رژیم کم کربوهیدرات و کتوژنیک چه تفاوتی دارند؟

شام: برگر فاقد غلات با بیکن، تخم مرغ و نمونه رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه ۴ هفته ای رایگان لاغری سریع پنیر. صبحانه: بیکن، تخم مرغ و گوجه. گوشت: مثل گوشت قرمز، استیک، بیکن، مرغ و بوقلمون. غلات یا نشاسته: مثل محصولات بر پایه گندم، برنج، ماکارونی و سریال صبحانه. پروتئین وی (Whey): نوعی مکمل غذایی که میتوان برای افزایش دریافت پروتئین روزانه از آن در تهیه شیکها یا داخل ماست استفاده کرد. این رژیم به محافظت از معده در برابر نفخ، گاز و گرفتگی عضلات کمک می کند، بنابراین روش خوبی برای کاهش اختلالات گوارشی است. روزه در رژیم کتوژنیک از جایگاه خوبی برخوردار است و سبب تسریع در سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری میشود.

رژیم کتوژنیک pdf نی نی سایتPo᠎st h​as be​en g en erat᠎ed by GSA C᠎ontent Gener​at or Demov᠎ersion.

کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. به طور کلی تحقیقات نشان می دهد که کتوژنیک، تحریک پذیری مغز را تغییر می دهد و در نتیجه تشنج در فرد کاهش پیدا می کند. رژیم اصولی را باید طبق شرایط بدنی پزشک متخصص تنظیم کند. این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند. بسیار مهم است برای شروع به اندازهای که سیر میشوید غذا بخورید و در کالری شماری زیادهروی نکنید. ᠎Th᠎is a rt icle h᠎as ​been writt en by G​SA​ Conte᠎nt Generat or Dem᠎oversi᠎on.

مانند هر رژیم غذایی، داشتن برنامه برای میان وعده و وعدههای اصلی مهم است. دیگر فایده مهم کتو این است که احساس گرسنگی نخواهید کرد و نیازی به کالری شماری و انجام ساعتها ورزش های پر فشار برای سوزاندن کالریها ندارید. با این که شما نیازی به مکمل غذایی ندارید، بعضی از آنها ممکن است مفید باشند. با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد. آنگاه که رژیم کتوژنیک برای درمان برخی اختلالات متابولیک استفاده شود، زمانش طولانیتر میگردد.

رژیم کتوژنیک حاوی مقادیر بالایی چربی، مقدار بسیار کمی کربوهیدرات و پروتئین متوسط است که اگر به درستی انجام شود، سوخت ترجیحی بدن شما را از کربوهیدرات (یا گلوکز) به چربی در شکل کتون بادی ها و اسیدهای چرب، تغییر میدهد. علاوه بر ویتامین ها و مواد معدنی مذکور، مصرف کارنیتین (نوعی ماده مغذی جهت عملکرد مطلوب سیستم عصبی و متابولیسم بدن) نیز جهت کاهش آستانه حملات توصیه میگردد، در حقیقت مکمل L- کارنیتین بسامد تشنجات را میکاهد. علاوه بر این، یک بررسی دیگر نشان داد که افزایش سطح کتون با استفاده از مکملها، ممکن است ریکاوری عضلانی را تسریع کند و تجزیه پروتئین را به دنبال تمرینات استقامتی کاهش دهد.

به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید. این کاهش میزان قند و انسولین خون هم زمان با افزایش کتون ها فواید بسیار زیادی برای سلامتی فرد خواهد داشت.رژیم کتوژنیک رژیمی کم کربوهیدرات و سرشار از چربی است. توجه داشته باشید که برگ ها زیاد نرم نشود. This article has be​en written by G​SA C on tent G en​erator Dem᠎oversion .

این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. اما باید توجه داشته باشید که پیروی غیراصولی از رژیم کتوژنیک ممکن است آسیبهای جبران ناپذیری به شخص وارد نماید. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است در کاهش علائم آلزایمر و کاهش سرعت بیماری موثر باشد. علاوه بر این به پایین آوردن فاکتورهای بیماری کاردیوواسکولار به خصوص در افراد چاق کمک بسیار زیادی میکند. علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود.

سندرم تخمدان پلیکیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش میزان انسولین کمک میکند که میتواند نقش مهمی در سندرم تخمدان پلیکیستیک داشته باشد. مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. اگر بین هر وعده احساس گرسنگی کردید میتوانید از این خوراکیهای سالم سازگار با رژیم کتوژنیک استفاده کنید. خوراکیهای بدون قند و رژیمی: این محصولات اغلب میزان زیادی الکل قند دارند که در برخی مواقع میتواند تاثیر منفی روی میزان کتونها داشته باشد. برخی از محققان اعتقاد دارند که این نتیجه به خاطر دریافت پروتئین بالاتر بوده و برخی دیگر بر این باورند که به خاطر فواید متابولیسمی رژیم کتوژنیک است.

برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند. آووکادو: میوه آووکادو کامل یا سس آووکادوی تازه. تخم مرغ: تخم مرغهای کامل محل یا غنی شده با امگا ۳ بهترند. صبحانه: تخم مرغ نیمرو با بیکن و قارچ. صبحانه: تخم مرغ، گوجه فرنگی، پنیر بز و ریحان.

شام: استیک و تخم مرغ با یک نوع سالاد. شام: گوشت با پنیر پارمزان، بروکلی و سالاد. ناهار: سالا مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا. ناهار: شیر بادام ، کره بادام زمینی ، پودر کاکائو و Milkake Stevia. صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی). برای رژیم کتوژنیک یا کم کربوهیدرات عجله نداشته باشید. آیا میتوان در دوران بارداری یا شیردهی، این رژیم را گرفت؟ بسته به عوامل ذکر شده، چیزی حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد کالری ها، از چربی ها در یک رژیم غذایی کتوژنیک بدست می آید (حتی در رژیم مخصوص بیماران صرعی این رقم به ۹۰ درصد هم می رسد).

در این رژیم حدود ۵ درصد از انرژی بدن توسط کربوهیدرات ها، ۶۰ درصد چربی ها و ۳۵ درصد توسط پروتئین ها تامین می گردد. رژیم کتوژنیک یا به طور خلاصه رژیم کتو، از جمله رژیم های لوکرب (کم کربوهیدرات) و پر چرب (با چربی های غیر اشباع) است. این در حالی است که چربیهای اشباع هر دو را افزایش میدهند. در گروهی که غذاهای فوقفراوریشده بسیار کمی مصرف میکردند یا اصلاً از این نوع غذاها مصرف نمیکردند، ۱ نفر از هر ۱۷۰ نفر مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شد.

آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. برای بیماران با صرع مقاوم به درمان که کاندید جراحی نیستند میتوان از روشهای دیگري ازجمله تحریک عصبی و رژیم کتوژنیک استفاده نمود. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش سرعت رشد تومور استفاده میشود. ادویهجات: میتوانید از نمک، فلفل، ادویهجات و انواع سبزیجات خشک رایج استفاده کنید. تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید.

این وضعیت بسیار خاصی است، می توانید در نهایت حس بسیار بدی داشته باشید و ببینید که تمرینات شما به نتیجه نمیرسند، مگر آنکه برای رسیدن به آن به عنوان هدفتان، دقیقاً بدانید که چه کار می کنید. اما محتوای قندی آن بیشتر از رژیم کلاسیک کتوژنیک و رژیم تعدیلشدهٔ اتکینز و در حدود ۴۰ تا ۶۰ گرم در روز است. اما آیا عوارضی را برای فرد در پی دارد؟ اما کتواسیدوزیس در بیماران دیابتی که دیابتشان کنترل نشده است، رخ میدهد. بنابراین رژیم کتوژنیک که در حال حاضر بدنام است، متولد شد.

در این دو رژیم شما با محدود کردن قند و کربوهیدراتها و در عین حال استفاده از مواد خوراکی کم کربوهیدرات قادر به چربی سوزی میشوید. با این حال کبد میتواند با استفاده از «اسیدهای چرب زنجیره بلند»، سه جسم کتونی به نامهای بتا-هیدروکسیبوتیریک اسید، اسید استواستیک و استون بسازد. آکنه: پایین آمدن سطح انسولین خون و مصرف شکر و قند کمتر یا غذاهای فرآوری شده به بهبود آکنه فرد کمک زیادی می کند. بیماریهای قلبی: با بهبود میزان چربی بدن، کلسترول خوب HDL، فشار خون و قند خون، به داشتن قلب سالم کمک میکند.

صرع یکی از شایعترین بیماریهای نورولـوژیـک میباشد. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود. افزایش کتون ها به همراه پایین آمدن سطح انسولین دو دلیل اصلی فواید بسیار زیاد رژیم کتوژنیک برای سلامتی می باشد. این نسبت ها به مرور بعد از شروع رژیم تنظیم دقیق می شوند. ابتدا کالري کلی با نسبت ۱ به ۱ از چربی تقسیمبر کربوهیدرات بهعلاوه پروتئین شروعشده و بهتدریج این نسبت به ۲ به ۱، ۳ به ۱ و نهایتاً ۴ به ۱ تغییر مییابد.

گزارشی برای «ژورنال پزشکی نیویورک» نوشت و مدعی شد که بیماران مبتلا به صرع خود را، از سال ۱۹۱۲ با موفقیت کامل با استفاده از همین پرهیز غذایی و سپس یک رژیم فاقد نشاسته و قند درمان نمودهاست. برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه میتوانید قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات چند هفته اول را با رژیم کم کربوهیدرات معمولی شروع کنید. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. رژیم غذایی کتوژنیک یک تغییر کامل در شیوه زندگی را به ارمغان می آورد.