خرید لوازم آشپزخانه چوبی، شیشه، پلاستیکی و سرامیک از فروشگاه اینترنتی شفتالو


خرید لوازم آشپزخانه در میان خریدهایی که برای منزل انجام می‌دهید، حس لذتبخش و متفاوتی دارد. اینکه برای آشپزخانه خود لوازم و تجهیزات لازم را تهیه کنید می‌تواند حسی شبیه به حس واقعی زندگی داشته باشد. ما در فضای آشپزخانه به لوازم متعدد و متنوعی احتیاج داریم. لوازمی که هر کدام کاربری‌های خاص خود را دارند و جزء ضروریات آشپزخانه محسوب می‎شوند. قابلمه‌ها و تابه‌ها تا سرویس‌های غذاخوری و لیوان‌ها و ماگ‌های چای‌خوری و قهوه خوری که جذاب هستند و حتی فکر کردن به خرید آن‌ها می‌تواند شما را به وجد آورد. البته که آشپزخانه از جمله مکان‌هایی است که شما در آن با متریال‌های متنوعی روبرو هستید. از چوب و سرامیک گرفته تا چدن و پلاستیک.

خرید لوازم آشپزخانه و یک انتخاب درست

همانطور که گفتیم خرید لوازم آشپزخانه جذاب است اما آیا می‌دانید که اگر این خرید را با دقت انجام ندهید می‌تواند شما را به دردسر اندازد؟!

همانطور که می‌‌دانید لوازم خانه و آشپزخانه از متریال‌های متعدد و متنوعی تهیه می‌شوند. شیشه، چوب، پلاستیک، سرامیک و غیره از جمله مصالح و متریال‌هایی هستند که لوازم خانه و آشپزخانه ما را تشکیل می‌دهند. در این بین اگر شما با سهل انگاری و اشتباهات کوچک کیفیت را فدای قیمت کنید بدون شک آسیب‌های جبران ناپذیری را متوجه خود و خانواده‌تان کرده‌اید. به‌عنوان مثال با خرید وسایل ارزان قیمت و البته بی‌کیفیت پلاستیکی یا چوبی می‌‌توانید به سرعت سلامت جسمی خود را به خطر اندازید.

ما در ادامه به تفکیک برای شما شرح خواهیم داد که خرید هر کدام از متریال‌های آشپزخانه چطور می‌تواند آسیب‌هایی جدی را متوجه سلامت شما کند.

  • لوازم آشپزخانه چوبی

چوب یکی از متریال‌هایی است که در سال‌های خرید بشدت طرفدار پیدا کرده و وسایل چوبی در دسته جذاب‌ترین وسایل خانه خصوصا آشپزخانه هستند. این وسایل به سرعت در َآشپزخانه‌ها جای خود را باز کردند و محبوب و پرطرفدار شدند. در این بین استفاده از برخی وسایل چوبی آشپزخانه نسبت به سایر وسایل طرفداران بیشتری پیدا کرد. وسایلی مانند قاشق‌ها و بشقاب‌های چوبی و یا کاسه‌های کوچک و بزرگ تزیینی در کنار جاشمعی‌ها و زیر لیوانی به سرعت جای خود را در منازل و آشپزخانه‌ها پیدا کردند.

اما متاسفانه به دنبال این استقبال گسترده، وسایل چوبی بی‎‌کیفیت هم عرضه شد که موجب بروز بیماری و مشکلات فراوانی برای افراد شدند. اینکه شما تجهیزات چوبی خود را از مجموعه‌ها و سایت‌های فروشگاهی معتبر و خوشنام تهیه کنید، نه تنها به حفظ سلامت شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شوند که شما همیشه آشپزخانه‌ای لوکس و جذاب داشته باشید.

  • لوازم آشپزخانه شیشه‌ای

دومین دسته از متریالی که می‌توانید در خرید لوازم و تجهیزات آشپزخانه روی آن‌ها حساب کنید، وسایل و تجهیزات شیشه‌ای هستند. متریال شیشه هم جزو متریال‌های بسیار پرطرفدار است و سال‌هاست که در خانه‌ها و آشپزخانه‌های ما ایرانیان جایگاه ویژه خود را دارد. البته در دهه‌های قبل تجهیزات آشپزخانه با متریال شیشه‌ای وارداتی در ایران وجود داشتند. اما در حال حاضر شهرهای مختلفی مانند اصفهان و اراک اقدام به تهیه وسایل شیشه‌ای آشپزخانه کرده‌اند که از کیفیت خوبی برخوردار بوده و جایگاه خود را در آشپزخانه‌های ما ایرانیان پیدا کردند.

