رژیم کتوژنیک برای لاغری و درمان بیماری

رژیم کتوژنیک حتی مزایایی در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت دارند. چنانچه قبلا گفتیم ماهی و غذاهای دریایی در رژیم پسکاترین هم نقش اساسی دارند. ماهیهای چرب مثل ماهی شیر، ماهی سالمون، ساردین، قزل آلا، تن و ماکرل دارای چربیهای حیوانی سالم هستند که با رژیمهای کتویی سازگاری دارند.غذاهای دریایی مثل میگو یا کالاماری هم گزینههای مناسبی برای این نوع رژیم هستند. کنسرو تن ماهی یکی از خوراکیهای قابل استفاده در رژیم کتوژنیک است که به خاطر دسترسی راحت، بخصوص به صورت سالاد یا کوکو در رژیمهای کتو زیاد دیده میشود. علت سرعت بالای کاهش وزن در رژیمهای کتوئی، سوختن همین چربیها است.

لیست غذای کتوژنیک

12 رژیم کتوژنیک (یا رژیم کتو ، به طور خلاصه) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید سلامتی زیادی را به همراه دارد در حقیقت، بیش از 20 مطالعه نشان می دهد که این نوع رژیم می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. شامل کردن کاسهی دیپ گوآکاموله در این رژیم همراه با یکی دوتا تُست چاودار میچسبد. به طور معمول برنامه های غذایی شامل ماهی، برای بدنسازی توصیه می شود. برنامه ریزی وعدههای غذایی از پیش سودمند است و بهصرفه جویی در زمان در کل هفته کمک میکند.

اما ما ماهی سی بس را به دلیل دیگری به شما توصیه می کنیم:رژیم غذایی سرشار از ماهی به معنی مصرف زیاد ماهی در هفته است.هر ماهی با هر میزان بو و تیغ نمیتواند گزینه دائمی ما برای مصرف در رژیمها باشد. به این لیست، خوراکیهای دیگری به عنوان طعمدهندههای خوشمزه اضافه میشوند. در مطالعه دیگری که در نشریه Lancet منتشر شد ، همچنین نشان داد که افرادی که از رژیم های غذایی کم کربوهیدرات و پروتئین حیوانی زیاد استفاده می کنند (مانند رژیم کتو) در مقایسه با افرادی که به طور متوسط کربوهیدرات مصرف می کنند ، خطر مرگ زودرس را دارند (البته عکس این مسئله برای رژیم های کم کربوهیدرات که پروتئین های گیاهی را نسبت به گوشت و لبنیات انتخاب می کردند ، صادق بود). بعد از اینکه بدن شما با کتو سازگار شد مجاز هستید روزانه تا 50 گرم کربوهیدرات مصرف کنید و با این وجود هم چنان در حالت کتوز بمونید.

چالش اصلی در برنامه غذایی کتوژنیک، کنار هم قرار دادن مواد غذایی مجاز است؛ به گونهای که خوراکی نهایی با ذائقه ما سازگار باشد تا برای ادامه دادن رژیم تمایل داشته باشید. اما این تمام ماجرا نیست، بین رژیم کتوژنیک و سلامتی دهان و دندان یک رابطه دیگر نیز وجود دارد که شاید آن را دوست نداشته باشید که اصطلاحا به آن بوی کتو (کتوژنیک) می گویند. محققان بر اساس ۱۳ مدل آزمایش انجام شده در رابطه با تاثیرات رژیم کتوژنیک بر روی لاغری متوجه نتایج بسیار مثبت آن در ۵ مورد شدهاند.

رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری

فصل ۱۷ (مجموعه ای از بیماریها) بخش جدیدی را در مورد بیماری کبد معرفی کرد. سپس انواع رژیمها و غذاهای کتویی را بررسی خواهیم کرد و چند نمونه صبحانه کتوژنیک به شما معرفی میکنیم. رژیم کتوژنیک از جمله رژیمهایی است که نمیتوان مدت طولانی استفاده کرد و به محض قطع رژیم باعث وزن گیری مجدد می شود که البته این مشکل مختص این نوع رژیم غذایی به تنهایی نیست. این مطالعات رژیم غذایی کتوژنیک نشان دادهاند که افراد در صورت عدم کنترل یا محدودیت در مصرف چربی میتوانند، کاهش چربی و کاهش وزن را تجربه کنند. ممکن است افراد با هدف ها و قصد های مختلفی رژیم کتوژنیک را شروع کرده باشند، اما حال به هر دلیلی می خواهند از آن بیرون بیایند. بیاد داشته باشید که اعتیاد به شکر مانند اعتیاد به هر چیز دیگری، زمانی که در حال مصرف آن هستید به شما آسیب میزند و ترک کردن آن هم بسیار سخت است.توده عضلانی: زمانیکه شکر در بدن کم باشد، بدن فقط به سراغ چربی ها نمیرود بلکه از ماهیچه ها نیز تغذیه میکند و به همین دلیل ممکن است برخی افراد دچار ضعف عضلانی بشوند.

