اشتباهات رایج در رژیم غذایی برای لاغر شدن

علاوه بر این رژیم های غذایی کتوژنیک منجر به کاهش احساس گرسنگی در فرد می شود و این مسئله در هنگام تلاش برای کاهش وزن بسیار نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت مفید است. برای کمک به اینکه بفهمید آیا رژیم کتو برای شما روش مناسبی است، مهم ترین سولات شما در ارتباط با رژیم کتو،و حتّی تعدادی از سوال هایی که شما به فکرتان نرسیده است، را به دقّت بررسی می کنیم. بردن بدن به حالت کتوز- پروسه ای که در آن بدن انرژی خود را از چربی تأمین می کند، چون کربوهیدرات/گلوکوزِ کافی در اختیار ندارد- چیزی به ظاهر باورنکردنی است.

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا

به گفتۀ دکتر اندی گلپین، دانشیارِ حرکت شناسیِ بدن و رئیسِ آزمایشگاهِ بیوشیمی و فیزیولوژیِ ورزشیِ مولکولیِ دانشگاه فولرتونِ ایالت کالیفرنیا، در یک رژیم کتوژنیکِ متداول، 80 درصد از کالری روزانه از چربی تأمین می شود. حدود 2 گرم از چربی های موجود در هر قاشق غذاخوری روغن زیتون در نوع اشباع شده هستش. صبحانه: پودینگ چیا که شامل 2 قاشق غذاخوری یا 28 گرم دانه چیا، 1 فنجان یا 240 میلی لیتر ماست یونانی، نصف قاشق چایخوری عصاره وانیل و میوه های خرد شده است که باید برای یک شب در ظرف نگهداری شود. شما میتوانید برای هر فنجان از نوشیدنی خود دو قاشق غذاخوری از این پودر را در آب حل کرده و میل کنید. در واقع مواد غذایی که ما در طول روز مصرف می کنیم به غیر از تاثیر در وضعیت جسمانی مان به طور غیر مستقیم بر وضعیت روحی و روانی مان نیز اثر گذار است.

برای اینکه بهتر آن را بشناسید لازم است بگوییم رژیم کتوژنیک ممکن است با نام رژیم کتو نیز شناخته شود که در راستای استفاده از کربوهیدرات کم می باشد و استفاده از پروتئین بسیار و چربی بسیاری را به دنبال دارد و ادعا میکند که به جهت کاهش وزن یک راهکار مؤثر و مفید شناخته می شود. علاوه بر غذاهای مجاز در این روش باید میوه های مجاز در این روش رو هم در نظر بگیرین. همچنین از آنجایی که غذاهای فرآوری حاوی مقادیر زیادی کالری هستند بهتر است از مصرف آنها اجتناب کنید. از آنجایی کم کاری تیروئید باعث افزایش وزن می شود این مساله می تواند مشکل ساز شود. از آنجایی که در کم کاری تیروئید متابولیسم آهسته می شود، افراد به سادگی دچار اضافه وزن می شوند.

مزایا و معایب رژیم کتوژنیک

به طور معمول، دریافتِ کربوهیدرات به 20 گرم در روز، یعنی کمتر از کربوهیدرات موجود در یک سیب محدود می شود. این بیماری 1% تا 2% از افراد در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. غذا خوردن ذهن آگاهانه: این امر شامل توجه به خوردنی ها، دلیل غذا خوردن و سرعت غذا خوردن است که به ایجاد رابطه بهتر با غذا کمک می کند. این یعنی نیاز است شما سطح پروتئین را پایین تر نگه دارید تا بتوانید به خوبی حالت کتوز را ایجاد کنید. کمبود خواب باعث افزایش سطح هورمون استرس کورتیزول در بدن می شود که می تواند بر خلق و خو تأثیر منفی بگذارد. با این وجود نباید از رژیم غذایی کتوژنیک استفاده کرد زیرا مصرف کم کربوهیدرات با کاهش سطح هورمون تیروئید درارتباط است.

A​rtic᠎le w᠎as g en᠎erated  by G​SA Conte nt​ Gen erat or  DEMO.

