فرم دادن خامه قنادی به چند روش ساده در منزل


فرم دادن خامه قنادی در خانه گاهی بسیار کار دشواری است.اما با رعایت چند نکته ساده شما به راحتی میتوانید خامه قنادی خود را فرم دهید.در این مطلب از با روش های فرم دادن خامه قنادی در منزل آشنا میشوید.

فرم دادن خامه قنادی - خامه در کاسه زرد

طرز تهیه خامه قنادی و فرم دادن خامه قنادی به چند روش مختلف

طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه یا قنادی و مواد اصلی دیگر، اغلب برای تزیین کیک و شیرینی آموزش داده می شود. آموزش های متعددی برای درست کردن خامه فرم گرفته یا خامه قنادی آماده در دسترس شما وجود دارد که هر کدام با مواد اولیه و رسپی های مختلفی این خامه تزیین کیک و شیرینی را یاد میدهند پرطرفدارترین و البته ساده ترین های آنها را مشاهده میکنید. اما پیش از آنکه بدانید چگونه خامه قنادی درست کنیم، با مفهوم جزئیات اصلی آن آشنا خواهید شد.

خامه فرم گرفته یا خامه قنادی چیست ؟

خامه قنادی که به آن خامه فرم گرفته شده نیز می گویند،خامه ای سبک و پفکی بوده که از آن می توان برای تهیه انواع شیرینی تر، کیک تولد و انواع دسر استفاده کرد. خامه قنادی یا خامه فرم‌گرفته از قسمت پرچرب شیر به دست می‌آید و بین 30 تا 35 درصد چربی دارد، چربی در این خامه سبب ایجاد حفره‌های کوچکی در آن به هنگام زده شدن خامه شده بنابراین حجم خامه دو برابر و خامه سبک و پفکی می‌شود. خامه قنادی طرز تهیه چندان پیچیده ای ندارد و با مواد اولیه ساده در دسترس قابل تهیه خواهد بود.

خامه فرم گرفته آماده چیست ؟

همانطور که گفتیم خامه فرم گرفته خامه‌ای پرچرب و شیرین است که بافتی نرم و پف دار دارد، خامه قنادی شیرین در مغازه‌های لوازم قنادی و هایپرمارکت‌ها به صورت خامه آماده معمولا در بسته‌های 1 تا 5 کیلویی موجود می باشد اما این نوع خامه را می توان در خانه نیز تهیه نمود.

پودرخامه چیست ؟

پودر خامه همان خامه خشک است که در فرایند خاصی آب آن حذف و به پودر تبدیل شده است. پودر خامه یا خامه خشک در بسته بندی های تاریخ دار و کاملا بهداشتی در بازار وجود دارد. برای تهیه خامه فرم داده می توانید پودر خامه را با پودر قند، شیر سرد و مقداری وانیل مخلوط و خامه ی با کیفیت تهیه و در انواع کیک، شیرینی و دسر از آن استفاده کنید.مقدار چربی در پودر خامه بین 40% تا 70% و درصد آب در آن 2% است.

ساده‌ترین روش درست‌کردن خامه

آیا به نظر شما می‌توان در خانه یک خامه خوش‌طعم آماده کرد ؟ البته که این کار شدنی است ! درست‌کردن خامه در خانه کار دشواری نیست؛ اما باید برای این کار شیر تازه، کره بدون نمک و وقت کافی داشته باشید.

این خامه را می‌توان برای تهیه سس، پاستا، سوپ و… استفاده کرد و حتی با فرم‌دهی مناسب، آن را در پخت کیک و شیرینی به کار برد.

فرم دادن خامه قنادی - خامه و همزن

در بخوانید : طرز تهیه سوپ خامه ای رستورانی به خوشمزه ترین روش

مواد لازم برای درست‌کردن خامه

  • ۱۸۰ میلی‌لیتر شیر سرد پرچرب (از شیر با چربی دو درصد هم می‌توان استفاده کرد؛ اما برای نتیجه بهتر توصیه می‌شود که از شیر کامل استفاده کنید)
  • ۷۵ گرم کره بدون نمک

