر است از همه رژیم های غذایی سالم حذف شوند.

همچنین ممکن است افراد مبتلا به بیماری های قلبی ، بیماری های خاص مغزی و حتی آکنه نیز با رعایت این رژیم بهبود یابند ، اما برای استفاده از منافع این رژیم در درمان بیماریهای مختلف نیاز به تحقیقات بیشتری می باشد . مردم بیشتر برای کاهش وزن از این رژیم استفاده می کنند، اما این رژیم می تواند به شرایط خاص پزشکی نظیر صرع نیز کمک کند. هم پزشکان، هم متخصصان تغذیه و هم تمام مردم عادی می توانند شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنند و از آن استفاده کنند.

زیرا می تواند باعث بیماری های نظیر دیابت، بیماری های قلبی یا فشار خون بالا شود. به همین دلیل، برای افراد مبتلا به دیابت، اهمیت ویژهای دارد. همچنین می تواند به افرد مبتلا به بیماری های قبلی، برخی بیماری های مغزی و حتی آکنه کمک کند. رژیم کتوژنیک ممکن است به افراد مبتلا به دیابت کمک کند تا جنبههای خاصی از این بیماری را به طور مؤثرتری مدیریت کنند. درحالیکه برخی شواهد از مزایای آن امیدوارکننده است، تحقیقات بیشتری در بسیاری از زمینهها موردنیاز است. در این نوع رژیم ، مصرف پروتئین و چربی نقش اساسی دارد .

رژیم هفت روزه کتوژنیک

همچنین رژیم کتوژنیک اثرات مثبت دیگری برای سلامتی مثل کاهش سطح قند خون دارد. پایین نگهداشتن کربوهیدراتها میتواند اثرات متفاوتی برای کمک به کاهش خطر ابتلا به سرطان داشته باشد. اگر باکتری مفید روده شما از بین برود، میتواند برای پوست شما مضر باشد. همانطور که اشاره کردیم، اگر میخواهید سطح قند خون خود را کاهش دهید، رژیمهای کتوژنیک بسیار عالی هستند. یکی دیگر از مزایای رژیم کتو کاهش سطح قند خون است که میتواند برخی از سلولهای سرطانی انرژی را از بین ببرد. یک بررسی در سال ۲۰۱۲ نشان داد که رژیم کتو میتواند سطح کلسترول HDL را در جریان خون افزایش دهد (اگرچه سطح LDL را به طور چشمگیری کاهش نداد).

سطح کلسترول بهتر عدم وجود میوه های سرشار از فیبر و فراوانی گوشت های پر چرب اشباع شده ممکن است کلسترول خون را افزایش داده باشد. اگر دیابت دارید، مهم است که قبل از شروع یا توقف رژیم کتو با پزشک خود صحبت کنید، زیرا تغییر رژیم غذایی میتواند تأثیرات شدیدی بر قند خون شما داشته باشد. سپس بدن برای انرژی شروع به شکستن پروتئین و چربی می کند که می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. رژیم کتوژنیک را به پیشنهاد پزشک و همچنین مراقبت مداوم شروع کنید. کلمه کلیدی در رژیم کتوژنیک “کتوزیس” است. Th is c ontent w as  done with GSA Co nten t Gene​rator DEMO​!

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک

اما کلمه کلیدی در اینجا “سالم” است – به چربیهای غیراشباع که در غذاهایی مانند آووکادو، آجیل، ماهیهای چرب و روغن زیتون یافت میشوند، پایبند باشید. 2. روغن زیتون را روی حرارت متوسط گرم کنید. فهرست زیر کمتر از ۵۰ گرم کل کربوهیدرات در روز را در اختیار شما قرار می دهد. لیپوپروتئینها چربی را در خون شما حمل میکنند. اگر در روز کمتر از ۵۰ گرم از کربوهیدرات ها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن می تواند سریع مصرف کند) تمام می شود. در بین انواع غذاها و مواد غذایی، غذاهای بسیار چرب، ترش و یا تند سبب بروز رفلاکس می­گردند. چربیهای اشباع شده که در کره و بسیاری از غذاهای سرخ شده یافت میشوند، میتوانند کلسترول را افزایش دهند.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

طبق برخی تحقیقات قدیمیتر، چربیهای سالم میتوانند برای افزایش سطح HDL شما عالی باشند؛ بنابراین جای تعجب نیست که رژیمهای کم کربوهیدرات و چربی بالا میتوانند به کنترل سطح کلسترول کمک کنند. کتوژنیک و سایر رژیمهای کم کربوهیدرات، سطح قند خون را کاهش میدهند، بنابراین بدن به انسولین کمتری نیاز دارد. این رژیم، نسخهی بزرگتر و بدتر رژیم پالئو است و به ورزشکاران ستاره ای مثل «لبران جیمز» کمک کرد تا وزن کم کنند. مواد غذایی فرآوری شده: بهتر است مصرف مواد غذایی بسته بندی شده را محدود و مواد غذایی کامل و فرآوری نشده را جایگزین آن نمایید. 4. پس از پخته شدن کامل مرغ، ظرف را از روی حرارت بردارید.

البته انواع رژیم کتوژنیک متفاوت است که جهت کاهش وزن جهت جلوگیری از بروز عوارض بهتر است از یک رژیم کتوژنیک تخصصی و زیر نظر متخصص کمک بگیرید. این نوع از تشنج یک مورد بسیار جدی میباشد، برای کنترل آن به پزشک متخصص مراجعه نمایید. حالا این مخلوط رو خوب هم بزنید. 5. در یک کاسه بزرگ کاهو، گوجه فرنگی گیلاسی، خیار، آووکادو و زیتون را مخلوط کنید. دست ها را با کمی روغن زیتون چرب کرده و خمیر را به 6 قسمت مساوی تقسیم کرده و رول کنید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که میزان کربوهیدرات خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید و میزان گلوکز (قند) بدن را که منبع اصلی انرژی سلول ها است، محدود کنید. کتوز به وضعیت متابولیکی اتلاق می شود که در آن بدن شما به جای گلوکز از کتون ها برای تامین انرژی استفاده می کند.در ادامه این مطلب از مجله دلگرم برای علاقه مندان به این رژیم غذایی دستور تهیه ۷ نوع سالاد کتو به همراه ارزش غذایی و میزان کالری هر کدام را آورده ایم.