نشانه ها و روش های درمانی خانگی و گیاهی “بیماری صرع”

خرید مواد غذایی رژیم کتوژنیک رژیم لاغری کتوژنیک که انسولین تولیدی و مورد نیاز شما را کاهش میدهد که همراه با ایجاد تغغیرات در سبک زندگی نظیر ورزش کردن و کاهش وزن، به درمان نمونه رژیم کتوژنیک ۲۸ روزه ۴ هفته ای رایگان لاغری سریع آن کمک میکند. اکنون هم پژوهش جدید “UCLA” برای اولین بار یک پیوند علمی روشن را کشف کرده است که چگونه یک رژیم غذایی کتونی میتواند تعداد حملات را در صرع با پاسخ نهفته در جمعیت عظیم باکتریهایی که در روده ما زندگی میکنند، کاهش دهد. برای به حداقل رساندن عوارض رژیم کتوژنیک بهتر است که در چندین هفته اول از یک رژیم کم کربوهیدرات بهره ببرید.

بعد از 2 هفته مجدد برای خودتون برنامه غذایی تهیه کنید تا به نتیجه مورد نظر برسید. تا از این طریق سنجش مایعات بدن یک کودک مقدور گردد و عوارض جانبی احتمالی مورد بررسی قرار گیرد. عدم وجود روی در بدن افراد مبتلا به صرع منجر به تشنج می شود بنابراین داشتن یک رژیم مناسب که به اندازه ی کافی روی دارد، برای درمان تشنج مناسب است. در حالی که کمبود مطالعات بالینی قوی درباره تأثیر رژیم های کتوژنیک وجود دارد ، اما شواهد کافی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی می تواند به سلامت روان کمک کند.

بسته به عوامل ذکر شده، چیزی حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد کالری ها، از چربی ها در یک رژیم غذایی کتوژنیک بدست می آید (حتی در رژیم مخصوص بیماران صرعی این رقم به ۹۰ درصد هم می رسد). یک مقاله در سال 2013 نشان داد ، به عنوان مثال ، دو زن مبتلا به اختلال دو قطبی نوع II که بیش از دو سال رژیم کتوژنیک داشتند ، هر دو با رژیم غذایی نسبت به دارو تثبیت خلق و خوی بهتری داشتند. پروتئین: زمانی که افراد ابتدا کربوهیدرات را در رژیم غذایی خود کاهش دهند، به نظر نمی رسد که میزان پروتئین مصرفی آن ها به عنوان کتوز چیز مهمی به نظر برسد اما رفته رفته اهمیت آن بیشتر به چشم می آید.

در رژیم کتوژنیک میزان مصرف کربوهیدرات ها به شدت کم می شود و به 5 درصد می رسد. بدن شما در حالت عادی قند و کربوهیدرات رو به عنوان سوخت استفاده می کنه (بعنی همون بنزین) حالا ما تو این رژیم اونو بسیار محدود می کنیم. این رژیم غذایی امروزه به عنوان درمانی برای صرع شناخته شده و برای این بیماران بسیار مفید است. چون در رژیم کتوژنیک میزان مصرف کربوهیدرات بسیار کم است؛ چربیها به عنوان منبع انرژی بدن فعال میشوند و در نتیجه، کتونها در بدن ایجاد میشوند.

از والدین خواسته می شود تا میزان اجسام کتونی در ادرار را بررسی کنند. این رژیم برای هر کسی مجاز نیست، کسی که قصد استفاده از این رژیم را دارد باید شرایط خود را بررسی کند و بر اساس آن ها عمل کند معمولا رژیم کتو برای افرادی که اضافه وزن دارند و یا نیاز به سوخت ساز مفید دارند یا به دیابت نوع دو مبتلا هستند، مناسب است. علاوه بر این پیش از شروع رژیم حتما افرادی از نزدیکان یا متخصص هایی در این حوزه را از شروع رژیم خود مطلع کنید.

اما این حالت در برخی شرایط متفاوت است مانند کتواسیدوز دیابتی، وضعیتی خطرناک برای افرادی که بدن آن ها انسولین تولید نمی کند که در وهله ی اول در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۱ مشاهده می شود و بعد در بیماران مبتلا دیابت نوع ۲ که وابسته به انسولین هستند. استفاده از رژیم کتوژنیک برای افرادی که به دلیل چاقی، مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند سندرم متابولیک، دیابت، فشار خون، چربی خون، سکته قلبی، سکته مغزی و سرطان میباشند مفید است. این ممکن است به این دلیل باشد که بدن به کالری بیشتری برای تبدیل چربی به انرژی نیاز دارد نسبت به کالری که برای تبدیل کربوهیدارت به انرژی نیاز است.