روش درست ‌کردن خامه خانگی

  • برای درست‌ کردن خامه خانگی لازم است در ابتدا کره بدون نمک را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. بهتر است گاهی آن را با قاشق پلاستیکی هم بزنید.
  • سپس ۱۵میلی‌لیتر از کره ذوب‌شده را (معادل یک قاشق غذاخوری) به شیر سرد اضافه کنید. نکته کلیدی این است که نباید به هیچ‌عنوان کره ذوب‌شده را به یک‌باره داخل شیر بریزید؛ چون سریع گرم و دَلمه می‌شود.
  • پس از مخلوط‌کردن آن‌ها، شیر را داخل بقیه کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حرارت را کم کرده و صبر کنید تا شیر گرم شود؛ اما نباید به جوش بیاید. آن را مرتبا هم بزنید تا شروع به بخار‌کردن کند.
  • در این مرحله از طرز تهیه خامه باید مخلوط به‌ دست‌ آمده را آن‌قدر هم بزنید تا غلیظ شود. برای این کار می‌توانید از غذاساز، همزن برقی یا حتی همزن دستی استفاده کنید. مدت زمانی که برای غلیظ‌شدن شیر نیاز دارید به نوع ابزاری که به کار می‌گیرید بستگی خواهد داشت.
  • زمانی که خامه به اندازه کافی غلیظ شد، هم‌زدن را متوقف کنید و اجازه دهید تا خامه خنک شود. سپس آن را در یک ظرف در‌بسته بریزید و برای مدت یک هفته در یخچال قرار دهید.

ممکن است بافت خامه بعد از مدتی جدا شود. اگر این اتفاق افتاد، ظرف را به سادگی تکان دهید. همچنین می‌توانید آن را روی حرارت ملایم گرم کنید و مجددا هم بزنید. مقدار مواد گفته‌شده حدود یک فنجان (٢۴٠ میلی‌لیتر) خامه می‌دهد.

طرز تهیه خامه قنادی

اگر طرز تهیه خامه قنادی را با این روش یاد بگیرید، نتیجه کار همیشه عالی خواهد بود. نکته طلایی آماده‌کردن خامه قنادی این است که کاسه و همزن خود را از قبل در یخچال قرار دهید تا سرد باشند! از شنیدن این نکته تعجب کردید ؟ این فوت کوزه‌گری تهیه یک خامه قنادی حرفه‌ای است.

مواد لازم خامه قنادی

  • یک فنجان خامه غلیظ سرد که می‌تواند در منزل تهیه یا خریداری شده باشد
  • یک قاشق غذاخوری شربت افرا، عسل یا پودر قند
  • یک قاشق چای‌خوری عصاره وانیل

روش تهیه خامه قنادی

  • گام اول برای تهیه این خامه، انتخاب ظرف مناسب است. اگرچه شما می‌توانید خامه قنادی را در هر ظرفی تهیه کنید، اما پیشنهاد ما این است که برای رسیدن سریع‌تر به نتیجه دلخواه، از ظروف شیشه‌ای محکم مانند پیرکس یا استیل ضدزنگ استفاده کنید.
  • حتما چند ساعت قبل از شروع کار، همزن و ظرف مورد‌نظر را در یخچال قرار دهید تا سرد شود. اگر عجله دارید، می‌توانید ظرف‌ و همزن را برای ۱۵ دقیقه در فریزر بگذارید.
  • پس از خارج‌کردن ظرف از یخچال، خامه سرد، شیرین‌کننده دلخواه و عصاره وانیل را در آن بریزد و هم بزنید. سپس مخلوط‌کردن مواد را به کمک هم‌زن، با سرعت کم شروع کنید و به متوسط تا زیاد برسانید.
  • هم‌زدن را تا جایی ادامه دهید که خامه تقریبا دو برابر شود. در مراحل اولیه ممکن است تغییر فرم چندانی در خامه مشاهده نکنید؛ اما وقتی خامه کمی فرم گرفت، کار با سرعت بیش‌تری پیش می‌رود.
  • در مراحل اولیه، خامه زده‌شده به شکل بستنی نرم است و وقتی همزن را برمی‌دارید، رد چرخش همزن به شکل خفیف در آن باقی می‌ماند. اگر هم‌زدن این خامه را با سرعت متوسط ادامه دهید، غلظت آن بیشتر می‌شود و رد همزن به صورت قابل توجه و عمیق‌تر روی آن باقی می‌ماند. در صورتی که خامه را همچنان مخلوط کنید، کاملا غلیظ و سفت می‌شود و قابل شکل‌دادن خواهد بود.
  • اگر تصور می‌کنید که بدون همزن برقی نمی‌توان خامه قنادی تهیه کرد، سخت در اشتباه هستید! در صورت در دسترس نبودن همزن برقی، کافی است مخلوط خامه غلیظ، شیرین‌کننده و عصاره وانیل را با چنگال یا همزن دستی مخلوط کنید.