رژیم غذایی حاوی کربوهیدرات کم تا متوسط: مصرف کربوهیدرات کم یا متوسط در کنترل وزن و لاغری در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید موثر است. رعایت تغذیه و رژیم غذایی مناسب کم کاری تیروئید در به حداقل رسیدن علائم و کمک به لاغری موثر است. درصورتی که مبتلا به کم کاری تیروئید هستید بهتر است هدف خود را دنبال کردن یک رژیم غذایی بر پایه سبزیجات، میوه ها و گوشت های بدون چربی قرار دهید. وقتی کربوهیدرات ها را خیلی شدید کم می کنید- مانند کاری که در یک رژیم کتو انجام می شود- می توانید بدن را در یک حالت کتوز قرار دهید. در انتها که باید تصمیم بگیرید که آیا رژیم کتو بهترین انتخاب برای شماست یا نه، با خواندنِ این مطالب می دانید که چطور به درستی برنامة رژیم را انجام دهید(خیلی ها نمی دانند)، می فهمید که واقعاً چه تأثیری بر روی بدن تان دارد، و از خطرهایی که برای شما دارد با خبر می شوید.

کتوژنیک در بدنسازی

Th is was gen er at​ed with the ᠎help  of GSA Content Generator  DEMO!

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

این روند است که رژیم کتوژنیک را از رژیم های با کربوهیدراتِ پایینِ دیگر مثل «اتکینز» متمایز می کند، و دلیلِ اینکه رژیم کتو بر پایة چنین میزان بالایی از مصرف چربی است این است که بدون آن، بدن نمی تواند کتون های مورد نیاز برای سر پا نگه داشتن شما را تولید کند. مکمل ها: با اینکه مصرف کافی سلنیوم و ید برای سلامت تیروئید ضروری هستند اما مصرف بیش از حد آنها نیز مضر است.

برای کاهش احتمال ابتلا به آنفولانزای کتو، رژیم را به آرامی شروع کنید، آب زیادی بنوشید و استراحت کافی داشته باشید. کم کاری تیروئید یا تیروئید کم کار بیماری است که در آن به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نمی شود. متخصصان توصیه می کنند که حداقل 1 تا 2 ساعت پیش از اولین وعده غذایی، داروی تیروئید خود را مصرف کنید. در رژیم کتوژنیک توجه شایان ما به حداقل رساندن میزان کربوهیدرات سالم متواند امیدبخش سالم زیستی و سلامت محوری در جامعه را به ارمغان بیاورد در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات فقط 5 درصد از برنامه در رژیم کتوژنیک اهداف مختلفی از جمله کاهش قندخون ،کاهش وزن کاهش عوارض کبدچرب در بر گرفته میشود در رژیم کتو با مصرف چربی میتواند چربیسوزی کنید به دلیل اینکه مصرف کربوهیدرات در بدن به حداقل میرسد بدن از منبع سوخت اولیه که همان کربوهیدرات میباشد نا امید شده و به سوزاندن چربی روی می اورد.

در نتیجه مقدار مصرف در ۱۵۰ سال گذشته حدود ۵۰ برابر افزایش یافتهاست، به طوری که ساکاروز بهطور فزاینده ای نه تنها در خانه و در کافهها بلکه توسط سازندگان نوشابهها و به عنوان یک عامل شیرین کننده برای بسیاری از مواد اولیه استفاده میشود. با این حال ، مصرف غذاهای کامل مغذی به کاهش این خطر کمک می کند. روزه داری متناوب باعث کاهش وزن 0.8 تا 13 درصد در یک دوره 2 هفته تا 1 ساله می شود. شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.

سبزیجات: همه سبزیجات – سبزیجات چلیپایی باید به میزان متوسط و پخته شده مصرف شوند. با این حال باید مصرف مواد غذایی حاوی گواتروژن در حد متوسط حفظ شده و به صورت ایده آل پخته شوند. دلیل این امر توقف جذب مناسب داروی تیروئید به دلیل مصرف مواد مغذی چون فیبر، کلسیم و آهن است. نوشیدنی ها: قهوه، چای سبز و الکل – این نوشیدنی ها باعث تحریک غده تیروئید می شوند. مواد غذایی همانند برنج، نان، انواع شیرینیجات ها، سبزیجات نشاستهای و دیگر موارد جزو کربوهیدرات ها به حساب می آیند و می توانند منبع اصلی تامین انرژی یا سوخت بدن را صورت بدهند.