مدل های مختلف شیرآلات حمام


هیچ چیز مثل دوش آب سرد در ابتدای صبح، نمی‌تواند، حس رخوت و خواب آلودگی را از انسان دور کرده و او را برای یک روز عالی آمده کند؛ همچنین یک دوش آب گرم، بهترین راهکار برای رفع خستگی یک روز کاری است. بدون شک در اختیار داشتن یک شیر حمام باکیفیت و مناسب، از مهم‌ترین ملزومات تجربه یک حمام لذت‌بخش است.

در حال حاضر شیرآلات حمام با تنوع بالایی تولید می‌شوند؛ به نحوی که هر کس با توجه به سلیقه، ویژگی‌های حمام و البته بودجه اقتصادی، می‌تواند محصول مناسب خود را انتخاب کند اما از طرفی تنوع بالای محصول، ممکن است، باعث سردرگمی برخی افراد شود؛ به همین علت در ادامه مقاله قصد داریم، به معرفی مدل‌های مختلف شیرآلات حمام بپردازیم.

انواع شیرآلات حمام

شیرآلات حمام کلاسیک (پیچی)

شیرآلات کلاسیک یا پیچی، همان شیرهای سنتی هستند که دو عدد دستگیره پیچان برای تنظیم میزان فشار و دمای آب دارند. این شیرآلات برای بخش‌های مختلف منزل از جمله حمام تولید می‌گردند.

از جمله ویژگی‌های شیرآلات کلاسیک این است که وجود علائم آبی و قرمز بر روی دسته‌های شیر، به ترتیب نشان دهنده جریان آب گرم و سرد هستند؛ به این ترتیب برای تنظیم دما و همچنین فشار خروج آب باید هر دو دستگیره شیر را به میزان کافی بپیچانیم؛ بنابراین می‌توان گفت، ایراد بزرگ شیر حمام از نوع کلاسیک، این است که امکان هدر رفتن آب در حین استفاده از آن بسیار زیاد می‌باشد؛ در عوض این شیرآلات، قیمت بسیار مناسبی دارند و ظاهری سنتی به حمام می‌بخشند.

شیرآلات حمام اهرمی

شیرآلات اهرمی را می‌توان رایج‌ترین و پرفروش‌ترین شیرآلات در حال حاضر دانست؛ این شیرآلات، مجهز به یک دستگیره اهرمی جهت تنظیم فشار و دمای آب بوده و در مقایسه با شیرآلات کلاسیک به میزان قابل توجهی در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند؛ از این رو به خصوص برای حمام مناسب بوده و با توجه به استقبال مردم از آنها، شاهد تنوع بالای شیرآلات حمام اهرمی از نظر طرح و رنگ می‌باشیم.

شیرآلات حمام سه تکه‌ای

شیرآلات سه تکه‌ای را می‌توان نمونه‌ای از شیرهای شیک و مدرن مناسب حمام دانست؛ همان طور که تا حدودی مشخص است؛ این شیرآلات از سه قسمت تشکیل شده و برای نصب آنها لازم است که سه سوراخ بر روی دیوار حمام تعبیه شود.

لازم به توضیح است که شیرآلات حمام سه تکه‌ای در دو نوع تولید می‌شوند؛ یک نمونه آنها از دو اهرم (یکی برای تنظیم میزان فشار آب سرد و دیگری برای آب گرم)، به علاوه یک قسمت برای خروج آب تشکیل شده و فاقد سردوش و شیلنگ است؛ اما نمونه دیگر، دارای یک اهرم (برای تنظیم فشار و دمای آب)، یک سردوش و یک شیلنگ است.

شیرآلات حمام چهار تکه‌ای

این شیرآلات از جهاتی شبیه به شیرهای سه تکه هستند؛ با این تفاوت که برای نصب به چهار سوراخ بر روی دیوار نیاز دارند؛ علاوه بر این شیرآلات حمام چهار تکه‌ای، دو اهرم جداگانه برای تنظیم آب و گرم سرد دارند؛ همچنین دارای لوله نازل، شیلنگ و سردوش هستند. با استفاده از این شیرآلات، تنظیم فشار و دمای آب، خیلی سریع و آسان انجام می‌شود.