سپس درب ظرف را ببندید و آن را در فریزر قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه، ظرف را از فریزر خارج کنید و مجددا هم بزنید. این کار را در چند نوبت تکرار کنید و آن را تا جایی ادامه دهید که خامه به غلظت دلخواه شما برسد.

نکته مهم این است که در زدن خامه بعد از فرم‌گرفتن زیاده‌روی نکنید؛ چون خامه شما به کره تبدیل خواهد شد! ضمنا این خامه را می‌توانید تا پنج روز در یخچال نگه‌دارید. اگر بافت آن در این مدت کمی تغییر کرد، آن را به آرامی هم‌ بزنید. خامه فرم‌گرفته خانگی بعد از مدتی بافت خود را از دست می‌دهد. بنابراین ممکن است لازم باشد دوباره طبق دستور عمل کنید تا به بافت اصلی برسد.

فرم دادن خامه قنادی - خامه در قیف

طریقه فرم دادن خامه قنادی با همزن دستی و برقی

در ادامه بخش بالا و آموزش طرز تهیه خامه فرم گرفته قنادی در خانه و برای فرم دادن خامه قنادی باید:

7. همزن برقی را روشن کنید و خامه قنادی را به مدت 2 دقیقه با دور کند همزن برقی هم بزنید تا یکدست و کمی سنگین شود.

8. سپس خامه را در یک جهت با دور تند همزن 5 دقیقه هم بزنید که فرم بگیرد.

9. هم زدن خامه قنادی را باید تا جایی ادامه یابد که دیگر پره‌های همزن نتوانند بچرخند و وضعیت خامه به گونه‌ای باشد که انگار دور پره‌های همزن پیچ خورده است.

10. خامه فرم گرفته شده در ابتدا براق و سپس مات می‌شود.

11. خامه قنادی را بعد از فرم گرفتن دیگر هم نزنید زیرا به اصطلاح کره می‌شود.

نکات مهم فرم دادن خامه قنادی از زبان شف های معروف

• کار فرم دادن به خامه قنادی را در محیطی خنک انجام دهید زیرا در محیط گرم آشپزخانه خامه فرم نمی‌گیرد و شل می‌شود.

• خامه اگر خیلی سرد باشد نیز در فرم گرفتن مشکل ایجاد خواهد کرد.

• میزان همزدن خامه قنادی باید به اندازه ای باشد که نه تنها قسمت رویی خامه بلکه کل خامه سفت شود بلکه وقتی ظرف خامه را بر می گردانید خامه تکان نخورد.

• اگر همزن برقی ندارید می توانید طرز تهیه خامه فرم گرفته بدون همزن برقی را انجام داده و فرم گرفتن خامه قنادی را با همزن دستی نیز امتحان کنید.

• در طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه قنادی ، فرم دادن خامه قنادی با چنگال امکان پذیر است اما به زمان بیشتری نیاز دارد.

• می توانید فرم دادن خامه قنادی را با مخلوط کن نیز انجام دهید، خامه فرم گرفته با مخلوط کن از سایر انواع خامه فرم گرفته سفت تر خواهد شد.

• بعد از فرم گرفتن خامه آن را نباید نگه دارید بلکه بهتر است استفاده نمایید.

طرز تهیه خامه کیک با نشاسته

مواد لازم برای طرز تهیه خامه کیک با نشاسته

مواد تشکیل دهنده مقدار لازم
خامه پرچرب ۷۵ گرم
نشاسته ذرت ۲ قاشق چای‌خوری
پودر قند ۲ قاشق غذاخوری
وانیل ۲/۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

