برنامه غذایی رژیم کتوژنیک چیست ؟

نماینده پارلمان افغانستان: طالبان برنامههای مثبتی در آینده برای زنان ... قبل از شروع رژیم کتوژنیک ، ممکن است از برخی از عوارض جانبی مانند خستگی ، یبوست و حالت تهوع نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت آگاه بوده باشید. از این گذشته ، افرادی که به دیابت مبتلا هستند ، تمایل به اضافه وزن در شکم و اطراف اعضای شکمی مانند کبد دارند. افزایش کتونها، کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز ممکن است در کاهش وزن نقشی اساسی داشته باشد. این علائم شامل موارد زیر است: سردرد، خستگی، تشنگی، افزایش گرسنگی، خواب ضعیف، حالت تهوع، تکرر ادرار و کاهش عملکرد بدنی. در این موارد می توانید غذاهایی را سفارش بدهید که محتوای زیادی کربوهیدرات ندارند و سبزیجات را جایگزین مناسبی برای آن ها بشمارید. رژیم غذایی کتوژنیک دورهای (CKD) که شامل دورههایی برای افزایش میزان کربوهیدرات است به طور مثال در هر هفته ۵ روز میزان کربوهیدرات کم و دو روز باقیمانده کربوهیدرات بالا دریافت میشود. کربوهیدراتها بد یا خوب نیستند اما اگر مقدار زیادی غذا با شاخص گلیسمی بالا بخورید، ممکن است تولید انسولین را افزایش بدهید که منجر به افزایش وزن و در بدترین حالت دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی میشود. A​rt ic le h as  been creat​ed  by GSA  Content G ener at᠎or  D em᠎ov er​si on!

بهترین نوع رژیم کتوژنیک

چند توصیه برای درمان کبد چرب- اخبار سازمان ها و شرکت ها - اخبار بازار تسنیم Tasn همچنین در صورتی که تا کنون از این رژیم کتون زا پیروی کرده اید، با بیان تجربه و نظر خود در این باره، به سایر کاربران جهت تصمیم گیری در این رابطه کمک کنید. این موضوع یک مزیت مهم در این رژیم است؛ زمانیکه رابطهی بین وزن و دیابت نوع دوم را در نظر میگیریم. ابتدا با آشنایی با برچسبهای مواد غذایی و بررسی گرم چربی، کربوهیدرات و فیبر برای تعیین چگونگی قرار گرفتن غذاهای موردعلاقهی خود در رژیم غذایی شروع کنید. هنگامیکه ۶ ماه این دسته از افراد تحت نظارت رژیم کتوژنیک بودهاند، توانستند میزان ۱۴ کیلو از وزن خود را کاهش بدهند و این عملکرد به غیر از کاهش وزن میزان التهابات وارد شده بر روی کبد را رو به بهبودی برد. یعنی اگر کسی مشکل کبد چرب داره میتونه با یک یا دو دوره رژیم کتوژنیک علاوه بر برطرف کردن مشکل کبد چرب، کاهش وزن چشمگیری رو هم تجربه کنه.

رژیم کتوژنیک برای افزایش وزن

در حالی که هر دو تا حدی کربوهیدرات ها را محدود می کنند، تفاوت های متعددی از جمله میزان مصرف کربوهیدرات ها و چربی ها آن ها را از هم متمایز می کند. در این رژیم کلاسیک، نسبتِ وزنی چربی به پروتئینهای ترکیبی و کربوهیدرات ۴ به ۱ است که برای به دست آوردن آن لازم است از خوراکیهایی که محتوای کربوهیدراتشان بالا است (مثلاً میوهها و سبزیهای نشاستهای، نان، پاستا، غلات و شکر) اجتناب کرد و در عوض مصرف غذاهای حاوی چربی، همچون مغزدانهها، خامه و کره را افزایش داد. پیشرفت از پیش دیابت به دیابت اجتناب ناپذیر است. در دورههای رژیم کتوژنیک از هر غذایی که سرشار از کربوهیدرات است، باید اجتناب کرد و مصرف آن را حداقل رساند.

اگرچه آنها کاهش وزن و بهبودهایی را در وضعیت التهاب عضلات تجربه کردند، اما در فعالیتهایی با شدت بالا، با مشکل مواجه شدند. اگرچه این اتفاق فورا نمیافتد و مدتی طول میکشد تا بدن خود را با سوزاندن چربی و کتون بهجای کربوهیدرات تطبیق بدهد. بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک در مورد بیماریهای قلبی میتواند به بهبود عوامل خطرزا مانند چربی بدن، سطح کلسترول HDL (خوب)، فشار خون و قند خون کمک کند. در این شرایط، آزمایشهایی مانند آزمایش خون، ادرار و تنفس در دسترس است که میتواند با اندازهگیری مقدار تولید کتونهای تولیدشده توسط بدن، در تعیین کتوزیس کمک کند. کرم سنگین یا خامه صبحانه پرچرب برای رژیم های کم کربوهیدرات مانند کتو عالی است. فرآوردههای مختلف شیر مانند ماست ، کشک، خامه، پنیر، کره، شیر خشک و فرآوردههای دیگر میتواند برای سلامت بدن مفید باشد.

