بی بی کرم چیست و استفاده از آن چه مزایایی برای پوست دارد ؟


بی بی کرم یک کرم آرایشی است که با هدف آبرسانی و مقابله با پیری پوست تولید شده است و مزایای بسیار زیادی برای پوست دارد.در این مطلب از ما شما را با بی بی کرم و مزایای استفاده از آن بیشتر آشنا میکنیم.

بی بی کرم - زن

بی‌بی کرم چیست ؟

این کرم در واقع یک محصول چندمنظوره است، یعنی تلفیقی از کرم مرطوب‌کننده، پرایمر (پایه‌ی آرایش)، ضدآفتاب، کرم پودر و کانسیلر. اولین بی‌بی کرم در سال ۱۹۶۰ در آلمان توسط یک متخصص پوست تولید شد. استفاده‌ی راحت از یک کرم به جای چند محصول مختلف باعث شد که BB Cream خیلی زود به کرم زیبایی مورد علاقه‌ی خانم‌ها در سراسر جهان تبدیل شود، به طوری که امروزه تقریبا همه‌ی شرکت‌های بزرگ آرایشی این محصول را تولید می‌کنند.

تفاوت BBکرم با سی‌سی کرم در عملکرد اصلی آن‌ها است. CC Cream مخفف Color Correcting است و برای یکدست کردن رنگ پوست استفاده می‌شود. برای برطرف کردن تفاوت رنگ پوست در قسمت‌های مختلف صورت که به‌دلیل لک، آفتاب گرفتن یا عوامل دیگر به وجود آمده است می‌توانید از سی‌سی کرم استفاده کنید. اما بی‌بی کرم در کنار تامین رطوبت پوست، قابلیت پوشانندگی دارد و میزان خوبی SPF برای دفع اشعه‌های خطرناک خورشید فراهم می‌کند.

هر ۲ کرم پایه‌ی بسیار مناسبی برای آرایش هستند و شما را از کرم ضدآفتاب، پرایمر، کانسیلر و کرم پودر، بی‌نیاز می‌کنند و همچنین قدرت نرم‌کنندگی دارند.  اگر تا به حال از بی‌بی کرم استفاده نکرده‌اید، حتما آن را امتحان کنید تا ببینید که چطور در چند ثانیه می‌‌توانید زمان آرایش کردن خود را به نصف برسانید.

همچنین در بخوانید : کاربرد پرایمر در آرایش چیست ؟

بی بی کرم - کرم

شیوه کار BB کرم چگونه است ؟

یکی از جالب‌ترین نکاتی که می‌توان در مورد این کرم‌ گفت، این است که BBکرم علاوه بر پوشش‌دهی، ظاهر پوست را هم بهبود می‌بخشد؛ زیرا در آن آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و A , E وجود دارند که به بهبود قابلیت ارتجاعی و روشن شدن پوست کمک می‌کنند.

بعضی از این کرم‌ها حاوی اسید هیالورونیک (Hyaluronic Acid) و ضد آفتاب هستند که رطوبت پوست را به‌طور عمقی افزایش داده و با محافظت از پوست در برابر اشعه آفتاب، جلوی پیری زودرس پوست را می‌گیرند. BBکرم با خاصیت پوشش‌دهی خود می‌تواند رنگ و ناهمواری‌های سطح پوست را یکنواخت کند و با انعکاس دادن نور باعث درخشان شدن پوست شود.

بی بی کرم‌ها برای چه پوستی مناسب هستند ؟

BBکرم ها برای همه پوست‌ها از جمله پوست‌های چرب و خشک مناسب هستند. این نوع کرم پوشش دهی طبیعی‌تری نسبت به کرم پودر به وجود می‌آورد. طیف رنگی این محصول ها خیلی محدود تر از طیف رنگی کرم پودر هستند. به علت اینکه BBکرم ها تخصص زیادی ندارند پس نمی‌توانید فقط از این نوع کرم برای درمان مشکلات پوست خود استفاده کنید. اگر پوست شما دارای آکنه، جوش و لک است و دور چشم شما حالت تیرگی دارد بهتر است از کرم پودرها و محصولات آرایشی قوی‌تر جهت رفع این مشکلات استفاده کنید.

چرا باید از BBکرم استفاده کنیم ؟

BBکرم ها ترکیبات زیادی دارند و برای استفاده روزمره، محصولات چندمنظوره ای به حساب می‌آیند. این کرم‌ها به راحتی و سادگی جذب پوست می‌شوند و برای سلامتی پوست مفید هستند. BBکرم ها دارای خواص ضد آفتابی، درمانی و مرطوب کنندگی هستند و پوشش دهی نسبتاً خوب و در سطح متوسطی را برای پوست ایجاد می‌کنند. BBکرم‌ها باعث درخشش و شفافیت پوست هم می‌شوند.

