عوارض رژیم کتوژنیک

بعضی از سندرمهای صرعی پاسخ مناسبی به رژیم کتوژنیک میدهند مانند اسپاسم شیرخواران، صرع میوکلونیک آستاتیک و سندرم نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت دراوت. این رژیم در این جانداران، اثرات محافظتی داشته و نمایهٔ محافظتیِ آن، کاملاً متفاوت از انواع شناختهشدهٔ ضد صرع است. قانون این رژیم این است که مصرف کربوهیدرات کم، مصرف چربی زیاد و پروتئین به اندازه باشد. طرفداران رژیم کتوژنیک بیان می کنند که اگر رژیم غذایی به دقت اجرا شود، سطح کتون ها در خون به سطح مضری نمی رسد (کتواسیدوز) زیرا مغز از کتون ها برای سوخت استفاده می کند و افراد سالم معمولاً انسولین کافی برای جلوگیری از آن تولید می کنند. با توجه به عوارض رژیم کتوژنیک، افرادی که سابقه بیماری دارند هرگز نباید از این رژیم غذایی استفاده کنند. دانشمندان همچنین معتقدند که با رژیم کتوژنیک، میتوان از بروز آلزایمر جلوگیری کرد. ᠎This da​ta was written with t​he help ᠎of G᠎SA C᠎on᠎te​nt Genera tor ᠎DEMO .

لیست رژیم کتوژنیک

Gulfstream G650 Business Jet پس نیاز به تولید انسولین کاهش یافته و به این ترتیب بدن در مقابل سلول های سرطانی مقاوم تر شده و از رشد آن ها جلوگیری می کند. این بدان معناست که بدن شما به انسولین کمتری نیاز دارد و کمتر آن را میسازد. تعداد انگشت شماری از مطالعات انجام شده است که رابطه بین رژیم کتوژنیک و میگرن را بررسی کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مراحل خروج از رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید. ما در این مقاله سعی داریم مراحل خروج از رژیم کتوژنیک برای شما شرح دهیم و همچنین درباره چگونگی خارج شدن از رژیم کتوژنیک توضیح دهیم.

با این حال، مشخص نیست؛ این اثرات چقدر طول میکشد. در واقع، رژیم کتو با افزایش کلسترول بد خون و به تبع آن با بیماری قلبی نیز مرتبط است. در نهایت افزایش فشار خون و نارسایی قلبی با این رژیم کاهش می باشد. صرف شام در رژیم از یک اصل بسیار ساده و اساسی پیروی می کند: پروتئین بدون چربی به همراه سبزیجات کم کربوهیدرات و سالاد. یا اگه سالاد بزرگ اذیتتون میکنه، از کم شروع کنید و بعد زیادش کنید. ناهار : سالاد مرغ ، با روغن زیتون و پنیر فتا. شما با کمک این رژیم می توانید وزن اضافی بدنتان را کاهش داده و سلامتتان را بهبود بخشید. همه ی میوه ها سرشار از کربوهیدرات هستند, اما می توانید میوه های خاصی (معمولاً انواع توت ها) در بخش های کوچک از وعده های غذایی خود داشته باشید. در سال 1920 محققین سعی کردن از این رژیم برای کنترل بیماری افرادی استفاده کنن که نسبت به دارو های صرع واکنش مثبتی نشون نمیدادن.

این رژیم علاوه بر مزایایی که برای مبتلایان به صرع دارد با کاهش ترشح انسولین و با اجرای تدابیری میتوان مانع ایجاد مقاومت انسولینی شده و به پیشگیری از ابتلا به دیابت و سندرم متابولیک کمک کرد. مصرف زیاد پروتئین میتونه روی انسولین تاثیر گذار باشه و فرایند کتوز رو مختل کنه، بنابراین حداکثر تا ۳۰-۳۵% از کالری دریافتیتون رو باید پروتئین های تشکیل بدن. اشکال دیگر رژیم های کتوژنیک شامل رژیم های کتوژنیک چرخه ایی است که به عنوان چرخه کربوهیدرات نیز شناخته می شود و رژیم های کتوژنیک هدفمند، که امکان تنظیم مصرف کربوهیدرات در حول ورزش را فراهم می کند. در یکی از مطالعاتی که در مورد رژیم کتو و دیابت انجام گرفت مشاهده شد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند تا 75% حساسیت سلول ها نسبت به انسولین را افزایش دهد. هنگامی که شما یک وعده غذایی پر کربوهیدرات میخورید، بدن شما گلوکز و انسولین تولید میکند.

