رژیم کتوژنیک بهتر است یا رژیم کتو پلاس ؟

البته این رو هم باید اضافه کنم که رژیم کتوژنیک مورد علاقهی همه ی سلبریتیها نیست، مثلا کلی ریپا (هنرپیشه و مجری اهل ایالات متحده) معتقده که ما نباید خودمون رو به هیچ غذای نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت خاصی محدود کنیم. رژیم غذایی کتوژنیک معمولا کربوهیدرات مصرفی روزانه را به ۲۰ تا ۵۰ گرم محدود میکند، که این امر ممکن است چالش برانگیز به نظر آید.در این مقاله از علم ورزش غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک را به شما معرفی میکنیم. پس میتوان گفت که رژیم کتوژنیک لاغری یک برنامه غذایی محدود کننده است و شما نمی توانید ه نوع غذا را نوش جان کنید. روغن زیتون منبع چربی خالص بدون کربوهیدرات است و شما میتوانید از آن به عنوان چاشنی سالم در سالاد و غذا استفاده کنید. از سالها قبل باور بر این بوده که کره و خامه به دلیل اینکه حاوی چربی اشباع شده بالایی هستند، باعث بیماری قلبی شده یا در بروز آن نقش دارند. ​This c​ontent w as w᠎ri​tten by GSA Co nt᠎en᠎t Gene rato r DEMO!

رژیم کتوژنیک رایگان

در حقیقت تخم مرغ شکل (LDL) را در بدن تغییر میدهد، که این امر خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد. ماست یونانی و پنیر کاتیج اشتها را کاهش و احساس سیری را افزایش میدهند. ماست یونانی و پنیر کاتیج سالم و حاوی پروتئین بالا و مقداری کربوهیدرات هستند و همین باعث شده که در لیست غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک قرار گیرند. هر دو نوشیدنی حاوی کافئین هستند، که باعث افزایش متابولیسم بدن و بهبود عملکرد جسمی، روانی و هوشیاری میشود. Data was c​re at᠎ed wi᠎th t​he he lp ​of GSA Conte​nt Ge​ne rato r DEMO᠎!

علاوه بر این، مصرف مکرر ماهی، با کاهش خطر ابتلا به بیماریها و بهبود سلامت روانی ارتباط دارد. زیتونها با توجه به اندازهشان، در میزان کربوهیدرات متفاوت هستند. چراکه قانون این رژیم مصرف روزانه کربوهیدرات بسیار کم در مقابل مصرف چربی و پروتیین زیاد است. رژیم کم کربوهیدراتی از جمله روشهای غذایی است که هر کسی میتواند به سادگی توسط آن، میزان فشارخون خود را کنترل کند. اما یک رژیم با با مصرف چربی بالا به نظارت محتاطانه نیاز دارد. روغن زیتون فواید بسیار عالی­ای برای قلب دارد و سرشار از اسید لونیک، یک چربی تک اشباع نشده، است که در مطالعات بسیاری مشخص شده که عوامل خطر بیماری قلبی را کاهش میدهد. با این­ حال مطالعات متعددی نشان دادهاند که چربی اشباع شده، در اکثر افراد منجر به بیماری قلبی نمیشود. افرادی که دچار اسکوربوت هستند معمولاً خونریزی لثه دارند و زخمهایشان به سختی التیام مییابد. تمام آجیلها ودانه­ها کربوهیدرات خالص کمی دارند.

شما بیشتر اجازه دارید غذاهای کامل و فرآوری نشده مصرف کنید – غذاهایی که چربی و پروتئین زیاد و کربوهیدراتهای پیچیدهی کمی دارند. کره و خامه که ترجیحا از شیر طبیعی تهیه شده باشند، تخم مرغ و پنیرهای فرآوری نشده همچون پنیر موزارلا و چدار نیز از انواع سالم تغذیه در رژیم کتوژنیک هستند. در این برنامه مجاز به مصرف انواع مواد غذایی پروتئیندار و سالمی مانند تخممرغ، غذاهای دریایی، گوشت قرمز، آجیل و خوراکیهای فرآوری نشده هستید. این پیشنهاد نشان دهنده شناخت گسترده متعاقب مقاومت به انسولین و سندرم متابولیک و وضعیتی است که به عنوان بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) شناخته میشود. افزایش ذخیره انرژي در مغز میتواند مقاومت به تشنج را افزایش دهد. همراه با کاهش وزن، پارامترهای سلامت مرتبط با وزن، مانند مقاومت به انسولین، فشار خون بالا و کلسترول و تری گلیسیرید بالا بهبود می یابد.  C᠎onte nt has been created  with GSA C᠎ontent G᠎enerator Demov ersi on​.

بنابراین فقط چربی کافی و حداقل کربوهیدرات دریافت کنید که به شما کمک میکند احساس رضایت داشته باشید و انرژی مورد نیاز بدن برای سازگاری با سبک زندگی جدید را تأمین کنید، به لطف اجسام کتونی که در طول این فرآیند آزاد میشوند و برای راه تنفسی و ادراری دفع میشوند. کودک همچنین باید توانایی خویشتنداری نیز داشته باشد زیرا مصرف کردن فقط چند عدد کلوچه یا هرچیز حاوی قند مثل خمیردندانها یا سایر محصولات مراقبت دهانی اثرات رژیم را از بین برده و احتمالاً منجر به تشنج میشود. تقریبا نصف یک عدد آواکادوی متوسط (حدود۱۰۰ گرم)، حاوی ۹ گرم کربوهیدرات است که ۷ گرم آن فیبر است؛ بنابراین میزان کربوهیدرات خالص آن فقط ۲ گرم است.

