رژیم کتوژنیک را بهتر بشناسیم

DEMON TORSOS 43 meshes with blendshapes رژیم لاغری دانمارکی یا کتوژنیک یا دکتر مورن و هر روش دیگری نیازمند اطلاعات صحیح زیر نظر پزشک و رعایت تمام موارد نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت توصیهای است. برخی گمان میکنند در برنامه رژیم لاغری حذف یکی از وعدههای اصلی غذایی مثل وعده شام، سبب میشود در طول روز کالری کمتری دریافت کنند اما متاسفانه نتیجه درست برعکس است. روش درست این است که برای دستیابی به تناسب اندام و کاهش وزن به جای حذف وعدههای غذایی در ساعات مناسب، به مقدار معین و اصولی غذا بخورید. اما مشکل اینجاست که کبد نمیداند که چه موقعی باید مقدار بیشتری ماده صفرا آزاد کند و چه موقعی باید ماده کمتری آزاد کند. رژیم کتوژنیک ممکن است به برخی افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک کند زیرا به بدن اجازه می دهد سطح گلوکز را در سطح پایین اما سالم نگه دارد. برخی شواهد نشان میدهد که رژیمهای پرچرب و کمکربوهیدرات که بر روی غذاهای حیوانی تمرکز میکنند، ممکن است تاثیر منفی روی سلامت بدن بگذارند، در حالی که رژیمهای مبتنی بر چربیهای گیاهی و پروتئینها، فوایدی برای سلامتی داشتهاند.

معایب و مزایای رژیم کتوژنیک

از درون شکم آنها، از میان غذاهای هضم شده و خون، شیر خالص و گوارا به شما مینوشانیم. غذای هضم شده تبدیل به خون میشود و از خون، شیر به وجود میآید. در این آیه، قرآن به صراحت فرموده است که شیر، از غذای هضم شده درون شکم تولید میشود. تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته نشان میدهد زمانی که شما و یک نفر که اضافه وزن دارد با هم غذا میخورید احتمال اینکه شما از فرد چاق پیروی کنید و پرخوری کنید خیلی بیشتر است. قبل از شروع برنامه رژیم غذایی کتوژنیک، مهم است بدانید که برای دور نگه داشتن خود از غذاهایی با کربوهیدرات بالا و دستیابی به اهداف کاهش وزن خود در پنج هفته چه چیزهایی را باید از سوپرمارکت بخرید.

رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت

رژیم لاغریرژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر سریع دکتر خیر اندیشرژیم غذایی مناسب باعث انعطاف پذیری در مقدار کالری در هر روز می شود که هر فرد می تواند مصرف کند. از سوی دیگر زمانی که بعد از نخوردن یک وعده غذایی سر میز غذا مینشینید ناخودآگاه به جبران وعده از دست رفته با ولع بیشتری، با سرعت بیشتری و به مقدار بیشتری غذا میخورید. این به آن معناست که مدت زمان لازم برای خوردن و تمام کردن یک وعده غذایی ۲۰ دقیقه است. لازم است به این نکته توجه کنید که FDA، این رژیم را تایید نمیکند و آن را خطرناک و غیرقانونی میداند. با توجه به اینکه ویروس بسیار مسری است، در مورد شیوع بیماری خطرناک آنفلوآنزا، تشخیص سریع، حساس و دقیق بسیار مهم است. به طور کلی ، رژیم کتوژنیک یا کتو به رژیمی گفته میشود که در آن مقدار کربوهیدرات بسیار پایین و مقدار چربی بسیار بالا است و فواید زیادی را برای بدن و سلامتی به ارمغان میآورد.

به این ترتیب اگر شما یک وعده غذایی با مقدار مناسبی از چربی خوب یعنی چربیهای غیر اشباع و سالم بخورید به احتمال زیاد کالری کمتری در طول روز مصرف خواهید کرد چون تجزیه و سوخت و ساز چربی دیرتر از قند و شکر در بدن اتفاق میافتد. یکی از رژیم های دوست با ورزش، رژیم غذایی کتوژنیک هستش. تو این مدت هردو گرمی خوردیم فقط باعث اضافه وزنم شد، از طرفی انواع گوشت ها که اسیدی هستش خون زن برای پسردار شدن مگر نباید قلیایی باشه ؟

