آشنایی با رژیم غذایی کتوژنیک (عوارض و فواید رژیم کتوژنیک)

رژیم کتوژنیک (کتو)؛ در جوامع سلامت و تناسب اندام بسیار محبوب است و در بیش از 20 مطالعه علمی به اثبات رسیده که برای کاهش وزن نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت موثر است. به طور کلی اسید استیک موجود در این خوراکی نقش بسیار موثری در کاهش و کنترل میزان قند خون در بلند مدت دارد. اگر رژیم کتو برایتان مناسب نباشد، علائمی مانند یبوست، تهوع، استفراغ و یا اسهال را تجربه خواهید کرد که به صورت کلی مشاهده این علائم در طول دوره رژیم به آنفولانزای کتوژنیک معروف است. بنابراین، اگر در نظر دارید کتو را در دوران شیردهی امتحان کنید، مهم است که با دکتری صحبت کنید که بتواند شما را از نزدیک برای علائم این وضعیت تحت نظر داشته باشد. برای این که بدانید آیا شروع و یا ادامه رژیم کتو برایتان کارساز است به ۶ مورد زیر توجه کنید.

This ᠎po st w​as ​do​ne with the help of G᠎SA Cont ent Ge ne​ra᠎to r DE᠎MO !

کتوژنیک و کبد چرب

ممکن است با شروع رژیم کتو از نظر جسمی احساس بهتری داشته باشید. نوشابه، آبمیوه و تمام نوشیدنی های ورزشی در این رژیم کنار گذاشته می شوند و از این بابت ممکن است برای فردی که در رژیم به سر می برد، دشواری هایی رخ دهد. بیماری صرع در صورت شناسایی به موقع، از طریق روش هایی قابل کنترل است. آیا مصرف خیارشور در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ از شاخصه های رژیم کتوژنیک، به حداقل رساندن مصرف کربوهیدرات می باشد و در مقابل، مصرف چربی های سالم افزایش پیدا می کند. زمانی که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات را شروع کنید، زمان زیادی طول می کشد تا بدن شما به آن سازگاری پیدا کند. رژیم کتوژنیک دورهای (CKD): در این رژیم، دورههایی با کربوهیدرات بیشتر وجود داره. اما برای افرادی که مبتلا به دیابت هستند، یک نگرانی بزرگ وجود دارد که شما چربی زیادی در کتو مصرف می کنید و این چربی ممکن است اشباع شده باشد که در هنگام خوردن بیش از حد ناسالم است.

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

در رژیم کتو ۷۰ تا ۸۰ درصد انرژی مورد نیاز بدن از چربی، ۲۰ تا ۲۵ درصد از پروتئین و ۵ تا ۱۰ درصد از کربوهیدرات تامین می شود. در رژیم کتو تامین فیبر مورد نیاز بدن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم و رژیم غذایی با چربی بالا است که شباهت بسیاری با رژیم های اتکینز و کربوهیدرات کم دارد. رژیم غذایی کتوژنیک از بسیاری جهات شبیه رژیم های کم کربوهیدرات دیگر است با این تفاوت که در رژیم غذایی کتوژنیکژنیک، همزمان با کم کردن میزان مصرف کربوهیدرات باید به میزان متوسطی پروتئین مصرف کنید و میزان مصرف چربی را هم بالا ببرید. به چه علت در رژیم کتوژنیک، استفاده از کربوهیدرات به کمترین میزان ممکن میرسد؟ همانطور که گفته شد، رژیم کتوژنیک طرفداران زیادی دارد اما اگر این ۶ نشانه را دارید ممکن است برای شما مناسب نباشد. خرما سرشار از گلوکز و آهن است و در رژیم غذایی کتوژنیک، جایگزین مناسبی برای مواد قندی حاوی کربوهیدرات می باشد.

از تاثیرات عمده ی مصرف گلوکز، افزایش ناگهانی قند خون است که پس از فاصله ی زمانی کم، موجب ایجاد خستگی و رخوت می شود. دکتر کوهدانی، متخصص تغذیه در این باره توضیح می دهند که یکی از مهم ترین علل توصیه به مصرف خرما، پتانسیل این ماده ی غذایی برای غلبه بر مشکل فقر آهن می باشد. به چه علت خرما در رژیم کتوژنیک توصیه می شود؟ اولین چیزی که باید درباره رژیم کتوژنیک بدانید، این است که رژیم کتو چگونه به روند کاهش وزن و لاغری کمک خواهد کرد. در رِژیم کتو دسترسی به فروشگاه های چربی برای سوزاندن آسان تر می باشد.

نظر مردم درباره رژیم کتوژنیک

در رستوران های مکزیکی می توانید هر نوع گوشتی را با پنیر اضافی، گواکامول، سس سالسا و خامه ترش میل کنید. در رژیم غذایی کتوژنیک شما آزاد هستید که از کره، پنیر و خامه پرچرب استفاده کنید اما مصرف شیر ممنوع است چون قند موجود در شیر به سرعت تجزیه می شود. به طور مثال برخی وعدههای صبحانه در این رژیم به شرح زیر میباشند. برای مثال مقالهای در سپتامبر ۲۰۱۶ در مجله «قلب باز» به پژوهشی استناد کرده بود که مصرف بیشتر امگا ۳ و مصرف کمتر امگا ۶ در بهبود مقاومت انسولینی، دیابت نوع دوم و اضافهوزن موثر است. بهبود عملکرد دستگاه گوارش: از دیگر خواص خیارشور در رژیم کتو میتوان به حفظ سلامت دستگاه گوارش اشاره نمود. بنابراین، انتخاب میوه در رژیم کتو حائز اهمیت بوده و باید میوه های رژیم کتوژنیک را به خوبی بشناسید.

