شیر کاکائو برای تهیه چند دسر ساده


شیر کاکائو نوشیدنی خوشمزه است که بسیاری از ما عاشق آن هستیم.در این مطلب از ما قصد داریم طرز تهزه چند خوراکی خوشمزه که با شیر کاکائو درست میشوند را به شما آموزش دهیم.

شیر کاکائو - کیک شکلاتی

شیرکاکائو دارای طعم شیرین و شکلاتی است که برای بسیاری از افراد جذابیت بالایی دارد. همچنین، دارای ارزش غذایی بالایی است و می‌تواند منبعی از کلسیم، پروتئین و ویتامین‌ها باشد. این نوشیدنی همچنین احساس دلچسبی به ما می‌دهد و می‌تواند در سردی هوا یا در ساعات استراحت مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به همه این دلایل، بد نیست به دنبال پاسخ این سؤال باشیم که با شیر کاکائو چی درست کنیم.

کیک با شیر کاکائو یکی از روش های بسیار ساده برای داشتن یک کیک شکلاتی می باشد که بجای شیر از شیرکاکائو استفاده می شود. این کیک بافت بسیار خوبی دارد  پف خوبی می کند و شما می توانید این کیک خوشمزه را در قالب های طرح دار و مختلف تهیه کنید. کیک با شیر کاکائو طعمی شبیه به کیک وانیلی دارد و طعم بافت بسیار خوبی دارد و شما می توانید این کیک را مانند دیگر کیک ها با فر و بدون فر تهیه کنید. برای تزیین این کیک می توانید از سس شکلاتی آماده استفاده کنید و یا می توانید گاناش شکلاتی تهیه کنید و یک کیک با گاناش شکلاتی برای مهمانی و تولد سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه کیک با شیر کاکائو

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • شیر کاکائو ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • نمک ۱ پنس

شیر کاکائو - کیک

طرز تهیه کیک با شیر کاکائو با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و بعد به کمک پیمانه یا یک لیوان فرانسوی دسته دار اندازه گیری کنید. برای پخت در فر باید فر با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر باید یک قابلمه را برداشته و روی شعله پخش کن قرار دهید و گرم کنید.

مرحله دوم: هم زدن زرده و سفیده

در ادامه سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید و سفید را بزنید تا حسابی پف کند و زمانی که ظرف را بر می گردانید از ظرف بیرون نریزید. زرده را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه ریخته و با دور تند همزن بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و بعد روغن مایع را افزوده ۲۰ ثانیه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه باید شیر کاکائو را اضافه کنید و مجدد برای چند ثانیه هم بزنید تا یکدست شود. آرد و بیکینگ پودر را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید و سه بار الک کنید تا یکدست شود و بعد طی سه مرحله اضافه کنید و با لیسک به صورت آرام هم بزنید و در آخر سفیده را اضافه کنید و به صورت دورانی هم بزنید تا مخلوط شود ولی پف آن گرفته نشود.

مرحله چهارم: پخت کیک با شیر کاکائو

حالا قالب یا قابلمه مورد نظر را چرب کنید و آرد پاشی کنید و کف قالب یا قابلمه کاغذ روغنی قرار دهید و مواد را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. برای پخت بدون فر باید قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک برای ۱ ساعت پخته شود. نوش جان

طرز تهیه کیک تولد موز و گردو خانگی با پف زیاد و خامه با فر و بدون فر

کیک تولد موز و گردو یکی از روش های تهیه کیک تولد می باشد که بسیار خوشمزه می باشد. شما می توانید …

نکات کلیدی در تهیه کیک با شیر کاکائو و پف زیاد

  1. زمان پخت در فر های مختلف می باشد و بهتر است چک کنید.
  2. برای فر برقی و توستر دما باید روی ۱۶۰ تنظیم شود.
  3. می توانید زرده و سفیده را جدا نکنید ولی با این کار کیک شما پف بهتری می کند.

همچنین در بخوانید : طرز تهیه کیک نیش زنبوری خوشمزه به روش آلمانی

طرز تهیه دسر شیر کاکائو

شیر کاکائو به عنوان یک نوشیدنی از قدیم مورد توجه افراد زیادی بوده است. دسر شیر کاکائو با همان طعم شیر کاکائو قدیمی می توان به راحتی و با استفاده از خامه و ژلاتین تهیه نمود. این دسر را می توان بعد از غذا یا به عنوان عصرانه سرو کرد. دسر شیر کاکائو را می توان در مهمانی ها و جشن های تولد بخصوص برای کودکان، به علت مقوی و مفید و سالم بودن آن، استفاده نمود.