چربی: بیشتر کالری مورد نیاز در یک رژیم غذایی کتوژنیک از چربی ها بدست می آید که برای انرژی استفاده می­شود. با این حال، در طول زمان، برخی (شاید اغلب) افراد باید دقت بیشتری در مورد مقدار پروتئین مصرفی خود داشته باشند زیرا اینطور به نظر می رسد که بدن بسیاری از افراد در تبدیل پروتئین به گلوکز (گلوکونئوژنز) رفته رفته «بهتر» عمل می کند. حالا هنگامی که این حجم از چربی ها را مصرف می کنید، قطعا به این فکر می کنید که نوع چربی مصرفی تا چه میزان می تواند مهم باشد.

کربوهیدرات: بیشترین چیزی که در چگونگی رژیم غذایی کتوژنیک تعیین کننده است، به مقدار کربوهیدرات خوراکی و همچنین میزان متابولیسم و سطح فعالیت افراد بستگی دارد. بهترین نتیجه از رژیم اتکینز زمانی حاصل میشود که از محدودیت ۱۰ گرم کربوهیدرات در روز آغاز وسپس آن را به تدریج به ۲۰ گرم افزایش دهیم تا بهترین نتیجه کتوز حاصل شود. کربوهیدرات ها می توانند از 25-150 گرم در روز متفاوت باشند. ۱ قاشق چایخوری قند ۴ گرم و ۱ قاشق غذا خوری قند ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص دارد. منوهای تغذیه ای کم کربوهیدراتی با کالری اندک را بررسی کنید و توجه کنید که در این رژیم ها باید مقدار مصرف کربوهیدارت خالص کمتر از ۵۰ گرم در روز باشد.

در صورت شروع این رژیم غذایی حتما با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و از او بخواهید منوهای مختلف غذایی در اختیارتان قرار دهد تا نیازهای تغذیه شما را برآورده سازد. بنابراین بهتر است به جای اینکه اسم یک رژیم را کتوژنیک بنامیم، بگوییم که این رژیم تا چه حد کتوژنیک است زیرا مقدار مصرف کربوهیدرات ها در آن می تواند متفاوت باشد. بسیاری از داروهایی که ثابت شده است به بیماران دو قطبی کمک می کنند دارای خواص ضد تشنج هستند که ارتباطی بین رژیم کم کربوهیدرات و چربی و تأثیرات آن بر مغز ایجاد کرده است.

محققان بر این باورند که با مصرف کتونها در مغز ، مقادیر کمتری از التهاب مشاهده شده است. این کتونها انرژی لازم مغز را تامین خواهند کرد. باید در این روش 70 درصد چربی، 20 درصد پروتئین ، 10 تا 15 درصد کربوهیدرات به بدن برسد، با این برنامه غذایی می توان به مقداری بیشتری کربوهیدرات را نسبت به دیگر برنامهها مصرف کرد. نکته مهمی که باید به یاد داشته باشید این است که رژیم های غذایی کتوژنیک همواره از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر شخصی باید مطابق با خصوصیات بدن خود رژیم مناسبش را دریافت کند.

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک رژیم غذایی باید براي هر شخص بهصورت جداگانه بر اساس وضعیت اجتماعی، اقتصادي و فرهنگ غذایی خانواده تنظیم گردد. در این مقاله ، ما به تاثیر رژیم های کتوژنیک بر مغز و شرایط بهداشت روان و چگونگی اثرات کتون برای تثبیت خلق و خو می پردازیم. رژیم کتوژنیک در عین مفید بودن احتمالا دارای اثرات سویی چون ابتلا به سنگ کلیه، یبوست، کاهش آب بدن، افزایش خطر شکستگی استخوان و بالا رفتن کلسترول خون می باشد.از آنجا که رژیم فوق دارای تمام ویتامین ها و عناصر معدنی لازم برای بدن نمی باشد، لذا متخصصین تغذیه مکمل های آهن، اسید فولیک، کلسیم و ویتامین دی را همراه این رژیم توصیه می کنند.

در این رژیم به صورت دوره ای غذاهای کتو در کنار خوراکی هایی با کربوهیدرات بالا مصرف می شود. دلیلش هم اینه که هورمون استرس باعث بالا رفتن سطح قند خون شما میشه. انسولین یک هورمون است که به بدن این امکان را می دهد تا قند را ذخیره یا به عنوان سوخت مصرف کند. برنامههای مراجعه مجدد کودک در فواصل سه ماهه و برای نوزادان در فواصل یک ماهه تنظیم میشود. معمولا گرفتن رژیم کتوژنیک باعث بهبود شرایط بیماری صرع و کاهش نیاز به استفاده از داروها میشود.

