مشاوره تغذیه | ویزیت تغذیه در منزل | مشاوره تغذیه در منزل


دریافت برنامه تغذیه تنها برای کاهش وزن نمی باشد بلکه افرادی که دارای مشکلاتی همچون ریفلاکس معده ، یبوست ، سوء تغذیه و غیره هستند نیز می توانند برای برطرف کردن مشکل خود با دکتر مهدی شادنوش مشاوره نمایند. بهتر است بدانید که مشاوره تغذیه باعث ارتقای سلامت بدنی و رشدی کودکان و بزرگسالان می شود. یک دکتر تغذیه خوب پس از شنیدن مشکلات و انتظارات شما از رژیم درمانی برای تان برنامه غذایی سالم و مقوی تنظیم می کند که به سلامت روحی و جسمی شما آسیبی وارد نکند. به این نکته توجه داشته باشید که برای تهیه یک رژیم درمانی مناسب برای شما موارد مختلفی لحاظ می شود و در پایان متخصص تغذیه یک رژیم غذایی مناسب با قد و وزن شما برای تان تهیه می کند.

 

مشاوره تغذیه

اهمیت مشاوره تغذیه

همانطور که می دانید غذا خوردن از جمله مهم ترین نیازهای هر فرد محسوب می شود و تغذیه مناسب رابطه مستقیمی با سلامت روحی و جسمی و طول عمر شما دارد و داشتن یک تغذیه مناسب و صحیح تنها با داشتن علم تغذیه فراهم می شود.

یک مشاوره تغذیه اطلاعات کافی درباره ارزش مواد غذایی و علم تغذیه را دارد و همچنین یک متخصص تغذیه نحوه تغذیه هر فرد را با توجه به نیازهای بدن او می تواند تعیین نماید. مشاوره تغذیه مخصوص یک قشر خاص و گروه سنی مشخصی نبوده و برای تمای افراد با سن های متفاوت انجام می شود.

 

مشاوره تغذیهمهم ترین وظایف یک متخصص تغذیه خوب چیست؟

  • یک مشاوره تغذیه خوب باید توضیحات جامع و کاملی را درباره تغذیه و نحوه رژیم درمانی به مراجعین ارائه دهد.
  • نیازهای مراجعین را مشخص نموده و درباره آن ها با او صحبت کند.
  • یک برنامه غذایی خوب و متنوع برای بیماران خود تنظیم نماید.
  • میزان اثر بخشی و تاثیرات برنامه غذایی را در بیمار مشخص نماید.
  • با صحبت کردن با بیمار میزان انگیزه آن ها را افزایش داده و آن ها را برای پیروی از رژیم غذایی تشویق کنند.
  • مشکلات و هنجاری های تغذیه ای را شناسایی کرده و اقدام به برطرف کردن آن ها کند.
  • در صورت امکان برنامه های اجرایی جهت رفع مشکلات تغذیه در جامعه تنظیم نماید.
  • برنامه ها و دستورالعمل هایی برای افزایش ارزش غذایی مواد خوراکی تهیه کند.
  • درباره جدیدترین و آخرین اخبار مربوط به تغذیه اطلاعات جامعی داشته باشد.

مشاوره تغذیه در منزل

در برخی از مواقع که بیمار به دلیل داشتن شراط ویژه نتواند حضوری برای مشاوره به متخصص تغذیه مراجعه کند می تواند از خدمات مشاوره تغذیه در منزل و ویزیت تغذیه در منزل استفاده کند.

 

مشاوره تغذیه

انتخاب بهترین مشاور تغذیه

برای انتخاب یک مشاور تغذیه خوب می توانید از دوستان آشنایان خود پرس و جو کنید یا در گوگل جستجو نمایید. پس از تهیه لیستی از بهترین متخصصین تغذیه درباره آن ها تحقیق کرده و پس از آن برای مشاوره تغذیه نزد بهترین آن ها بروید. در جلسه مشاوره تمامی انتظارات و هدف خود را به او بگویید تا به درستی شما را راهنمایی کند. به این نکته مهم توجه کنید که اگر دچار بیماری خاصی هستید و دارو استفاده می کنید نیز به او بگویید تا بتواند برنامه غذایی مناسبی را برای تان تهیه نماید.

