طرز تهیه کوردن بلو در خانه با روشی ساده


طرز تهیه کوردن بلو بسیار ساده است.کوردن بلو یکی از لذیذترین غذاهایی است که در خانه و به راحتی می‌توانید در مدت زمانی کوتاهی تهیه کنید. درست کردن این غذا بر خلاف آن چیزی که به نظر می‌رسد، اصلا سخت نیست.در این مطلب از شما با طرز تهیه کوردن بلو آشنا خواهید شد.

طرز تهیه کوردن بلو - پنیر

مواد لازم برای تهیه کوردن بلو با مرغ

برای تهیه این غذای خوشمزه با مرغ به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

  • ۱ فنجان پودر نان یا آرد سوخاری
  • ۱ قاشق غذاخوری کره، ذوب شده
  • ۱ قاشق چای‌خوری پودر سیر
  • ۱ قاشق چای‌خوری برگ آویشن تازه
  • ۲ عدد سینه مرغ
  • ۱ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده
  • پنیر موزارلا ۴ تکه
  • ژامبون پخته ۸ تکه
  • ۳ قاشق غذاخوری سس مایونز
  • ۲ قاشق غذاخوری خردل

مواد لازم برای سس غذا

  • ۶ قاشق غذاخوری کره
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد سفید
  • ۱ قاشق چای‌خوری سیر، خردشده
  • ۴ اونس پنیر خامه‌ای
  • ۱/۲ فنجان آب
  • ۱ قاشق غذاخوری آب مرغ
  • ۱ فنجان خامه غلیظ
  • ۱ قاشق چای‌خوری خردل
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده
  • ۱/۴ فنجان پنیر پارمزان رنده شده

همچنین در بخوانید : بهترین روش برای تهیه ناگت مرغ خانگی

طرز تهیه کوردن بلو - سالاد

طرز تهیه کوردن بلو با مرغ

برای تهیه این غذای خوشمزه که مطمئنا همه عاشق آن خواهند شد، باید مراحل زیر را طی کنید. این مراحل زیاد نیستند و به‌راحتی می‌توانید کوردن بلو را در خانه درست کنید.

ابتدا تمام مواد را آماده کرده و پس از آن، فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید. سپس، پودر نان یا آرد سوخاری را با کره، پودر سیر و آویشن ترکیب کنید. آنها را روی کاغذ بریزید و کاغذ را درون ظرف فر بگذارید.

ظرف را داخل فر بگذارید و اجازه دهید تا این ترکیبات به مدت ۵ دقیقه بپزند و هر دقیقه تابه را تکان دهید تا آرد سوخاری، طلایی-قهوه‌ای شود.

هر تکه از سینه مرغ را با چاقو از وسط برش دهید. به این ترتیب، شما چهار قطعه مرغ خواهید داشت که باید هر تکه مرغ را روی یک تکه کاغذ روغنی به‌خوبی بکوبید.

مرغ را با نمک و فلفل مزه‌دار کنید. سپس، یک تکه مرغ را بردارید و آن را صاف بگذارید. یک تکه پنیر موزارلا و دو تکه ژامبون داخل آن بگذارید و بعد گوشه‌های مرغ را روی هم قرار دهید.

در این مرحله باید سس مایونز و خردل را با هم ترکیب کنید و بعد آن را روی تمام قسمت‌های مرغ بمالید.

تکه‌های مرغ را داخل پودر نان یا آرد سوخاری برشته‌شده بغلتانید، تا کاملا آغشته به این مواد شوند.

ظرفی را آغشته به کمی روغن کنید و بعد یک تکه کاغذ روغنی داخل آن بیندازید. مرغ‌ها را داخل کاغذ بچینید و بعد ظرف را داخل فر با دمای ۴۰۰ فارنهایت قرار دهید و اجازه دهید مرغ‌ها به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که دمای داخل گوشت مرغ به ۱۶۵ درجه فارنهایت برسد، بپزند. در حالی که مرغ در حال پخت است، سس را آماده کنید.

برای تهیه سس این غذا، ابتدا کره را در قابلمه‌ای روی حرارت متوسط آب کنید. پس از ذوب شدن کره، آرد را به آن اضافه کنید و به مدت ۲ دقیقه با حرارت ملایم تفت دهید.

طرز تهیه کوردن بلو - سینه مرغ

سیر و پنیر خامه‌ای را به ترکیب آرد و کره اضافه کنید. مواد را هم بزنید و اجازه دهید تا پنیر خامه‌ای کاملا آب شود. آب مرغ، آب و خامه را به تابه اضافه کنید و تفت دهید و مرتب هم بزنید تا سس داغ و غلیظ شود. سس خردل، فلفل و پنیر پارمزان را نیز به مواد داخل تابه اضافه کرده و هم بزنید.

بعد از اینکه مرغ‌ها طلایی شد و پنیرهای داخل تکه‌های کوردن بلو نیز آب شده و کمی به بیرون ظرف ریخته شدند و در نهایت، دمای داخل گوشت مرغ به ۱۶۵ درجه فارنهایت رسید، مرغ‌ها را از فر خارج کنید.

سسی که آماده کردید را با قاشق روی کوردن بلوهای پخته‌شده بریزید و بلافاصله این غذا را سرو کنید.

طرز تهیه کوردن بلو - رول

طرز تهیه کوردن بلو بدون فر

 اگر در خانه فر ندارید، می‌توانید با استفاده از ماهیتابه و کمی روغن این غذای خوشمزه را تهیه کنید. بعد از اینکه کوردن‌ها را رول کردید و خلال دندان زدید، مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. سپس رول‌های مرغ را در آرد سوخاری بغلتانید و داخل روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.

