کنترل تشنج با رژیم کتوژنیک

اینجاست که دوباره پای ارتباط رژیم کتوژنیک و کبد چرب به داستان باز نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت میشه. در این شرایط، کبد با شکستن چربیهای ذخیره بدن اجسام کتونی تولید میکند تا به عنوان سوخت جایگزین از آن استفاده شود؛ بدین صورت باعث کاهش چربی ذخیره بدن میشود. حتی میتوانید برای دسر نیز یک تخته پنیر مخلوط یا انواع توتها را با خامه سفارش بدهید. همچنین در دورههای رژیم کتو، وعدههای غذایی مبتنی بر تخممرغ نیز مانند املت یا تخممرغ و بیکن، گزینهی مناسبی است. یبوست: رژیم کتوژنیک خیلی شامل منابع فیبر نمیشود، از این رو ممکن است منجر به یبوست شود. رژیم کتوژنیک پر پروتئین: این نوع رژیم کتو مشابه رژیم استاندارد است، تنها میزان بیشتری پروتئین را شامل میشود. این بیماری یک بیماری خطرناک است که اسیدیتهی خون را افزایش میدهد؛ بنابراین هر شخصی که این دارو را مصرف میکند باید از رژیم کتو اجتناب کند. هنگام پایبندی به یک رژیم غذایی، دانستن این مهم که رژیم کتوژنیک لاغری شامل مصرف چه مواد غذایی میشود مهم است.

رژیم کتوژنیک (یا به طور خلاصه رژیم کتو) رژیم غذایی شامل کربوهیدرات محدود و چربی بسیار است که فواید بسیاری را برای بدن به همراه دارد. رژیم کتو میتواند برای کاهش وزن ناگهانی مفید باشد، اما پایبندی به آن برای طولانی مدت توصیه نمیشود. به عبارت دیگر، کتوزیس وضعیتی است که در آن بدن به جای کربوهیدرات، از چربی برای تولید انرژی استفاده میکند. برای گرفتن یک رژیم کتوژنتیک در ابتدا باید بدانید که از چه غذاهایی می توانید استفاده کنید و چه غذاهایی را نباید مصرف کرد. نتایج یک پژوهش در مجله « اروپایی تغذیه» نشان میدهد که مصرف روزانه ۴۲ گرم پنیر، با کاهش ده درصدی خطر بیماری قلبی و سکته مغزی همراه است. در دنیای کاهش وزن و لاغری، همیشه به رژیمهای غذایی با کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا توجه زیادی میشود. بیشتر سلولهای بدن ترجیح میدهند تا برای تولید انرژی از قند خون (که از مصرف کربوهیدرات ها به دست می آید) استفاده کنند.

کتوژنیک یعنی چه

متناوباً برخی از خدمات تحویل غذا حتی گزینههای مناسب کتو را برای یک روش سریع و راحت برای لذت بردن از وعدههای غذایی کتو در خانه ارائه میدهند. رژیم کتوژنیک دوره ای (CKD): این نوع رژیم کتو شامل دورههایی می شود که در آن مصرف کربوهیدرات بالاتر میرود. علائم آنفلوانزای کتو گزارششده شامل اسهال، یبوست و استفراغ است. اطلاعات موجود در این مطلب مربوط به رژیم کتوژنیک لاغری استاندارد میشوند، اما بسیاری از نکاتی که درباره این رژیم گفته میشود برای دیگر انواع رژیم کتو نیز صدق میکند. رژیم کتوژنیک لاغری یکی دیگر از رژیمهای غذایی است که گفته میشود کمک قابل توجهی به لاغری و سلامت بدن میکند.

این باعث میشه که چربی سوزی و لاغری در کنار سلامت کبد اتفاق بیوفته. هنگامی که شما کربوهیدرات مصرف نمیکنید ، قند خون شما کاهش می یابد و چربی از سلول های شما آزاد می شود و به کبد می رود. مشکلات کبدی: اگر کبد بیش از حد مجبور به شکستن چربی شود، ممکن است بیماریهای موجود در آن وخامت بیشتری پیدا کنند. زمانی که قند کافی برای سلولها در جریان خون موجود نباشد، بدن شروع به شکستن چربیهای ذخیره شده در بدن به مولکولهایی به نام اجسام کتونی میکنند؛ این فرایند کتوزیس نام دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا درباره انواع رژیم کتوژنیک، فواید آن برای بدن و لاغری، مواد غذایی موجود در این رژیم و عوارض احتمالی آن صحبت کنیم. همچنین می توانید سیب زمینی سرخ شده را با سبزیجات عوض کنید. ۴. غذاهای مناسب کاهش وزن را انتخاب کنید.