بی بی کرم - دست

مزایای استفاده از بی‌بی کرم چیست ؟

در ادامه به سه مورد از مهم‌ترین فواید استفاده از BBکرم اشاره می‌کنیم.

۱. یک محصول چندکاره است

شما با خرید این محصول به‌طور همزمان از مزایای ۲ تا سه محصول مختلف بهره‌مند می‌شوید. BBکرم ها هم یک محصول آرایشی محسوب می‌شوند و هم به مراقبت از پوست کمک می‌کنند. چرا که برای ساخت آن‌ها از مرطوب‌کننده‌های رنگی، مرطوب‌کننده‌های ضدپیری و فیلترهای ضدآفتاب استفاده می‌شود.

از آنجا که این محصول ها حاوی مجموعه‌ای از ترکیبات مفید از جمله فیلترهای معدنی ضدآفتاب (شامل زینک اکساید و دی‌اکسید تیتانیوم)، مواد جاذب‌الرطوبه (مانند اسید هیالورونیک)، ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند، مزایای محصولات پوستی مختلف را به‌طور همزمان ارائه می‌دهند که این به شما کمک می‌کند در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی ‌کنید.

۲. برای یک آرایش سبک و طبیعی مناسب است

پوششی که این محصول ایجاد می‌کند بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و هرگز باعث احساس سنگینی روی پوست نمی‌شود. به‌علاوه، می‌توانید این کرم را به‌راحتی با انگشت روی صورت بمالید تا جذب پوست شود. اگر به پوشش‌دهی بیشتری نیاز دارید، هنوز هم می‌توانید از بی‌بی کرم استفاده کنید. چون این محصول به‌قدری سبک است که می‌تواند زیر لایه‌ای از کرم فاندیشن قرار بگیرد.

۳. لک‌ها را بدون تحریک پوست می‌پوشاند

اگر پوست مستعد آکنه دارید و می‌خواهید لک‌ها و سایر نقایص صورت خود را بپوشانید، می‌توانید از فواید بی‌بی کرم بهره‌مند شوید. مواد معدنی تسکین‌دهنده‌ای که اغلب در فرمولاسیون این محصولات وجود دارند برای پنهان کردن لک‌ها مفید هستند.

بی‌بی کرم به‌دلیل بافت سبکی که دارد به پوست مستعد آکنه اجازه نفس کشیدن می‌دهد. بی‌بی کرم یک برند معمولی می‌تواند حداکثر ۴۰ ماده‌ی مختلف داشته باشد، در حالی که وقتی از مرطوب‌کننده، کرم پودر و ضدآفتاب به‌طور جداگانه استفاده می‌کنید، بیش از ۷۰ ماده روی پوست شما قرار می‌گیرد.

بی بی کرم - زن خندان

چه زمانی از بی بی کرم استفاده کنید ؟

  • زمانی که قصد سفر دارید

گفتیم که این محصول برای محافظت در برابر آفتاب، پوشش‌دهی و مرطوب‌کنندگی استفاده می‌شود. پس در زمان‌هایی که قصد سفر دارید و می‌خواهید وسایل کمتری را همراه خود ببرید، انتخاب این کرم بهترین راه حل خواهد بود.

  • وقتی عجله دارید

اگر فرصت این را ندارید که از پرایمر، مرطوب کننده و پودرهای آرایشی استفاده کنید، این محصول به سرعت به شما کمک می‌کند تا ظاهری آراسته داشته باشید.

  • مواقعی که نمی‌خواهید از کرم‌پودر استفاده کنید

زیرسازهای آرایشی از جمله کرم‌پودرها بافت بسیار سنگینی دارند، منافذ پوستی را مسدود می‌کنند و باعث بروز جوش می‌شوند. بنابراین استفاده از این محصول به پوست شما استراحت می‌دهد و در عین حال پوشش مناسبی برای آن ایجاد می‌کند.

  • وقتی از قرمزی صورت کلافه هستید

این محصول ها در طیف متنوعی از رنگ‌ها موجود هستند. استفاده از کرم‌های حاوی تن رنگ سبز، رنگ پوست شما را یکدست و قرمزی صورت را می‌پوشانند.

