رژیم کم کربوهیدرات را بشناسید

به جز رعایت مواد غذایی که در رژیم کتوژنیک گفته شده خوردن سیر نیز میتونه به کاهش وزن شما کمک کنه، خوردن سیر قبل از خواب برای لاغری یکی از روش های کاهش وزن نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت به حساب میاد. میوه : تمام میوه ها ، به جز واحدهای کم از انواع توت مانند توت فرنگی. اساسا در رژیم کتوژنیک، بدن از چربی ها به عنوان منبع انرژی استفاده می کند. به عنوان مثال یک پرتقال حدود 12 گرم کربوهیدرات، یک موز حدود 24 گرم کربوهیدرات و یک سیب حدود 25 گرم کربوهیدرات داره. خرما در تمامی روش ها از جمله روش های کتویی کاربرد داره. آیا میشه در رژیم کتو از خرما بهره مند شد؟ به طور کلی شما باید در رژیم کتو میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی رو حذف کنین و به جای اون از قندهای طبیعی بهره مند شید. البته این شکلات باید با کاکائوی معتبر بدون افزودنی و با کره کاکائو اصل تهیه شده باشد.

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

شکلات تلخ چربی های سالم، آنتی اکسیدان و پروتئین زیادی داره. غذاهای مجاز و غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو وجود داره. از این رو اون دسته از خوراک و مواد غذایی به عنوان غذاهای مجاز در رژیم کتو شناخته میشن که از اعتدال مناسبی در زمینه کربوهیدرات برخوردار باشن. این خوراک شامل برنج، سیب زمینی سرخ شده، چیپس سیب زمینی، ماکارونی، پاستا، سیب زمینی، خوراک سبوس دار، موسلی، نان و… اگر به دنبال مواد غذایی هستدی که دارای کربوهیدرات کم باشد می توانید از تخم مرغ، پنیر فرآوری نشده، آووکادو، بادام زمینی، فندوق، گردو و بادام استفاده کنید. با بالابردن سطح آگاهی خود امسله چاقی و جستجو در منابع مختلف می توانید بهتر و آسان تر به کاهش وزن و پایین آوردن شاخص توده بدنی خود کمک کنید. چاقی یک بیماری پیچیده ومزمن ناشی از تداخل عوامل ژنتیک، رژیم غذایی، سبک زندگی، عوامل رفتاری وفاکتورهای محیطی است.

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

رژیم غذایی کم کربوهیدرات با چندین فواید سلامتی در افراد مبتلا به دیابت از جمله کاهش وزن و بهبود کنترل قند خون و عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. رژیم غذایی کتوژنیک با افزایش کتون، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است نقش کلیدی در کاهش وزن داشته باشد. زیرا عدم مصرف کربوهیدرات و قند در آن وجود دارد که باعث میشود قند خون در بیشتر افراد پایین آید. در واقع کربوهیدرات پایین این ماده طبیعی رو به بسیاری از پخت و پزها وارد میکنن. این مصرف در روش های کم کربوهیدرات به 20 گرم میرسه و در نمونه روش هایی با کربوهیدرات بالاتر، از 50 گرم کربوهیدرات استفاده میشه. روغن زیتون یکی از روغن هایی هستش که به عنوان روغن پخت و پز و چاشنی برای رژیم کتو حائز اهمیت هستش و به عنوان غذاهای مجاز دراین روش معرفی میشه.

در رژیم کتوژنیک چقدر کم میکنیم

سرطان: در حال حاضر این رژیم برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش رشد تومور مورد استفاده قرار میگیرد. ضمنا مواد غذایی مختلف مورد استفاده در این رژیم ها طبقه بندی و تشریح شده و باید ها و نبایدهای مربوط به هر یک با ذکر جزئیات بیان گردیده است. آجیل باید به شکل روزانه در حد 50 گرم (یک دوم فنجان) مصرف بشه. نکته مهم اینکه میشه این چربی ها رو به شکل روزانه مصرف نمود و برای پخت و پز و چاشنی ها هم به کار برد. بنابراین مصرف خرما در دسته غذاهای مجاز در این روش قرار میگیره و باید به شکل متعادل دنبال بشه. برای اینکه از بیشترین فلاونول ها بهره مند شید، باید شکلات تلخ هایی با 70 درصد کاکائو جامد رو انتخاب بکنین. شکلات تلخ منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها از جمله فلاوانول ها است. پروتئین ها از عناصری هستن که نباید همیشه در برنامه غذایی کتو جای بگیرن.