هزینه مشاوره تغذیه چقدر می باشد؟

هزینه مشاوره تغذیه با توجه به دستمزد بهترین متخصص تغذیه ، هزینه جلسات و دوره درمانی و غیره تعیین می شود. به این نکته مهم توجه کنید که صرفا به خاطر هزینه به هر مشاور تغذیه ای مراجعه نکرده و ابتدا درباره او تحقیق کنید.

مشاوره آنلاین

باید بگوییم افرادی که می خواهند با دکتر مهدی شادنوش یکی از بهترین متخصصین تغذیه مشاوره آنلاین داشته باشند می توانند از طریق اینستاگرام یا وب سایت این کار را انجام دهند. همچنین افراد می توانند از طریق وب سایت ایشان به صورت اینترنتی رژیم غذایی دریافت کنند.

مشاوره تغذیه

 

نکات قابل توجه برای چاق شدن

مشاور تغذیه به شما توصیه می کند که برای چاق شدن چربی استفاده نکنید و از مصرف آن ها خودداری نمایید. بعنوان مثال برای چاق شدن از چیپس و شکلات و این قبیل خوراکی ها میل نکنید. شما می توانید از غذا های حاوی پروتئین و غذا های کم چرب همچون تن ماهی ، غذاهای دریایی ، سینه مرغ ، بوقلمون ، گوشت کم چرب ، میوه و سبزیجات استفاده کنید.

نکته دیگر این است که برای چاق شدن تا حد زیادی آب بنوشید. توصیه می شود روزانه دو لیتر آب میل کنید. البته لازم به ذکر است این مقدار آب برای انسان عادی زیاد است اما در افزایش وزن بسیار تاثیرگذار می باشد. یکی از راحت ترین کارهایی که افراد لاغر می توانند برای افزایش وزن خود انجام دهند ، خوابیدن است. این افراد باید شب ها حداقل به مدت 8 ساعت بخوابند.

توجه داشته باشید که برای چاق شدن اصلا به سمت مواد غذایی پر خطر همچون شکر و شیرینی نروید. این مواد غذایی موجب افزایش وزن پر خطر شده و باعث بروز بیماری می شوند.

یکی دیگر از اقداماتی که افراد لاغر باید انجام دهند این است که باید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش دهند. یعنی حتی اگر در هر وعده میزان کمی غذا می خورید اما با افزایش وعده های غذای خود می توانید به افزایش وزن خود کمک کنید.

مشاور تغذیه برای چاق شدن

بسیاری از افرادی که از کمبود وزن برخوردارند ، همواره به دنبال بهترین راه حل برای چاق شدن هستند. اما زمانی که این افراد تحت نظر پزشک متخصص رژیم غذایی مناسبی داشته باشند ، به صورت سالم و بدون مواجه شدن با عوارض خاصی وزن خود را افزایش می دهند. اما نکته قابل توجه برای افزایش وزن و چاق شدن این است که باید ابتدا دلیل لاغری فرد مورد بررسی قرار گیرد و بر اساس آن رژیم غذایی مناسبی برای ایشان در نظر گرفته شود.

تجویز دارو

در مواقعی که فرد به شدت دچار کمبود وزن می باشد ، مشاوره تغذیه علاوه بر رژیم غذایی دارو هایی برای فرد تجویز می کند.

 

مشاوره تغذیه

 

پیامدهای مشاوره تغذیه بر سلامت روان

مشاوره تغذیه که در واقع یک زیر شاخه مشاوره فردی به شمار می رود که به فرد این امتیاز را می دهد که مواد خوارکی مفید و مغذی را از موارد مضر تمیز داده و در برنامه غذایی روزانه خود جای دهد. این کار موجب می شود که شخص از سلامت جسمانی و روانی مناسبی بهره مند شود. مشاوره تغذیه با تکیه به علم و دانش خود می تواند میزان ویتامین و پروتئین های بدن که رو افول هستند را با ارائه رژیم غذایی مناسب می توانند جبران کنند و مانعی برای مریضی و یا کاهش وزن ناگهانی فرد شوند.

