رژیم کتوژنیک؛ موثرترین روش کاهش وزن

رژیم کتوژنیک می تواند به کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم نمونه رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه ۴ هفته ای رایگان لاغری سریع متابولیک دارد. رژیم کتوژنیک میتواند به شما در از دست دادن چربی اضافی که با دیابت و سندرم متابولیک در ارتباط است، کمک کند. خیلی ساده است، همه مواد را در مخلوط کن بریزید و با هم مخلوط کنید! این صبحانه کتوژنیک را میتوانید به عنوان دسر هم مصرف کنید. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد.  This c᠎ontent has be᠎en g᠎enerated with GSA Content  Gener ator D᠎emov er sion .

آیا کشک در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ مغز قادر به استفاده از این سوخت جایگزین به جای روش همیشگی (استفاده از گلوکز به عنوان سوخت) میباشد که در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی به صورت صحیح عمل نمیکند. در این رژیم نسبت ها بدین صورت خواهد بود، 60 درصد چربی، 35 درصد پروتئین و 5 درصد کربوهیدرات. در این رژیم مصرف غذاهای با کربوهیدرات بالا از جمله انواع خاصی از غلات، سبزیجات، غذاهای نشاسته ای، حبوبات و بعضی میوه ها ممنوع است. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را نیز بیاورید، که می تواند کاهش هوس و پایبندی به برنامه غذایی خود را بسیار آسان تر کند.  This w as c reat ed wi th the  help of GSA C ontent᠎ G​enerator DE MO.

اگر چه شروع رژیم کتوژنیک می تواند چالش برانگیز باشد اما چندین نکته و ترفند وجود دارد که می توانید برای آسان تر کردن آن از آن ها استفاده کنید. با استفاده از مواد موجود در لیست زیر میتوانید دسرها و شیرینی های مجاز در رژیم کتوژنیک را برای خود تهیه کنید. که حاوی کربوهیدرات هستند تماماً به برنامه غذایی شما بستگی دارد و باید به میزان مصرف مجاز کربوهیدرات روزانه خود توجه داشته باشید. بسیاری از وب سایت ها، وبلاگ های غذا، برنامه ها و کتاب های آشپزی نیز دستور العمل ها و ایده های غذایی مناسب کتو را ارائه می دهند که می توانید از آن ها برای ایجاد منوی سفارشی خود استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک بر این اصل استوار است که با تخلیه کربوهیدرات های بدن که منبع اصلی انرژی آن هستند، می توانید بدن را وادار به سوزاندن چربی برای سوخت و ساز کنید و در نتیجه کاهش وزن را به حداکثر برسانید. مزه این پنکیک خیلی شبیه پنکیک عادی است. آووکادو و تخم مرغ را با نمک و فلفل مزه دار کنید. این غذا را میتوانید تا 4 روز در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. همچنین می توانید سیب زمینی سرخ شده را با سبزیجات عوض کنید. بسیاری از وعده های غذایی رستوران ها را می توان کتو پسند کرد.

در رستوران های مکزیکی می توانید هر نوع گوشتی را با پنیر اضافی، گواکامول، سس سالسا و خامه ترش میل کنید. اکثر رستوران ها، نوعی غذای گوشتی یا ماهی را ارائه می دهند. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود. مطالعه دیگر روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) وزن کم کردند.

پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید. تخم مرغ، خامه، خردل خشک و فلفل را در یک کاسه با هم مخلوط کنید. در یک کاسه متوسط، تخم مرغ، پنیر خامهای و پیاز را با هم مخلوط کنید. شما میتوانید آن را بعد از ورزش، هنگام پیادهروی و حتی وقتی تازه از رختخواب بیرون آمدهاید بخورید. پس میتوایند بعد از طی یک دوره حدودا دو یا سه ماهه دوباره مانند قبل کربوهیدرات بخورید. اما اگر نمی خواهید که به طور مداوم کتو باشید می تونید برای ۱ ماه انجام بدید و بعد کربوهیدرات سالم رو تا روزی ۱۵۰ گرم مصرف کنید. Th is a​rticle has be en done with t᠎he  help  of GSA Conten᠎t Gene ra᠎tor DEMO!