بی بی کرم - زن با حوله

آیا BB کرم برای همه پوست‌ها مناسب است ؟

در یک کلمه می‌توان گفت بله. این کرم‌ها برای انواع پوست (پوست چرب، خشک، مستعد آکنه و…) مناسب هستند؛ اما چند نکته مهم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید:
اول از همه، اگر پوست‌تان چرب است، باید از BBکرم حاوی مواد جاذب رطوبت (هومکتانت) استفاده کنید تا مطمئن شوید که آبرسانی مناسب و مورد نیاز پوست انجام می‌شود.

نکته مهم دیگر، پیدا کردن یک BBکرم متناسب با رنگ پوست‌تان است. یافتن BBکرم متناسب با رنگ پوست برای خانم‌های رنگین‌پوست یا سبزه کمی دشوارتر است و در صورت عدم تطابق کرم با رنگ پوست، می‌توان انتظار داشت که پوست خاکستری و کدر به نظر برسد. این رنگ ناشی از وجود فیلترهای معدنی ضد آفتاب است که در بیشتر فرمولاسیون‌ها یافت می‌شوند.

در چنین مواردی استفاده از دی دی کرم هایی که تنوع رنگی گسترده‌ای داشته باشند می‌تواند گزینه بهتری باشد.

بهترین روش استفاده از بی بی کرم چیست ؟

می‌توانید از این کرم‌ها به عنوان زیرساز آرایش، بخشی از آرایش روزانه یا جایگزین کرم‌پودر استفاده کنید. اگر پوست‌تان متمایل به چرب است، ممکن است مرطوب‌کننده موجود در این محصول برایتان کافی باشد؛ اما اگر پوستتان معمولی یا خشک باشد، احتمالاً لازم است قبل از BBکرم، از یک مرطوب‌کننده نیز استفاده کنید.

بی بی کرم - براش

طبق مراحل زیر از BBکرم استفاده کنید

  1. پوست‌تان را تمیز کنید. در صورت نیاز، از سرم یا مرطوب‌کننده دلخواه‌تان استفاده کنید.
  2. کرم بی بی را روی پوست‌تان بمالید.
  3. از برس کرم‌پودر، اسفنج یا انگشتان خود برای پخش کردن کرم استفاده کنید. استفاده از انگشتان دست باعث گرم شدن کرم شده و جذب آن را برای پوست آسان‌تر می‌کند، در نتیجه کرم به خوبی روی پوست شما می‌نشیند و ظاهری طبیعی به آن می‌دهد.
  4. می‌توانید برای افزایش پوشش‌دهی از کرم‌پودر و کانسیلر برای پنهان کردن نواقص پوستی استفاده کنید. BBکرم در اکثر مواقع نیازی به پودر تثبیت‌کننده آرایش ندارد؛ اما اگر از کرم‌پودر یا کانسیلر استفاده کرده باشید، لازم است برای تکمیل آرایش‌تان از پودر تثبیت‌کننده کمک بگیرید.
  5. اگر قرار است برای مدت طولانی در معرض آفتاب باشید، به طور جداگانه از یک کرم ضد آفتاب طیف گسترده روی BBکرم استفاده کنید.

معایب بی‌بی کرم چیست ؟

به‌طور کلی، بی‌بی کرم برای اکثر افرادی که می‌خواهند یک محصول آرایشی و بهداشتی چندکاره داشته باشند گزینه‌ی خوبی است. با این حال، این محصول معایبی هم دارد که باید به آن‌ها توجه کنید. برای مثال:

  • ممکن است باعث روشن شدن پوست شود. بعضی از انواع بی‌بی کرم باعث روشن شدن پوست می‌شوند، بنابراین باید توضیحات محصول را به‌دقت بخوانید تا متوجه شوید که دقیقا چه کاری برای شما انجام می‌دهد. انتخاب محصول نادرست باعث می‌شود پوست شما رنگ‌پریده به نظر برسد.
  • نمی‌تواند به اندازه‌ی کرم ضدآفتاب از پوست در برابر نور خورشید محافظت کند. بی‌بی کرم حاوی فیلترهای ضدآفتاب است و به همین دلیل ممکن است شما را به اشتباه بیندازد. به گفته‌ی کارشناسان، بیشتر زنان از هیچ‌یک از محصولات آرایشی به اندازه‌ی کافی روی صورت خود استفاده نمی‌کنند. درنتیجه، وقتی مقدار کمی بی‌بی کرم روی پوست صورت خود می‌‎زنید که یک آرایش سبک داشته باشید، این محصول نمی‌تواند از شما در برابر اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید محافظت کند. برای رفع این مشکل توصیه می‌شود هنگام بیرون رفتن از منزل از کرم ضدآفتاب استفاده کنید.
  • خاصیت مرطوب‌کنندگی آن برای پوست خشک کافی نیست. افرادی دارای پوست خشک ممکن است از بی‌بی کرم این انتظار را داشته باشند که پوست آن‌ها را به‌خوبی مرطوب کند. اما بی‌بی کرم معمولا قادر به انجام این کار نیست، بنابراین باید از یک لایه مرطوب‌کننده‌ی مجزا زیر آن استفاده کنید.