شیر کاکائو - دسر شکلاتی

طرز تهیه سوفله شکلاتی

سوفله شکلاتی یکی از انواع دسر های خوشمزه و مخصوص بین المللی است که اصالت آن متعلق به فرانسه می باشد

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر ۳ لیوان
آب سرد ½ لیوان
شکر ۱ لیوان
پودر ژلاتین ۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو ۱ قاشق غذاخوری پُر
خامه صبحانه ۱۵۰ گرم

دستور تهیه دسر شیر کاکائو

مرحله اول

برای تهیه دسر شیر کاکائوی خوشمزه و مجلسی ابتدا در یک کاسه کوچک، پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت کتری قرار می دهیم تا دانه های ژلاتین در آب حل شود و محلول شفافی بدست آید.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را درون یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا گرم شود. شکر و پودر کاکائو را با شیر مخلوط می کنیم. زمانی که شکر حل شد، زیر حرارت را بر می داریم. نیازی نیست که شیر بجوشد.

مرحله سوم

ژلاتین را که به روش بن ماری حل کرده ایم، به شیر اضافه می کنیم. سپس در کی کاسه جدا گانه خامه را با چنگال می زنیم تا نرم شود، سپس به مواد اضافه می کنیم. مواد را خوب هم می زنیم تا مایع یک دستی بوجود آید.

طرز تهیه پودینگ شکلاتی

پودینگ شکلاتی یکی از انواع دسرهای مجلسی در سراسر جهان است که با مواد متنوعی تهیه می شود

مرحله چهارم

در این مرحله قالب را به خوبی چرب می کنیم. مواد را داخل قالب ریخته و درون یخچال به مدت ۳ تا ۴ ساعت قرار می دهیم تا دسر ببندد. این دسر را می توان با مقداری خامه فرم گرفته و شکلات رنده شده تزیین می کنیم.

شیر کاکائو با بستنی

مواد لازم برای تهیه شیر کاکائو با بستنی (روش اول)

  • شیر سرد: ۱ لیوان فرانسوی دسته‌دار
  • پودر کاکائو: ۲ قاشق فرانسوی دسته‌دار
  • بستنی وانیلی: ۴ قاشق غذاخوری
  • شکر (اختیاری): به مقدار لازم

شیر کاکائو - دسر شکلاتی

مواد لازم برای تهیه سس شکلاتی

  • شکلات تخته‌ای خرد شده: ۲۰۰ گرم
  • خامه غلیظ: ۱/۲ لیوان فرانسوی دسته‌دار

مدت زمان آماده سازی: ۱۰ دقیقه

کالری هر لیوان شیرکاکائو با بستنی: حدود ۲۰۰ کالری

مراحل طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی و سس شکلاتی مخصوص

شیر کاکائو با بستنی یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های خانگی است که بسیار سریع و راحت آماده می‌شود. بافت این نوشیدنی بسیار غلیظ و خوش طعم است. هر چند اضافه کردن شکر به این نوشیدنی چندان ضروری نیست، اما در صورت تمایل می‌توانید با توجه به ذائقه خودتان مقداری شکر به آن اضافه کنید. در ادامه مراحل درست کردن شیر کاکائو بستنی خوشمزه خانگی را دنبال کنید.

مرحله اول؛ آماده کردن شیر کاکائو

در اولین مرحله از طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی خانگی باید شیر کاکائو را آماده کنید. برای شروع پودر کاکائو را در ظرف مورد نظر بریزید و سپس شیر سرد را اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا پودر کاکائو کاملا در شیر حل شود. معمولا کاکائو به راحتی در شیر سرد حل نمی‌شود و از همین رو این مرحله کمی زمان‌بر است.

مرحله دوم؛ اضافه کردن بستنی به شیر کاکائو

بعد از این که شیر کاکائو آماده شد، بستنی وانیلی را به آن اضافه کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقداری شکر به شیرکاکائو اضافه کنید و بعد بستنی را اضافه کنید. سپس همه مواد را هم بزنید و نوشیدنی خوشمزه‌تان را در لیوان مورد نظر بریزید.

