رابطه لبنیات و رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدرات ؟

یک مطالعه دیگر نشان داد که افرادی که در رژیم کتوژنیک قرار دارند، 3 برابر وزن بیشتری نسبت به افرادی که در رژیم غذایی توصیه شده توسط سازمان دیابت انگلیس هستند، از دست نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت دادند. اغلب افراد چاق به دنبال راحتترین و کوتاهترین راه برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستند. برای رسیدن به جایی که می خواهید از نظر سلامتی باشید، تعهد جدی و یک برنامه غذایی عالی لازم است. اما راه رسیدن به آنجا همیشه رضایت بخش تر از جایی است که در نهایت به آن می رسید.  Article w᠎as created by GSA C on᠎te​nt᠎ G​enerator DEMO!

آووکادو همچنین کربوهیدرات کمی دارد (حدود 8.5 گرم کربوهیدرات و 3.5 گرم فیبر در هر 100 گرم آن که اگر کربوهیدرات خالص آن راه محاسبه کنیم می شود 1.5 گرم) و همین امر باعث شده است که ما آن را جز دسته میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک قرار دهیم. دیابت با تغییر در متابولیسم، باعث افزایش قندخون و اختلال در عملکرد انسولین میشود. نحوه مصرف بادام زمینی به شکل درست باعث کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت قند خون و افزایش متابولیک در بدن همه ما انسان ها میشه. همچنین گزارش شده است که رژیم کتو باعث بهبود کیفیت خواب میشود. زمانی که کربوهیدرات ها در بدن وجود دارند، گلوکز منبع اصلی سوخت بدن است، در رژیم کتو کربوهیدرات مصرفی بسیار کم است و این باعث می شود بدن از اشکال دیگر انرژی برای حفظ عملکرد صحیح بدن استفاده کند.

رژیم کتوژنیک چند روزه است

Post w​as g enerated with G SA  Conte nt G en​er᠎at​or DEMO.

این میوه همچنین منبع بسیار خوبی از سایر ریز مغذی ها از جمله ویتامین C، منگنز و فولات می باشد. هندوانه یک میوه معطر و مناسب هیدراته کردن بدن می باشد که می تواند به راحتی جز دسته میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک قرار گیرد.در مقایسه با سایر میوه ها، هندوانه دارای کربوهیدرات خالص نسبتاً کمی است،(مقدار 11.5 گرم کربوهیدرات و 0.5 گرم پروتئین که به صورت خالص می شود 11 گرم زیر فیبر ها جذب نمی شوند).بسته به میزان کربوهیدرات روزانهتان، ممکن است لازم باشد اندازه وعده هایتان را طوری تنظیم کنید که بتوانید هندوانه را در رژیم غذایی کتوژنیک خود جای دهید.

روش رژیم کتوژنیک

یکی از روشهایی که میتوانید با استفاده از آن وزن خودتان را کم کنید این است که شروع کنید به کم کردن اشتها و به مرور زمان میزان کالری دریافتی خودتان را در مقابل کالری مصرفی کاهش دهید تا در نهایت با چربی سوزی مواجه شوید. تا الان 5 هفته دارم و 34 پوند کم شده ام. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. • کشک: از نصف قاشق غذاخوری ماست استفاده کنید تا میزان مصرف پروتئین روزانه ی شما بیشتر شود. بعضیها ترجیح میدهند روزهای آزادشان را برای مناسبتهای خاصی، مثل تعطیلات، تولد و عروسی نگه دارند.توصیهی ما این است که برای نتیجه بهتر، در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم، مثل میوهها، سبزیهای نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به جز غذاهای فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.رژیم کتوی هدفمند (TKD): مناسب برای بدنسازهانسبت درشت مغذیها در این رژیم: ۶۵ تا ۷۰ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین ، ۱۰ تا ۱۵ درصد کربوهیدرات.رژیم کتوژنیک هدفمند، در بین ورزشکاران و افراد فعالی متداول است که رژیم کتو را انتخاب کردهاند و به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارند.