این کار کمک می کند که شخص از زندگی سالم و با کیفیت مناسبی برخوردار باشد. طبیعتا برای داشتن بدنی سالم می بایست که از روان سالمی برخوردار باشید و بلعکس روان سالم بدون بدن سالم ممکن نخواهد بود. جسم بدون برنامه غذایی سالم از مشاوره تغذیه نمی تواند سالم و بدون عارضه باشد. بهتر است که به خاطر داشته باشید که سلامت جسم و روان آدمی در گرو مواد خوراکی مصرفی در روز می باشد. تغذیه نقش بسیار با ارزشی دارد زیرا می تواند ضعف سیستم ایمنی بدن را با برنامه و علم بهبود بخشید فقط کافی است برای دریافت برنامه غذایی مناسب با وضعیت خود به مشاوره تغذیه مراجعه کنید.

چرا باید به مشاور تغذیه مراجعه کرد؟

همانطور که اطلاع دارید تغذیه و سلامت روان با یکدیگر رابطه مستقیم دارند. کاسته شدن از میزان ویتامین و کالری های بدن در ابتلا به افسردگی ، اختلال های خلقی و شناختی می تواند اثر منفی بگذارد. به عنوان مثال سطح ویتامین دی برای بهبود افسردگی مناسب است و یا اسید فولیک به از میان بردن استرس ، اضطراب ، وحشت و دیگر موارد می تواند کمک بسیاری کند. به یاد داشته باشید که برای بدن سالم با روحی سالم می بایست به مشاور تغذیه مراجعه کنید که بتواند با ارائه مشاوره تغذیه به شما بدنی سالم را به شما هدیه کند.

علل عمده لاغری و چاق نشدن افراد

  • سابقه خانوادگی

یکی از شایع ترین دلایل لاغری سابقه خانوادگی است که به صورت ارثی افراد از توده بدنی کمی برخوردارند.

  • متابولیسم بالا

افرادی که از متابولیسم بالایی برخوردارند انرژی چندانی از غذا دریافت نمی کنند و این امر موجب شده تا افزایش وزن نداشته باشند.

  • فعالیت های بدنی منظم

افرادی همچون ورزشکاران که فعالیت های بدنی منظم و بالایی دارند ، میزان کالری بیشتری می سوزانند و این امر موجب کاهش وزن آن ها خواهد شد.

 

مشاوره تغذیه

 

رژیم لاغری

بسیاری از افراد بر این باورند که برای لاغر شدن باید رژیم غذایی خود را محدود کنند. اما باید بدانید که رژیم بدان معنا نیست که مصرف مواد غذایی را محدود کنید. در واقع رژیم لاغری یعنی رسیدن به لاغری متناسب و تناسب اندام ، همچنین رژیم گرفتن نباید سلامت بدن را تهدید کند. به طور کلی بدن به همه 4 گروه مواد غذایی هرم غذایی نیاز دارد ، اما برای رسیدن به تناسب اندام باید مصرف همه آن ها را در تعادل قرار دهیم. در ادامه به برخی باور های غلطی که درباره رژیم لاغری وجود دارد می پردازیم.

وعده های غذایی خود را حذف نکنید. زمانی که شما یکی از وعده های اصلی یا میان وعده خود را حذف می کنید ، به لاغر شدن خود کمکی نخواهید کرد. در واقع با این کار گرسنه تر می شوید و به غذای بیشتری احتیاج پیدا می کنید. بنابراین بیشتر غذا می خورید یا به سمت غذا های ناسالم می روید. مصرف میان وعده مغذی از پرخوری جلوگیری می کند. زیرا قند خون ثابت مانده و سوخت و ساز بدن قوی خواهد شد. میزان کالری میان وعده باید بین 200 یا کمتر باشد و متشکل از فیبر ، چربی سالم و پروتئین باشد. به عنوان مثال آجیل ، دانه ها ، میوه های خشک ، سیب یا کره بادام زمینی از بهترین میان وعده ها هستند.

نباید در مصرف غذا های سالم زیاده روی کنید. مواد غذایی سالم از کالری بالایی برخوردار هستند ، مثلا با وجود اینکه روغن زیتون مزیت های زیادی دارد ، اما زمانی که مقدار زیادی از آن مصرف شود کالری دریافتی را به شدت افزایش داده و منجر به بالا رفتن وزن خواهد شد. از برنامه غذایی خود چربی را حذف نکنید. چرا که بدن برای سوزاندن به چربی نیازمند است. چربی های سالم باعث می شود که شما خیلی زود سیر شوید و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهند.



Source link