بی بی کرم - قبل و بعد

عوامل موثر در انتخاب بی‌بی کرم

اگر نمی‌دانید از کجا شروع کنید و هنگام خرید بی‌بی کرم به چه نکاتی توجه داشته باشید، فاکتورهای زیر را بررسی کنید.

فاکتور اول: نوع پوست

انواع پوست نیازهای متفاوتی دارند و وقتی که بی‌بی کرم قرار است زیبایی شما را تکمیل کند، بسیار مهم است که از محصول مناسب پوست خود استفاده کنید. اگر پوست خشک دارید، به‌دنبال بی‌بی کرم تغذیه‌کننده‌ی پوست یا آبرسان بگردید که حاوی هیالورونیک اسید، سرامید و روغن‌های طبیعی باشد. یک بی‌بی کرم خوب می‌تواند رطوبت مورد نیاز پوست شما را در زیر مواد آرایشی حفظ کند و پس از استفاده پوست‌تان را نرم و شفاف نشان دهد.

اگر پوست چرب یا پوست مختلط دارید، باید به‌دنبال کرم پودر، کرم ضدآفتاب و البته بی‌بی کرم مخصوصی باشید که میزان تولید چربی را در پوست کنترل کند و مات باشد. محصولات بدون چربی (Oil Free) برای پوست شما ایدئال هستند. بی‌بی کرم بدون چربی از براق شدن پوست جلوگیری می‌کند و ظاهری مات به پوست شما می‌دهد. همچنین جوش صورت و منافذ بزرگ پوست را می‌پوشاند و رنگ پوست را یکدست می‌کنند.

در صورتی که پوست‌تان خیلی چرب است، از کرم دارای خاک رس کائولن استفاده کنید که بدون تحریک پوست به جذب چربی اضافی آن کمک می‌کند. علاوه بر این، از خرید محصولات معطر بپرهیزید و برای جلوگیری از تحریک پوست، کرم‌های ضد‌حساسیت را انتخاب کنید.

فاکتور دوم: SPF

اکثر بی‌بی کرم‌ها دارای SPF هستند. این ویژگی مناسب به شما کمک می‌کند که بتوانید آن‌ها را در روتین روزمره‌ی خود قرار دهید. با این کار می‌توانید از کرم ضدآفتاب و لوازم آرایشی به‌طور جداگانه استفاده نکنید، چون بی‌بی کرم یک محصول زیبایی چندمنظوره است، یعنی از پوست شما در برابر نور آفتاب محافظت و از آسیب‌دیدگی سلول‌های آن جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، نواقص پوست را هم می‌پوشاند. اگر پوست روشن دارید BB Cream SPF 30 به بالا برای شما مناسب است و کسانی که پوست تیره‌تر دارند می‌توانند از BB Cream SPF 15 استفاده کنند تا از پیری پوست به علت تابش نور خورشید جلوگیری شود.

فاکتور سوم: رنگ پوست

بدون شک، شما بر اساس رنگ پوست خود به یک کرم زیبایی نیاز دارید. به همین دلیل، BBکرم با رنگ‌های مختلف تولید می‌شود تا بتوانید با توجه به پوست خود محصول مناسب را پیدا کنید. ویژگی جالب این نوع کرم میزان پوشانندگی آن است. BBکرم پوشانندگی خیلی زیادی ندارد و با توجه به بافت نرم خود به‌اصطلاح به‌راحتی روی پوست می‌خوابد، نواقص را می‌پوشاند، با رنگ پوست هماهنگ می‌شود و در نهایت بافت شفاف و یکدستی به پوست شما می‌دهد. کرم مناسب با رنگ پوست خود را پیدا کنید تا مطمئن شوید که رنگ صورت شما با گردن و بدن یکسان است و پوست‌تان یک جلوه‌ی طبیعی دارد.

