کشف چرایی ضد تشنج بودن رژیم غذایی پرچرب

راهنمای جامع رژیم کتوژنیک اما در صورتی که نتوانستید در برابر تقلب مقاومت کنید ممکن است که عوارض جانبی ابتدای رژیم کتو دوباره در نمونه رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه ۴ هفته ای رایگان لاغری سریع شما ایجاد شود. رژیم کتوژنیک اولین بار برای درمان بیماران صرعی به کار گرفته شد، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن محسوب می شه. این رژیم تنها برای افراد سرطانی پیشنهاد نمی شوند بلکه برای بیماری های دیگری مانند دیابت نوع 2 یا بیماران صرعی هم از این رژیم غذایی استفاده می شود. این رژیم غذایی، بدن را وادار میکند تا بجای قند، از چربی برای تأمین انرژی استفاده کند.

قیمت رژیم کتوژنیک اثرات طولانی مدت رژیم کم کربوهیدرات هنوز مشخص نیست، اما رژیم کم کالری می تواند پایدارتر باشد. محدود کردن مواد غذایی در بازههای زمان مختلف، ممکن است در طولانی مدت عوارض شدیدتری را به همراه داشته باشد. بنابراین، سطح HbA1c اهمیت اساسی در ارزیابی کنترل قند خون، آشکار کردن مشکلات احتمالی در درمان و در نتیجه هدایت برنامه درمانی دارد. اندروژن نیز غدد چربی را تحریک می کند در نتیجه احتمال بسته شدن منافذ پوستی بیشتر می شود. همچنین، احتمال پاسخ دادن به رژیم کتوژنیک در بیماران با صرعهای فوکال کمتر است.

بااینحال برای بزرگسالان مسنتر از ۵۵ سال، رژیمهای غذای سالمتر خصوصاً رژیم غذایی مدیترانهای و رژیم غذایی کتوژنیک احتمال حفظ عمکرد بهتر مغز را افزایش میدهد. مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۳ توسط مجله تغذیه بریتانیا نشان داده است افراد گروه رژیم کیتو در مقایسه با افراد گروه رژیم کم چرب کاهش وزن بهتر و خطر بیماری قلبی کمتری داشتند. رژیم غذایی کتوژنیک از سال 1920 میلادی به کنترل تشنجی که به دلیل صرع ایجاد میشود، کمک کرده است. بسیاری از عواملی که در ایجاد زوال شناختی مؤثرند، مانند عوامل ژنتیکی و عوامل اجتماعیاقتصادی خارج از کنترل فرد هستند؛ اما پژوهشهای فراوانی نشان میدهند رژیم غذایی نامناسب عامل خطرسازی برای اختلالات حافظه در جریان پیری طبیعی است و خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را افزایش میدهد.

هریمند که مطالعاتی را در مورد بدن انجام داده اند اما این گونه چند مورد مورد مطالعه رژیم کتوژنیک برای چه سنی مناسب است قرار گرفته است. افرادی که در شروع مطالعه رژیم غذایی داشتند و حاوی غذاهای فوقفراوریشده بیشتری بود، درمقایسهبا افرادی که غذاهای فوقفراوریشده کمی مصرف میکردند یا اصلاً از این گروه از غذاها مصرف نمیکردند، تا حدودی زوال شناختی بیشتری را نشان دادند. بااینحال، هنگام ارزیابی اینکه چگونه برخی از رژیمهای غذایی ممکن است همگام با پیری سلامت مغز را تضعیف کنند، پژوهشهای چندانی درباره اثرات رژیم غذایی حداقل فراوریشده درمقایسهبا رژیم غذایی فوقفراوریشده انجام نشده است.

اگر از افرادی که رژیم کتوژنیک را رعایت می کنند، آزمایش خون بگیریم کمبود هموگلوبین خون کاملا مشهود می باشد. ممکن است در هفته اول برنامه رژیم غذایی بین 2.3-4.5 کیلوگرم و گاهی اوقات بیشتر وزن کم کنید و بعد از آن به طور مداوم چگونه رژیم کتوژنیک را شروع کنیم؟ در طی قرن گذشته از رژیم کیتو به عنوان یک درمان طبیعی و حتی از بین بردن اختلالات عصبی و آسیبای شناختی مانند آلزایمر، صرع، اضطراب و افسردگی شدید استفاده شده است.

