بعد از آب، این نوشیدنی بیشترین مصرف را دارد! اما چرا؟؟؟


به نظر شما کدام نوشیدنی بعد از آب بیشترین مصرف را در کل دنیا دارد؟ برای اطلاع بیشتر اینجا کلیک کنید.

بعد از آب، این نوشیدنی بیشترین مصرف را دارد! اما چرا؟؟؟

نوشیدن مایعات در طول روز به حفظ انرژی بدن کمک شایانی می‌کند. آب از مهم‌ترین نوشیدنی‌ها در سراسر دنیا است و مصرف آن در زندگی روزمره به شدت توصیه می‌شود. با این حال بعضی از افراد هستند که در کنار آب نیز از نوشیدنی‌های دیگری استفاده می‌کنند. قهوه جزو نوشیدنی‌های است که به وفور در تمامی بخش‌های اداری و تفریحی مشاهده می‌شود. به دلیل محبوبیت هر چه بیشتر این نوشیدنی در تمام دنیا، فروشگاه‌های بسیاری اقدام به فروش انواع قهوه می‌کنند. در همین راستا فروشگاه الفاکافه از پیش قدمان این حوزه محسوب می‌شود. به همین جهت برای آشنایی هر چه بیشتر قهوه و نحوه فروش آن در این فروشگاه پرطرفدار با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

نوشیدن قهوه

همه چیز در مورد تاریخچه قهوه

قبل از اینکه در مورد مزایای فروشگاه الفاکافه آشنا شویم، بهتر است تا در مورد تاریخچه قهوه اطلاعاتی داشته‌باشیم. روایت‌های مختلفی به جهت اینکه قهوه برای اولین بار چگونه کشف شد؟ وجود دارد. با این حال حکایت‌های بسیار حاکی بر این است که یک گله دار اتیوپی در قرن نهم برای اولین بار موفق به یافتن قهوه شد. بعد از کشف قهوه که در واقع شبیه به توت‌های کوچک است، مردم بسیاری علاقه مند به این نوشیدنی شده‌اند و هر ساله شاهد افزایش آمار خرید قهوه در کل دنیا هستیم. از طرفی نوشیدنی‌های بسیاری نیز که ماده اصلی آن قهوه می‌باشد، شکل گرفت.

آشنایی با دو نوع قهوه بسیار محبوب

فروشگاهی به جهت خرید قهوه مناسب است که هر نوع قهوه به صورت دانه و پودری را عرضه کند. الفاکافه جزو این دسته از فروشگاه‌ها است که اصلی‌ترین نوع قهوه‌ها با بهترین کیفیت ممکن را به خریداران خود تقدیم می‌کند. عربیکا و روبوستا از قهوه‌های محبوب به شمار می‌آید. برای توضیحات بیشتر در مورد این گونه نوشیدنی‌ها می‌توانید از مشاوران الفاکافه کمک بگیرید تا با تست ذائقه شناسی مناسب‌ترین نوع قهوه را به شما ارائه دهند. با این حال معرفی جامع قهوه عربیکا و روبوستا به شرح زیر می‌باشد.

قهوه عربیکا

هنگامی که برای خرید قهوه به فروشگاه‌های مربوطه از جمله الفاکافه مراجعه می‌کنید با دو نوع عمده قهوه عربیکا و روبوستا مواجه می‌شوید. اگر فردی دوست دار قهوه‌ با عطر و طعم شگفت انگیز هستید، قهوه عربیکا به شما پیشنهاد می‌شود. درختان این نوع قهوه در مناطقی همچون یمن، اتیوپی، سودان و گواتمالا رشد می‌کنند. درختان قهوه عربیکا در ارتفاع حدود هزار تا دو هزار متر از سطح دریا قابلیت رشد را دارند. در ضمن اینگونه از درختان نسبت به شرایط آب و هوایی بسیار حساس بوده و در مقابل هر گونه آفت سریع آسیب می‌بیند. نکته دیگری که ارزش قهوه عربیکا را به مقدار زیادی افزایش داده مقدار کافئین کم‌تر آن به نسبت بقیه قهوه‌ها است. در نتیجه افرادی که کافئین برای آن‌ها مضر می‌باشد ولی علاقه مند به قهوه هستند، می‌توانند از قهوه عربیکا استفاده کنند.

قهوه روبوستا

از طرفی نوع دیگر از قهوه که به فراوانی در فروشگاه الفاکافه قابل رویت است، قهوه روبوستا نامیده می‌شود. برخلاف نوع عربیکا، قهوه روبوستا کافئین بیشتری دارد. کافئین بیشتر باعث ایجاد طعم تلخ‌تر این نوع قهوه می‌شود. در نتیجه برای تهیه قهوه‌های نظیر اسپرسو، قهوه روبوستا مناسب‌ترین گزینه است. گیاه این نوع قهوه بسیار مقاوم‌تر از نوع عربیکا می‌باشد و در ارتفاعات پایین‌تری به نسبت عربیکا رشد می‌کند. به همین دلیل قیمت قهوه روبوستا مقرون به صرفه‌تر است و قیمت آن در مناسب‌ترین گزینه ممکن در فروشگاه الفاکافه قابل خریداری می‌باشد. کشورهای تولید کننده این نوع قهوه ویتنام، برزیل، اندونزی و هند هستند.

