رژیم کتوژنیک، به سرعت شما را لاغر می کند + نمونه و دستورالعمل رژیم کتوژنیک

blueberry, black berry, moll berry, wild berry, berry, bickbeere, zeckbeere, cranberry, hay berry, berries, delicious برای اینکه بتوانید رژیم غذایی مناسب خودتان را داشته باشید، باید لیست غذاهای مجاز و غیرمجاز کتوژنیک را بشناسید و با توجه به شرایط جسمانی و مالی خودتان، وعدههای غذایی نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت را مشخص کند. اگر شرایط خاصی دارید و برای شروع رژیم کتو نگران هستید، برای احتیاط با پزشک خود مشورت کنید. تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید.

Th is  post was ​done by GSA Conte nt  G en er​at᠎or Demov er​sion !

انواع صبحانه کتوژنیک

در نهایت به چند نکته اشاره میکنیم که اگر تصمیم به رعایت این رژیم داشتید، بدون شک برای شما مفید هستند. البته با توجه به کاهش وزنم و اینکه در هفته دوم ، علایم شدید آمفولانزا داشتم ، میشه گفت شاید رژیمم درسته – یک سوال داشتم و اونم اینه که آیا میشه تخم کتان مصرف کرد؟ البته ممکن است این نوع رژیم، منجر به کتوز نشود؛ چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات، میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. البته باید در نظر داشته باشید که هر رژیمی سختیهای خودش را دارد. A​rt​icle was c᠎reat᠎ed ​by G SA Conte​nt ​Ge nera​to r ᠎DEMO!

در هر رژیم غذایی خطر تحلیل رفتن عضلات وجود دارد. درهرحال هر رژیمی قواعد و اصول خود را دارد و با نکات مهمی همراه است که رعایت اصولی این نکات به شما کمک میکند تا به وزن و هدف اصلی و دلخواه خود برسید. رعایت یک رژیم کتوژنیک خوب و مناسب، یک برنامهریزی قوی و یک شروع عالی احتیاج دارد. بسیاری از مردم، این رژیم را ترجیح میدهند؛ زیرا میتوانند نسبت به رژیم کتو استاندارد، پروتئین بیشتر و چربی کمتری مصرف کنند. زیرا با افزایش تعداد وعدهها میزان کالری مصرف شده برای هضم غذا افزایش می­یابد و در نتیجه مقدار زیادی از کالری دریافتی مصرف میشود. پس بهتر است که میزان پروتئین دریافتی شما متناسب باشد. همچنین خوب است پس از عرق کردن حمام کنید. قرار است برخلاف معمول چربی بیشتر و کربوهیدرات کمتر مصرف کنید.

در بخش زیر مشکلات این برنامه غذایی را لیست کرده ایم.

در رژیم کتوژنیک بدن به جای استفاده از قند ها، از چربی ها برای تامین انرژی استفاده میکند و چربی ها برای استفاده به عنوان منبع انرژی در مغز مورد استفاده قرار میگیرند. در تعریف انواع این رژیم با عبارت درشت مغذیها روبهرو خواهید شد که باید ابتدا آن را توضیح بدهیم. در رژیم لو کرب دایت، مصرف کربوهیدراتها به شدت کاهش مییابد (چیزی حدود ۵ درصد) و چربیها جایگزین آن خواهند شد. به طورکلی میزان چربی که به صورت روزانه می توان در این رژیم از آن استفاده کرد، معادل سه چهارم فنجان روغن زیتون در نظر گرفته شده است. به عبارتی در این برنامه کاهش وزن، مقدار زیادی عضله از بین میرود. در بخش زیر مشکلات این برنامه غذایی را لیست کرده ایم. همچنین کمبود خواب میتواند بهراحتی باعث ازدستدادن بافت عضله شما بشود که توصیه میکنیم حتما خواب و استراحت خود را نیز در طول این رژیم رصد کرده و بهبود ببخشید.

این موضوع اگر چه چالش برانگیز است ولی بسیاری از غذاهای مغذی را می توان در این روش مصرف نمود. در ادامه مواردی که باید محدود شوند آورده شده است. اما به شما توصیه میکنیم که بیشتر از ۳ ماه این رژیم را ادامه ندهید. ممکن است در آغاز رژیم غذایی کتوژنیک، محدودیتهایی را در فعالیتهای خود مشاهده کنید، اما این فقط به خاطر عادت کردن بدن شما به این رژیم برای مصرف چربی است.

در مورد رژیم کتوژنیک

شما سالهای سال به یک الگوی غذایی عادت داشتهاید. چرا نمونه برنامه غذایی برای یک هفته! رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دورهای راه آسانتری، برای اضافه کردن چربیها، به برنامه غذایی است. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی کمک کند ، که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک ارتباط دارد. حتما می دانید که ارتباط بسیار نزدیکی ما بین چربی ها، دیابت نوع ۲ و پیش دیابت وجود دارد. در واقع، بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. در حالی که این چرخه در افرادی که سعی میکنند خیلی سریع کاهش وزن داشته باشند رایج است، این نوع رژیم یویو با افزایش بیشتر وزن بدن در طول زمان ارتباط دارد. به دلیل ارتباط سطح پایین ویتامین D با پیامدهای ضعیف در برخی از سرطانها، همه افراد مبتلا به سرطان باید برای تعیین سطح ویتامین D خود آزمایش خون بدهند و در صورت پایین بودن سطح (یا در حد پایین) با انکولوژیست خود صحبت کنند.

در طول فرایند ketosis بدن تبدیل به یک کوره ی چربی سوزی میشه که از سوزوندن این چربی ها انرژی بدن استفاده میکنه و در عین حال باعث تولید و استفاده از کتون های کبد برای تامین انرژی مغز هم میشه. با این کار چربیهای سالم را به کتونهای مفید، برای مغز و قلب تبدیل و از آنها به عنوان سوخت استفاده میکنید. نکته جالب در رژیم کتوژنیک این است که بر اساس تحقیقات، مواد غذایی استفاده شده در این رژیم، سبب میشوند که مادهای شیمیایی در مغز که سبب تنظیم بهبود خواب است به نام آدنوزین، عملکرد مناسبتر یا بهتری داشته باشد. این سلولها صرفا با گلوکز کار میکنند و در نهایت بدن شما از چربیها، گلوکز میسازد. این فرآیند، گرسنگی شما را از بین میبرد. معمولاً در همه جا بین ۲۰ تا ۳۰ گرم کربوهیدرات خالص در رژیم روزانه توصیه شده است. Th​is was c reated ​with GSA  Conte​nt G enerator  DE᠎MO​.

رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است

در مطالعهای بر روي موشها مشخصشده که تحریکپذیری هیپوکامپ با مکانیسم تنظیمی وابسته به گلوکز، کاهش مییابد. مطالعات علمی که بر رژیم کِتون انجام شده، نشان میدهند که میزان کاهش توده عضلانی افراد در این رژیم در مقایسه با سایر رژیمها اندک و ناچیز است. در عین حال، آنها ظرفیت آنتیاکسیدانی را در بدن افزایش میدهند. رژیم کِتوژنیک رژیم مناسب برای کاهش وزن بوده و ما توصیه میکنیم که بهتر است هم کربوهیدراتهای کل مصرفی در این رژیم و هم کربوهیدراتهای خالص مصرفی در آن را بهخوبی کنترل کنید.