۱۵ غذا که نمی توانید در رژیم غذایی کتوژنیک مصرف کنید!

بسیاری از افراد تنها جهت افزایش عملکرد ذهنی از رژیم کتوژنیک نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت استفاده می کنند. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پر چرب است که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و رژیم های کم کربوهیدرات دارد. تقریبا با هر رژیم غذایی می توان وزن کم کرد و تفاوت این رژیم ها اکثرا در سخت و قابل تحمل بودن آنهاست . شرط اول لاغری و یا شرط اول رژیم لاغری سریع این است که قابلیت انجام داشته باشد و توان سیر کنندگی را داشته باشد. کاهش وزن این رژیم برای کاهش و کم کردن وزن بسیار مناسب است و از بروز بیماری هایی مانند سرطان جلوگیری می کند مطالعات نشان می دهد که این رژیم بیشتر از رژیم های کم چربی توصیه می شود و نیازی به شمردن کالری ها و مقدار غذای مصرفی ندارید تحقیقات نشان داده اند که افرادی که این رژیم را رعایت کرده اند 2. 2 برابر بیشتر از کسانی که رژیم کم چرب و کالری داشتند وزن کم کردند و سطح چربی خون و کلسترول بد در آن ها بهبود یافت .

لیست خرید کتوژنیک

Boho Design Interior Scene for Cinema 4D and Corona Renderer رژیم لاغری نظامی که به آن رژیم سهروزه هم میگویند، یک رژیم کاهش وزن است که به شما کمک میکند در عرض یک هفته، حدود ۴٫۵ کیلوگرم از وزنتان کم کنید و چربی دور شکمی خود را کاهش دهید. محصولات کم چرب : باید بدانید که این غذاها دارای کربوهیدرات بالایی هستند و فراوری شده هستند چاشنی ها و ادویه ها : این غذاها دارای چربی های ناسالم و شکر هستند چربی های ناسالم : باید مصرف مایونز و روغن ها را کاهش دهید مواد غذایی که می توانیم در این رژیم استفاده کنیم گوشت : گوشت قرمز استیک ژامبون سوسیس بیکن مرغ بوقلمون ماهی : ماهی قزل آلا ماهی تن ماهی خال خالی تخم مرغ : تخم مرغ دارای مقدار بالای امگا 3 کره و خامه پنیر آجیل پنیرهای فراوری نشده بادام و گردو و بذر کتان تخمه کدو و تنبل روغن های سالم : روغن زیتون روغن نارگیل و آوو کادو سبزیجات با کربوهیدرات پایین گوجه فرنگی پیاز فلفل و…

دکتر برای رژیم کتوژنیک

آکنه : در این رژیم با کاهش سطح انسولین و مصرف کمتر شکر و غذاهای فراوری شده به بهبود آکنه و مشکلات پوستی کمک می کند . یک فرد معمولی با رژیم غذایی سالم هفته ای ۱ کیلوگرم کاهش وزن دارد. این فرد بعد از ۲۰ هفته حدود ۲۰ کیلو وزن کم می کند که مستقیم از وزن چربی های ذخیره شده بدن اوست. این مقدار زیاد از دست دادن املاح و نمک بدن توضیح خوبی است که چرا افراد در دو هفته اول رژیم کیتوجنیک به سرعت وزن کم می کنند که بیشتر آن از چربی های ذخیره است. در دو هفته اول شروع رژیم کیتوجنیک کلیه ها به جای نگه داشتن نمک آن را به سرعت همراه ادرار از بدن بیرون می فرستند. در ابتدای شروع رژیم کیوجنیک ممکن است بعضی افراد هنگام صبح دچار سردرد و کمی سرگیجه شوند.

رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

ولی باید از روغن های سویا، ذرت، روغن دانه پنبه، روغن بادام زمینی، روغن آفتابگردان، روغن کافیشه ، مارگارین و مایونزی که از بیرون خریده می شود، اجتناب کرد.» در آخر اینکه، برای فردی که رژیم کیوجنیک دارد، سوزاندن و یا ذخیره کردن انرژی در مقایسه با فردی که رژیم سنتی کم چرب دارد، متفاوت است. بیماریها و نقش رژیم کیوجنیک در بهبود آنها آیا رژيم کيتوجنیک به بهبود بیماران صرع کمک می کند؟ آنها متوجه شده بودند که وقتی فرد از مقدار زیادی چربی خوراکی برای سوخت استفاده می کند، بدن او وارد وضعیت کیتوسیز می شود، از حملات صرع بیمار بین ۵۰ تا ۹۰% کاهش دیده می شود. در حقیقت تحقیقات روی کسانی که رژیم کی توجنیک دارند به دقت و وضوح ثابت کرده است که وقتی بدن وارد مرحله کیتو – سازگاری می شود، به معنای واقعی از چربی های ذخیره بدن برای ایجاد انرژی استفاده می کند و آنها را می سوزاند.

افسانه از دست دادن آب و عضلات بدن نتیجه تحقیقات بسیار ساده و کوتاه مدت در سال ۱۹۷۶ بوده است که روی کسانی انجام شده است که هنوز وارد مرحله کیتو – سازگاری نشده بودند. در مقالات پزشکی آن دوره، نتیجه گیری دکتر ونيتلای، بدون ذکر کردن تفاوت بسیار کم دو گروه، نزدیک به ۱۲۰ بار آورده شده است. این است که اگر در دو هفته اول ۵ کیلو از وزن کم می شود، ۲/ ۵ کیلوی آن آب، و ۲/ ۵ کیلوی آن چربی است.