رژیم کتوژنیک برای تشنج

محققان در چند تحقیق دریافتند که پیروی از رژیم کتوژنیک در کاهش روند بیماری آلزایمر و بهبود علائم آن نقش دارد. برخی از علائم اغلب موقتی هستند و ممکن است شامل سردرد، خشکی دهان، قند خون پایین، خستگی و حالت تهوع باشد. این شامل چهار فیلم کوتاه است که به جنسیت زنانه میپردازد. اینکه دلیل این امر چیست هنوز مشخص نیست ، اما به نظر می رسد روند کتوژنیک باعث کاهش دفعات تشنج می شود. پس از اثبات بارداری، زن باردار رژیم غذایی متعادل و مناسب دوران بارداری معمولی را ادامه میدهد و نیاز به رعایت محدودیتهای رژیم پیش از بارداری نیست. و این یکی از نکات منفی در خصوص این شاخص است که تمایزی بین چربی و ماهیچه قائل نیست. رژیم غذایی کتوژنیک یکی از روشهای شناخته شده برای لاغری است که تاثیر آن در کاهش وزن و بهبود سلامتی بدن اثبات شده است.

اما در مصرف آن بیشاز اندازه تجاوز نکنید. یک تخممرغ بزرگ حاوی کمتر از ۱ گرم کربوهیدرات و کمتر از ۶ گرم پروتئین است، که این امر تخم مرغ را تبدیل به یک غذای ایدهآل در سبک زندگی کتوژنیک میکند. رژیم کتوژنیک به شدت به چربی رژیم وابسته است. پنیر همچنین حاوی اسید لینولنیک مزدوج، یک نوع چربی، است که به همین دلیل باعث از دست دادن چربی و بهبود ترکیب بدنی میشود. رژیم غذایی کتوژنیک می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. علاوه براین، مطالعات اظهار میکنند که مصرف زیتون به پیشگیری از کاهش فشار خون و از دست دادن استخوان کمک میکند. علاوه براین، روغن زیتون فرا بکر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان فنول است. Content was created ᠎wi​th GSA Con​te​nt Generator D᠎emover si᠎on!

رژیم کتوژنیک برای مبتدی ها

علاوه براین، آواکادو به بهبود سطح کلسترول و تریگلیسیرید کمک میکند. به طور مثال میگو و اکثر خرچنگها فاقد کربوهیدرات اما سایر غذاهای دریایی حاوی کربوهیدرات هستند. قهوه و چای نوشیدنیهای بسیار سالم و فاقد کربوهیدرات هستند. یک مطالعه دو ساله در مردان مبتلا به سرطان خون نشان داد که افرادی که میزان مصرف مواد غذایی را کاهش داده و سایر رفتارهای تغذیه ای سالم را تمرین می کردند ، در مقایسه با مردانی که هیچ تغییری در شیوه زندگی ایجاد نکردند ، 46% کمتر در خطر ابتلا به دیابت هستند. در مطالعهای، زمانی که افراد در رژیم غذاییشان آواکادو بیشتری مصرف کردند، ۲۲٪ کاهش کلسترول بد (LDL) و تری­گلیسیرید، و ۱۱ ٪ افزایش کلسترول خوب (HDL) را تجربه کردند. در یک مطالعهی دوازده هفتهای روی افراد مسن، مشخص شد که افرادی که روزانه ۲۱۰ گرم پنیر ریکوتا مصرف کردند، در طول مطالعه افزایش توده و استحکام عضلانی را تجربه کردند.

نمونه رژیم کتوژنیک برای لاغری

در یک مطالعه، مردانی که روزانه ۲ قاشق سوپ خوری (۳۰ میلیلیتر) روغن نارگیل مصرف کردند، دور کمرشان به طور میانگین ۲.۵ سانتیمتر کوچک شد. مصرف چربی رو کم کم کاهش بدید و به نصف برسونید و بجاش پروتئینهای سالم و بدون چربی رو به غذاهاتون اضافه کنید. توتها کربوهیدرات کم و فیبر بالایی دارند. سبزیجات بدون نشاسته، کالری و کربوهیدرات کمی دارند اما حاوی مواد مغذی زیادی از جمله ویتامین C و چندین ماده معدنی هستند. کبد چرب و رژیم کتوژنیک نیز رابطه خوبی باهم دارند. با رشد اخیر چاقی، نوعی جدید از آسیب به کبد بسیار شایع شده است. برخلاف چربیهای با زنجیره طولانی، تری­ گلیسیرید با زنحیره متوسط مستقیما در کبد جذب میشود و به کتون تبدیل شده یا به عنوان منبع فوری انرژی مصرف میشود.

انواع غذاهای کتوژنیک

به همین دلیل هم هست که این رژیم برای همۀ افراد توصیه نمی شود. برای افرادی که دوست دارن سریع تر وارد فاز چربی سوزی بشن سخت گیرانه بودن و کاهش مقدار مصرف کربوهیدرات اهمیت زیادی داره. این امر به کاهش گرسنگی و جلوگیری از افزایش ناگهانی قند خون کمک میکند و از این طریق در کاهش وزن و مدیریت دیابت مفید است. در اینجا به شما می­گوییم در ۲۸ گرم از برخی آجیلها و دانهها چه مقدار کربوهیدرات وجود دارد. اصلاحات مختلفی در رژیم کتوژنیک وجود دارد. اگر این ببرنامه غذایی سالم برای شما کارایی درستی طبق پیش بینی ها نداشته قطعا در انجام آن کوتاهی داشته اید. خوردن تخم مرغ کامل (زرده و سفیده با هم) اهمیت دارد، زیرا اکثر موادمغذی تخم مرغ ازجمله آنتی اکسیدان لوتئین و زیکسانتین که به مراقبت از سلامت چشمها کمک میکند در زرده­ی آن قرار دارد و سفیده­ی آن نیز خواصی دارد.