استفاده از این رژیم غذایی مانع آسیب به میتوکندری ها و افزایش تخریب سلول های بدن می شود. مواد غذایی تخمیر شده مانند ساورکرات، کیمچی، لبنیات و کفیر نارگیل در هر نصف فنجان ۱ تا ۲ گرم کربوهیدرات خالص دارند. یعنی شما باید مصرف کربوهیدرات رو کم کنید (حدوداً بین 20 تا 40 گرم روزانه) و بجاش مصرف پروتئین و از همه مهمتر چربی سالم رو افزایش بدید. مقادیر کتونی در صورتی که رژیم به طور صحیح کار کند باید بین ۸۰ تا ۱۶۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد.

به طور کلی توصیه می شود در صورتی که تمایل دارید سطح کتون خون را اندازه گیری کنید باید توجه داشته باشید که چیزی بین .۵ mmol/L تا ۳ mmol/L باشد. همچنین برخی از بافت های بدن ترجیح میدهند زمانی که کتون در دسترسشان است از آن ها استفاده کنند، (برای مثال، عضله ی قلب در صورت وجود از یک کتون به طور خاص برای سوخت استفاده می کند). برنامه کتوژنیک یک برنامه طولانی مدت است ولی استفاده نامحدود در کودک طراحی نشده است. ولی در صورت پاسخ دهی مناسب کودک به رژیم داروها با مقدار پایین تر انتخاب می شوند و احتمال قطع آنها وجود دارد. This post w᠎as w ri tten  by GSA C ontent Gener᠎at or​ D​em ov᠎ersion.

حالا برای خروج از رژیم کتوژنیک نیازی نیست که به صورت دقیق کربوهیدراتها را بشمارید. به این ترتیب دیگر وسط هفته نیازی نیست برای خرید مواد غذایی بیرون بروید. مکانیسم دیگر مطرح شده بهبود انرژیرسانی به مغز با رژیم کتوژنیک است. رژیم کتوژنیک میتواند با کاهش علائم این بیماری شده و در جهت بهبود و پیشگیری از بروز آن موثر باشد. مطالعات بالینی تصادفی سازی شده نیاز به بررسی چگونگی تاثیر رژیم های کتوژنیک بر بیماران سرطانی دارد. رژیم کتو به جای اینکه بر روی کالری شماری، محدود کردن حجم غذا، ورزش بیش از حد یا انگیزه بسیار زیاد تمرکز کند، نگاه متفاوتی به کاهش وزن و بهبود سلامتی دارد.

رژیم غذایی کتوژنیک نه تنها باعث لاغری و کاهش وزن میشود، بلکه بهترین روش برای معکوس کردن روند پیشروی بیماری خطرناک دیابت نوع 2 هم به شمار می رود. پس کم کردن آنها ممکن است کمک کند. رژیم های غذایی مانند اتکینز ابتدا با نوعی رژیم غذایی کتوژنیک بسیار کم کربوهیدرات آغاز می شود، اما کم کم مقداری کربوهیدرات به رژیم خود اضافه می کنند. کربوهیدرات منبع سوخت مورد علاقه بدن است که آن را شکسته و به گلوکز تبدیل می کند. برخلاف تصور عمومی که گلوکز برای مغز ضروری است ، اجسام کتونی تولید شده از چربی ، مانند هیدروکسی بوتیرات بتا ، می توانند سوخت آماده جایگزینی به جای گلوکز برای مغز فراهم کنند.

رژیم کتوژنیک نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم است که بدن شما را مجبور می کند برای داشتن انرژی به جای استفاده از گلوکز شروع به سوختن چربی های انباشته کند. بنابراین در روزهای تمرین شما مجاز به مصرف بیشتر کربوهیدرات هستید. برای رعایت همین نکته در رژیم کتوژنیک باید یکبار لیست غذاهای مجاز به همراه مقدار ارزش غذایی که دارند رو مقایسه کنید و برای خودتون یادداشت کنید. کربوهیدرات 5 درصد: برخی از انواع مجاز سبزیجات، دانه ها و میوه ها دارای مقدار کمی کربوهیدرات هستند. هر ۲ قاشق غذاخوری از کره آجیلها و دانه ها ۴ گرم کربوهیدرات خالص دارد.