  • برای تهیه بدون تخم‌مرغ، ابتدا یک کاسه درب دار بیاورید، آن را حدود ۳۰ دقیقه درون فریزر بگذارید تا بدنه کاسه کاملاً سرد شود. حال پودر قند، خامه پرچرب و نشاسته ذرت را در این کاسه بریزید.
  • تمام مواد را هم زن برقی حدود ۵ دقیقه هم بزنید. در انتها وانیل را نیز به داخل ظرف اضافه کنید، دوباره کمی هم بزنید. سپس درب کاسه را روی آن قرار دهید و حدود ۲۰ دقیقه آن را درون فریزر بگذارید.
  • بعد از گذشت ۲۰ دقیقه خامه کیک را بیرون بیاورید. کمی آن را زیر و رو کنید تا از حالت یخ زدگی خارج شود. حال دوباره آن را به درون فریزر برگردانید. این کا را تا جایی ادامه دهید تا خامه کیک سفت شود.
  • خامه سفت شده را با دور تند هم بزنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید تا کم‌کم خودش را بگیرد و بافتش سبک شود. در مرحله آخر دوباره وانیل را به آن اضافه کنید تا خامه کیک آماده شود.

فرم دادن خامه قنادی - خامه در کاسه

طرز تهیه خامه کیک بدون تخم مرغ

مواد لازم برای طرز تهیه خامه کیک بدون تخم مرغ

مواد تشکیل دهنده مقدار لازم
شیر ۲.۵ لیوان
شکر ۲/۱ استکان
آرد ۱ استکان
وانیل ۱ پاکت
کرم شانتی ۱ پاکت

طرز تهیه

  • برای تهیه خامه بدون تخم مرغ، ابتدا یک قابلمه بیاورید. ۱ استکان آرد، نصف استکان شکر و ۲.۵ لیوان شیر را درون آن بریزید. قابلمه را روی حرارت بگذارید. زمانی که به نقطه جوش رسید، اجاق گاز را خاموش کنید.
  • چند دقیقه بعد مواد داخل قابلمه را هم بزنید. زمانی که به دمای محیط رسید، ۱ پاک وانیل و پودر کرم شانتی را درون یک میکسر بریزید و خوب هم بزنید تا تمام مواد به‌خوبی با هم ترکیب شوند.
  • کار به اتمام رسید و شما به سادگی طرز تهیه خامه در خانه را یاد گرفتید. تفاوت این خامه با خامه قنادی در این است که خامه خانگی چربی ندارد و می‌توانید در زمان درست کردن شیرینی تر از آن استفاده کنید.

    فوت و فن های دستور تهیه و فرم دادن خامه قنادی

    • اگر همزن برقی در دسترس دارید، می توانید به جای استفاده از چنگال آن را با همزن هم زده و یکباره در داخل یخچال قرار دهید و نیازی به چند بار قرار دادن خامه در داخل یخچال و مجددا هم زدن آن نیست.
    • به هیچ عنوان به جای خاک قند از شکر استفاده نکنید، زیرا شکر در خامه به طور کامل حل نشده و در هنگام سرو کیک می توانید دانه های شکر را در زیر دندان های خود احساس کنید
    • از خامه کم چرب برای این کار استفاده نکنید.
    • می توانید در صورت تمایل از عسل به جای خاک قند استفاده کنید
    • خامه را با دور تند همزن هم نزنید، زیرا پس از تزئین کیک و قرار دادن آن بر روی کیک، خامه ترک خواهد خورد.
    • بلافاصله پس از آماده شدن خامه از آن برای تزئین و تهیه کیک و شیرینی استفاده کنید تا انسجام و رنگ خود را از دست نداده و شل نشود.
    • اگر احساس می کنید که زمان تهیه آن طول می کشد، میزان خامه ای که استفاده می کنید را نگه داشته و بقیه خامه را تا آماده شدن کیک در یخچال نگهداری کنید.
    • اگر احساس می کنید که خامه بیش از حد سفت شده است، می توانید به ازای هر یک کیلوگرم خامه فرم گرفته سفت شده، یک قاشق غذاخوری خامه منجمد به آن اضافه کنید.
    • پس از آماده شدن خامه می توانید شکلات یا رنگ های خوراکی به خامه اضافه کرده تا آن را زیبا و جذاب کنید.
    • اگر می خواهید رنگ به خامه اضافه کنید، ابتدا رنگ را در داخل یخچال قرار دهید تا خنک شده و سپس آن را به خامه اضافه کنید.
    • برای تهیه خامه شکلاتی به ازای هر کیلوگرم خامه قنادی باید ۷۰ گرم پودر کاکائو مرغوب الک شده به خامه اضافه کنید.

