بهترین زمان مصرف پروتئین وی – راز عضله سازی سریع و مؤثر


پروتئین وی یکی از بهترین انواع پروتئین است که از خواص متعددی برخوردار است. یکی از کاربرد‌های این پروتئین برای عضله سازی است. اما برای آنکه تأثیر آن را دیده و تأثیرگذار باشد، زمان خوردن آن بسیار مهم است. بهتر است قبل از آنکه تصمیمی برای خوردن این مکمل بگیرید، اطلاعات خود را درباره بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای عضله ‌سازی بیشتر کنید.

بهترین زمان مصرف پروتئین وی - راز عضله سازی سریع و مؤثر

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی یکی از مکمل‌های پرطرفدار در جهان است که بدن به سرعت آن را جذب می‌کند. افراد از این پروتئین به منظور عضله سازی، افزایش سلامتی و کاهش وزن استفاده می‌کنند. این پروتئین یک مکمل عالی، مقوی و تولید شده از شیر گاو محسوب می‌شود که حاوی اسید‌های آمینه مورد نیاز بدن است. لازم به ذکر است که پروتئین وی همان آب پنیر است.

این مکمل برای ورزشکاران دارای خواص بسیاری است و مهم است. عواملی چون سن، جنسیت، میزان فعالیت روزانه، سایز و وزن بدن، نوع تغذیه، نوع ورزش در تعیین مقدار مصرف پروتئین وی برای ورزشکاران مؤثر است. این محصول پرطرفدار به سه نوع هیدرولیزه، ایزوله و کنستانتره تولید شده و دارای قیمت مناسبی نیز است. افراد باتوجه به نیاز بدنی خود نوع آن را انتخاب می‌کنند.

برای تأثیر بیشتر بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای عضله ‌سازی را انتخاب کنید. قیمت پروتئین وی با توجه به حجم، طعم و برند آن متفاوت بوده و متغیر است. در سایت داروخانه صبا تنوع این محصول ارائه می‌شود که می‌توانید بسته به قیمت آن‌ها نوع مناسبی را انتخاب کنید. البته دقت کنید که هر محصولی برای افرادی مناسب هستند؛ بنابراین حتماً توضیحات ارائه شده در سایت را مطالعه نمایید.

فواید پروتئین وی

فواید پروتئین وی

قبل از آنکه بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای عضله سازی را بدانید، بهتر است با فواید آن آشنا شوید. این پروتئین از فواید قابل توجهی برخوردار است که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. برخی از این فواید عبارتند از:

  • جذب سریع و آسان پروتئین وی
  • کمک به کاهش وزن اصولی
  • رشد ماهیچه‌ها و عضله سازی
  • افزایش سلامتی و همچنین مبارزه با سرطان پروستات و…

با بهترین زمان مصرف پروتئین وی جهت عضله سازی

شاید افراد گمان کنند انواع پروتئین را می‌توانند در هر زمان از روز مصرف نمایند. ولی همانطور که گفته شد نحوه مصرف پروتئین وی برای حجیم‌سازی عضلات و کاهش وزن بسیار مهم است. زمان مناسب برای استفاده پروتئین جهت عضله سازی به شرح ذیل هستند:

مصرف پروتئین وی صبح پس از بیداری

از آنجا که پروتئین وی بسیار زود هضم شده و سریعاً جذب بدن می‌شود، مصرف آن صبح بعد از بیدار شدن گزینه خوبی است. با این کار اسید‌های آمینه موجود در پروتئین زودتر جذب عضلات شده و سبب حجم‌گیری و عدم تحلیل آن‌ها می‌شود. طبیعی است که بعد از فرایند خواب شبانه، از میزان پروتئین ماهیچه‌ها کاسته شود. به همین دلیل مصرف این پروتئین پس از بیداری بسیار به حجیم‌سازی عضلات و جبران پروتئین از دست رفته بدن کمک می‌کند.