در واقع زمانی که بدن شروع به سوزوندن چربیها میکنه، موادی به نام کتون ایجاد میشه که از اون به عنوان سوخت استفاده میشه. مطالعات نشان دادهاند که قند و چربی اضافی میتوانند در ایجاد التهاب مزمن مؤثر باشند و غذاهای فوقفراوریشده ممکن است التهاب مضر را تشدید کنند. در مطالعهای که دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شد، پژوهشگران نرخ زوال عقل را در مدت حدود ۸ سال بین گروههای افرادی مقایسه کردند که مقادیر متفاوتی از غذاهای فوقفراوریشده را مصرف میکردند. درمقابل، مطالعهی اخیر دیگری گزارش کرد مصرف این نوع غذاها با بدترشدن عملکرد شناختی در افراد مسنتر از ۶۰ سال مرتبط نیست.

با توجه به دیگر غذاهای کم کربوهیدرات دیگری که در رژیم غذایی خود دارید، می توانید برش بسیار کوچکی از هلو را هم در برنامه غذایی کتوژنیک خود بگنجانید. رژیم کتوژنیک در اصل برای کمک به درمان صرع همچنین کودکانی که دیگر روشهای درمانی برای آنها جوابگو نبود توسعه پیدا کرد. مانند سایر روشهای درمان ضد تشنج، رژیم کتوژنیک نیز داراي عوارضی میباشد که ممکن است در طی شروع یا در طی درمان نگه دارنده، ایجاد گردد. علاوه بر این، رژیم غذایی مدیترانه ای مصرف غلات تصفیه شده، چربی های ترانس، روغن های تصفیه شده، گوشت های فرآوری شده، شکر اضافه شده و سایر غذاهای بسیار فرآوری شده را محدود می کند.

علاوه بر این، آنها بهبود مدیریت قند خون را نیز تجربه کردند و استفاده از برخی از داروهای قند خون در میان شرکت کنندگان در طول مطالعه کاهش یافت. علاوهبراین، موشها در چند ماه از سن میانسالی به پیری میرسند و این امر طول مدت مطالعه را کوتاه میکند. فقط بدانید که طبق داده های دانشکده پزشکی هاروارد، آزمایشات کنترل شده طولانی مدت و تصادفی در رژیم کتو محدود است، بنابراین معلوم نیست که آیا کتو برای طولانی مدت بی خطر و موثر است یا خیر. در اغلب اوقات، کاهش وزن در حد نیم تا یک کیلوگرم در هفته برای موثرترین مدیریت وزن در طولانی مدت توصیه میشود. Article has  been c​re at᠎ed by GSA C​ontent G​enerator DEMO​!

ازآنجاکه بهسادگی نمیتوان بهمدت طولانی رژیم غذایی افراد را کنترل کرد، تفکیک اثرهای خاص هر نوع غذا بر بدن دشوار است. دارچین و ده عدد هل را در لیوانی آب جوش بریزید و زمان دهید تا دم بکشد سپس از این دمنوش برای کنترل اعصاب استفاده کنید. بسیاری از تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک می تواند حملات صرع را کاهش دهد، مخصوصا در کسانی که با دارو، صرعشان کنترل نمی شود. این نشان میدهد که محیط میکروبی روده برای رژیم غذایی کتونی لازم است تا تشنجها را به طور موثر کاهش دهد.

محرکهای تشنج صرعیفرد مبتلا به صرع به طور مکرر دچار تشنج میشود. با این حال اگر کودک ۲ یا ۳ داروی ضد تشنج را بدون موفقیت تجربه کرده است یا از مصرف داروها اثرات جانبی جدی متوجه وی است رژیم کتوژنیک شانسی جهت داشتن زندگی طبیعی در اختیار او قرار میدهد. حتی پس از جراحی موفقیتآمیز، برخی از افراد ممکن است برای جلوگیری از تشنج به مصرف داروهای ضد تشنج ادامه دهند؛ اما ممکن است بتوانند داروهای کمتری در دوزهای کاهش یافته مصرف کنند. اما لازم است بدانید که بسته به وزن شما این کاهش وزن میتواند متفاوت باشد.

استراحت کافی، خواب عمیق و آرام از مهم ترین نکاتی است که در تسکین حملات بیماران مبتلا به صرع از سوی درمانگران توصیه شده است. بیماران مبتلا به صرع بهتر است از انواع غذاهای آماده، انواع گوشت های قرمز، سس، گوجه فرنگی، عدس، سیب زمینی کمتر در رژیم غذایی روزانه خود استفاده کنند. برای اینکه رژیم کتو را بهتر درک کنید، یک ماشین دوگانه سوز را در نظر بگیرید. از طرفی این نوع رژیم غذایی در میزان خواب، استرس و میزان روابط عاطفی شما با اطرافیانتان تاثیرات منفی شدیدی دارد که اینها همگی جهت داشتن یک روند روتین و منظم در مسیر دستیابی به وزن دلخواه لازم هستند.