مکمل های کتوژنیک

تحقیقاتی نشان میدهد که رعایت رژیم کتوژنیک میتواند علائم ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. حداقل در ابتدا، مهم است که غذا بخورید تا سیر شوید و از گرفتن کالری های اضافی خودداری کنید ، معمولا یک رژیم کتوژنیک باعث کاهش وزن بدون محدودیت کالری می شود. غنی از آنتیاکسیدان: یکی از ابتداییترین خواص این خوراکی در رژیم کتو این است که میتواند آنتیاکسیدانهای مورد نیاز بدن را در طول رژیم تامین نماید. بسیاری از افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند، خارش پوست را تجربه کرده اند. البته نکته قابل توجه در رابطه با رژیم کتوژنیک این است که در بسیاری از فضاهای مختلف در رابطه با آن نظرات متفاوتی ثبت شده است. اگر به نمونههایی از این رژیم برخورد کرده باشید، متوجه میشوید در یک رژیم ده روزه کتوژنیک، هر روز از خیارشور استفاده میشود. رژیم کتو یک رژیم ده روزه است.

رژیم کتوژنیک برای دیابت

به همین دلیل توجه داشته باشید که هرگز بیشتر از ده روز به صورت خودسرانه آن را ادامه ندهید. رژیم کتوژنیک دوره ای: این رژیم متشکل از دوره های تغذیه با کربوهیدرات بالاست مثل 5 روز رژیم کتوژنیک بعد از 2 روز رژیم کربوهیدرات بالا. بهترین نتیجه از رژیم اتکینز زمانی حاصل میشود که از محدودیت ۱۰ گرم کربوهیدرات در روز آغاز وسپس آن را به تدریج به ۲۰ گرم افزایش دهیم تا بهترین نتیجه کتوز حاصل شود. برای درک بهتر این موضوع چند نمونه از وعدههای غذایی در این رژیم را به شما معرفی خواهیم نمود. ساختار شیمیایی این دسته از خوراکی ها حاوی کربن، هیدروژن و اکسیژن است و از این بابت جزو مواد غذایی پر مصرف شناخته معرفی می شوند. پس در رژیم کتوژنیک در تلاش هستیم تا جایگزین های مناسبی برای این دسته از مواد خوراکی معرفی کنیم که یکی از این جایگزین ها خرما می باشد.

شما شاید بخواهیم سیستم عصبی بدن خود را تقویت کنید!

امروز با موضوع خرما در رژیم کتوژنیک در خدمت شما هستیم. برای رعایت جوانب احتیاط، هرگز به صورت خودسرانه از این رژیم استفاده نکنید. اختلال ناشی از بیماری صرع، سیستم عصبی مرکزی را درگیر می کند و از نشانه های حضور این بیماری، داشتن تشنج های مداوم می باشد. شما شاید بخواهیم سیستم عصبی بدن خود را تقویت کنید! خرما انرژی مغذی قابل ملاحظه ای را داراست به طوری که مقداری از آن می تواند میزان قابل توجهی از نیاز بدن به آهن و ویتامین را تامین کند. از آنجایی که رژیم کتوژنیک را یک رژیم روزهداری نیز مینامند، تامین ویتامینها و مواد مغذی مورد نیاز بدن در این رژیم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری بسیار خاص میباشد که در آن کربوهیدرات به میزان قابل توجهی محدود میشود. قبل از اقدام به گرفتن رژیم غذایی کتوژنیک با پزشک و متخصص تغذیه مشورت نمایید. برای پیشگیری از بروز عوارض ناشی از رژیم، از مکملهای لازم و ضروری بدن استفاده نمایید. با توجه به محدودیتهای سخت این رژیم، حتما تحت نظر پزشک متخصص تغذیه از آن استفاده نمایید. اما در میان خوراکی ها، موادی وجود دارند مثل خرما که هم طعم بسیار شیرینی دارند و هم ساختار خوراکی این میوه با قوانین رژیم کتوژنیک هماهنگی دارد و با توجه به درصد کربوهیدرات و انرژی ای که تولید می کند می تواند جایگزین مواد قندی و شکر شود. رژیم کتوژنیک، یک رژیم غذایی با چربی بالا، کربوهیدرات پایین و پروتئین متوسط است که برای سلامتی و کاهش وزن بسیار مفید است. رژیم غذایی کتوژنیک نیز در ابتدا به همین منظور؛ یعنی کمک به کودکان مبتلا به صرع، از طرف پژوهشگران ارائه شد.

طبق CKD، شما روزهای رژیم کتوژنیک را با روزهای پر کربوهیدرات که به عنوان “بارگذاری کربوهیدرات” نیز شناخته می شود متناوب می کنید. رژیم کتوژنیک، درمان جایگزین برای این دسته از افراد درگیر بیماری می باشد. این رژیم در حال حاضر به عنوان یک درمان اضافی برای سرطان در حال بررسی و تحقیق است، زیرا ممکن است به کند کردن رشد تومور کمک کند. زیرا مصرف زیاد فرآورده های حیوانی باعث افزایش اسیدهای خون و ادرار می شود. تثبیت وزن به افراد دچار این عارضه توصیه می شود و از طرفی، مواد حاوی کربوهیدرات بر روند افزایش قند خون و افزایش وزن، تاثیر مستقیم دارند. مصرف الکترولیت را افزایش دهید ، اما از نوشیدنی های ورزشی الکترولیت با قند بالا خودداری کنید.