شیرآلات حمام توکار

به طور کلی انواع شیرآلات را می‌توان به دسته کلی روکار و توکار تقسیم نمود. نام این محصولات تا حدودی ماهیت آنها را نشان می‌دهد. نکته قابل ذکر این است که در مورد شیرآلات حمام توکار، به غیر از اهرم تنظیم کننده فشار آب و دوش، سایر بخش‌های شیر در داخل دیوار تعبیه شده‌اند. هدف اصلی طراحی و تولید این شیرآلات، اشغال کمتر فضا است؛ علاوه بر این، شیر توکار ظاهری مدرن و مرتب به فضا می‌بخشد.

شیرآلات توکار، نسبت به شیرآلات روکار معمولی، قیمت بالاتری دارند؛ علاوه بر این بزرگترین عیب آنها، هزینه بالای نصب و سختی انجام این کار است.

شیرآلات حمام پایه بلند

شیرآلات حمام پایه بلند یا ایستاده، نمونه خاصی از شیرهای حمامی هستند که از یک پایه بلند، اهرم و لوله خروج آب تشکیل شده‌اند؛ این شیرآلات، ظاهری لوکس و امروزی به حمام می‌بخشند و در مدل‌های مختلف طراحی می‌گردند؛ برخی از آنها دارای شیلنگ متحرک هستند.

نکته شایان ذکر در مورد شیرآلات پایه بلند حمام، جریان یافتن آب از کف است؛ بنابراین در هنگام ساخت خانه یا بازسازی کامل حمام می‌توان آنها رانصب نمود؛ علاوه بر این در مقایسه با محصولات قبلی، قیمت بالاتری دارند.

شیرآلات حمام ترموستاتیک

شیرآلات حمام ترموستاتیک، یکی دیگر از نمونه‌های مدرن و لاکچری شیرآلات ساختمانی هستند. ویژگی مهم و مزیت اصلی این محصولات آن است که شما پیش از ورود به حمام فقط یک بار دمای آب را تنظیم می‌کنید و تا آخر زمان استحمام، دمای آب ثابت می‌ماند؛ حتی اگر هم‌زمان با استحمام، از سایر شیرهای موجود در ساختمان نیز استفاده شود؛ دمای آب تغییر نمی‌کند. ناگفته نماند که تا زمان استحمام بعدی نیز دمای در نظر گرفته شده، ثابت است، مگر این که مجدداً تنظیم شود.

شیرآلات حمام دیجیتال

بدون شک شیرآلات حمام دیجیتال، جدیدترین و لاکچری‌ترین محصولات حوزه خود هستند. ویژگی بارز این شیرآلات، مجهز بودن آنان به صفحه نمایش است؛ در واقع کار تنظیم دما و فشار آب آنها به واسطه صفحه نمایش انجام می‌شود؛ حال این صفحه نمایش، ممکن است، لمسی یا دکمه‌ای باشد؛ همچنین امکان اعمال تنظیمات به وسیله ریموت و از راه دور نیز وجود دارد.

به طور کلی شیرآلات حمام دیجیتال از هر نظر بی عیب و نقص به نظر می‌رسند؛ اغلب دارای یک سردوش سایز بزرگ یا متوسط ثابت و یک عدد دوش متحرک (دوش تلفنی) هستند؛ ارتفاع دوش نیز به راحتی و به وسیله دکمه‌هایی قابل تنظیم است؛ البته قیمت بالای این کالاها باعث می‌شود که هر کسی آنها را خریداری نکند.

با توجه به آنچه گفته شد، باز و بسته کردن و همچنین تنظیم دما و فشار آب خروجی در شیرآلات دیجیتال حمامی، خیلی راحت و با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود؛ از این رو می‌توان گفت که این شیرها به نحو قابل ملاحظه‌ای در مصرف آب صرفه‌جویی می‌کنند.

کدام شیر حمام را خریداری کنیم؟

پاسخ به سوال مطرح شده، به عوامل مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی خریدار و نظر شخصی وی بستگی دارد. بی تردید اگر به دنبال ارزان‌ترین محصول هستید، باید به سراغ شیرآلات حمامی کلاسیک بروید؛ اما در صورتی که خواهان یک کالای نسبتاً امروزی با قیمت مناسب هستید، توصیه می‌کنیم، شیرآلات اهرمی را انتخاب کنید؛ البته در صورت کوچک بودن حمام، شیرهای توکار مناسب‌تر به نظر می‌رسند؛ همچنین بسته به میزان بودجه و سلیقه، می‌توان به ترتیب، شیرهای چند تکه، ایستاده، ترموستاتیک یا دیجیتال را خریداری نمود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link