نکته مهم دیگر در مورد مصرف این محصول در وعده صبح آن است که مصرف پروتئین وی در وعده صبح سبب کاهش گرسنگی و ایجاد احساس سیری می‌کند که از این طرق مانع آن می‌شود که افراد کمتر به سراغ غذا‌های ناسالم و فست فودی بروند.

مصرف پروتئین وی قبل از تمرینات ورزشی

شما می‌توانید پیش از شروع ورزش نیز پروتئین وی را مصرف نمائید. برای این کار توصیه می‌شود بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از شروع تمرینات ورزشی، پروتئین وی را مصرف کرده تا اسید‌های آمینه در بدن افزایش یابد و پروتئین‌هایی که در حال از بین رفتن هستند، جایگزین شوند. بدین ترتیب مانع تحلیل رفتن عضلات خواهیم شد.

مصرف پروتئین وی پس از تمرینات ورزشی

مصرف این پروتئین پس از وزش نیز به عضله سازی و ریکاوری بدن کمک می‌کند. از آنجا که تمرینات ورزشی سبب کاهش پروتئین و آب بدن شده در نتیجه مصرف این ماده مغذی می‌تواند راهگشا بوده و سبب ترمیم عضلات گردد؛ چرا که بدن پس از اتمام تمرینات شروع به ریکاوری می‌کند تا نیروی تحلیل رفته جبران شود. توصیه می‌شود ۳۰ دقیقه پس از انجام تمرینات ورزشی حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم از این پروتئین را مصرف نمایید تا اسید آمینه مورد نیاز بدن به آن برسد.

پودر وی پروتئین ۱۰۰٪ کاله پرو ۱۸۰۰ گرمی محصولی است که در زمان تقسیم شیر به دو قسمت جامد و مایع به دست می‌آید. این پودر دارای طعم دهنده طبیعی، کلسیم، آهن، ویتأمین دی و پتاسیم است. با مصرف آن برخی از نیاز بدن به پروتئین تأمین می‌شود. این محصول دارای مجوز از سازمان غذا و دارو بوده و مصرف آن برای عموم آزاد است.

مصرف پروتئین وی پس از تمرینات ورزشی

مصرف پروتئین وی پیش از خواب

برخی افراد ترجیح می‌دهند این محصول را پیش از خواب مصرف نمایند که این کار بلامانع است و در این صورت نیز سبب عضله سازی می‌گردد. مصرف پروتئین وی پیش از خواب باعث می‌شد تا در حین خواب فرایند هضم، جذب انجام شده و ماهیچه‌ها به طور کامل پروتئین مورد نیازشان را جذب نمایند؛ چرا که میزان پروتئین بدن در شب روند کاهشی دارد.

ممکن است این سؤال در ذهنتان ایجاد شود که بلاخره قبل از تمرین یا پس از تمرین پروتئین وی مصرف شود؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم در واقع طبق تحقیقات انجام شده مصرف این محصول در هر دو زمان سبب عضله سازی می‌گردد. قبل از آن مانع از تحلیل رفتن پروتئین بدن شده و بعد از ورزش نیز پروتئین از دست رفته بدن را جبران می‌کند. پس بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای عضله سازی به انتخاب شما بستگی داشته و تفاوت چندانی در نتیجه ایجاد نمی‌کند.

مصرف پروتئین وی پیش از خواب

سخن آخر

طبق مطالب ذکر شده در بالا تا حدودی با پروتئین وی و فواید آن برای بدن آشنا شدید. همان طور که می‌دانید خوردن هر پروتئین و مکملی را باید در زمان مشخصی انجام داد. درباره این پروتئین باید گفت بهترین زمان مصرف پروتئین وی برای عضله سازی بسته به خود شما دارد. با این وجود بهتر است متناسب با وضعیت بدنی خود و با مشورت مربی و افراد متخصص زمان مناسبی را برای مصرف انتخاب کنید.

برای خرید انواع محصولات بدن سازی با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا، می‌توانید به صورت غیر حضوری و در تمامی ساعات شبانه روز به سایت داروخانه صبا مراجعه کرده و محصول موزد نیاز خود را تهیه نمایید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link