مرحله سوم؛ آماده کردن سس شکلات

برای درست کردن سس شکلاتی مخصوص باید شکلات تخته‌ای و خامه را در یک ظرف با هم ترکیب کنید. سپس ظرف را روی بخار کتری قرار دهید و مدام هم بزنید تا شکلات به روش بن ماری آب شود و در خامه ترکیب شود. مراقب باشید که بخار بیش از حد زیاد نباشد، زیرا حرارت زیاد موجب گلوله شدن خامه می‌شود. بعد از آماده کردن سس یک قاشق دیگر بستنی روی نوشیدنی‌تان بریزید و سپس سس شکلاتی را اضافه کنید و دسر خوشمزه‌تان را میل کنید.

شیر کاکائو - شیر کاکائو در لیوان

طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی (روش دوم)

یکی دیگر از روش‌های ساده برای درست کردن شیر کاکائو با بستنی این است که به جای پودر کاکائو از شکلات آب شده استفاده کنید. برای این کار باید مقداری شکلات تلخ تخته‌ای را خرد کنید و روی بخار کتری به روش بن ماری آب کنید. سپس شکلات را با شیر سرد ترکیب کنید و خوب هم بزنید.

حالا ترکیب شیر کاکائو را همراه با بستنی وانیلی داخل مخلوط‌کن بریزید و مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. نوشیدنی را در لیوان مورد نظرتان بریزید و در صورت تمایل مقداری یخ به این نوشیدنی اضافه و آن را میل کنید.

طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی قالبی (روش سوم)

برای درست کردن ترکیب شیر کاکائو با بستنی به صورت قالبی باید شیر کاکائو را به صورت جداگانه آماده کنید و با بستنی ترکیب کنید. این ترکیب را در مخلوط‌کن بریزید تا کاملا یکدست شود. سپس آن را داخل قالب‌های بستنی یخی بریزید و در فریزر قرار دهید.

بعد از چند ساعت که بستنی سفت شد، می‌توانید شیر کاکائو بستنی را میل کنید. طعم این بستنی درست مثل بستنی کاکائویی‌ خانگی و بازاری است و از آنجایی که مقدار شیر زیادی دارد، برای سلامت کودکان نیز بسیار مفید است.

شیر کاکائو - دسر قالبی

نکات و فوت و فن‌های طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی

  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه نوشیدنی با شیر، بستنی و پودر کاکائو برای ترکیب کردن شیر کاکائو و بستنی از همزن برقی استفاده کنید تا مواد نوشیدنی به صورت یکدست با هم مخلوط شوند.
  • پیشنهاد می شود بعد از آماده کردن شیر کاکائو با بستنی به سرعت آن را میل کنید تا نوشیدنی گرم نشود.
  • در طرز تهیه نوشیدنی با بستنی، شیر و پودر کاکائو، فقط از شیر کاملا سرد استفاده کنید تا بستنی در آن آب نشود.
  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی به جای بستنی وانیلی از بستنی شکلاتی نیز استفاده کنید.
  • اگر حل کردن کاکائو در شیر سرد برایتان سخت است، می‌توانید در ابتدا پودر کاکائو را با ۲ قاشق غذاخوری آب جوش ترکیب کنید و اجازه دهید سرد شود. سپس آن را با شیر سرد مخلوط کنید.
  • برای درست کردن این دسر می‌توانید بستنی را به طور کامل در شیر کاکائو حل کنید یا این که ابتدا بستنی را در لیوان بریزید و بعد شیر کاکائو را اضافه کنید و این دسر را بدون حل کردن بستنی در نوشیدنی‌تان سرو کنید.
  • در صورت تمایل بعد از آماده کردن شیر کاکائو می‌توانید چند قالب یخ به نوشیدنی اضافه کنید و سپس بستنی را اضافه کنید.
  • در طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی خوشمزه بهتر است از شیر پرچرب استفاده کنید تا نوشیدنی شما خوش طعم‌تر شود.
  • اگر در رژیم لاغری هستید بهتر است شیر کاکائو بستنی را با شیر کم چرب و بدون شکر تهیه کنید تا کالری آن کاهش پیدا کند.
  • در صورت تمایل می‌توانید در طرز تهیه شیر کاکائو بستنی کافی شاپی از مقداری مارشمالو نیز استفاده کنید. این کار هم طعم جذابی به نوشیدنی می‌بخشد و هم ظاهر آن را زیباتر می‌کند.
  • اضافه کردن مقداری پودر هل و دارچین به این نوشیدنی طعم بی‌نظیری می‌بخشد و موجب گرم شدن طبع آن می‌شود. 
  • اگر زمان کافی برای درست کردن سس شکلات را ندارید، می‌توانید از شکلات آب شده و یا سس شکلات آماده برای تزیین شیر کاکائو با بستنی استفاده کنید. 
  • در صورتی که از سس شکلات برای این نوشیدنی استفاده نمی‌کنید، می‌توانید آن را با مقداری پودر کاکائو و شکلات رنده شده تزیین کنید.
  • در طرز تهیه نوشیدنی با شیر و پودر کاکائو و بستنی می‌توانید از شیر کاکائو آماده نیز استفاده کنید. در صورت تمایل می‌توانید 
  • اگر در طرز تهیه شیر کاکائو با بستنی از سس شکلات استفاده می‌کنید، بهتر است شکر را حذف کنید تا نوشیدنی شما بیش از حد شیرین نشود.