طرز تهیه کوردن بلو با مرغ چرخ کرده

یکی دیگر از روش‌های پخت این غذای فرنگی، چرخ کردن مرغ است. در این روش هم از همان مواد روش قبلی استفاده می‌کنید، فقط به جای اینکه فیله مرغ را بکوبید، آن را چرخ می‌کنید و به شکل دیگری با سایر مواد ترکیب کرده و سرخ می‌کنید. برای دستور پخت کوردن بلو با فیله مرغ به صورت زیر عمل کنید:

طرز تهیه کوردن بلو - چنگال

مرحله اول: چرخ کردن مرغ

قبل از اینکه فیله مرغ را بپزید، باید گوشت و استخوان را به طور کامل جدا کنید. حالا گوشت خالص فیله را داخل غذاساز بریزید و یک پیاز، نمک، زردچوبه و فلفل را به آن اضافه کنید. اگر به طعم سیر علاقه دارید، یک حبه سیر هم به مواد اضافه کنید. با روشن شدن غذاساز صبر کنید تا مواد با هم ترکیب شود و حالت خمیری پیدا کند.

مرحله دوم: رول کردن گوشت مرغ

در این مرحله از طرز تهیه کوردن بلو با فیله مرغ یک پلاستیک فریز پهن کنید و تمام مواد را بریزید و روی آن پهن کنید. وسط آن مقداری پنیر گودا یا پنیر پیتزا بریزید و یک لایه ژامبون قرار دهید. سپس آن را رول کنید. حالا باید مواد را برای مدت 4 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شود.

مرحله سوم: سرخ کردن کوردن بلو

مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و صبر کنید تا داغ شود. خمیر رول شده را از یخچال بیرون بیاورید و در آرد سوخاری بزنید. یک تخم‌مرغ را هم بشکنید و هم بزنید و سپس خمیر را در آن بزنید و دوباره در آرد سوخاری غلت دهید.

وقتی روغن داخل شد، رول فیله مرغ را داخل روغن قرار دهید تا سرخ شود.

مرحله چهارم: برش زدن کوردن

به محض اینکه کوردن سرخ شد و همانطور که داغ است، روی آن مقداری پودر پنیر پارمزان بریزید تا ذوب شود. سپس با چاقوی تیز رول کوردن بلو را برش بزنید.

طرز تهیه کوردن بلو - جعفری

 نکات آخر طرز تهیه کوردن بلو

–شما می‌توانید به جای فیله مرغ از گوشت گوساله هم استفاده کنید. فقط آن را با گوشتکوب حسابی بکوبید تا پهن شود و لایه نازک‌تری بدست آورید. با این کار کوردن بلو شما سریع‌تر می‌پزد.

–برای خوشمزه‌تر شدن کوردن می‌توانید از چند حبه سیر رنده شده هم استفاده کنید.

–مقدار پنیر پارمزانی که باید در این غذا استفاده کنید، به ذائقه شما بستگی دارد که می‌تواند کم یا زیاد باشد.

چه غذاهایی را می‌توانید با کوردون بلو مرغ سرو کنید ؟

شما این امکان را دارید تا کوردن بلو با مرغ را با دیگر غذاها سرو کنید و البته دست شما برای انتخاب منوی غذایی باز است. برخی از بهترین گزینه‌ها برای سرو در کنار کوردن بلو عبارت‌اند از:

  • انواع پاستا با سس خامه مانند پاستا آلفردو
  • برنج سرخ‌شده
  • سیب زمینی پخته
  • پوره سیب زمینی
  • سالاد
  • کلم بروکلی یا مارچوبه سرخ‌شده یا بخارپز
  • ریزوتو

مدت زمان پخت کوردون بلو با مرغ

در این دستورپخت باید فر را از قبل با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید و بعد تکه‌های کوردن بلو را برای مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید تا به‌خوبی بپزند. اما با این حال، دمای هر نوع فری متفاوت است و به این ترتیب، باید به این نکته دقت کنید که گوشت مرغ پس از پخت نباید صورتی باشد و در صورت استفاده از دماسنج پخت غذا در مرکز گوشت، باید حداقل ۱۶۵ درجه فارنهایت و یا ۷۴ درجه سانتی‌گراد را نشان دهد.

طرز تهیه کوردن بلو - مرغ

نحوه نگهداری از کوردن بلو

باقیمانده‌های کوردون بلو را در ظرف دربسته‌ای قرار دهید و آن را در یخچال به مدت سه تا چهار روز نگهداری کنید. برای جلوگیری از نرم شدن کوردن بلوها، بهتر است آنها را به‌جای قرار دادن در مایکروویو در فر گرم کنید. برای گرم کردن کوردن بلوها باید آنها را حدود ۱۰ دقیقه در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت در فر قرار دهید.

چگونه کوردون بلوها را منجمد کنیم

برای فریز کردن کوردن بلوهای مرغ، کافی است رول‌های پخته‌شده و خنک‌شده‌ی کوردن بلو را روی یک تکه فویل بپیچانید، روی آن را بپوشانید و حدود دو ساعت در فریزر بگذارید. این کار را برای هر رول کوردن بلو انجام دهید و رول‌های منجمد شده را به کیسه فریزر دربسته با برچسب تاریخ انتقال دهید. با این روش، می‌توانید کوردن بلوهای منجمد را تا چهار ماه در فریزر نگهداری کنید.

برای آب کردن یخ کوردن بلوهای منجمد، ظرف را یک شب قبل از سرو کردن آن به یخچال منتقل کنید. رول‌های ذوب‌شده را حدود ۱۰ دقیقه در دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت در فر قرار دهید تا هم گرم و هم دوباره ترد شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link