هر روز قدری کمتر غذا بخورید

علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که بیماران کلیوی هرگز نباید از رژیم کتوژنیک برای کاهش نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت وزن استفاده کنند. فشار بر روی کلیه ها: مصرف شایع و زیاد تخم مرغ ، گوشت و پنیر و پروتئین و چربی های حیوانی در رژیم کتو به علت نداشتن کربوهیدرات میتواند خطر ابتلا به سنگ کلیه رابه دلیل اسیدی شدن خون و ادرار و افزایش میزان کلسیم دفعی از طریق ادرار افزایش دهد. به دلیل اینکه شیرهای گیاهی شیرین شده حاوی قند زیادی هستند، از این رو اصلاً مناسب رژیم کتو نیستند. خبر خوب اینه که اگر شما به صورت ژنتیکی هم این مشکل رو داشته باشید، میتونید با عمل به یک رژیم غذایی مناسب مسئله کبد چرب غیر الکلی رو کنترل کنید. برای این کار سبزیجات رو در کره سرخ بکنین.

به علت اینکه روغن زیتون در دمای بالا به اندازه چربی های اشباع شده پایدار نیست، بهتر است از حرارت کم برای پخت روغن زیتون استفاده یا آن را پس از پخت به غذا اضافه کنید. پنیر مانچگو: یک پنیر گوسفندی نیمه نرم و با بافت کره است که برای ماه های مختلف نگهداری می شود. بر اساس یک مطالعه مصرف روزانه یک عدد آووکادو به بهبود عوامل خطر سلامت قلب، از جمله سطوح پایین کلسترول LDL (بد) کمک می کند.

مجاز های کتوژنیک

مقداری شیر را با آب رقیق کنید و بر روی سطح برگها اسپری کنید. اما با افزودن مقداری آجیل خرد شده، دارچین و ادویه های دیگر می توانید با آنها غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک درست کنید. پنیرها سرشار از چربی اشباع شده هستند، اما مطالعات نشان داده اند که آنها خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نداده و به محافظت از بدن در برابر بیماری های قلبی نیز کمک خواهند کرد. فوت کردن در خوراکیها و نوشیدنیهای داغ همچون (چای، قهوه، شیر، سوپ) باعث ترکیب شدن دی اکسید کربن و اسیدهایی با غذا شده و در اثر این ترکیب مادهای مضر برای بدن ایجاد میشود که ترکیب آن با خون باعث به وجود آمدن پوکی استخوان، ضعف عضلانی، کمبود حافظه و ایجاد سنگ کلیه شده و همچنین بر روی باروری مردان نیز تأثیر سوء میگذارد. بر اساس مطالعه ای 12 هفته ای که روی افراد مسن انجام شد،بزرگسالان مسن که روزانه 7 اونس (210 گرم) پنیر ریکوتا مصرف می کردند قدرت و توده عضلانی آنها کمتر از افراد دیگر کاهش یافت.

حتما برای کاهش کالری دریافتی در برنامه غذایی روزانه خود بر اساس توصیه پزشک این کار را انجام دهید. با این حال به خاطر میزان پروتئین دریافتی زیاد در رژیم کتوژنیک و سطح کتون های زیاد این کار به کاهش عضله سوزی کمک کرده و می توانید در کنار وزنه زدن و بدنسازی از رژیم های کتوژنیک استفاده کنید. برخی از افراد تصور میکنند، حذف یکی از وعده های غذایی در لاغر شدنشان موثر است و از این راه می توانند وزن بیشتری در مدت زمان کمتری را کم کنند.

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

بد نیست بدانید کره و خامه همانند سایر محصولات لبنی، به دلیل محتوای بالای CLA خود در کاهش چربی موثر هستند. اغلب میوه ها به دلیل داشتن کربوهیدرات زیاد، در لیست خوراکی های رژیم کتو جایی ندارند. اگرچه این میان وعده های کتو می توانند بین وعده های غذایی کامل باشند، اما اگر در طول روز بیش از حد استفاده کنید، می تواند به افزایش وزن نیز کمک کند. نقرس بیماری است که از تولید بیش از حد یا دفع ناکافی اسید اوریک ناشی میشود. اجتناب کرده اند آنجایی کدام قابل انجام است سیب زمینی برای ادغام کردن کربن همراه خود استاندارد اقتصادی است تا حد زیادی اوقات شناسایی شده است شناخته شده به عنوان غذایی مفید اندیشه با توجه به نمی شود. زیتون و آووکادو با اینکه هر دو از لحاظ فنی میوه هستند، اما به عنوان سبزیجات منحصر به فرد و حاوی چربی نسبتاً بالا شناخته می شوند.