رژیم کتوژنیک ویکی پدیا

رژیم کتوژنیک استاندارد: (SKD) که رایجترین نوع این رژیم است و درصدهایی که از پیش مشخص کردیم برای هر دسته از مواد غذایی استفاده میشود. مواد غذایی رژیمی و بدون شکر: این مواد غذایی اغلب بسیار فرآوری شده و حاوی مقادیر زیادی از الکل شکر بوده که میتواند سطوح کتونهای بدن را دچار تغییر کنند. در هنگامیکه از رژیم کتوژنیک پیروی میکنید، مجاز هستید که از مواد غذایی و دسر هایی که چربی بسیار بالایی دارند، استفاده مفید داشته باشید، اما این روند به این معنا نمی باشد که می توانید استفاده از قند ها را نیز به میزان بالا داشته باشید، بلکه بعد از گذشت چندین ماه از پیروی کردن رژیم کتوژنیک دیگر بدن تمایلی به استفاده از قند و شکر ندارد و میزان استفاده از قند و شکر به شدت کاهش می یابد، اما طی تحقیقات نشان داده شده به واسطه مشاوره تغذیه، استفاده از شکر می تواند اعتیاد به همراه داشته باشد.

مشکلات رژیم کتوژنیک

اگر ترکیب بالا را با پنیرهای پرچربی مثل سیامزگی یا پنیر کوزه همراه کنیم، درصد لذتمان بیشتر میشود. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا : این رژیم شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما شامل پروتئین بیشتری می شود. رژیم کتوژنیک چرخه ای (CKD) : این رژیم شامل دوره های پرخوری با کربوهیدرات بالاتر است؛ مانند 5 روز کتوژنیک و به دنبال آن 2 روز با کربوهیدرات بالا. با این حال، فقط رژیم های غذایی کتوژنیک استاندارد و پروتئین بالا به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته اند. پنیر یکی از محصولات لبنی با تنوع بالا است که صدها نوع از آن در بازار یافت می شود. چیزهایی که در سفر کتوژنیکتان برایتان مفید بوده و نبوده را یادداشت کنید. برای سلامت قلب شما بسیار مفید می باشد. اگر راهنمای شروع رژیم کتوژنیک برای شما مفید بود، لطفاً این مطلب را با سایر دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید. تبدیل چربی به کربوهیدرات : در این رژیم بدن شما برای سوخت چربی و پروتئین را به کربوهیدرات تبدیل می کند که این امر باعث می شود بدن کالری بیشتری بسوزاند. Th᠎is art icle has been g enerated wi᠎th the  he᠎lp of GSA Content G ener​ator Demoversion!

رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این نوع رژیم کتو به ما امکان میدهد کربوهیدرات را در حین ورزش اضافه کنیم. رژیم کتوژنیک هدفمند ( TKD ) : این رژیم علاوه بر کربوهیدرات ها شامل تمرینات ورزشی نیز می باشد. رژیم کتوژنیک هدفمند: (TKD) در این نوع رژیم کتوژنیک که بیشتر ورزشکارهای حرفهای از آن استفاده میکنند؛ علاوه بر کنترل نوع غذاها ورزش هایی هم در کنار رژیم انجام خواهد شد. اطلاعات موجود در این مقاله بیشتر مربوط به رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD) است؛ اگرچه بسیاری از اصول مشابه در مورد نسخه های دیگر نیز صدق می کند.

برنامه رژیم کتوژنیک 28 روزه

بهتر است روغن موجود در تن ماهی را، پیش از استفاده تخلیه کنید. ماهی سی بس به خاطر داشتن ویتامینهای گروه ب، سلنیوم، پتاسیم و امگا ۳ برای قرار گرفتن در رژیم کتوژنیک مناسب است. پیشنهاد می کنیم برای این سالاد از ماهی دودی سی بس استفاده کنید چون یک وعده ی آماده مصرف است و حتی بصورت سرد میتوانید در سالاد بریزید. سالاد ماهی دودی با گوجه فرنگی، اسفناج، پیاز، گردو و بذر کتان و پنیر هم یک ترکیب کتو پسند است .