آیا از عوارض رژیم کتوژنیک اطلاع دارید؟

هنوز رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر علت قطعی این مسئله برای متخصصان مشخص نیست اما احتمالا کتونهای که بدن برای به دست آوردن انرژی میسوزاند سبب محافظت از سلولهای مغز در نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت برابر آسیب میشوند. وقتی وارد کتوز میشید و برای تامین انرژی از چربی استفاده میکنید، قند خونتون در سطح پایین و سالمی میمونه. اسم علمی این تغییر وضعیت بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی کتوزیسه. طبق محاسباتی که انجام شده در حالت کتوز آقایان روزانه ۴۵۰ کالری و خانم ها ۱۵۰ کالری اضافهتر میسوزونن.

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

همه ی این روش هایی که گفته شد با هزینه بسیار کم قابل اجرا هستند و به پسردار شدن کمک می کنند و حتی اگر نتیجه ای نگیرید ضرری نکرده اید چون هیچ کدام از این توصیه ها عوارض جانبی ندارند. این موضوع به شما کمک میکنه تا مدت زمان بیشتری رو با احساس سیری به سر ببرید. رژیم کتوژنیک هدفمند در بین ورزشکاران و افراد فعالی که رژیم کتو رو انتخاب کردن اما به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارن، متداوله.

یک سری تحقیقات ، از جمله یک متا آنالیز ، نشان داده است که بیمارانی که از رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم استفاده می کردند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که چربی کم مصرف می کردند ، کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند. این رژیم نیازمند روزه داری مرحله اول نیست و رژیم غذایی پرچرب را به مرور اضافه میکند.هرچند مثل رژیم جان هاپکینز نسبت چربی به پروتئین و کربوهیدرات ۴ به ۱ است. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راهی آسانتری برای اضافه کردن چربیها به برنامه ی غذایی هست که باعث میشه در روزهای آزاد، رژیم متعادلتری داشته باشید. با این حال می توانید مقدار خیلی کمی شیر به قهوه تان اضافه کنید اما بهترین کار قطع مصرف شیر به طور کامل است. بله، اما آیا بهترین تناسب اندام را خواهید داشت؟ بهترین نتایج تناسب اندام حاصل نظم شخصی، اختصاص تلاش زیاد در باشگاه و رژیم غذایی سالم است.

محاسبه ماکرو در رژیم کتوژنیک

برنامههای تمرینی فردیسازی شده با توجه به پتانسیل ژنتیکی، در جهت صرفهجویی در زمان و هزینههای بالا برای رسیدن به بالاترین سطح عملکرد و تناسب اندام مورد نظر… تمرینات تقویت کننده باسن به عضلات باسن شما فرم میدهند و باعث بهبود وضعیت بدن و یکی از مهمترین بخشهای بدن خانمها به لحاظ تناسب اندام شود. همانطور که دیدیم، از اولین نسخه Pure, White and Deadly به بعد، یودکین توجه را به «اختلال متابولیک» ناشی از مصرف بیش از حد قند، یعنی تأثیر آن بر تولید انسولین یا حساسیت افراد به آن جلب کرد. برنامههای تمرینی که به صورت گروهی برای افراد طراحی میشوند با توجه به پروفایلهای ژنتیکی منحصر به فرد ما، کارآمد نیستند. جای تعجب نیست، با توجه به این ادعا، جینسینگ یک مکمل فوق العاده محبوب…

در رژیم کتوژنیک بدن به جای استفاده از قند ها، از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و چربی ها برای استفاده به عنوان منبع انرژی در مغز مورد استفاده قرار میگیرند. مطمئنا شما رو وسط راه نمیذاره چون میتونه به جای کربوهیدرات از چربی استفاده کنه. سالهای زیادی این عقیده وجود داشت که کره و خامه بخاطر چربی بالای آنها باعث بیماری قلبی می شوند. وقتی صحبت از کاهش وزن میشود خیلی از افراد عقیده دارند کاهش وزن در آقایان سریعتر است؛ مردها در کاهش وزن یک قدم جلوتر از زنها هستند و تفاوتهای کروموزومیشان بر سرعت کاهش وزن آنها به طریقی تاثیر میگذارد. مقدار کمی از غذای باقیمانده از وعدهی قبل. توضیحاتی را که در قسمت قبل داده ایم روی یک برگه یادداشت و روی در یخچال بچسبانید. با رعایت این رژیم غذایی باید بیشتر از قبل چربی استفاده کنید.

