زیبایی‌های کیش در فصل پاییز


با شروع فصل پاییزو سرد شدن هوا، بازار سفر به برخی از مقاصد گردشگری از همیشه داغ‌تر می‌شود؛ جزیره کیش هم یکی از همین مقاصد سفر است. در فصل پاییز گرمای شدید و تابستانی کیش جایش را به آب و هوایی معتدل و دل‌نشین می‌دهد که سفر به آن را دل‌پذیر‌تر از هرزمانی می‌کند. علاوه بر آن طبیعت خوش‌منظر جزیره در فصل پاییز بسیار دیدنی و زیبا می‌شود. از همه این‌ها که بگذریم هزینه سفر به کیش در این فصل بسیار مقرون به‌صرفه‌تر از زمان‌های دیگر است. در ادامه با ما همراه شوید تا زیبایی‌های کیش در فصل پاییز را با هم مرور کنیم.

غروب‌ پاییز در کنار کشتی یونانی کیش

کشتی یونانی کیش یکی از جاذبه‌های این جزیره است که دیدنش در پاییز آن هم در هنگام غروب آفتاب، سفر پاییزی به جزیره را خاطره‌انگیزتر می‌کند. داستان کشتی یونانی از دهه ۱۳۴۰ و زمانی شروع شد که یک کشتی غول‌پیکر اسکاتلندی در حال عبور از آب‌های خلیج‌فارس در ناحیه جنوب غربی جزیره بود اما از حرکت ایستاد و به گل نشست.

طی سال‌های بعد این کشتیِ به‌گل‌نشسته تبدیل به جاذبه‌ای دیدنی در جزیره شد و در حوالی آن آلاچیق‌های گردشگری، پیست اسب‌سواری، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی شکل گرفت. تا آنجا که تماشای غروب آفتاب در پاییز با نمای زیبای کشتی یونانی و امکان تفریح و شکم گردی در حوالی این جاذبه از تفریحات پاییزی جزیره محسوب می‌شود.

شب‌های هیجان‌انگیز پاییزی در کشتی‌های تفریحی جزیره

در فصل پاییز که روزها کوتاه‌ترند بسیاری از مسافران جزیره کیش به دنبال گزینه‌ای هستند تا عصرها و شب‌های ملال‌آور پاییزی را به لحظاتی خاطره‌انگیز تبدیل کنند. خوشبختانه باوجود کشتی‌های تفریحی کیش که تعدادشان هم کم نیست، عصرها و شب‌های پاییزی جزیره کیش زمانی است برای تفریحات شاد و هیجان‌انگیز. البته اگر با کشتی از بندرعباس به کیش رفته باشید و در مسیرتان کشتی‌سواری را تجربه کرده باشید، شاید کشتی‌های تفریحی چندان برایتان جذاب نباشند؛ ولی این کشتی‌های تفریحی برای کسانی که با خرید بلیط هواپیما مستقیماً به کیش رفته‌اند حس‌وحال دیگری دارند.

کشتی‌های تفریحی کیش اغلب بعد از غروب آفتاب شروع به حرکت از سمت اسکله‌های تفریحی کیش می‌کنند و بر روی آب‌های نیلگون خلیج‌فارس گشت‌زنی دارند. در طول این گشت‌ دریایی که معمولاً دو ساعت طول می‌کشد، برنامه‌های مفرحی برگزار می‌شود که شامل جنگ‌های طنز شبانه و موسیقی زنده می‌شود و معمولاً این برنامه با یک شام رمانتیک و مفصل در عرشه کشتی تکمیل می‌شود.

کشتی ملوان دریاها، کشتی بریتانیا، کشتی دنا، کشتی اوستا و کشتی آرتمیس از نمونه‌های این کشتی‌های کروز در جزیره هستند.

حال و هوای پاییزی سواحل کیش

بی‌شک گشت‌وگذار در سواحل کیش جزو برنامه‌های هر گردشگری است که راهی کیش می‌شود؛ گردش در سواحل جزیره به ویژه برای کسانی جذاب است که از شهرهای مرکزی ایران که با دریا فاصله‌ی زیادی دارند به این جزیره سفر می‌کنند. درهرحال سواحل کیش احتمالاً جزو اولین مکان‌هایی هستند که گردشگران از آن‌ها بازدید می‌کنند. هرچند در سفر پاییزی به کیش نمی‌توانید حساب ویژه‌ای بر روی آب‌تنی یا تفریحات آبی کیش در سواحل باز کنید؛ اما جالب است بدانید که این سواحل جزو زیبایی‌های کیش در فصل پاییز محسوب می‌شوند.

