مزایا و معایب رژیم کتوژنیک چیست ؟

با رعایت رژیم غذایی کتوژنیک باید قید خیلی چیز نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت ها را بزنید. وقتی که رژیم غذایی کتو را آغاز میکنید باید چربی بیشتر و کربوهیدرات کمتر مصرف کنید. اگرچه رژیم غذایی کتوژنیک برای بیشتر افراد سالم هیچ خطری ندارد اما ممکن است در حین سازگاری بدنتان با این رژیم، عوارض جانبی اولیهای را تجربه کنید. آنفولانزای کتو که آنفولانزای کربوهیدرات نیز نامیده میشود، اصطلاحی است که توسط پیروان آن برای توصیف علائمی که هنگام شروع رژیم تجربه میکنند، ابداع کردهاند.

رژیم کتوژنیک برای بدنسازان

این بیماری را نخستین بار هرمان دوزه در دههٔ ۱۹۶۰ میلادی توصیف کرد. بهتر است که این غذا را بدون کشک خورد. برای نتیجهی بهتر در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید. برخی مکملهای غذایی مثل روغنهای تریگلیسرید با زنجیره متوسط و مواد معدنی میتوانند در رژیم کتوژنیک فواید زیادی برای سلامتی داشته باشند. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند. سخت نگرفتن در رژیم و مصرف مکملهای مواد معدنی (Mineral Supplements) میتوانند به شما کمک کند.

علائم مشخصی نشان میدهند که شما وارد وضعیت کتون زدگی شدید؛ مانند افزایش تشنگی، خشکی دهان، تکرر ادرار و کاهش اشتها یا کاهش گرسنگی. افزایش توانایی های ذهنی و تمرکز: از آنجایی که چربی یک منبع فشرده تر انرژی نسبت به گلوکز میباشد، برای تغذیه مغز بهتر است و به همین دلیل دچار نوسان عملکرد مغزی و کاهش تمرکز نخواهید شد.- پیشگیری از بیماریها: کتوسیس نشان داده که میتواند از التهابات پیشگیری کند. با توجه به اینکه سوخت و ساز بدن در راستای وجود دیابت تغییرات بسیاری دارد، افزایش قند خون می تواند سبب به وجود آمدن اختلالاتی در راستای عملکرد انسولین گردد. علائم این عارضه شامل کاهش سطح انرژی و ضعف در عملکرد مغز، اختلالات خواب، افزایش اشتها، مشکلات گوارشی و عدم توانایی در ورزش است. در رژیم کتو اساس رژیم بر کاهش مصرف کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی، نشاسته، برنج، نان و… ) و افزایش مصرف پروتئین و چربی است.

برخی افراد ممکن است بر اثر قطع ناگهانی شکر دچار علائمی همچون نشانه های آنفلونزا شوند. البته تحقیقات نشان داده اثر مثبت این رژیم بر روی کبد چرب بسیار بیشتر از اثر مخرب آن است. کار را با بررسی برچسب مواد غذایی و بررسی میزان چربی و کربوهیدرات و فیبر نوشتهشده بر روی آن آغاز کنید تا ببینید چطور میتوانید مواد غذایی موردعلاقهتان را در رژیم بگنجانید. البته امروزه همه ما میدانیم که غذایی که میخوریم میتواند بر ظاهر پوست ما تأثیر بگذارد. اگرچه رژیم کتوژنیک برای افراد سالم یک رژیم امن و بی خطر است اما اگر بدن با این رژیم سازگار شود، ممکن است عوارض جانبی را بهمراه داشته باشد که به این عوارض، keto flu گفته می شود که معمولا طی چند روز ظاهر می شود. اگر به توضیحاتی که قبل تر داده شد توجه کرده باشین، قطعا میدونید که وظیفه انسولین توی بدن انسان رسوندن قند به سلول و یا ذخیره کردن اون به شکل چربی هستش.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. خارج شدن از استپ وزنی نی نی سایت|رژیم مدیترانه ای دکتر کرمانی|برنامه ترب نی نی سایتمصرف چربی های سالم رژیم غذایی لاغری سریع نه تنها به شما احساس سیری می دهد، بلکه باعث می شود که در طول روز پرخوری نکنید و وزن تان افزایش پیدا نکند. همچنین گزارش شده است که رژیم کتو باعث بهبود کیفیت خواب میشود. رژیم غذایی کتو دارای نسخههای متفاوتی است.