نحوه انجام رژیم کتوژنیک

کربوهیدرات و چربی. حالا وقتی که کربوهیدراتش تموم بشه چه اتفاقی میافته؟ در رژیم کتوژنیک برای لاغری بیشترین کالری مورد نیاز بدن از طریق دریافت چربی و پروتئین تامین میشود و مصرف کربوهیدارتها به خصوص موادی مثل نان سفید، سودا، شکر، انواع خمیر و پاستا و سایر کربوهیدرات که زودهضم هستند ممنوع است. کتون نوعی سوخت است که کبد از چربی های ذخیره شده در بدن تولید می کند. خوب مشخصه دکمهی بنزین رو میزنید چون میتونید از سوخت جایگزین استفاده کنید. بدن ما هم شبیه همین ماشینهاس که دو جور سوخت داره. یکی از انواع رژیم کتوژنیک دورهای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفتهس. اما خوردن تخم مرغ خام یا غذاهایی که شامل تخم مرغ خام می شود، خطر عفونت سالمونلا را بههمراه دارد. شام: ماهی قزل آلا، تخم مرغ و اسفناج تفت داده شده در روغن نارگیل.

در این نوع رژیم کتوژنیک لازمه که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین (یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. همان طور که گفته شد در رژیم کتو مصرف چربی ها بالا می باشد. همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، برای اولین بار رژیم کتو برای درمان صرع به ویژه در کودکانی که به صرع غیر قابل کنترل با دارو مبتلا شده بودن، شناخته شد. هرکسی که قصد دارد از رژیم کتو برای کنترل صرع استفاده کند، باید از خطرات و مزایای اضافی احتمالی آن آگاه باشد. با این حساب می شه نتیجه گرفت که رژیم کتوژنیک همزمان با کاهش وزن، دیابت رو هم کنترل می کنه. در نتیجه رژیم کتوژنیک رو برای شرایط من پیشنهاد میکنید یا خیر؟ خیر! شما باید این موضوع را تشخیص دهید که چگونه میتوانید مصرف کالری و ورزش هفتگی را برای تبدیل کردن بدنتان به آنچه که میخواهید، بیشینه سازی کنید.

رژیم کتوژنیک برای صرع

برای این افراد، منابع ارزان قیمت کلسیم مانند پوست تخم مرغ میتواند مفید باشد. این به معنی استفاده از سبزیجات تازه بسیار، گوشت های دارا یا فاقد چربی، تخم مرغ، پنیر و حتی کره می باشد. در این مقاله به طور کامل در مورد رژیم کتوژنیک صحبت می کنیم و همچنین نمونه ای از رژیم کتوژنیک (رژیم کاهش وزن سریع) را به شما نشان می دهیم. رژیم چهل روزه آب رژیم غذایی لاغری سریع از جمله رژیم های سخت گیرانه لاغری محسوب می شود و در این رژیم شما به مدت چهل روز فقط مجاز به نوشیدن آب و چای هستید. فقط به قوانین پایبند باشید.

حالا ببینیم رژیم کتوژنیک چطور به کاهش وزن کمک میکنه؟

به این حالت، گرسنگیِ سلول های سرطانی می گن. یکی از ویژگی های سلول های سرطانی این هست که از کربوهیدرات یا قند خون برای رشد و تکثیرشون تغذیه می کنن. زمانی که سلول های سرطانی تغذیه نشن یا به اصطلاح گرسنه بمونن، احتمال پیشرفت تومورها هم به حداقل می رسه. کاهش وزن فوری هم از این قائده مستثنی نیست. نظارت دقیق بر مقدار قند خون میتواند به جلوگیری از کتواسیدوز کمک کند. حالا ببینیم رژیم کتوژنیک چطور به کاهش وزن کمک میکنه؟ در ۲ هفته اول با رعایت کردن این رژیم شما وارد فاز کتوزیس خواهید شد و فرایند تبدیل چربی به انرژی و کاهش وزن برای شما آغاز میشود. منظور از سندروم متابولیک مجموعهای از عوامل خطر مثل فشار خون بالا، سطح افزایش یافته ی انسولین، چربی اضافی در اطراف شکم و افزایش چربی خون هست که با هم اتفاق می افتن و خطر ابتلا به بیماریهای قلبی، سکته و دیابت رو افزایش میدن.

A rticle w as cre᠎at ed with GSA Conte nt Gen erat᠎or Dem​ov᠎er​si on​.

برای جواب به این سوال باید موضوع رو عمیق تر دنبال کنیم.

از جمله مواردی است که در طی رژیم کتوژنیک باید به طور کامل از سبد غذایی حذف گردد. اگر هم در خصوص موضوعی سوال دارید، چنانچه اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم در طی 48 ساعت (سعی می کنیم) پاسخ خواهیم داد. برای جواب به این سوال باید موضوع رو عمیق تر دنبال کنیم. شاید براتون سوال پیش بیاد که اصلا کربوهیدرات چی هست؟ شاید به نظرتون عجیب بیاد که یک رژیم غذایی با چربی بالا (منظور، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و… هست) چطور میتونه به کاهش وزن کمک کنه در حالیکه بارها و بارها شنیدیم برای لاغر شدن نباید چربی مصرف کنیم؟ خوشبختانه کربوهیدراتی که تو این رژیم مصرف میکنیم خیلی راحت سوزونده میشه و به عنوان چربی تو بدن ذخیره نمیشه.