رژیم غذایی کتوژنیک (کتون زا) چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم کتوژنیک به خوبی می تواند سطح انسولین بدن را در سطحی که برای سلامتی مناسب نمونه و اطلاعات برنامه کیتوژنیک دایت است کاهش دهد. سس را تا دو هفته در یخچال حفاظت کنید. اغلب متخصص بر این باورند که از دست دادن یک تا یک و نیم کیلوگرم در هفته آرمانیترین حالت ممکن است. از همین رو نیاز است اگر علائم دوران کتوز بیشتر از یک هفته طول کشید تحت نظارت یک پزشک این رژیم را دنبال کنند. زمانی که بی کربنات مایع خارج سلولی و به دنبال آن ph خون کاهش مییابد، خون اسیدی شده و یا به اصطلاح اسیدوز صورت میگیرد. آنفلوانزای کتوژنیک اصطلاحی است که برخی افراد برای توصیف اثرات جانبی معمول رژیم کتوژنیک استفاده می کنند. افراد مبتلا به چربی خون بالا که قصد گرفتن رژیم کتوژنیک را دارند باید سبک زندگی ای را اتخاذ کنند که سطوح کلسترول بد را کاهش دهد. دانشمندان این احتمال را می دهند که کتون هایی که برای مصرف انرژی در بدن شما مصرف می شوند، به محافظت از سلول های مغز در برابر آسیب های احتمالی کمک زیادی می کنند.

پروتئین باید متوسط باشد، زیرا مصرف بسیار زیاد می تواند باعث افزایش سطح انسولین و کاهش کتون شود. بر خلاف بسیاری از رژیم های غذایی دیگر که عمل به آنها، موفقیت چندانی به همراه ندارند، رژیم غذایی کتوژنیک (یا رژیم غذایی کتو) که بر پایه علوم فیزیولوژی و تغذیه ای می باشد، بیش از نه دهه (از دهه ۱۹۲۰ میلادی) است که استفاده می شود. رژیم کتو بسیار بیشتر از رژیم های کالری سوز بر پیشگیری از دیابت تاثیر دارد. رژیم غذایی کتو یک رژیم چربی سوز مشهور است. This  da ta has ᠎be​en cre᠎ated by GSA Conte nt Generator DE MO!

در رژیم کتوژنیک چه میوه هایی مجاز است

به عنوان مثال یک پرتقال حدود 12 گرم کربوهیدرات، یک موز حدود 24 گرم کربوهیدرات و یک سیب حدود 25 گرم کربوهیدرات داره. هستند. همچنین باید حدود 15 درصد از کالری روزانه خود را از منابع پروتئینی و تنها حدود 5-10 درصد را از کربوهیدرات ها دریافت کنید. در ابتدای رژیم خود با روزی حدود ۵۰ گرم کربوهیدرات (کربوهیدرات بدون فیبر) آغاز کنید و کم کم این مقدار را کاهش دهید تا روزانه به ۳۰-۲۰ گرم برسد . This w​as created  by G​SA C᠎on​tent Gen​erator ​DE᠎MO!

دسر های کتوژنیک

ترکیب منابع چربی مانند خامه غلیظ،

کره یا روغن MCT با کافئین می تواند کاهش وزن را تسریع کند و به شما کمک کند سریعتر به اهداف سلامتی خود برسید. و مرتبا خود را پیش پزشک چک آپ کنید. اگر پزشک عمومی یا متخصص داخلی شما تشخیص دهد که نیاز دارید مشاوره تغذیه ای دریافت کنید، ممکن است شما را به یک متخصص تغذیه ارجاع دهد. نان نان پنیر کتو پنیری خوشمزه (نان آرد بادام کتو با پنیر) دستور العمل عالی برای فرو بردن در یک سوپ داغ در یک شب سرد است. همچنین توصیه می شود از مصرف مواد غذایی فرآوری شده و هر گونه مواد غذایی که ممکن است حاوی مواد نگهدارنده و رنگ باشد در دستور رژیم کتوژنیک جدآ خودداری شود .

برنامه کامل رژیم کتوژنیک

دستور رژیم کتوژنیک تنها یک رژیم لاغری جهت کاهش وزن به هر قیمتی نیست ، بلکه یک روش و آموزشی جهت زندکی سلامت تر و تغییر لایف استایل می باشد. میزان کربوهیدرات این سس خوشطعم در رژیم غذایی کتوژنیک اصلا بسیار نیست. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی با میزان چربی بالا، پروتئین متوسط و کربوهیدرات بسیار پایین میباشد، در رژیم کتوژنیک بدن را وادار میکنیم تا بجای سوزاندن گلوکز از چربی برای تولید انرژی استفاده کند. یک مطالعه نشان داد که یک نمونه از یک رژیم غذایی کتوژنیک موفق منجر به افزایش غلظت اسید کوینورنیک (KYNA) در هیپوکامپ و جسم مخطط شد و در نتیجه فعالیت عصبی را افزایش داد. یک مطالعه ۱۰ ساله که تأثیر رژیم غذایی کتو بر روی کودکان خردسال را مورد بررسی قرار داد ، نشان داد که ۶۵ درصد از آنها مشکلات گوارشی را تجربه کرده اند.

