رژیم غذایی کتوژنیک به مردان چاق کمک می کند

غذاهایی که در رژیم غذایی کتوژنیک گاهی اوقات باید خورده شوند 1- برخی سبزیجات، قارچ و میوهها- برخی از سبزیجات چلیپایی( سبزیجات خانواده کلم)،کلم سفید و سبز، کلم بروکسل، گل کلم، کلم بروکلی، رازیانه،شلغم، کلم نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت

سوئدی. البته ممکن است ترجیح برخی از افراد بر این باشد که روزهای آزاد خود را براساس مناسبت های خاص در نظر بگیرند و در ایام تعطیل، مراسمات و دیگر موارد از رژیم روزهای آزاد خود استفاده کنند. رژیم کتو شامل کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات و جایگزینکردن چربی بهجای آن است. این گروه همچنین شامل تمام محصولاتی است که از غلات تهیه شده اند از جمله (پاستا، نان، پیتزا، بیسکویت کوکی ، کراکر، و غیره) و همچنین شامل محصولات دارای شکر و شیرینی از جمله (قند افزودنی ساکارز، شربت آگوا، شربت ذرت با فروکتوز بالا، بستنی، کیک، شیرینی پودینگ و نوشیدنیهای شیرین) است.2) گوشت خوک و ماهی پرورشی کارخانه.

گوجهفرنگی را میتوان در مقادیر بالاتری نسبت به سایرین مصرف کرد، اما سیب زمینی و ذرت را باید حذف کرد. در این روش, براحتی بدن سنجش کالری میتوان وزن کم کرد.یک بررسی تایید میکند که آنهایی که رژیم کتو داشتهاند ۲ / ۲ برابر بیشتر از کسانی بودند که دارای رژیم غذایی کمکالری و کم چرب بودند. بدین ترتیب با مصرف چربی زیاد، مصرف به اندازه پروتئین و مقدار اندکی قند در عوض مصرف بیش از حد کربوهیدرات و قند میتوان در مدت نسبتا کوتاهی کاهش وزن چشمگیری را مشاهده کرد.

رژیم کتوژنیک چیه

ولی احتمالا در طولانی مدت شانس کاهش وزن کمتری نسبت به آقایان دارند. اما هرچه شما کربوهیدرات و گلوکز کمتری مصرف کنید، نتیجه بهتری میگیرید. این گونه احتیاط شامل میوههای خشک (خرما، کشمش، و غیره) هم می شود، در صورتی که به مقادیر زیاد خورده شوند.10) اساسا به دلایل سلامتی، از محصولات سویا پرهیز کنید، با این وجود چند محصول تخمیر شده ارگانیک( فاقد اصلاح ژنتیکی) به دلیل مزایای سلامتی معروف هستند. 4- مواد غذایی حاصل از سویای تخمیری- اگر این گونه موادغذایی را می خورید تنها از مواد غذایی فاقد اصلاح ژنتیکی استفاده کنید و یا از محصولات سویای تخمیری مثلا ناتو، تمپه و تماری (سس سویای بدون گلوتن) و آمينو نارگيل استفاده کنید. یک رژیم غذایی شامل مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، التهابی و مواد مغذی کم، می تواند سلول های سرطانی را تقویت کرده و باعث تکثیر آنها شود.

این گوشتهای پرورشی دارای اسیدهای چرب امگا -6 التهابی هستند و حتی ممکن است ماهیهای پرورشی صنعتی حاوی PCB( ترکیبات شیمیایی پلی کلره بی فنیل) باشند، از مصرف ماهیهای آلوده به رسوبات جیوه پر خطر جلوگیری کنید.3) غذاهای فرآوری شده حاوی مواد افزودنی کاراژیان (بعنوان مثال در برخی از محصولات شیر بادام – مراقب این مواد افزودنی باشید)، غذاهای فرآوری شده حاوی MSG (به عنوان مثال در برخی از محصولات پروتئین آب پنیر)، غذاهای حاوی مواد افزودنی سولفیت (به عنوان مثال در میوه های خشک شده، ژلاتین)، و همچنین گلوتن گندم.4) شیرین کنندههای مصنوعی از جمله (شیرین کنندههای مصنوعی اسپلندا، اکوآل، آسپارتام، آسه سولفام، ساخارین،سوکرالوز، و غیره) – این شیرین کنندهها ممکن است سبب بروز مشکلات مربوط به سلامتی و اضافه وزن شوند.5) چربیها / روغنهای تصفیه شده (مانند آفتابگردان، گلرنگ، پنبه دانه، کلزا، سویا، روغن انگور، روغن ذرت)، چربیهای ترانس مثلا مارگارین.6) محصولات کم چربی، “کم کربوهیدرات” و “فاقد کربوهیدرات” از جمله (محصولات رژیمی اتکینز، رژیم سودای رژیمی، آدامس و مینت ها(آدامس نعنا) که ممکن است میزان کربوهیدرات بالایی داشته باشند یا شامل افزودنیهای مصنوعی و گلوتن و غیره باشند).7) شیر (تنها مقدار کمی از شیر خام پرچرب مصرف شود).