اگر دارودرمانی بینتیجه باشد، آنگاه گزینههای دیگری همچون «جراحی صرع»، «تحریک عصب واگ» و «رژیم کتوژنیک» مطرح میشود. تا قبل از سال ۱۹۲۱ پزشکان در فرانسه و آمریکا تحقیقاتی در مورد رژیم روزه و درمان بیماری صرع انجام داده بودند، ولی در سال ۱۹۲۱، حدود پنجاه سال قبل از دکتراتکینز، دکتر رولین وودیات با مطرح کردن رژیم کیتوجنیک و رژیم روزه تأثیر آن را در بیماری صرع، و نه برای کم کردن وزن، رسما به کار گرفت. احتمالا نمیدانستند که یک لیتر خون ۲ گرم نمک دارد و ۵۰۰ میلی لیتر آن عوارض کمبود نمک را از بین می برد، ولی می دانستند که وقتی از آن مصرف می کنند، سرحال تر و هوشیارتر هستند. خون را از حیوان تازه کشته شده می گرفتند و از معده خالی شده برای ذخیره آن استفاده می کردند تا برای نوشیدن از آن استفاده کنند. برای غذا درست کردن از آنها استفاده می کردند و بعضی یاد گرفتند که آن را خشک کنند.

همین مساله میتواند احتمال افزایش التهاب در بدن بعد از سپری کردن روزهای تعطیل را بالا ببرد. لاغری و چاقی هر دو اگر از حد بگذرد میتواند مضر باشد. آن ها میدانستند که اگر از این چشمه بنوشند، به مرور احساس سرگیجه می کنند و اگر از آن یکی آب بنوشند، احساس می کردند حالشان خوب است. به همین دلیل است که بدن با استفاده از کبد، پروتئین را به گلوکز تبدیل میکند تا کاهش مقدار گلوکز در بدن احساس نشود. سندروم تخمدان پلیکیستیک. رژیم کتوژنیک موجب کاهش میزان انسولین میشود که نقش مهمی در سندروم تخمدان پلیکیستیک ایفا میکند. تاکنون، «هیچ کشوری موفق نشدهاست همهگیری چاقی خود را در تمام گروههای سنی تغییر دهد».

انواع پنیر در رژیم کتوژنیک

از ابتلا به دیابت جلوگیری می کند دیابت تغییر در متابولیسم قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین است رژیم کتوژنیک باعث از بین رفتن چربی های اضافه می شود با توجه به اینکه این چربی های اضافه ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2 پیش دیابت و سندرم متابولک دارند این رژیم حساسیت انسولین را در بدن تقویت می کند . رژیم کتو اغلب تغییر شدید عادات غذایی را نشان می دهد. اسیدهای چرب زنجیره بلند که در رژیم غذایی مصرف می شوند، اگر زود به انرژی تبدیل نشده و نسوزند در بدن ذخیره می شوند. این تحقیقات نشان میدهد که اگر رژیم کیتوجنیک تا ۲۰ هفته حفظ شود، فرد قادر خواهد بود که هفته ای ۵/ ۲ پوند در هفته از وزن خود را کم کند، بدون از دست دادن عضلات، و با مصرف کافی نمک احساس سرگیجه و بی حالی هم نخواهد داشت. ممکن است خوابیدن برای شما سخت شود یا احساس خستگی شدیدی داشته باشید که این موضوع باعث بدتر شدن وضعیت میشود.

عوارض رژیم کتوژنیک چیست

در این تحقیق که محدود به ده روز بوده است، دکتر ونيتلای به دو گروه بیمار بسیار چاق’ رژیم کم چرب و کم کربوهیدرات با ۱ / ۵ گرم نمک میدهد که احتمالا باعث می شده افراد بی حال، گیج و بی انرژی شوند. این تحقیق با توجه به نکاتی که بالاتر ذکر شد، آشکارا مغرضانه و به غلط نتیجه گیری شده است. دکتر تئودور ونيتلای، از دانشگاه کلمبيا، این تحقیق را انجام داد که قبلا با دکتر اتکینز و فرضیه او مخالفت خود را نشان داده بود.

میزان چربی موجود در رژیم را میتوان با توجه به انرژی کلی مورد نیاز و نسبت کتوژنیک، محاسبه کرد سپس پروتئین آن را بر اساس نیازهای روزانه جهت رشد مناسب بیمار و حفظ سلامت بدن محاسبه میکنند که حدوداً ۱ گرم پروتئین به ازای هر کیلو وزن بدن است در انتها، کربوهیدرات را بر اساس باقیماندهٔ نیاز انرژی، ضمن حفظ نسبت کتوژنیک، تعیین میکنند. میزان چربی خوراکی بستگی به این دارد که آیا فرد می خواهد وزن خود را کم کند و یا می خواهد آن را حفظ کند. اصطلاحا به داشتن این علائم آنفولانزای کیتوجنیک می گویند که خوشبختانه جای نگرانی نیست و با مقدار کمی تنظیمات در رژیم، و کیتو – سازگاری تمام علائم آن از بین می رود و به خصوص تمرکز فکری از قبل نیز بیشتر می شود. تحقیقات و مطالعات نشان دادند که 7 نفر از 12 نفر که دیابت داشتن با گرفتن این رژیم مصرف دارو های دیابت را قطع کردند این رژیم همراه با کم کردن وزن دیابت را کنترل می کند . ᠎Th᠎is h​as been gen᠎er᠎at​ed ​with the he lp of GSA C on te᠎nt G​en᠎erator Demoversi​on.