حتماً بایستی متخصص تغذیه رژیم لاغری شما را بر حسب عادات غذا خوردن و سبک زندگیتان طراحی کند. سالاد را برای چند ساعت در یخچال بگذارید یا به محض آماده شدن، نوش جان کنید. سس را الی هفت روز در یخچال بگذارید. سعی کنید تا در رژیم غذایی خود خوراکی های خام را بگنجانید تا آنزیم های بیشتری به بدنتان برسد. ما سعی کردهایم که با شناسایی انواع سُس خوشمزه، این دشوار را برطرف کنیم. شاید لازم باشد مصرف مکملهای الکترولیتی را شروع کرده یا دوز هر نوع دارویی را که به صورت روزانه مصرف میکنند، تغییر دهند. با مصرف این مقدار کربوهیدرات بصورت روزانه بدن شما در کتوز می رود . هنگامی که شما غذا میل می کنید اگر آن ماده غذایی حاوی کربوهیدرات بالایی باشد بدن شما گلوکز و انسولین تولید می کند. مواد خوراکی غیر مجاز: قند، مواد غذایی حاوی نگه دارنده، آرد سفید، روغن دانه ها، چربی های ترانس، محصولات غذایی کم چرب و فرآوری شده.

رژیم کتوژنیک برای بلغمی ها

دانه ها و آجیل. با کاهش مصرف کربوهیدرات ها بدن وادار می شود به حالت کتوز شناخته شود. در واقع می توان گفت کتوز یک فرآیند طبیعی در بدن انسان است. تخم مرغ آبپز همراه با یک فنجان چای سبز تلخ ٨٥ كالری دارد. این سس فاقد مواد کیمیایی و نگهدارنده است و کربوهیدرات چندی دارد. نمک و فلفل را برای طعم بهتر سس به آن اضافه کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. امسال بیش از 8000 نفر با این رژیم به وزن ایده آل خود رسیده اند.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

پس شما همیشه باید به دنبال نمونه رژیم کتوژنیک ایده آل و استاندارد باشید. کتوز نتیجه دنبال کردن رژیم کتوژنیک است. در تاریخچه رژیم کتوژنیک محدود کردن مصرف کربوهیدرات ها به 20-30 گرم در روز می رسد. با گرفتن لین رژیم فرد در طول روز احساس انرژی می کند. سپس این گلوکز تبدیل به انرژی می شود و این انرژی قابل تبدیل به انرژی های دیگر است. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی چربی مصرف می کنید، اما کربوهیدرات و پروتئین را زیاد مصرف نکنید. در کوتاه مدت، شما باید مواد غذایی واقعی (گوشت، تخم مرغ، آجیل، ماست، سبزیجات و گاهی اوقات برخی از میوه ها) بجز کربوهیدرات خالص را بخورید.

حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. همچنین بر اساس شواهد اولیه، این رژیم که بر مبنای کاهش کربوهیدرات و مصرف چربی بالا می باشد می تواند به درمان برخی بیماری ها مانند: سرطان و اختلال آلزایمر و … رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر در رژیم شیر به دلیل محدودیت فراوان این رژیم در مصرف مواد غذایی، احتمال کمبود دریافت پروتئین، فیبر، مواد معدنی و ویتامینها وجود دارد و همچنین این محدودیتها باعث خستگی زودتر از رژیم و عدم رعایت آن میشود. این سس سنتی، کم و بیش با همه سالادها همخوانی دارد. در این رژیم غذایی، میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار محدود است و مقدار چربی زیادی وجود دارد.

خرید کتاب رژیم غذایی کتوژنیک

6. استفاده از آب و نمک: استفاده از نمک در روز های ابتدایی در مقابله با سردرد کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. گفته میشود که کله پزی کتوژنیک و رعایت رژیم غذایی مربوط به آن مزایای زیادی برای تن به به اتفاق میآورد. مطالعات گزارش نمودهاند پیروی از رژیم کتوژنیک که یک رژیم حاوی کربوهیدرات کم و چربی بالا است، میتواند به کاهش چربی شکم کمک نموده و حتی در بهبود برخی بیماریهای مزمن مانند دیابت نوع ۲ و اختلال عصبی مؤثر است.