بهترین غذاهای کتوژنیک

در مورد مواد موثر در لاغری و مواد موثر شگفت انگیز در آب کردن شکم و پهلو سخن گفتهایم اما آیا میدانید برای اینکه لاغر شوید دقیقا چه کارهایی نباید انجام دهید؟ میان وعده بد نیست ، اما سعی کنید آن را با خوراکی های سالم پر کنید.بیسکویت را جایگزین آجیل و یا سالاد ها کنید ؛ مصرف کافئین را تا حد ممکن کاهش دهید. بهتر است برای خوردن غذا یا خوراکی زمان تعیین کنید و این تعیین زمان را حساب شده انجام دهید. اگر دیابت داشته باشید این موضوع ممکن است به شما کمک کند اما باید توجه داشت که افت شدید قند خون ریسک بالایی دارد. اما قطعا اشتباه می کنید! به جای گرفتن رژیم لاغری عجیب و غریب مثل رژیم لاغری هفت روزه یا ۱۴ روزه یا مثلا گرفتن رژیم لاغری گروه خونی O یا B که پشتوانه علمی دقیقی ندارند بشقاب غذایتان را کوچک کنید. اغلب افراد تصور میکنند نوشیدنیها نقشی در چاقی یا لاغری ما ندارند اما نوشیدن حتی یک لیوان نوشیدنی پر از قند و شکر و مواد افزودنی تاثیر فراوانی در اضافه وزن افراد دارند. Da ta w᠎as g᠎enerat᠎ed by GSA Con tent G enerator DE​MO᠎!

برای مثال چیپس انواع میوه، چیپس پیتا برای خوردن با انواع دیپ مثل هوموس یا حتی ماست، یا پاپ کورن خانگی کم نمک و بدون روغن را همیشه آماده و دم دست داشته باشید تا هوس هله هوله خوردن را برطرف کنید. برای مثال زمانی که در جمع افرادی هستید که پرخور هستند و عموما به خوردن هله هوله و غذاهایی مثل فست فود علاقه دارند ناخودآگاه شما هم از آنها تاثیر میگیرید. یک رژیم غذایی باید شامل غذاهایی باشد که دوست دارید، که از خوردن آنها لذت خواهید برد، نه غذاهایی که صرفاً برای اجرای برنامه خوردن آنها را باید تحمل کنید. یعنی با حذف هر کدام از وعدههای اصلی غذایی نه تنها وزن کم نمیکنید و لاغر نمیشوید بلکه وزن شما حتی ممکن است دو برابر شود. فکر کردن پیش از انجام هر عملی، حتی غذا خوردن، تا حدود زیادی کلید موفقیت ماست.

قرار گرفتن در معرض سنگ کلیه و این نتیجه خوردن مقدار زیادی پروتئین حیوانی است. شاید نوشیدن سودا یا نوشابه به خاطر کافئینی که دارد باعث شود در طول روز احساس خستگی نکند اما هیچ میدانید با این کار چه مقدار قند وارد بدن خودتان میکنید؟ در این رژیم، همچنان مصرف کربوهیدرات در سطح بسیار پایینی می باشد اما مصرف پروتئین از حد استاندارد رژیم کتوژنیک بالا تر رفته و به جای آن از مصرف چربی کم خواهد شد.

کورتیزول مقاومت بدن در برابر انسولین را پایین میآورد و در این پروسه تمام قند اضافی در بدن تبدیل به چربی میشود. این کاهش کربوهیدرات بدن شما را به یک وضعیت متابولیکی به نام کتوسیس تبدیل میکند. هنگامی که میزان کربوهیدرات مصرفی روزانه به کمتر از ۴۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش می یابد، بدن وارد وضعیت متابولیکی به نام کتوز می شود. برای تامین پروتئین مورد نیاز بدن نیز تنها کافی است به طور متوسط، حدود ۱۱۲ گرم گوشت، مرغ یا ماهی مصرف کنید. تخم مرغ، اسفناج، ماهی تن و آووکادو ( اگر دسترسی دارین) رو با سلیقه خودتون توی یک بشقاب بچینید. اینکار باعث میشه پوست تخم مرغ راحت تر جدا بشه. بنابراین خرما باید در رژیم کتو به شکل محدود شده مصرف بشه. بله امکانش هست و رژیم شما به گونه ای تنظیم بشه که هم کالری کافی و هم مواد مغذی دریافت کنید که خدای نکرده دچار آسیب نشین.

به جای کربوهیدرات، کسانی که رژیم کتو دارند 75 درصد کالری خود را از چربی دریافت میکنند. تحقیقات جدید نشان میدهند که قند بیشتر از چربی عامل چاقی و اضافه وزن است. تحقیقات نشان میدهد که رژیمهای کم کربوهیدرات ممکن است خطر بیماری قلبی را با کاهش کلسترول و کنترل سطح فشار خون تا حدی کاهش دهند. شاید شما هم طبق یک افسانه قدیمی که همیشه زیاد خوردن و زیاد خوابیدن یا همان «بخور و بخواب» را عامل اصلی چاقی میداند سعی میکنید علاوه بر کم کردن حجم غذا، حجم و تعداد ساعات خوابتان را هم کم کنید. علاوه بر این غذا خوردن روی میز کار یا حین یک بحث عاطفی و خانوادگی هم باعث پرخوری شما میشود. واقعیت این است که وقتی در ظرف غذا میکشیم از روی اندازه ظرف، حجم غذا را انتخاب میکنیم و تشخیص میدهیم که برای ما کافی است یا خیر. برچسب های محصولات را چک کنید تا بفهمید که حاوی مواد افزودنی هستند یا خیر.