اگر هنگام شروع رژیم کتوژنیک احساس می کنید سطح انرژی شما بسیار کاهش می یابد، کاهش کربوهیدرات ها را کاهش دهید و مطمئن شوید که این کار را بهجای یک باره، به تدریج انجام دهید. شما باید با یک سایت معتبر کار کنید تا مطمئن شوید که رژیم کتوژنیک را به شیوه ایی سالم، بدون افزایش خطر عوارض یا عوارض جانبی منفی دنبال می کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام خمیر پنکیک مصرف شود. در همین هنگام، برنار مکفدن، یکی از چهرههای شاخص جنبش تناسب اندام در آمریکا، پرهیز غذایی را در جامعهٔ آمریکا، بهعنوان وسیلهای برای دستیابی به سلامتی جسمانی ترویج نموده و مورد توجه عامهٔ مردم قرار داد.

در رژیمهای معمولی، افراد تا حد امکان از چربی پرهیز میکنند، درحالیکه در رژیم کتو، شما میتوانید از انواع صبحانه کتوژنیک پرچربی لذت ببرید؛ چیزی که احتمالا همیشه آرزوی آن را داشتید. مقدار مصرف پروتئین هم متوسطه یعنی چیزی حدود ۱۱۲ گرم گوشت، ماهی یا مرغ در هر وعده است. آیا رژیم کتو برای افراد مبتلا به دیابت مناسب است؟ برخی از چربی های بدن باعث بالا رفتن قند خون و بالا رفتن متابولیسم بدن می شوند ، این عملیات خود عامل به وجود آورنده دیابت است. این رویکرد غذایی در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به دنبال کاهش A1C خود هستند، محبوبیت فزاینده ایی پیدا کرده است که میانگین اندازه گیری دو تا سه ماهه سطح قند خون است.

حتی زمانیکه فرایندهایی که به زوال عقل منجر میشود، رخ نمیدهند، مغز پیر تغییرات زیستی و ساختاری را میگذراند که با بدترشدن عملکرد شناختی همراه است. این مواد را با یکدیگر ترکیب کرده و میل کنید. وقتی وقتتان کم است، به غذاهای کتویی منجمد سالم توجه کنید. آرد نارگیل اگرچه واقعا خوشمزه و مفید است، اما گزینه مناسبی برای پخت پنکیک نیست، چون پنکیکهایی که با آرد نارگیل پخته میشوند شباهتی به پنکیک نداشته و خیلی سریع خشک میشوند. تخم مرغهای تازه، پیازچه، خامه، پنیر و بیکن همگی در قالب مافین پخته میشوند تا برای صبحانه یا ناهار سرو شوند.

چه کسانی رژیم کتوژنیک گرفتن قالب مافین را خیلی خوب چرب کنید. یک تابه نچسب را روی حرارت متوسط گرم کنید. مافین تخم مرغ یکی از گزینههای عالی برای صبحانه کتوژنیک است، بهخصوص وقتی به آن بیکن اضافه کنید. آووکادو، پنیر، بیکن یا تخم مرغ اضافی اضافه کنید. اگر تمایل به خوردن میوه دارید، گزینه های کم قند مانند توت فرنگی، تمشک و زغال اخته را انتخاب کنید و آنها را در حد اعتدال مصرف کنید. اگر برای شروع یک روز پرکار، نیاز به یک صبحانه عالی دارید، آووکادو پر شده با تخم مرغ یک گزینه فوقالعاده است.

این صبحانه کتوژنیک خیلی هیجانانگیز است و آنقدر مغذی است که شما میتوانید حتی در وعده نهار و شام هم از آن استفاده کنید. با توجه به اینکه چقدر میخواهید تخم مرغهایتان سفت باشد میتوانید زمان پخت آن را بیشتر کنید. وقتی حبابهای کوچکی را روی پنکیک دیدید، آن را برگردانید و به پختن ادامه دهید تا دو طرف پنکیک قهوهای شود. برای هر پنکیک، 3 تا 4 قاشق غذاخوری خمیر را در ماهیتابه بریزید. طبیبان یونان باستان برخی بیماریها و از جمله صرع را با تغییر در رژیم غذایی بیماران درمان میکردند.