مطالعات نشان دادهاند رژیم غذایی کتوژنیک و مدیترانهای ترکیب میکروارگانیسمهای روده را بهشکلی تغییر میدهند که برای فرد مفید است. اجسامی کتونی سه ترکیب حاصل از متابولیسم چربی ها هستند که به طور عادی در ادرار دفع می شوند. جواب بله است اما در شروع رژیم کتوژنیک بسیار مهم میباشد که به طور قابل ملاحظهای کربوهیدرات دریافتی خود را کاهش دهید. رژیم کتوژنیک (یا به طور خلاصه رژیم کتو) یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که فواید زیادی برای سلامتی دارد.

بنابراین، مشخص نیست که آیا خوردن غذایی که تحت فراوری بیشتری قرار گرفته است، فراتر از کیفیت نامطلوب رژیم غذایی، روی سلامتی تأثیر منفی میگذارد. از مصرف سبزیجات رژیم کتوژنیک در ماه رمضان ، فستینگ یا روزه در رژیم لاغری کتو سبز برگ نترسید. ورزش اگرچه برای لاغر شدن لازم نیست اما میتواند به شما در کاهش وزن سریع بهترین روغن برای رژیم کتوژنیک تر کمک کند. همچنین، میتوانید همین وعده غذایی را در منزل تهیه کنید که میتواند سرشار از چربی و قند و نمک باشد؛ اما فوقفراوریشده نباشد.

بهعنوان مثال، میتوانید برگر و سیبزمینی سرخشده را از فروشگاه غذاهای فوری بخرید که علاوهبر فوقفراوریشده بودن، سرشار از چربی و قند و نمک است. هنوز مشخص نیست که آیا تفاوتهای کوچک در زوال شناختی مرتبط با مصرف بیشتر غذاهای فوقفراوریشده در سطح افراد تأثیر معنیداری میگذارد. این ورزش هوازی به تجهیزات زیاد و گرانی نیاز ندارد و انجام دادن تمرینهای آن نیز چندان سخت نیست و مانند سایر ورزشها از تمرینهای سبک آغاز میشود و رفته رفته سنگینتر میشوند تا جایی که در یک جلسه بتوانید حدود ۱۵۰۰ کالری رژیم کتوژنیک در کبد چرب و دیابت بسوزانید.

تمرینات مقاومتی یا تمرینی قدرتی مانند وزنه برداری همچنین میتونه بیماری کبد چرب را بهبود بخشد. رژیم کتوژنیک، کیتو یا کتو یه رژیم کم کربوهیدرات، پر چرب و با پروتئین متوسط هست. تاکنون فقط در مورد نمونه رژیم لوکرب به عنوان یک رژیم غذایی موثر در درمان چاقی صحبت کردیم، حال قصد داریم به معرفی ویژگی های یک رژیم غذایی و انواع رژیم های غذایی صحبت کنیم پس با ما همراه باشید. پس به هیچ عنوان نباید مواد غذایی که دارای کربوهیدرات است مصرف گردد. پس نیازی به ذخیره سازی آن ندارید.

اگر در حال حاضر رژیم غذایی کم کربوهیدارت دارید و همه ی آن چه را که انتظار داشتید بدست آوردید، و مزایایی را که امیدوار بودید، دریافت می کنید، دیگر نیازی نیست که در مورد سطح کتونها و عوارض احتمالی آن ها نگرانی داشته باشید. اما شکلهای دیگر این رژیم را میتوان به صورتهای مختلفی انجام داد. همچنین پژوهشگران علاقمند شدند تا تاثیر آن را در دیگر وضعیت های عصبی مورد بررسی قرار دهند. همچنین گفتنی است که میوه آووکادو بسیار کم کالری است و در هر وعده تنها 138 کالری به بدن شما می رساند.

پژوهشهای انجامشده نشان میدهند که هر دو رژیم غذایی میتوانند برخی از این تغییرات را معکوس کنند و عملکرد شناختی را احتمالاً با کاهش التهاب مضر بهبود بخشند. مطالعات نشان میدهد که فیبرهای محلول ممکن است باعث کاهش وزن شوند. اینجا است که مطالعات آزمایشگاهی با استفاده از حیوانات بسیار مفید است. اگر به هر دلیلی ترجیح میدهید تا از کربوهیدراتهای پیچیدهتر مانند غلات کامل همراه با کالری کمتر استفاده کنید، میتوانید غذاهای حاوی فیبر بالاتر استفاده کنید؛ غذاهایی که با سرعت بیشتری نیز هضم میشوند. برای این منظور کربوهیدرات دریافتی خود را کمتر کرده و دوباره وضعیت خود را بررسی کنید.