البته واقعیت این است که وسایل و تجهیزات شیشه‌ای آشپزخانه در عین لوکس بودن و زیباتر کردن فضای شما اگر بی‌کیفیت و غیر استاندارد باشند می‌توانند خطرات جبران ناپذیری را برای شما به وجود آورند. مثلاً خرید لیوان‌ها و استکان‌های شیشه‌ای نامرغوب یک ریسک بزرگ است. شیشه باید توانایی تحمل درجات بالای گرما و سرما را داشته باشد و اگر شما از یک محصول نامرغوب مثل لیوان شیشه‌ای استفاده کنید در زمان نوش جان کردن یک فنجان چای با ترک خوردن و آسیب‌های فیزیکی آن محصول روبرو هستید. این موضوع می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را باعث شود. به همین دلیل پیشنهاد ما خرید محصولات شیشه‌ای از فروشگاه‌ها و سایت‌های فروشگاهی معتبر مانند شفتالو است.

  • لوازم آشپزخانه پلاستیکی

پلاستیک مزیت‌های فراوانی که دارد جایگاه خود را در آشپزخانه‌ها پیدا کرده است. پلاستیک آسیب نمی‌بیند، خراش پیدا نمی‌کند، نمی‌شکند و در هر حالتی می‌تواند راهگشا و کاربردی باشد. اما نکته قابل توجهی که باید به آن دقت شود این است که اگر وسایل و تجهیزات پلاستیکی شما از مواد اولیه نامرغوب تهیه شده باشد به راحتی می‌تواند سلامتی شما و سایرین را به خطر اندازد.

برای مثال وقتی که شما از قاشق‌ها و کفگیرهای پلاستیکی استفاده می‌کنید اگر از مواد اولیه نامرغوبی در تهیه آن‌ها استفاده شود با آزاد کردن پلیمرها و مواد شیمیایی استفاده شده در این محصول پلاستیکی، شما به راحتی خود را در معرض بیماری‌هایی مانند سرطان قرار خواهید داد. به همین دلیل ما توصیه و تاکید فراوانی داریم که حتماً وسایل و تجهیزات پلاستیکی آشپزخانه خود را از مراکز و سایت‌های فروشگاهی معتبر تهیه کنید. شاید تصور کنید که یک خرید ارزان می‌تواند به نفع شما باشد اما نکته اینجاست که هیچگاه کیفیت را نباید فدای قیمت کرد.

  • لوازم آشپزخانه سرامیکی

سرامیک سال‌هاست که جایگاه خود را در میان آشپزخانه‌های ما ایرانی‌ها پیدا کرده و یکی از متریال‌های کاربردی در آشپزخانه است. رنگ و لعاب بی‌نظیر و چشم نوازی دارد. ضمن اینکه در مقابل گرما و سرما مقاوم بوده و طرح‌های متنوعی که دارد طرفدارانش فراوان هستند. البته تهیه ظروف سرامیکی هم قوانین و قواعد خود را دارد و اگر شما از محصولات بی‌کیفیت استفاده کنید بدون شک شما را به زحمت می‌اندازند.

از جمله مشکلاتی که می‌تواند در زمان خرید محصولات سرامیکی و استفاده از آن شما را دچار چالش کند این است که اگر محصول سرامیکی کیفیت مناسب را نداشته باشد به راحتی با سرد یا گرم شدن ترک خورده و یا با یک ضربه کوچک لب پر خواهند شد. برخی از افراد به واسطه این اتفاق‌ها سرویس سرامیکی خود را کنار گذاشته و دیگر هیچگاه از آن استفاده نمی‌کنند. ضمن اینکه اگر مواد اولیه مورد استفاده ظروف سرامیکی شما مرغوب نباشد، به راحتی موجب شکستن و خرابی سرویس سرامیک شما شده و آن را ناقص می‌کند.

خرید لذت‌بخش محصولات آشپزخانه

این مطلب را به معرفی و کاربرد متریال‌های مختلف آشپزخانه اختصاص دادیم. باز هم تاکید داریم که وسایل آشپزخانه خود را از سایت‌ها و مجموعه‌های معتبر مانند سایت فروشگاه شفتالو تهیه کنید. تا ضمن خریدی اقتصادی محصولی باکیفیت را هم انتخاب کرده باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link