بی بی کرم - کرم پودر

در هنگام خرید BBکرم باید به دنبال چه چیزی باشیم ؟

اکنون نوبت به اطلاع‌رسانی درباره مواد تشکیل‌دهنده این محصول می‌رسد. اسید هیالورونیک و گلیسرین که هر دو هومکتانت هستند و از محیط اطراف رطوبت را جذب کرده و باعث آبرسانی پوست می‌شوند. همچنین خیار و آلوورا به دلیل برخورداری از خاصیت تسکین‌دهندگی و آب‌ رسانی، از ترکیبات محبوب مورد استفاده در این محصولات هستند.

اگر پوست چربی دارید، به دنبال یک محصول بر پایه آب باشید. اگر پوست بسیار چربی دارید، از یک BBکرم حاوی خاک رس کائولن استفاده کنید تا بدون تحریک پوست به جذب چربی اضافی آن کمک کند. علاوه بر این‌ها، محصولات معطر را کنار بگذارید و برای جلوگیری از هرگونه تحریک پوستی، از محصولات ضد آلرژی استفاده کنید.

وجود فیلترهای ضد اشعه آفتاب در این محصول ها یکی از ویژگی‌های مفید و ارزشمند این محصولات به شمار می‌آید. در نهایت، قبل از خرید این محصول برای بررسی و اطمینان از متناسب بودن رنگ و نحوه قرارگیری کرم روی پوست، کمی از آن را روی گردنتان امتحان کنید. شما همچنین می‌توانید با یک متخصص زیبایی یا کارشناس حرفه‌ای پوست برای انتخاب بهترین BBکرم با توجه به نوع و رنگ پوست‌تان مشورت کنید.

تفاوت BBکرم و CCکرم چیست ؟

می‌توان گفت که تفاوت نامحسوس و ظریفی بین این دو محصول وجود دارد. BBکرم یک «بالم زیبایی» است؛ در حالی که CCکرم مخفف اصلاح‌کننده رنگ است و برای پنهان کردن مشکلاتی مانند قرمزی صورت یا زردی و لک‌های پوستی استفاده می‌شود. CCکرم مانند BBکرم بافت سبکی دارد، اما با پوشش‌دهی بیشتر، در پوشاندن لک‌های پوستی، قرمزی صورت و منافذ بزرگ پوست بسیار عالی عمل می‌کند. این محصول همچنین حاوی ترکیبات ضد پیری بیشتری مانند کلاژن و آنتی‌اکسیدان‌ها است.

بی بی کرم - سی سی کرم

تفاوت بی بی کرم با کرم مرطوب کننده رنگی

این محصول ها فراتر از مرطوب کننده‌های رنگی هستند چراکه دارای خواص مراقبتی هم هستند و به خوبی از پوست شما محافظت می‌کنند اما مرطوب کننده‌های رنگی یک رنگ نسبتاً ملایمی را جهت پوشش دهی صورت به وجود می‌آورند.

تفاوت بی بی کرم و پرایمر

پرایمر را معمولاً بعد از استفاده از مرطوب کننده و قبل از اینکه از کرم پودر استفاده کنند، می‌زنند تا منافذ پوست را ببندد و آرایش، مدت زمان طولانی‌تری را روی پوست بماند. شما می‌توانید این محصول را جایگزین پرایمر کنید.

تفاوت BBکرم و کانسیلر

معمولاً کانسیلرها پوشش دهی بیشتری نسبت به کرم پودر دارند و زمانی که احساس کردید BBکرم ها پوشش خوبی را ایجاد نکرده اند می‌توانید از مقداری کانسیلر نیز استفاده کنید.

بی بی کرم - چشم

آیا BBکرم می تواند جایگزین ضد آفتاب باشد ؟

این که BBکرم به تنهایی برای پوست شما کافی است یا خیر، بستگی به میزان قرار گرفتن شما در برابر اشعه نور آفتاب دارد. اگر خیلی با آفتاب در تماس نیستید، یک BBکرم با SPF30 شما را از زدن کرم ضد آفتاب بی نیاز می کند. اما اگر قرار است مدت طولانی در معرض آفتاب قرار بگیرید یا دچار بیماری پوستی مثل سرطان پوست هستید، برای محافظت کامل از هر دو اشعه UVA وUVB ، توصیه می شود از کرم ضد آفتاب صورت استفاده کنید و همچنین هر دو ساعت آن تجدید کنید.

کاربردها و مزایای BBکرم چیست ؟

  • پوشش‌دهی خوب اما سبک برای پوست
  • اصلاح رنگ پوست
  • زیرسازی و یکنواخت کردن عالی پوست
  • مرطوب‌کنندگی

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link