فروشگاه کتوژنیک

استفاده کرد. بااینحال بهطور کلی، میان وعدههای عالی برای رژیم کتو شامل تکههای گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، آجیل، سبزیهای خام و شکلات تلخ است. در بسیاری از رژیمها، دریافت کالری کمتر به معنای کاهش وزن است؛ اما مسئلهای که در این میان وجود دارد این است که کالری کمتر یعنی بیشتر از همیشه نیز احساس گرسنگی خواهید کرد. اگر سعی در کاهش وزن سریعتر از آن دارید با پزشک خود در مورد میزان بیخطر کاهش کالری صحبت کنید. تمرین روزهداری متناوب همچنین میتواند به شما کمک کند تا سریعتر وارد کتوز شوید. علاوه بر این، این افراد همچنین بهبود مدیریت قند خون را تجربه کردند و استفاده از داروهای خاص قند خون در میان شرکتکنندگان در طول دورهی مطالعه نیز کاهش یافت. در میانهی دههی ۹۰ میلادی، جیم آبراهامز که پسرش از صرع شدید و مقاوم به درمان رنج میبرد و با این روش بهخوبی درمان شده بود، با تأسیس «بنیاد چارلی» به ترویج دوبارهی آن پرداخت.

رژیم های غذایی کتوژنیک می توانند باعث کاهش شدید قند خون و انسولین شوند. غذاهای دارای رنگ مصنوعی و شیرین کننده های مصنوعی: غذاهای رژییمی بدون قند به دلیل فرآوری بالا معمولا دارای مقدار زیادی قند الکلی هستندکه می تواند بر روی بدن تاثیر منفی در زمان رژیم کتو بگذارد. در یک نمونه از رژیم کلاسیکِ کتوژنیک موسوم به «رژیم کتوژنیک امسیتی» از گونهای روغن نارگیل استفاده میشود که غنی از تریگلیسریدهای زنجیرهی متوسط است و نیمی از کالری مورد نیاز را فراهم میکند. روغنهای سالم: مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو فرابکر طبیعی.

از چربی های سالم در دوران بارداری می توان به موارد زیر اشاره کرد: روغن MCT، روغن نارگیل و گوشت حیواناتی که از علف تغذیه می کنند. گوشفیلی یک غذای تقریبا شیرین است که از خمیر تهیه شده و به شکل سنتی در ایران همراه دوغ میل میکنند و ترکیب طعم شیرین و شور و ترش این دو بسیار خاص و دلپذیر است. با زومیت همراه باشید تا برنامهی وعده غذایی کتو به مدت یک هفته را بررسی کنیم. دکتر کوهدانی مشاور تغذیه در این باره توضیح می دهند؛ مصرف کنترل نشده ی کربوهیدرات با عوارضی مثل احساس خستگی غیر معمول همراه است مثل افرادی که پس از مصرف غذا بلافاصله به خوابیدن نیاز پیدا می کنند هر چند ممکن است قبل از صرف غذا ساعت ها خوابیده باشند. سندرم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند؛ مسئلهای که ممکن است نقشی اساسی در سندرم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد.

طرفداران آن معتقدند که پیروی از اصول رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش وزن، کاهش اشتها و افزایش قدرت ذهنی می شود. رژیم کتوژنیک به منظور پخش کلان خوراک ها میزان مصرف کربوهیدرات را محدود ، چربی را افزایش و پروتئین را متعادل می کند. مطالعهی دیگری در ۳۴ فرد مسن نشان داده است که کسانی که به مدت ۸ هفته رژیم کتوژنیک را دنبال کردند، تقریباً ۵ برابر چربی کل بدن را نسبت به کسانی که رژیم کمچربی را دنبال میکردند، از دست دادند.

چگونه از رژیم کتوژنیک خارج شویم

همانطور که میدانید و گفته شد، در رژیم کتوژنیک مصرف قند و شکر باید قطع شود اما ممکن است که برای شما چنین کاری چالش برانگیز باشد. انواع غذاهای فیبردار که باید در رژیم غذایی قرار دهید! بااینحال در رژیم کتوژنیک با کمتر خوردن و القای کتوز بدن راحتتر به سراغ ذخایر انرژی خود میرود و در بین وعدهها پرانرژی باقی میماند. دلایل زیادی برای اینکه چرا رژیم کتوژنیک رژیمی بهتری نسبت به رژیم کمچربی است وجود دارد که از این میتوان به افزایش جذب پروتئین که خود فواید بسیاری دارد، اشاره کرد. پنیر سرشار از چربی اشباع شده است، اما نشان داده نشده است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد. یکی از علتهای انتخاب چربی در این نوع رژیمها این است که چربی بسیار سیرکننده است؛ بنابراین برنامهی غذایی که سرشار از چربی باشد کمک میکند برای طولانیمدت احساس سیری داشته باشید.