تعریف رژیم کتوژنیک چیست؟

رژیم کتوژنیک شما را نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت لاغر نمی کند. اینکه ما خودسرانه بگوئیم یک ماه رژیم می گیرم و هیچی نمی خورم عبارت نادرستی است و تازه با این کار به بدن خودمان آسیب می زنیم. پس با ما تا پایان همراه باشید تا درباره صفر تا صد آن آگاه شوید. تا اینجا با مبحث چه کسانی می توانند از رژیم کتوژنیک استفاده کنند آشنا شدید و پیشنهاد می کنیم تا پایان پست مشاوره رژیم کتوژنیک با ما همراه باشید.

در رژیم کتوژنیک چه بخوریم

This ​da ta has been w ritten  by GSA Content  Generator D emov ersion !

افرادی که تازه با رژیم کتوژنیک آشنا شدن. قطعا شما را وسط راه نمی ذاره و به جای کربوهیدرات از چربی استفاده می کنه و جالبه بدونید تازه با چربی سوزی خوب تر هم کار میکنهد. من توصیه می کنم که با یک پزشک و مربی مشورت کنید تا مطمئن شوید که به بدن تان آسیب نمی رسانید. جای تعجب نیست، با توجه به این ادعا، جینسینگ یک مکمل فوق العاده محبوب… آنها همچنان می توانند به کاهش وزن شما کمک کنند، اما خطر کمتری برای به خطر انداختن شیر شما، ترویج کم آبی بدن و ایجاد کتواسیدوز دارند. در این مطلب نکات اولیه برای شروع رژیم کتوژنیک را توضیح دادیم و همچنین در پایان، کتاب کتوژنیک را برای افرادی که میخواهند کتوژنیک را حرفهای شروع کنند، معرفی کردهایم. اگر میخواهید درباره عوارض جانبی کتو بیشتر بخوانید، در یک مطلب جداگانه درباره عوارض رژیم کتوژنیک توضیح دادهایم. اگر می خواهید که رژیم کتوژنیک انجام بدید لطفا این مطلب رو مطالعه کنید.

برنامه کامل رژیم کتوژنیک

در ابتدا برایتان یک پیشنهاد دارم و آن این هست که فردا صبح که از خواب بیدار می شوید، اسم و مقدار تمام خوردنی هایی را که می خورید، یادداشت کنید! در دو تا سه وعده ای که در طول شبانه روز غذا می خورید سعی کنید، کامل و به مقدار کافی بخورید تا در روز مدام حس گرسنگی به سراغ تان نیاید و شما را وسوسه نکند. زمانی که وارد این چرخه میشوید بدون ناامید شدن و رها کردن رژیم، سعی در برداشتن موانع و عوامل کاهش وزن خود داشته باشید. اگرچه رژیم غذایی کتوژنیک برای بیشتر افراد سالم هیچ خطری ندارد اما ممکن است در حین سازگاری بدنتان با این رژیم، عوارض جانبی اولیهای را تجربه کنید. در این رژیم، بستههای غذایی رژیمی با کالری و مواد مغذی مشخص، جایگزین ۲ وعده اصلی در روز (اغلب صبحانه و ناهار) میشوند.

یا مثلا در راه بازگشت از محل کارتان چشم تان به بسته بندی های زیبا و هزار رنگ چیپس و پفک می افتد، و در حالی که آب دهنتان را افتاده و دارید اون را قورت می دهید، به راحتی می روید یکی از آنها را بر می دارید و باز هم با اشتیاق می خورید، حال خودتان قضاوت کنید که دارید چه بر سر بدن و سلامتی می آورید. در شریط عادی، بدن شما انرژی مورد نیاز خودش را از گلوکز تامین می کند؛ اما وقتی شما مصرف کربوهیدرات ها را کاهش دهید، بدن مجبور است جهت تامین انرژی خودش به سراغ چربی ها و پروتئین ها برود و شروع به تجزیه این نوع مواد کند. رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع کاربرد دارد، اما این رژیم عوارض خود را به دنبال دارد بنابراین باید در مدت 1 تا 3 ماه به نتیجه دلخواه خود برسید.

همانطور که میدانید رژیم کتوژنیک برای کاهش وزن سریع کاربرد دارد اما ممکن است برای همه اینطور نباشد. برخی افراد ممکن است بر اثر قطع ناگهانی شکر دچار علائمی همچون نشانه های آنفلونزا شوند. بد بو شدن دهان در رزیم کتوژنیک نشانه چیست؟ یکی از عوارض جانبی شایع رژیم کتوژنیک، بد بو شدن دهان است. علت اين مسأله آن است که در حالت کتوز بدن ممکن است حساسيت بيشتري هم نسبت به انسولين پيدا کند، هورموني که به متعادل شدن قند خون کمک مي کند. Th᠎is  da​ta was g᠎en᠎erat ed ​wi​th the help of G᠎SA C​on te᠎nt Gener at​or Dem​oversion.

برای شروع رژیم کتوژنیک چه باید کرد

اگر شما به یکباره رژیم کتوژنیک را کنار بگذارید و به مصرف کربوهیدرات بپردازید ممکن است مشکلاتی مانند افزایش وزن، بالا رفتن شدید قند خون، نفخ، اسهال، احساس گرسنگی شدید و اعتیاد به شکر به وجود آید. پس این مورد را به خاطر داشته باشید که وقتی قصد خارج شدن از رژیم کتوژنیک را دارید نباید مواد غذایی که بیش تر از چهار گرم قند و شکر دارند را وارد وعده های غذایی خود کنید. مصرف قند را کنترل کنید. شما در بخش اول با مواد غذایی مجاز که می توانید مصرف کنید آشنا می شود و در بخش بعدی غذاهای ممنوعه را لیست کرده ایم که به هیچ وجه نباید مصرف شود! امروز با موضوع مشاوره رژیم کتوژنیک در خدمت شما هستیم. ما باید بدانیم برای بقا و رشد اعضا و سلول های بدن، ما نیازمند منابع تامین انرژِی از مواد غذایی ها هستیم و اینکه هیچ نخوریم و سلول های بدن مان را گرسنه نگه داریم، بدن مان روز به روز ضعیف تر و در نهایت مریض می شویم.

در واقع ما به دنبال بهره مندی از غذاهای پرچرب هستیم. مثلا یکی از کار هایی که در طول روز انجام می دهیم، عادت به خوردن متداوم انواع میان وعده ها است، ما نمی میان وعده مصرف کنید، توصیه ما این هست که تعداد میان وعده های تان کم ولی مغذی و مقوی باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از جدید ترین و جالب ترین روش های رژیم غذایی آشنا کنیم؛ رژیم کتوژنیک واژه ای که شاید بار ها به گوشتون خورده ولی نمی دانستید چیست و چقدر مفید هست؟

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم

همان طور که همه می دانیم بیشترین و غالب ترین عادت های ما از دوره کودکی با ما همراه می شوند و کم کم رفتار های درست و نادرست ما را می سازند، و رفتار های غذایی روزمره ما هم از این قاعده مستثنی نیست، پس ما باید حتما با مطالعه و افزایش دانسته هایمان و همچنین مراجعه به یک پزشک متخصص درباره مشاوره رژیم کتوژنیک ، این رفتار ها را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و آن را اصلاح کنیم.