کاغذ دیواری یا رنگ روغن؟ مزایای کاغذ دیواری نسبت به رنگ روغن کدام است؟


یکی از چالش‌برانگیزترین مباحث مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، تفاوت بین کاغذ دیواری و رنگ روغن است. بسیار از افراد همیشه این سوال برایشان پیش میاید که رنگ روغن بهتر است یا کاغذ دیواری؟ مزایای کاغذ دیواری به نسبت رنگ چیست؟

رنگ روغن و کاغذ دیواری هر دو یک پوشش مناسب برای دیوار محسوب می‌شوند. اما هر کدام از آن‌ها مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه قصد داریم شما را با مزایای کاغذ دیواری و همچنین مزایا و معایب رنگ روغن بیشتر آشنا کنیم.

کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ روغن؟ الان کاغذ دیواری مده یا رنگ؟

بسیاری از افراد هنگام تغییر دکوراسیون داخلی همیشه با این چالش یا مسئله روبرو می‌شوند که کاغذ دیواری بهتر است یا رنگ روغن ؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم کاغذ دیواری و رنگ روغن هر دو به یک اندازه مزایا و معایب دارند.

به همین منظور شما باید با توجه به برخی نکات و فاکتورها، انتخاب درستی بین کاغذ دیواری یا رنگ داشته باشید. چرا که قیمت کاغذ دیواری و همچنین رنگ گران است و در صورت اشتباه هزینه شما از دست می‌رود.

فاکتورهای مهم انتخاب کاغذ دیواری یا رنگ برای دیوار

انتخای رنگ روغن یا کاغذ دیواری به سایقه و میزان بودجه شما در محاسبه رول کاغذ دیواری و مقدار رنگ، بستگی دارد. اما بهترین راهکار برای انتخاب پوشش مناسب برای دیوار، دریافت مشاوره از کارشناسان، طراحان و دکوراتورهای ماهر است. البته شناخت فاکتورهای مهم در انتخاب نوع پوشش دیوار نیز می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری درست کمک کند. در ادامه فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب رنگ روغن و کاغذ دیواری را را بیان کرده‌ایم.

متراژ خانه؛ فاکتور مهم در انتخاب کاغذ دیواری و رنگ

ابتدا برای انتخاب بین کاغذ دیواری و رنگ روغن باید به متراژ خانه توجه ویژه داشته باشید. با توجه به متراژ علاوه بر انتخاب درست و اصولی می‌توانید هزینه رنگ یا کاغذ دیواری را نیز محاسبه کنید. چرا که تعدا رول برای نصب کاغذ دیواری بر حسب متراژ خانه به دست می‌آید.

به طور کلی برای خانه‌های کوچک با متراژ پایین رنگ گزینه مناسبی است. چرا که می‌توانید فضا را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان دهید. اما انتخاب کاغذ دیواری در این شرایط بازهم اشتباه نیست. تنها باید به این نکته توجه کنید که کاغذ دیواری باید روشن و در طرح‌های ریز یا بدون طرح انتخاب شوند.

زیبایی؛ فاکتور مهم در انتخاب رنگ و کاغذ دیواری

زیبایی کاملا از دیدگاه و سلیقه هر فردی متفاوت است و تا حد زیادی یک معیار نسبی محسوب می‌شود. بنابراین نمی‌توان قطع به یقین بگوییم کاغذ دیواری نسبت به رنگ روغن زیبایی بیشتری دارد یا بالعکس رنگ روغن به نسبت کاغذ دیواری زیباتر است.

اگر شما به عنوان یک فرد از دیوارهای طرح‌دار خوشتان می‌آید، قطعا برایتان کاغذ دیواری‌های رنگی و طرح‌دار مناسب‌ترند، البته این در حالیست که کاغذ دیواری‌های طرح‌دار به فضا گرمی و صمیمیت را هدیه می‌بخشند.

همچنین کاغذ دیواری‌های طرح کلاسیک یک انتخاب هوشمندانه برای محیط‌های رسمی محسوب می‌شوند. بنابراین با توجه به فضا و سلیقه خود می‌توانید با رنگ روغن یا کاغذ دیواری طرح‌دار یک فضای دوستانه و زیبا برای جمع خانوادگی یا کاری خود ایجاد کنید.

سرعت نصب و اجرا؛ کاغذ دیواری زودتر نصب می‌شود یا رنگ روغن زودتر تمام می‌شود؟

به طور کلی نصب کاغذ دیواری با سرعت بیشتری انجام می‌شود. بنابراین اگر برای تغییر دکوراسیون خود عجله دارید بهتر است از کاغذ دیواری برای پوشش دیوارها استفاده کنید. همچنین در زمان نصب کثیف کاری زیادی نداشته و بسیار تمیز است.

شستشو راحت و آسان، آیا کاغذ دیواری قابل شستشو است؟

بسیاری از افراد براین باورند که کاغذ دیواری‌ها قابلیت شستشو ندارند. اما باید بگوییم که امروزه با توجه به تنوع و تقاضای بالا در بازار، کاغذ دیواری‌های قابل شستشو تولید و عرضه شده‌اند. بنابراین شما به راحتی می‌توانید آنها را بشویید و تمیز کنید.