از آنجایی که گلوکز به عنوان منبع انرژی اولیه استفاده میشود، چربیهای بدن شما دیگر برای تولید انرژی مورد نیاز نیستند و بنابراین ذخیره می شوند. علاوه بر این ، این رژیم ها ممکن است باعث افزایش خطر کمبود الکترولیت ها و بسیاری از مواد مغذی محلول در آب شوند که به دلیل مصرف میوه و سبزیجات ایجاد می شود. رژیم غذایی کتو ممکن است موجب کاهش فشار خون، ایجاد سنگ کلیه، یبوست، کمبود مواد مغذی در بدن و افزایش احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی شود. بار در فازهای هایپرتروفی (عضله سازی) و استقامت عضلانی بر اساس اولین جلسه هر تمرین شروع و با توجه به درک فشار و تعداد تکرارهایی که به طور کامل اجرا میکردند در جلسات بعدی اصلاح میشد. در طول برنامه غذایی مطمئن شوید که به اندازه کافی آب مینوشید و غذاهایی که دارای منابع مواد مغذی هستند را میخورید.

فواید رژیم کتوژنیک

اما از آنجا که تامین مواد مغذی اصلی در این رژیم کار سختی است، مصرف مولتی ویتامین ها و مواد معدنی به همراه آن اهمیت دارد. تجربه ای که من داشتم و در عرض ۴۵ روز بیست کیلو کم کردم این بود که برای صبحانه و شام میوه یا سالا میخوردم و در طول روز یک وعده غذای گرم میخوردم البته به مقدار کم. علاوه بر این در حدود 95% از افرادی که از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کردند توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند و یا قطع کنند که این عدد در برابر 62% از افرادی که از رژیم پرکربوهیدرات استفاده کردند و توانستند میزان داروی مصرفی خود را کاهش دهند به مقدار قابل توجهی بیشتر است. رژیم کتوژنیک چرخشی(CKD): این رژیم غذایی شامل دوره های غذایی پر کربوهیدرات و پرچرب است, به طور مثال یک دوره 5 روزه رژیم کتو و 2 روز رژیم پر کربوهیدرات از آنجا که رژیم کتو چنین چربی بالایی دارد, دنبال کنندگان آن باید در هر وعده غذایی چربی میل کنند.

کمبود گروه های غذایی باعث کمبود مواد مغذی در بدن می شود و باعث می شود که فرد دچار بیماری هایی در کوتاه و بلند مدت شود. زیرا میزان بسیاری از مواد مغذی مهم از جمله پروتئین، ریز مغذی ها و فیبر در این برنامه غذایی به شدت پایین است.مصرف چه غذاهایی در این رژیم مجاز است؟ به دلیل محدودیت کربوهیدرات در این رژیم، بدن برای تامین انرژی خود چربی را به جای گلوکز، منبع اصلی در نظر می گیرد – این فرایند کتوزیس ketosis نامیده می شود.

در رژیم غذایی کتوژنیک، شما منابع تغذیه ای تان را تغییر می دهید و بدنتان را مجبور می کنید در تمام روزهای هفته از منابع چربی برای تولید سوخت و انرژی استفاده کند. در تمام برنامه های غذایی رژیم کتوژنیک، مصرف کربوهیدرات کم و پروتئین و چربی زیاد در نظر گرفته شده است. رژیم کتوژنیک جزو رژیم های غذایی پرطرفداری است که باعث کاهش وزن سریع میگردد و در کوتاه ترین زمان مقدار قابل توجهی از وزن متقاضیان را کم میکند. بیماری پارکینسون: متخصصین تغذیه و دانشمندان معتقدند که این رژیم غذایی می تواند علائم پارکینسون را نیز بهبود بخشد.

انواع غذاهای کتوژنیکی

هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز بیاورید، که می تواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسان تر کند. در واقع منبع سوخت مغز گلوکز و مواد قندی و یا کتون ها است. با آشنایی با برچسب های مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر شروع کنید تا تعیین کنید که چگونه غذاهای مورد علاقه شما می توانند در رژیم غذایی شما قرار بگیرند. اما خوردن چربی های اشباع شده از روغن ها (نخل, نارگیل), گوشت گاو, کره و کره کاکائو آن هم به مقدار زیاد تشویق می شوند.پروتئین بخشی از رژیم کتو است, اما به طور معمول بین غذاهای پروتئین بدون چربی و منابع پروتئین پر چربی اشباع مانند گوشت گاو, گوشت خوک و بیکن تفاوت قائل نمی شود. شما باید با یک سایت معتبر کار کنید تا مطمئن شوید که رژیم کتوژنیک را به شیوه ایی سالم، بدون افزایش خطر عوارض یا عوارض جانبی منفی دنبال می کنید.