قیمت انواع قهوه

انواع نوشیدنی‌های بی‌نظیر گرم و سرد قهوه

با قهوه عربیکا و روبوستای مرغوبی که از الفاکافه خریداری می‌کنید، قادر به خلق نوشیدنی‌های گرم و سرد بسیاری خواهید بود. با این حال این نکته را نیز بدانید که امروزه قهوه سرد به دلیل کافئین بالا و قابلیت نگهداری در یخچال طرفداران زیادی به خود دارد. به همین دلیل آگاهی از انواع نوشیدنی‌های قهوه برای علاقه مندان به این نوع نوشیدنی‌ها بسیار جذاب می‌باشد. انواع نوشیدنی‌های بی‌نظیر گرم و سرد قهوه شامل موارد زیر است.

  • کاپوچینو: کاپوچینو از نوشیدنی‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. در نتیجه در بسیاری از منوهای کافه قابل رویت است. طرز تهیه آن نیز به این صورت می‌باشد که ابتدا قهوه‌ای غلیظ تهیه می‌شود. بعد از آن شیر پرچرب را گرم کرده و قبل از جوشیدن، از روی شعله بردارید. شیر گرم را با همزن به مقداری هم بزنید تا کف کند. قهوه‌ای که از قبل آماده کرده‌اید را در لیوان ریخته و سپس شیر را به آن اضافه کنید.
  • فراپه: از نوشیدنی‌های سرد قهوه، می‌توان به فراپه اشاره کرد. این نوع نوشیدنی در کشورهای یونان و قبرس بسیار طرفدار دارد. طرز تهیه آن نیز به این طریق است که یک قاشق غذا خوری پودر قهوه فوری را به همراه یک فنجان شیر ترکیب کرده و مقداری بستنی و یخ را به آن اضافه نمایید. کسانی که به قهوه شیرین علاقه دارند، می‌توانند از مقداری شکر نیز در آن استفاده کنند.
  • آیس موکا: از نوشیدنی‌های ساده که پایه اصلی آن قهوه است، آیس موکا نام دارد. برای تهیه آن مقداری سس شکلات، نصف فنجان شیر، وانیل و یک فنجان قهوه را با یکدیگر مخلوط کرده و در یخچال قرار می‌دهیم. در صورت تمایل نیز این نوشیدنی را می‌توانید با بستنی نیز میل کنید.
  • آمریکانو: آمریکانو نوعی اسپرسو است. برای تهیه آمریکانو نیاز به قهوه مرغوب می‌باشد که می‌توانید از فروشگاه الفاکافه کمک بگیرید. بعد از آن آب را به مقدار یک به دو به قهوه اسپرسو باید اضافه نمایید.

قیمت قهوه باکیفیت به چه عواملی بستگی دارد؟

از مهم‌ترین قسمت‌های خرید هر نوع نوشیدنی، قیمت آن است. در نتیجه قیمت قهوه نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد. تولید و عرضه قهوه در کشورهای خارجی باعث شده تا عواملی نظیر واسطه در قیمت قهوه تاثیر بسزایی داشته‌باشد. در واقع کار اصلی واسطه این است که اقدام به خرید قهوه از تامین کنندگان را می‌کند و همراه با هزینه‌های جانبی به خریدار نهایی تحویل می‌دهد. با این حال قیمت تمام شده به فاکتورهای متعددی از جمله برند، درجه رست شدن، نوع قهوه، عطر، طعم، کیفیت و دیگر مواردی به این شکل بستگی دارد. با تمام این عوامل سوالی که در ذهن خریداران قهوه پیش می‌آید این است که برای خرید قهوه به چه فروشگاهی رجوع کنیم؟ یکی از این فروشگاه‌ها الفاکافه نام دارد که در ادامه به بررسی کامل این فروشگاه پرداخته می‌شود.

قهوه مرغوب

برای خرید قهوه مرغوب چه فروشگاهی پیشنهاد می‌شود؟

کسانی که به دنبال خرید قهوه ساز مرغوب و قهوه باکیفیت هستند، می‌توانند فروشگاه الفاکافه را جزو انتخاب‌های خود در نظر بگیرند. این فروشگاه‌ها مزایای همچون ارسال رایگان برای خرید بیشتر از یک میلیون، پشتیبانی سریع، محصولات متنوع و پرداخت درب منزل را دارد. الفاکافه در تهران، کوچه‌ اعتمادیان که در فلکه دوم صادقیان می‌باشد، قرار دارد. در نتیجه پرداخت حضوری و آنلاین را برای مشتریان عزیز خود فراهم کرده‌است تا در صورت تمایل هر یک را انتخاب کنند.

کلام آخر

قهوه از نوشیدنی‌هایی است که در تمامی کشورهای دنیا قابل رویت می‌باشد. وجود قهوه در فرهنگ هر کشور باعث شده تا نوشیدنی‌های متفاوتی که پایه اصلی آن قهوه است، وارد کافه‌ها شود. با این تفاسیر شاید بتوان رشد اقتصادی بعضی از کشورها را مدیون قهوه دانست. به دلیل محبوبیت هر چه بیشتر قهوه فروشگاه‌ها و سایت‌های بسیاری همچون الفاکافه برای خرید این نوشیدنی وجود دارند. الفاکافه با مزایای بی‌نظیری که به مشتریان خود تقدیم می‌کند، توانسته از بسیاری از رقبای خود پیشی بگیرد و انتخاب افراد بسیاری باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link