از خوراکی هستن که باید گاهی مورد مصرف قرار بگیرن. برای محاسبه پروتئین مورد نیاز خود، باید بین 0.6 تا 1 گرم به ازای هر پوند از توده بدن بدون چربی مصرف کنید. این خوراک برای کم خونی، ممانعت از سکته مغزی، بالا رفتن انرژی، بهبود وضعیت استخوان و تامین فیبر مورد استفاده قرار میگیره. این خوراک قدمتی بیشتر از 5000 سال داره. این شکلات بدون شکر بوده و تنها یک گرم کربوهیدرات داره. البته بهتر هستش وضعیت میانه در مصرف این شکلات تلخ رو هم برای رژیم کتو رعایت کنین. برای شروع رژیم غذایی کتو، باید برنامه زیر را دنبال کنید. رسیدن به یک وزن ایدهآل با لاغری همانند سلامتی اهمیت دارد و باید طبق اصول صحیح پیش برود.

هر قاشق غذا خوری روغن زیتون 119 کالری به همراه داره.

برای اینکه بتونین رژیم کتویی رو به خوبی پیش ببرین، باید با نکات تغذیه ای این روش به خوبی آشنا شید. در دسته روغن ها هم روغن ذرت، روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ باید گاهی استفاده بشن. شاید در کتوز کامل نباشید یا به خوبی از چربی ها و کتوزها استفاده نکنید . همانطور که به آرامی چربی را کم میکنید، مقدار غذاهای حاوی کربوهیدرات مثل میوه، غلات کامل و حبوبات را افزایش دهید. مصرف میوهها، سبزیجات و غلات کامل در دوران بارداری ضروری است. و خوراکی نظیر دونات، غلات، آب نبات، غلات صبحانه، شیرینی، کیک، شکلات، کلوچه و تمام مواد قندی در دسته غذاهای غیر مجاز در رژیم کتو هستش. روغن زیتون در دسته چربی های سالم قرار داره. هر قاشق غذا خوری روغن زیتون 119 کالری به همراه داره. وعده های غذایی خود را به جای بشقاب بزرگ در بشقاب های میوه خوری میل کنید. یک قاشق غذا خوری روغن زیتون 13.5 گرم چربی داره و این موضوع برای این روش از اهمیت بالایی برخوردار هستش. This c ontent w᠎as  do᠎ne by GSA Content G ener at​or DE᠎MO.

چربی های اشباع شده اون هم در وضعیت بسیار پایینی قرار داره. هم دارای قند هستن. روغن کنجد دارای ویتامین B6، منگنز، کلسیم، ویتامین E، زینک، آهن و مس هستش. حدود 2 گرم از چربی های موجود در هر قاشق غذاخوری روغن زیتون در نوع اشباع شده هستش. القای کتوزیس هدف یک رژیم کتوژنیک یا رژیم غذایی «کتو» است که یک رژیم غذایی با چربی بالا و بسیار کم کربوهیدرات میباشد که میتواند به افراد در کاهش وزن کمک کند. میتوان ادعا کرد که این امر اساس اسکن PET است که در آن گلوکز به بدن تزریق می شود تا به تشخیص سرطان کمک کند. برخی افراد ترجیح می دهند تا تمام کربوهیدرات را از رژیم غذایی خود حذف کنند. تمام این توصیفات نشون میده که نمیشه این خوراک رو از رژیم کتو حذف کرد. اگه ویژگی های شکلات تلخ رو بدونین، متوجه میشین که این خوراک جزء غذاهای مجاز در رژیم کتو هستش.

صبحانه برای رژیم کتوژنیک

توجه داشته باشین که شما میتونین شکلات تلخ رو به عنوان یک میان وعده عالی در رژیم کتو جای بدید. پروتئین های بدون چربی مانند ماهی، مرغ و گوشت گاو که با علف تغذیه می شود را می توان به عنوان منبع پروتئین در این رژیم گنجاند. ● بعضی از چربی های غیر اشباع سالم در رژیم غذایی کتوژنیک اجازه مصرف دارند مانند مغز ها -بادام و گردو-، دانه ها، آووکادو، توفو و روغن زیتون، اما بیشتر از همه فرد به مصرف زیاد چربی های اشباع شده از روغن -پالم و نارگیل، کره و کره کاکائو تشویق می شود. این نکته حیاتی است کدام ممکن است روزانه ١۵ دقیقه بازی کنید به همان اندازه بتوانید کاهش چند پوند داشته باشید.برای اینکه بهتر از نتیجه را بگیرید صبح ها بعد اجتناب کرده اند مصرف کردن نوشیدنی سم زدا بازی کنید.