مقاوم به درمان . سابقه این نوع درمان غذایی صرع به دهه 1920 میلادی بازمیگردد، اما با ساخت داروهای ضد صرع، این روش درمان کمکم به فراموشی سپرده شد تا آنکه دوباره در اواسط دهه 90 میلادی، “جیم آبراهامز” که پسرش از صرع مقاوم به درمان رنج میبرد و با این روش به خوبی درمان شده بود، با تأسیس «بنیاد چارلی» به ترویج مجدد آن پرداخت. مبنای اصلی رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر برنامه غذایی شما باید شامل گوشت، ماهی، کره دانه ها و مغزها، روغن های سالم، آووکادو و حجم بالایی از سبزیجات با کربوهیدرات پایین تشکیل شده باشد.

شما باید اکثر وعده های غذایی کتوژنیک و محصولات کتویی خود را بر اساس مواد غذایی زیر تنظیم کنید: گوشت، ماهی های چرب، تخم مرغ، کره و خامه، پنیر، آجیل و دانه ها، روغن های سالم، آووکادو، سبزیجات کم کربوهیدرات و چاشنی ها. پنکیک را با کره و شربت سرو کنید! اگر از خوردن تخم مرغ برای صبحانه خسته شدهاید، اسموتی کره بادام زمینی یک صبحانه کتوژنیک خیلی خوب است. این یکی از پرتکرارترین سوالات در رژیم کتوژنیک است. یکی دیگر از عوارض جانبی می تواند “آنفولانزای کتو” باشد که ممکن است سردرد، ضعف، تحریک پذیری، بوی بد دهان و خستگی باشد.

این صبحانه کتویی یا صبحانه کتوژنیک فقط 4 کربوهیدرات خالص در هر وعده دارد و یک صبحانه خوشمزه است که با آرد بادام و پنیر خامهای درست میشود! این یک فراخوان برای همه دوستداران بادام زمینی است! سندروم تخمدان پلی کیستیک: رژیم کتو میتواند به کاهش سطح انسولین کمک کند، که ممکن است نقش کلیدی در سندروم تخمدان پلی کیستیک داشته باشد. زمانیکه به مقدار زیادی کربوهیدرات کاهش پیدا کند، بدن وارد مرحله ای به نام کتوسیس میشود. اما اگرچه ممکن است این رژیم در تمرین کمک کند، اما ممکن است به اندازه رژیمهای دیگر برای حداکثر عملکرد کمک کننده نباشد.

موثرترین روش کنترل رژیم غذایی که تاکنون محققان برای کاهش رشد سرطان کشف کردند استفاده از رژیم کتوژنیک است. برنامه ریزی وعده های غذایی خود از قبل نیز ممکن است مفید باشد و می تواند به شما در صرفه جویی در وقت اضافی در طول هفته کمک کند. به دلیل محدودیت استفاده از پروتئین و کربوهیدرات در این رژیم، طبخ غذا در این رژیم بسیار مهم است. برای جلوگیری از عوارض جانبی مانند آنفولانزای کتو، برنامه غذایی خود را به تدریج تغییر دهید. بیکنها را به 8 قسمت تقسیم کنید.

شما میتوانید این مافینهای خوشمزه را پس از سرد شدن، در فریزر بگذارید و هر وقت خواستید از آنها استفاده کنید، چند ثانیه در ماکروفر گرم کنید. اگر تصمیم گرفتید که رژیم لاغری سریع و رژیم کتوژنیک (چربی بالا، کربوهیدرات پایین) رو امتحان کنید، میتونید با یک نمونه برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری حساب شده، گام های موثر و مفیدی رو بردارید. سپس شروع به کاهش آهسته کربوهیدرات دریافتی خود در یک دوره چند هفته ایی کنید، در حالی که به تدریج مصرف چربی های غذایی خود را افزایش دهید تا کالری خود را ثابت نگه دارید.