البته یک رژیم کتو اصولی بر مصرف چربی های سالم تمرکز دارد. ما در این مقاله به بررسی میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک خواهیم پرداخت. استفاده از رژیم غذایی شیر و خرما به صورت متدوام می تواند مشکلاتی مثل کاهش چربی خون، نفخ، یبوست و کاهش عضلات بدنی را در پی داشته باشد. کره و روغن زرد: کره از چربی شیر تهیه می شود و فقط حاوی مقادیر کمی لاکتوز (قند) و آب پنیر (پروتئین) است. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده که حاوی مقادیر زیادی چربی است و همچنین شباهتهای بسیاری با رژیم غذایی «اتکینز» و «کمکربوهیدرات» دارد. علاوه بر مصرف فیبر کافی، شما می توانید با رعایت برخی موارد، از جمله مصرف غذای کامل و غیرفرآوری، نوشیدن آب کافی، مصرف مکمل منیزیم، ورزش روزانه و سبک و همچنین اجتناب از مصرف هرگونه قند ساده، به جلوگیری از ابتلا به یبوست در اثر رژیم کتوژنیک کمک کنید.

بههمیندلیل هنگام شیردهی، حتی اگر رژیم غذایی متعادلی داشته باشد، کاهش وزن بهطور طبیعی رخ میدهد و نیازی به اجرای رژیمهای سختگیرانه مانند کتوژنیک نیست. چه چیزی می توانم و نمی توانم بخورم – برای فردی که تازه وارد کتو شده است، پایبندی به یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، حتی اگر چربی سنگ بنای این رژیم است، شما نباید هر نوع چربی بخورید. تمرکز بر آهسته غذا خوردن و لذت بردن از وعده غذایی خود، حتی اگر زمان کمی دارید، یک راه عالی برای کاهش پرخوری است. البته شایان ذکر است که اگر خودتان یا فرزندتان مبتلا به صرع هستید و قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. ᠎C᠎ontent was c​reated wi th the ​help of G᠎SA Content ​Gene​rato​r DEMO᠎!

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

لیست زیر شامل تعداد کربوهیدرات خالص در هر وعده 100 گرمی (3.5 اونس) از محصولات لبنی مختلف است، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. کاهش وزن، بهبود عملکرد مغز، سلامت پوست و خواص متعدد دیگر، آن را به غذایی فوقالعاده تبدیل کرده است. رژیم غذایی GM، هنگامی کدام قابل انجام است نوبت بلعیدن گروه های غذایی مختلف می رسد، محدود کننده است.اجتناب کرده اند این رو، بی جا داروها مغذی است کدام قابل انجام است تمام گروه های غذایی باید حاضر کنند. پس از حذف تمام قندها و چربی های ناسالم از بدن در طی دو هفته اول، بدن اکنون آزادانه از چربی های سالم استفاده می کند. رژیم کتوژنیک یا کتو یک برنامه غذایی بسیار کم کربوهیدرات و پرچرب است که در آن مصرف کربوهیدرات اغلب به کمتر از 20 تا 50 گرم در روز محدود می شود. من شخصاً کمتر از 10 گرم در روز می خوردم تا تجربه ای شدیدتر داشته باشم، اما به اهداف اولیه و سپس به اهدافم رسیدم.

بعد از اینکه به خوبی خنک شد آن را در بشقابی بر می گردانیم و برش می زنیم. توت فرنگی یک میوه کم کربوهیدرات با فیبر زیاد می باشد که آن را به یک میوه فوق العاده برای رژیم کتوژنیک تبدیل کرده است. در هر 156 گرم این میوه 12.7 گرم کربوهیدرات و 1.5 گرم فیبر وجود دارد که این مقدار کم کربوهیدرات، طالبی را به یکی از میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک تبدیل کرده است. میتوان مقدار اندکی روغن MCT جهت کمک به رفع یبوست یا افزایش میزان کتوز تجویز کرد. وقتی کربوهیدرات ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد، بدن به جای گلوکز، کتون های چربی را می سوزاند. رژیم کتوژنیک پر پروتئین شباهت بسیاری به رژیم کتوژنیک استاندارد دارد، ولی اختلاف عمدهای که در این قسمت دیده می شود، میزان استفاده از پروتئین در این دو روش می باشد.

چربی اشباع موجود در روغن نارگیل از نوع تریگلیسرید با زنجیرهی متوسط است، ولی بیشتر چربیهای اشباع موجود در رژیم غذایی ما از نوع بلندزنجیر هستند. از این رو، بسیاری از غذاهای پر کربوهیدرات در این رژیم غیر مجاز در نظر گرفته می شوند، از جمله انواع خاصی از غلات، سبزیجات نشاسته ای، حبوبات و میوه ها. سبد خرید خود را با گوشت، مرغ، تخم مرغ، سبزیجات کم کربوهیدرات، لبنیات پر چرب و چربی های سالم پر کنید. اگر چه آووکادو را در اصل باید جز دسته سبزیجات قرار داد اما ما در این مقاله آن را جز دسته میوه ها (از نظر بیولوژیکی) قرار می دهیم.