    اگر خامه شل شد ، چه کار باید کرد ؟

    استفاده از خامه قنادی آماده، احتمال شل شدن خامه را بسیار کم می کند. با این حال اگر خامه شل شد، می توانید از پودر خامه برای سفت شدن آن استفاده کنید.

    اگر علاقمند به تهیه کیک و شیرینی در خانه هستید، طرز تهیه خامه کیک یکی از نکات مهمی است که باید برای درست کردن کیک و شیرینی بدانید. در مطلب روش درست کردن خامه قنادی را به شما آموزش دادیم. امیدوارم که از این طرز تهیه لذت برده باشید و حتما در درست کردن کیک و شیرینی های خود از آن استفاده کنید.

فرم دادن خامه قنادی - خامه روی همزن

طرز تهیه و فرم دادن خامه قنادی با خامه صبحانه

برای اجرای صحیح آموزش خامه قنادی با خامه صبحانه روش زیر را به کار ببرید:

مواد لازم برای خامه کیک قنادی

  • خامه صبحانه پرچرب 200 گرم
  • پودر قند 50 گرم
  • وانیل 1/3 قاشق چایخوری

مراحل طرز تهیه و فرم دادن خامه قنادی

برای تهیه خامه فرم گرفته در خانه:

1.ابتدا خامه صبحانه را در یک کاسه فلزی مناسب بریزید.

2.توجه کنید خامه نباید آب داشته باشد پس اگر همراه خامه آب اضافی هم داخل ظرف ریخت، آب را دور بریزید.

3.به خامه پودر قند را افزوده و کمی هم بزنید. این مرحله را در طرز تهیه خامه قنادی با خامه صبحانه و شکر، بجای پودر قند با شکر انجام میدهیم.

4.خامه ترکیب شده با پودر قند را در فریزر بگذارید تا تگری شده و رگه‌های یخ در آن ایجاد گردد.

5.خامه را از فریزر خارج کنید.

6.خامه را با همزن 2 دقیقه با دور کند هم بزنید.

7.سپس خامه را 10 الی 15 دقیقه با دور تند فقط در یک جهت هم بزنید.

8.خامه را آنقدر هم بزنید تا رد پره‌های همزن روی خامه بماند و از بین نرود.

نکات مهم در فرم دادن خامه قنادی با خامه صبحانه

• اندازه ظرف خود را طوری انتخاب نمایید که بعد از دو برابر شدن حجم خامه مشکلی نداشته باشید.

• خامه فرم گرفته با خامه صبحانه معمولا زودتر فرم و شکل خودش را از دست می‌دهد اما طعم بهتری دارد.

فرم دادن خامه قنادی با پودر خامه 

برای تهیه خامه فرم گرفته با پودر خامه و شیر، به سادگی با فرمول زیر میتوانید پیش بروید.

فرم دادن خامه قنادی - خامه قنادی

طرز تهیه خامه فرم گرفته با پودر خامه و شیر

طرز تهیه خامه فرم گرفته بدون پودر خامه را در بالا توضیح دادیم و حالا نوبت به رسپی این نوع خامه با پودر خامه است که برای فرم دادن خامه با پودر خامه باید :

1.ابتدا پودر قند و پودر خامه را به اندازه ی یک پیمانه با هم مخلوط کنید.

2. همانطور که میدانید این فرمول برای طرز تهیه خامه فرم گرفته با پودر خامه و شیر است پس در این مرحله به ترکیب یک پیمانه شیر یا خامه بیافزایید.

3.این مخلوط را سه دقیقه با دور تند همزن هم بزنید.

4.سپس همزن را روی دور کند قرار داده و خامه را حدود هشت دقیقه با دور کند همزن هم بزنید.

5.بعد از هم زدن باید خامه شما کاملا پوک شده و به اصطلاح خامه فرم گرفته شده شود.

خامه فرم گرفته با پودر ژلاتین و یا خامه فرم گرفته با پنیر ماسکارپونه نیر از دیگر روش سفت کردن خامه است که می توانید امتحان کنید. اگر می خواهید خودتان خامه قنادی درست کنید خامه فرم گرفته با سفیده بهترین روش تهیه آن است که می توانید از سفت بودن خامه مطمئن شوید.