طرز تهیه شکلات داغ خانگی با مارشمالو

نوشیدنی شیرکاکائو گرم یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در فصل سرما است. برای تهیه آن، شیر گرم را با شکلات ترد یا پودر کاکائو ترکیب می‌کنیم. این ترکیب علاوه بر ایجاد طعم شیرین و شکلاتی، حاوی مقدار زیادی انرژی و ارزش غذایی است. می‌توانید به آن کمی کره خامه یا مارشمالو اضافه کنید تا طعم و دلچسبی بیشتری به آن ببخشید.

شیرکاکائو گرم علاوه بر اینکه در فصل سرما بسیار مورد علاقه افراد است، در طول روز و در هر لحظه‌ای قابل استفاده خواهد بود. این نوشیدنی برای تقویت انرژی و شادابی در طول روز بسیار مناسب است. پیشنهاد می‌کنیم برای طرز تهیه شیر کاکائو با این روش، از مواد زیر استفاده کنید.

  • 1 فنجان شیر با چربی دلخواه (240 میلی‌لیتر)
  • 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو
  • ½ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده
  • ¼ فنجان مینی مارشمالو (15 گرم)
  • 1 عدد چوب نعناع

روی حرارت ملایم شیر و پودر کاکائو را ترکیب کنید. مواد را تقریبا 10 دقیقه هم بزنید تا شیر و پودر کاکائو به خوبی با هم ترکیب شوند. مخلوط شکلات داغ را در یک لیوان بریزید. دارچین، گل ختمی و چوب نعناع را اضافه کرده و نوش جان کنید.

شیر کاکائو - شکلات با مارشمالو

طرز تهیه موکا فراپوچینو

موکا فراپوچینو هم یک نوشیدنی خوشمزه و محبوب است که در آن شیرکاکائو با قهوه اسپرسو، بستنی (یا خامه فرم گرفته) و بادام‌زمینی ترکیب می‌شود. طرز تهیه فراپوچینو در خانه این‌گونه است که ابتدا قهوه اسپرسو تهیه کرده و آن را در یخچال خنک می‌کنیم. سپس شیرکاکائو را آماده می‌کنیم. این ترکیب شامل شیر ساده گرم (یا حتی شیر بادام) و شکلات ترد یا پودر کاکائو است. جالب است بدانید که علاقه‌مندان به اسپرسو، این نوشیدنی را در اولویت قرار می‌دهند.

اگر جزو این افراد هستید حالا باید، قهوه اسپرسو خنک شده را به شیرکاکائو اضافه و همه را با هم میکس کنید. برای افزایش طعم این نوشیدنی، می‌توانید بستنی و بادام‌زمینی را هم به آن اضافه کنید و مجددا مواد را میکس کنید. در نهایت، موکا فراپوچینو را در لیوان‌هایی با یخ سرو می‌کنید و می‌توانید بادام‌زمینی تازه خردشده را هم روی لبه لیوان بپاشید.