مورد جذاب دیگر در این نوع رژیم، آزاد بودن استفاده از غذاهای لذیذی مانند همبرگر است که البته باید آن را بدون نان استفاده کنید. غذاهای شیرین: نوشابه، آبمیوه، کیک، آبنبات، بستنی و … چنین مواردی شامل مواد غذایی شیرین (نوشابه، آبمیوه، انواع اسموتی، کیک، بستنی و آبنبات) ، غلات و مواد نشاستهدار (محصولات گندم، رنج، پاستا و غلات صبحانه)، میوهها (شامل تمامی انواع میوه، به غیر از میوههایی همچون بلوبری، تمشک، یا توت فرنگی)، ریشه سبزیجات و تجهها (سیب زمینی، سیبزمینی شیرین، هویج و زردک) ، محصولات کم چرب یا رژیمی (مایونز کم چرب و سس سالاد کم چرب) و بعضی سسها و چاشنیها انواع ناسالم چربی (روغن گیاهی فراوری شده و مایونز) میشود. از آنجایی که رژیم کتوژنیک لاغری کربوهیدرات اندکی دارد، مقادیر بالایی چربی و پروتئین را شامل میشود.

فروشگاه کتوژنیک

آب مناسبترین گزینه است و فاقد کربوهیدرات است. تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ایمنی رژیم کتو در طولانیمدت تعیین شود. هنگامی که وقت کافی ندارید به وعدههای غذایی کتو یخزده سالم نگاه کنید هنگام رفتن به میهمانیهای اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستانتان، ممکن است بخواهید غذای خود را بیاورید. بر خلاف دیگر رژیم های غذایی با کربوهیدارت پایین، رژیم کتو بر چربی که مسئول تهیه و تولید ۹۰ درصد انرژی روزانه مورد نیاز بدن است تمرکز میکند. در حالی که رژیم کتو می تواند به کاهش وزن کمک کند ، سایر الگوهای غذایی نیاز به محدودیت کمتری دارند ونسبت به رژیم کتو کم خطرتر هستند. رژیم کتوژنیک رژیمی کم کربوهیدرات و پر چربی است، در نتیجه از خوردن مواد غذایی که مقادیر بالایی کربوهیدرات دارند باید خودداری شود.  Th᠎is ​data was wri tten by GSA Content Ge nerator  DE​MO​!

میتوانید این نوع غذاها را سفارش بدهید و هر نوع غذای پر کربوهیدرات را با سبزیهای اضافی جایگزین کنید. پس قبل از شروع این رژیم با پزشک یا متخصص تغذیه در ارتباط باشید و توصیه های لازم از جمله کنترل منظم قند خون ، مصرف داروها و انجام اقدمات لازم در مواجه با قند خون پایین را آموزش ببینید و پیگیری کنید. برای مثال پس از ۵ روز رژیم کتوژنیک، ۲ روز کربوهیدرات بیشتری مصرف میشود.

رژیم غذایی کتوژنیک چیست

عادت دادن سلول های بدن به مصرف اجسام کتونی به جای گلوکز برای تولید انرژی عموما بعد از دو تا چهار روز مصرف کمتر از ۲۰ تا ۵۰ گرم روزانه کربوهیدرات میسر میشود. بعضی از کسایی که رژیم کتو رو شروع میکنن بعد از مدتی احساس میکنن دچار استُپ وزنی شدن؛ یعنی دیگه لاغر نمیشن یا حداقل، وزنشون پایین نمیاد. شروع یک رژیم لیزی کتو می تواند انعطاف پذیرتر از رژیم غذایی کتوژینگ سنتی باشد که به این معنی است که رژیم لیزی کتو می تواند بیشتر شما را به سمت خود بکشاند و جذب کند. این رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات باعث می شود که وارد کتوز شوید، جایی که بدن شما شروع به سوزاندن چربی برای انرژی می کند.