دوام و طول عمر بیشتر؛ میزان پوشانندگی رنگ روغن بیشتر است یا کاغذ دیواری؟

به مرور زمان و پس از گذشت چند سال احتمال ترک خوردن و کنده شدن رنگ روی دیوار وجود دارد. میزان پوشانندگی عیوب و دوام رنگ به نسبت کاغذ دیواری بیشتر است اما دوام و طول عمر کاغذ دیواری بیشتر و بهتر است.

بنابراین اگر کاغذ دیواری با کیفیت و قابل شستشو برای پوشش دیوارهای منزل استفاده کنید، تا سالهای طولانی نیازی به تعویض آنها ندارید. اما این در حالیست که رنگ روغن در طول زمان و با نشست ساختمان ممکن است دچار ترک خوردگی و پوسته پوسته شدن شود.

مزایای کاغذ دیواری به نسبت رنگ روغن؛ کاغذ دیواری یا رنگ روغن

همانطور که در بالا مطالعه کردید، کاغذ دیواری و رنگ روغن مزایا و ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خاص خود را دارند. بنابراین شما باید با توجه به نیاز و بررسی فاکتورهای بالا یکی را انتخاب کنید.

اما مزایای کاغذ دیواری چیست و چرا بسیاری از افراد جهت تغییر دکوراسیون، کاغذ دیواری را انتخاب می‌کنند؟

  1. کیفیت بالای کاغذ دیواری. امروزه با توجه به تقاضای زیاد در بازار، تولیدکنندگان کاغذ دیواری، مدل‌ها و طرح‎های بسیار با کیفیتی را تولید کرده‌اند. کاغذ دیواری‌ها دوام و مقاومت بالاتری نسبت رنگ‌ روغن دارند.
  2. تنوع در رنگ و طرح‌های جذاب و متنوع. با بهره از مدل‌های مدرن، الگوهای مختلف طبیعت و مناظر زیبا، می‌توانید به سبک دکوراسیون خود زیبایی و جذابیت بسیار زیادی را هدیه دهید.
  3. رنگ‌های متنوع در پالت رنگی کاغذ دیواری‌ها. کاغذ دیواری‌ها علاوه بر رنگ‌های اصلی، رنگ‌های ترکیبی و سایه‌روشن نیز دارند. به همین منظور با دکوراسیون داخلی منزل سازگاری بیشتری دارند.
  4. ضد لک و قابلیت شستشو. کاغذ دیواری‌های قابل شستشو را می‌توانید به آسانی بشویید و لکه‌ها و کثیفی‌ها را از روی آن پاک کنید.
  5. نصب آسان و سریع به نسبت رنگ روغن.

کاغذ دیواری به نسبت رنگ روغن مزایای بیشتر و منحصر به فردتری دارد اما با این وجود باز هم انتخاب با شما است. چرا که سلیقه هر فرد با فرد دیگر متفاوت بوده و افراد برحسب علاقه و سلیقه خود می‌توانند دکوراسیون داخلی منزل را چیدمان کنند.

خرید کاغذ دیواری مناسب را با اکستریم والز تجربه کنید؛ قبل از خرید مشاوره بگیرید!

همانطور که مطالعه کردید، کاغذ دیواری به نسبت رنگ روغن طول عمر و تنوع بیشتری دارد. بنابراین با دکوراسیون خانه به شدت سازگارتر بوده و می‌توانید دیوارهای منزل را با جزئیات و وسایل خانه هماهنگ و ست کنید. بنابراین اگر شما هم از دیوارهای طرح‌دار و متنوع خوشتان می‌آید، بی‌شک باید به دنبال خرید کاغذ دیواری‌های با کیفیت، متنوع و قابل شستشو باشد. مزایای کاغذ دیواری به نسبت رنگ روغن نیز بیشتر است.

به منظور تهیه کاغذ دیواری‌های اکستریم والز ابتدا آلبوم‌های اسکتریم والز را از طریق سایت مشاهده و کد رنگی مورد نظر خود را یادداشت کنید. سپس به نزدیک‌ترین فروشگاه محل زندگی خود مراجعه نمایید. در صورت نیاز به مشاوره یا کسب مجوز نمایندگی از برند، می‌توانید از طریق شماره تماس 02192001955 با کارشناسان اکستریم والز ارتباط بگیرید.

سوالات متداول

تنوع در کاغذ دیواری بیشتر است یا رنگ روغن؟

تنوع در کاغذ دیواری بیشتر از رنگ روغن است.

دوام و طول عمر رنگ روغن بیشتر است یا کاغذ دیواری؟

رنگ روغن پس از گذشت مدت زمانی، پوسته پوسته یا دچار ترک خوردگی می‌شود. اما کاغذ دیواری طول عمر بیشتر دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای



Source link