این نوشیدنی بسیار خوشمزه و ملایم است و همچنین می‌تواند به عنوان دسر خوشمزه و منحصربه‌فردی نیز میل شود. موکا فراپوچینو با ترکیب قهوه، شیرکاکائو، بستنی و بادام‌زمینی، طعم و لذتی بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد و به عنوان یک نوشیدنی شیرین و مرغوب، مورد استقبال بسیاری از افراد قرار می‌گیرد.

طرز تهیه میلک شیک با شیر کاکائو

برای تهیه میلک شیک با شیرکاکائو، ابتدا مواد موردنیاز خودمان را آماده می‌کنیم. به ازای هر 6 فنجان بستنی وانیلی یا بستنی شکلاتی، 3/1 فنجان شیر را اضافه کنید. اگر می‌خواهید میلک شیک خوشمزه‌تر و کرمی‌تر شود، می‌توانید بیشتر از 3/1 فنجان شیر استفاده کنید یا از شیر کاکائو عالیس به‌جای شیر ساده استفاده کنید. سپس 3/1 فنجان سس شکلاتی را هم به مواد اضافه کنید. اگر دوست دارید میلک شیک شما شیرین‌تر شود، می‌توانید مقداری شکر یا شیرین‌کننده دلخواه خودتان را هم در نظر داشته باشید. در نهایت، می‌توانید به‌عنوان رویه، خامه فرم گرفته را به میلک شیک اضافه کنید. برای این کار، می‌توانید خامه را درون یک میکسر قرار داده و آن را به مدت چند دقیقه بزنید تا فرم بگیرد. سپس خامه را روی میلک شیک سرو کنید.

حالا میلک شیک شیرکاکائو آماده است و می‌توانید آن را در لیوان‌های بلند سرو کنید. در صورت تمایل، می‌توانید روی آن کاکائو تازه رنده شده یا شکلات خرد شده بریزید. این نوشیدنی خوشمزه و خنک در روزهای گرم تابستان یا در هر لحظه‌ای از سال، طعمی مثال‌زدنی دارد.

شیر کاکائو - میلک شیک

طرز تهیه قهوه موکا خوشمزه

برای تهیه موکا لاته، ابتدا یک فنجان قهوه تازه دم کرده و داغ را در یک لیوان بریزید. سپس 2 قاشق غذاخوری مخلوط شکلات داغ را به قهوه اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا شکلات در قهوه ذوب شود. سپس 4/1 فنجان کامل شیر به موکا اضافه کنید و مجددا همه را با هم مخلوط کنید تا ترکیب یکدست شود. به جای ترکیب جداگانه این مواد می‌توانید از شیر کاکائو از قبل آماده شده استفاده کنید.

در این مرحله، می‌توانید طعم موکا لاته را با اضافه کردن شکر به سلیقه خودتان تنظیم کنید. اگر دوست دارید موکا لاته شیرین‌تر شود، می‌توانید یک قاشق چایخوری یا بیشتر شکر اضافه کنید و مجددا همه مواد را مخلوط کنید تا شکر حل شود.

در نهایت، اگر تمایل دارید می‌توانید روی موکا لاته خامه فرم گرفته ریخته و یا از مخلوط خامه و شکلات داغ برای طرح دادن به سطح موکا لاته استفاده کنید. حالا موکا لاته آماده است. می‌توانید آن را در لیوان‌های مخصوص سرو کرده و لذت ببرید. این نوشیدنی خوشمزه و دلچسب میلکی و قهوه‌ای است که می‌تواند به عنوان یک نوشیدنی لذت‌بخش در صبحانه یا عصرانه مورد استفاده قرار گیرد.

طرز تهیه شکلات داغ منجمد

برای طرز تهیه شکلات داغ یخ زده، شکلات را خرد کنید. پس از ذوب کردن آن، پودر شکلات داغ و شکر را اضافه کرده و مواد را با نیم فنجان شیر هم بزنید تا یکدست شده و در دمای اتاق خنک شوند.

در مخلوط کن، یک فنجان شیر دیگر، مخلوط شکلات و یخ را اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. بچشید و اگر می‌خواهید غلیظ‌تر شود، مقداری یخ بیشتر اضافه کنید و اگر می‌خواهید شیرین‌تر باشد، یک قاشق دیگر پودر شکلات اضافه کنید. سپس بلافاصله آن را سرو کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link