فضای سواحل کیش باوجود چشم‌اندازهای پاییزی و درختان ستبر و سرسبزش حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. از آن گذشته به دلیل آنکه محوطه‌ی سواحل در این فصل نسبت به زمان تعطیلات تابستانی خلوت‌تر است، آرامش بیشتری را می‌توان در کنار سواحل جزیره تجربه کرد و فارغ از هیاهو و ازدحام جمعیت می‌توان در کنار سواحل به استراحت مشغول شد.

کهن‌سال‌ترین درخت کیش در پاییز

یکی دیگر از جاذبه‌های پاییزی کیش درخت انجیر معابد یا لور کیش است که در میان اهالی منطقه به درخت آرزوهای کیش شهرت دارد. این درخت در قلب پارک درخت سبز کیش جای گرفته است و عمر آن به ۶۰۰ سال می‌رسد و با ظاهر متفاوتش حسابی توجه رهگذران را به خود جلب می‌کند. هر ساقه این درخت بعدازآنکه به‌اندازه کافی رشد کند دوباره به زمین برمی‌گردد و به ریشه‌ای جدیدی برای رشد دوباره درخت تبدیل می‌شود و این چرخه آن‌قدر ادامه پیدا می‌کند که ظاهری متمایز به درخت می‌دهد و البته راز عمر جاودانه آن را می‌توان در همین موضوع دید.

عده زیادی از اهالی اعتقاد دارند که اگر آرزوی خود را بنویسید و بر درخت ببندید آن آرزو برآورده می‌شود. قدم زنی در محوطه دل‌نشین و پردرخت پارک و طی کردن مسیرهای پیاده‌روی این پارک برای رسیدن به درخت آرزوها قبل از آنکه به سفرتان پایان دهید می‌تواند خاطره قشنگی از سفر به کیش در پاییز برایتان رقم بزند.

چشم‌اندازهای پاییزی در پارک‌های کیش

وقتی صحبت از فصل پاییز و زیبایی‌های آن می‌شود اول از همه تصویر مناظر طبیعی درختان هزار رنگ پاییز به ذهن خطور می‌کند. یکی از زیبایی‌های جزیره کیش در پاییز هم همین مناظر رنگارنگ طبیعت است که بیشتر از همه در پارک‌های جزیره می‌توان آن‌ها را دید. فضای دل‌نشین این پارک‌ها در کنار منظره برگ‌ریزان پاییزی درختان و چشم‌اندازهای ساحلی ترکیب خارق‌العاده‌ای ایجاد کرده است که حیف است از آن‌ها دیدن نکنید؛ بنابراین اگر در حال حاضر در جزیره به سر می‌برید پیش از آنکه با بلیط کیش به تهران به سفرتان خاتمه دهید توصیه می‌کنیم حتماً سری هم به یکی از پارک‌های کیش نظیر پارک هنگام، پارک آهوان، پارک مرد ماهیگیر و پارک میرمهنا بزنید.

تماشای دلفین‌های دوست‌داشتنی پارک دلفین کیش

یکی دیگر از زیبایی‌های جزیره کیش در فصل پاییز پارک دلفین است که بسیاری آن را با نام پارک دلفیناریوم کیش می‌شناسند. این پارک شامل محوطه وسیعی با مساحت ۱۰۰ هکتار را در برمی‌گیرد و با دارا بودن پوشش گیاهی جانوری وسیع و کمیابش فضای دل‌نشینی برای گردشگران پاییزی جزیره ایجاد کرده است. گذشته از محوطه با طراوت مجموعه که مملو از درختکاری‌های گوناگون است این مجموعه دو بخش اصلی دارد که یکی بخش دلفیناریوم و دیگری پارک پرندگان است.

در بخش دلفیناریوم مجموعه انواع جانوران نظیر پنگوئن‌ها، دلفین‌ها و گراز دریایی در استخرهای بزرگ نگهداری می‌شوند و نمایش‌های جالب دلفین‌هایی که در استخرهای مجموعه هستند از جذاب‌ترین تفریحات آن محسوب می‌شود. در بخش پرندگان مجموعه نیز بالغ‌بر ۱۰۷ گونه مختلف از پرندگان به معرض نمایش درآمده است که برخی از آن‌ها شامل قرقاول، درنا، پلیکان، شترمرغ و طوطی می‌شود.

کلام آخر

جزیره‌ی کیش در جنوب کشورمان مقصد قشلاقی مدرن و جذابی است که بسیاری از گردشگران برای فرار از سرمای پاییزی، به سواحل گرم آن پناه می‌برند. تفریحات بی‌شمار جزیره‌ی کیش باعث شده تا همه‌ی افراد از هر شهر و با هر سلیقه‌ای جذب آن شوند و از سفر به آن لذت ببرند. اگر شما هم قصد سفر به کیش را دارید، پیشنهاد می‌کنیم امسال پاییز زیبای کیش را از دست ندهید!

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link