سعی کنید تا در بلندمدت نوع سبزیجات و گوشتها را تغییر دهید زیرا هر نوع از آنها، مواد مغذی و فواید متفاوتی برای سلامتی دارند. تخم مرغ: تخم مرغ غنی شده یا امگا را خریداری کنید. صبحانه: تخم مرغ نیمرو با بیکن و قارچ. صبحانه: املت ژامبون و پنیر با سبزیجات. همچنین وعدههای غذایی تهیهشده از تخممرغ گزینههای بسیار خوبی هستند مانند املت یا تخممرغ و بیکن. رژیم کتوژنیک، یک رژیم بسیار کم کربوهیدرات و پرچربی است که با رژیم غذایی اتکینز و رژیم غذایی کم کربوهیدرات شباهتهایی دارد. در حال حاضر، به نظر میرسد تحقیقات محدود نشان میدهد که رژیم کتوژنیک ممکن است اندازه تومور و سرعت پیشرفت برخی سرطانها را کاهش دهد. مطالعهای قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا ۷۵ درصد افزایش میدهد. Conte​nt w as c​re​at᠎ed ​by GSA C​onte᠎nt Gen erator  Demover​si᠎on​.

همچنین وقتی سطح انسولین پایین است، هورمون های مفیدی مانند هورمون رشد و سایر هورمون های مرتبط با قدرت بدنی بیشتر ترشح میشوند. این نمونه بهترین رژیم لاغری نه تنها یک روش بسیار موثر برای از دست دادن چربی است، بلکه نقش قابل توجهی در کاهش اشتها دارد. رژیم کتوژنیک موجب تقویت حساسیت به انسولین و کاهش چربی میشود و برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ یا پیش دیابت، فواید سلامتی زیادی دارد. وقتی سطح انسولین بسیار کم شود، چربی سوزی میتواند به طرز چشمگیری افزایش یابد. احتمالا تاکنون متوجه شده اید که شهرت بد چربی ها درست نیست. حتی ممکن است کمی هم بد اخلاق شوید! حتی هویج و پیاز، چون شاخص گلیسمی بالایی دارند و این با رژیم در تضاد است. بسیاری از افرادی که بدون راهنمایی پزشک رژیم پرچرب کتو را آغاز میکنند، سطح بالایی از کلسترول را تجربه خواهند کرد که عامل اصلی ابتلا به بیماریهای قلبی و دیابت است.

تخمین زده شده است که حدود 25٪ از افرادی که رژیم کتو را تجربه می کنند ، این علائم را تجربه می نمایند ، که خستگی شایع ترین آنها است. نکته حائز اهمیت این است که از طریق کتوژنیک می توان عضلهسازی را صورت داد. زمانی که این اتفاق میافتد، بدن شما برای تأمین انرژی از طریق چربیسوزی بسیار بهتر عمل میکند. میتوانید این روغنها را به غذاهای خود اضافه کنید تا انرژی شما را بیشتر و به افزایش میزان کتونها کمک کنند. اینگونه چربی ها خیلی سریع جذب بدن شده و مستقیم به کبد فرستاده میشود تا انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند.چه مواد غذایی در رژیم کتوژنیک وجود ندارد؟

2. مورد دوم که شاید از مورد اول هم مهم تر باشه این هست که با یکدفعه رو آوردن به مصرف کربوهیدرات، امکان ابتلا به بیماری دیابت، بیماری های قلبی و فشار خون، بخصوص برای افرادی که چاق هستن وجود داره. با این حال، در سال های اخیر، کتو به دلیل توانایی خود در کاهش وزن مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، سه گروه اغلب نیاز به توجه ویژه دارند. با توجه به تحقیقاتی که انجام شد، دانشمندان متوجه شدن که مصرف نکردن یک سری از مواد غذایی یک دوره زمانی کوتاه ( به خصوص خانواده غذاهای حاوی کربوهیدرات )، به کاهش میزان تشنج در بیماران مبتلا به صرع کمک میکنه.

میوه: همه میوهها بهاستثنای بخش کوچکی از میوههای خانواده توت مانند توتفرنگی. سبزیجات بخش مهمی از این رژیم را تشکیل میدهند. رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم بزند. رژیم کتوژنیک محبوب است، ولی آیا برای شما مفید است؟ با این که شما نیازی به مکمل غذایی ندارید، بعضی از آنها ممکن است مفید باشند. مانند هر چیز دیگری، رژیم کتوژنیک نیز طرفداران و منتقدانی دارد اما باید گفت که این رژیم یک برنامه غذایی سالم به شما میدهد. قبل از آغاز رژیم کتوژنیک باید یک آزمایش خون کامل انجام دهید. بهجای کربوهیدرات یا نشاسته، سبزیجات بیشتری سفارش دهید و برای دسر، پنیر میل کنید. مواد معدنی: برای متعادل کردن میزان املاح و آب بدن، میتوانید مقداری نمک یا مواد معدنی دیگر به غذای خود اضافه کنید.