شایع ترین و جزئی ترین عوارض جانبی کوتاه مدت رژیم کتوژنیک شامل مجموعه ای از علائم مانند حالت تهوع، استفراغ، سردرد، خستگی، سرگیجه، بی خوابی، مشکل در تحمل ورزش و یبوست است که گاهی اوقات به عنوان آنفولانزای کتو شناخته می شود. با این حال نیاز به مطالعات طولانی مدت تری برای بررسی تاثیر های رژیم کتوژنیک بر روی افراد داریم. بسیاری از مردم هنگام شروع رژیم کتو سؤال میکنند که برای رفع گرسنگی در رژیم چی بخوریم باید گفت مصرف چربی، پروتئین و فیبر کافی به مدت طولانیتری شما را سیر نگه میدارد. اکثر متخصصان سلامتی توصیه میکنند از شیرین کنندههای مصنوعی اجتناب کنید یا آن را محدود نمایید. اما برخی تحقیقات نشان میدهد که این شیرینکنندههای مصنوعی میتوانند سطح انسولین و قند خون را در بعضی از افراد افزایش دهند. در هنگام رژیم، وقتی با شکر خداحافظی میکنید، گاهی شیرین کنندههای مصنوعی مانند سوکرالوز جایگزین میکنید.

لیست مواد غذایی در رژیم کتوژنیک

تحقیقات نشان میدهد که سوکرالوز تأثیر کمی بر سطح قند خون و انسولین دارد. در این مقاله بررسی میکنیم که مزایا رژیم کتوژنیک چیست و چگونه بر کاهش وزن شما ممکن است تأثیر بگذارد. دو هورمون تنظیم گرسنگی، گرلین و لپتین نیز تحت تأثیر میزان خواب شبانه شما هستند، اگر بدن شما خواب مطلوبی را تجربه نکند، سطح لپتین کاهش و سطح گرلین افزایش مییابد و اشتها و میل به غذا افزایش مییابد. تحقیقات نشان میدهد که ورزش تولید هورمون گرسنگی به نام گرلین را سرکوب میکند و باعث ایجاد حس سیری میشود. پزشکان رژیم غذایی کتوژنیک را برای کمک به درمان صرع در دهه ۱۹۲۰ میلادی ایجاد کردند. در نهایت، اگر به دنبال کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام هستید، توصیه ما این است که به جای رژیمهای غذایی رایج که اکثر افراد فقط چند هفته تا چند ماه به آن پایبند میمانند، سعی کنید تغییراتی را که در درازمدت پایدار هستند، در برنامه غذایی خود ایجاد کنید. Da ta w᠎as generat ed with the ᠎he lp of GSA C ontent Gener ator D emov er᠎si᠎on᠎!

رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهتهای زیادی با رژیمهای اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات دارد. به جای اینکه فکر کنید چه غذایی نمیتوانید بخورید، بهتر است به این فکر کنید که چه چیزی میتوانید بخورید. در رژیم کتوژنیک با وجود اینکه مصرف کربوهیدرات ها محدود می شود، اما میزان مصرف چربی در این رژیم زیاد است. این رژیم همانطور که در متن گفتیم بیشتر برای کسانی استفاده میشود که صرع دارند و یا اینکه بیماریهای دیگری دارند که این رژیم در کنار داروهای آنها بهتر عمل میکند.

عوارض جانبی دیگری هم هستند که مطالعات کاملی درباره آن انجام نشده است. درمانهای مبتنی بر رژیم غذایی کتوژنیک و خبرهای مربوط به آن اطلاعات و اخبار پژوهشی بهروز. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). به طور کل هرچقدر این شاخص بالاتر باشد نشان دهنده این است که میزان چربی بدن بیشتر است و ریسک ابتلاء به برخی بیماری ها در نتیجه چاقی رو به افزایش است. لیست مواد غذایی مجاز رژیم کتوژنیک حاوی مقدار کمی کربوهیدرات می باشد، در نتیجه کاهش کربوهیدرات دریافتی، بدن کربوهیدرات لازم برای تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز را ندارد در نتیجه از چربی به جای کربوهیدرات به عنوان منبع تامین انرژی مورد نیاز استفاده میکند.رژیم کتوژنیک معتقد است که اینکار علاوه بر چربی سوزی بر روی سلامت و تندرستی افراد هم تاثیر می گذارد زیرا با استفاده از چربی برای تامین انرژی مورد نیاز بدن عملکرد بدن بهبود می یابد.