فرم دادن خامه قنادی - خامه شکلاتی

طرز تهیه خامه فرم گرفته با شیر

آموزش که در ادامه مطلب خامه فرم گرفته قنادی مشاهده خواهید کرد، طرز تهیه خامه فرم گرفته با شیر و بدون پودر خامه است. برای تهیه خامه فرم گرفته با شیر مراحل زیر را انجام دهید:

مواد لازم طرز تهیه خامه فرم گرفته با شیر

  • کره بدون نمک 150 گرم
  • شیر پرچرب و سرد 150 گرم
  • پودر قند 30 گرم
  • وانیل یک قاشق چای‌خوری

آموزش طرز تهیه خامه فرم گرفته با شیر ساده

1. ظرفی مناسب انتخاب کرده و آن را روی حرارت ملایم بگذارید.

2. کره و شیر را در ظرف بریزید.

3. بعد از ذوب شدن کره حرارت را خاموش کنید.

4. مخلوط کره و شیر نباید جوش بیاید.

5. مخلوط کره و شیر را در مخلوط‌کن بریزید و آن را با سرعت بالا به مدت یک دقیقه هم بزنید.

6. این مخلوط را در ظرفی بریزید و اجازه دهید تا به دمای محیط رسیده و خنک شود.

7. روی ظرف را بپوشانید و آن را به مدت 24 ساعت در یخچال بگذارید تا کامل خنک شود.

8. ظرفی را پر از تکه‌های یخ کرده و ظرف خامه را روی آن قرار دهید و آن را هم بزنید.

9. پره‌های هم‌زن را قبل از تهیه خامه، به مدت 30 دقیقه در فریزر بگذارید تا از شل شدن خامه جلوگیری شود.

10. خامه را آنقدر هم بزنید تا به غلظت موردنظرتان برسد.

فرم دادن خامه قنادی - خامه در ظرف سفید

طرز تهیه خامه فرم گرفته با سفیده تخمه مرغ

برای تهیه خامه فرم گرفته با سفیده تخم مرغ مراحل زیر را انجام دهید:

مواد لازم خامه قنادی و خامه کیک با سفیده تخم مرغ

  • سفیده تخم مرغ 2 عدد
  • شکر 200 گرم
  • اسانس وانیل 1 قاشق چای خوری
  • آب لیمو 1 قاشق چایی خوری

مراحل درست کردن خامه آماده کیک با سفیده تخم مرغ

• 2 عدد سفیده تخم مرغ را درون یک کاسه خشک و تمیز بریزید.

• سفیده تخم مرغ را 2 دقیقه هم بزنید.

• هم زدن باید تا جایی باشد که روی سفیده کف ظاهر گردد.

• شکر را بیافزایید و مواد را تا جایی هم بزنید که شکر خوب مخلوط شود.

• در این مرحله ای طرز تهیه خامه فرم گرفته با سفیده تخمه مرغ، اسانس وانیل و آب لیمو را اضافه کنید.

• بعد از افزودن وانیل و آبلیمو مواد را فقط برای 10-15 ثانیه هم بزنید.

• خامه فرم گرفته آماده است و میتوانید از آن به عنوان خامه فرم گرفته برای نون خامه ای و دیگر شیرینی ها استفاده کنید.

خامه فرم گرفته قنادی چه کاربردی دارد ؟

برای درست کردن انواع شیرینی خانگی، انواع شیرینی رولت، کیک تولد، کیک خامه‌ای و دسرهای مختلف به خامه فرم گرفته قنادی نیاز خواهید داشت.

فرم دادن خامه قنادی - گل خامه

مدت ماندگاری خامه فرم گرفته قنادی

حتما می پرسید خامه فرم گرفته میشه دوباره استفاده کرد و یا اینکه خامه فرم گرفته را چگونه نگهداری کنیم ؟ در پاسخ باید بدانید که بله این خامه فرم گرفته خانگی اگر درست نگهداری شود، به دفعات قابل استفاده خواهد بود.

خامه قنادی را حتما پس از تهیه در فریزر نگه دارید. خامه فرم گرفته یا خامه قنادی آماده معمولا 6 ماه تاریخ انقضا دارد، زمان استفاده این خامه را از فریزر خارج و در یخچال قرار دهید تا یخ آن باز گردد. پودر خامه، قابلیت ماندگاری طولانی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link