به گفته بومن: «چند علامت اولیه شناخته شده وجود دارد که در ابتدا گزارش شدهاند، از جمله سردرد، ضعف، یبوست، حالت تهوع و استفراغ. کره و روغن حیوانی از جمله چربی های مجاز قابل استفاده در غذاهای رژیم کتو هستند. لازم به ذکر است که زرده تخم مرغ مواد مغذی بیشتری نسبت به سفیده ی آن داشته و حاوی آنتی اکسیدان های لوتئین و زآگزانتین است که به حفظ سلامت چشم کمک می کنند. این مواد غذایی همچنین سرشار از ویتامین B و چندین ماده معدنی مهم دیگر هستند. این سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هستند. به همین علت همه رژیم ها باید تحت نظر پزشک رعایت شود تا مواد لازم داخل بدن بالا و پایین شدیدی نداشته باشد.

پنیر provolone: نوعی پنیر همه منظوره ایتالیایی با بافت نرم و رنگ طلایی و براق است که به شکل سوسیس و کالباس، گلابی و مخروطی تولید می شود. پنیر Cherve: نوعی پنیر فرانسوی که از شیر بز تهیه می شود. شیرهای گیاهی همچون شیر سویا، شیر بادام و شیر نارگیل از دیگر غذاهای مخصوص رژیم کتوژنیک هستند. پنیر رومانو: این پنیر از غذاهای محبوب زمان روم باستان بوده و از شیر گوسفند تهیه شده و طعم تند و بافت سفتی دارد.

پنیر Pepper jack: نوعی پنیر آمریکایی با طعم فلفل و گیاهان و سیر است که بافت خامه ای و رنگی کرمی دارد. برای مثال یک عدد فلفل دلمه ای قادر به تامین 107% از ویتامین C مورد نیاز روزانه است. همچنین می توانید با استفاده از فلفل های بزرگتر مانند فلفل دلمه ای که طعم ملایمی دارند، غذاهایی متعدد درست کرده و یا آنها را پر کرده و غذاهایی لذیذ با کربوهیدرات کم درست کنید. اکثر بیماری های مزمن مانند دیابت ، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عمدتا مربوط به چاقی است که معمولاً نتیجه سبک زندگی و عادات غذایی نادرست است. بنابراین اگرچه احتمال بروز این بیماری کم است، اما باید به آن توجه کنید. رژیم میگیرید، اما چربی نمیسوزانید. در حالت کلی آنها میوه هستند، اما در پخت و پز همانند سبزیجات استفاده می شوند.

خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک

پنیر پارمزان: یکی از پنیرهای ایتالیایی که خشک، ترد و سفت است و بیشتر به عنوان چاشنی استفاده می شود. پنیر brie: نوعی پنیر فرانسوی با عطر و طعم ملایم، بافت نرم و خامه ای که یکی از محبوب ترین پنیرهای دنیا است. پنیر آبی: نوعی پنیر نرم فرانسوی که از کپک خوراکی آبی رنگ در آن استفاده شده و طعم قوی و بوی تندی دارد. بعدا می توانید با توجه به راهنمای آن مقدار مصرفتان را افزایش دهید. با افزودن این محصولات لبنی به قهوه و یا سایر دستورالعمل های غذایی می توانید آنها را در لیست غذاهای محبوب رژیم کتو قرار دهید. ​This ​data has be en done by GSA C ontent G᠎en erat᠎or Dem ov ersion!

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

راه حل این است که به تدریج استفاده از فیبر را افزایش دهید تا باکتری های بدن در مقابل دریافت حجم زیاد فیبر غافلگیر نشوند. رژیم کتوژنیک یا « رژیم کتو » نوعی رژیم با مقدار کربوهیدرات کم، با چربی بالاست که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و رژیم های حاوی کربوهیدرات کم دارد. همچنین کدو یک جایگزین عالی برای اسپاگتی و سبزیجات دارای ریشه کم کربوهیدرات (مانند جیکاما و شلغم) جایگزین بسیار مناسبی برای سیب زمینی سوخاری یا سرخ کرده هستند. رژیم کتوژنیک میتواند به افرادی که دارای دیابت نوع ۲ هستند کمک کند. به علاوه تخم مرغ یکی از بهترین غذاهایی است که به جهت لاغر شدن بهتر است در برنامه غذایی خود بگنجانید، چون سرشار از پروتئین و چربی های سالم است و به کمک آن با مقدار کالری بسیار کم احساس سیری می کنید.